Opole - 02.10.2010 - Art of War VI - Open 1200

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Opole - 02.10.2010 - Art of War VI - Open 1200

Post autor: Hobbit »

W imieniu członków Opolskiego Klubu Gier Bitewnych "WarAcademy" chciałbym wszystkich gorąco zaprosić. Na turniej hobbistyczny "Art of War VI - Open".

Oferujemy: wygodne sofy i miłą atmosferę. :)
YoungOlo pisze:Regulamin turnieju:

Termin i miejsce:
02.10.2010 (sobota), klub "Skorpion", Opole ul. Wróblewskiego 46.
Zapisy do godziny 9:30, rozpoczęcie o godzinie 10:00. Przewidywana godzina zakończenia: 19:00.

Format:
Turniej SINGLE, OPEN, 1200 pkt.

Zgłoszenia:
Liczba miejsc jest ograniczona do 20. O uczestnictwie w turnieju decyduje kolejność zgłoszeń. Zgłoszenia (wraz z rozpiską w formacie txt) należy nadsyłać na adres turniej.waracademy@gmail.com do 30.09.2010 godz 23:59. Można oczywiście przyjechać "na żywioł" ale należy się liczyć z tym, że pierwszeństwo będą mieć osoby z listy zgłoszeń. Aktualna lista zgłoszeń znajduje się na końcu regulaminu turnieju.

Kwalifikacja hobbystyczna:
:arrow: Obowiązuje bezwzględny zakaz używania proxów.
:arrow: Wszystkie modele w oddziałach muszą reprezentować bronie wykupione w rozpisce (z wyjątkiem hand weaponów), a jeśli oddział posiada wykupionego championa/sztandarowego/muzyka to muszą oni być reprezentowani przez odpowiednie modele (i odwrotnie - nie można wystawiać modeli z grupy dowodzenia jeśli oddział nie ma wykupionych odpowiednich opcji).
:arrow: Dopuszczalne jest niedokładne odwzorowanie na figurkach wykupionego opancerzenia.
:arrow: Dopuszczalne jest niedokładne odwzorowanie uzbrojenia na modelach wchodzących w skład grupy dowodzenia (czempion, sztandarowy, muzyk).
:arrow: Modele reprezentujące bohaterów nie muszą dokładnie odwzorowywać uzbrojenia, opancerzenia ani magicznych przedmiotów, należy wtedy jednak przed bitwą poinformować przeciwnika o różnicach miedzy tym co jest na modelu a tym co powinno być widoczne.
:arrow: Co najmniej połowa modeli w armii musi być pomalowana przynajmniej na poziomie tabletop*.
:arrow: Dopuszczalne są konwersje**, jednakże sędzia ma prawo zakwestionować konwersje, które uzna za próbę przepchnięcia proxa - dlatego radzimy wcześniej skonsultować się z sędzią w kwestii konwersji.
:arrow: Modele nie spełniające powyższych warunków nie zostaną dopuszczone do gry i w każdej z bitew automatycznie liczą się jakby zostały wyeliminowane przez przeciwnika.

*tabletop - wszystkie główne powierzchnie są pomalowane we właściwe kolory, na wszystkich głównych powierzchniach występuje jakiekolwiek cieniowanie i jakiekolwiek rozjaśnianie, model ma estetycznie wykończoną podstawkę.
**konwersje - mogą być wykonane z dowolnego modelu (modeli) pod warunkiem, że cokolwiek zostało zmienione w modelu z którego robiona jest konwersja, są na takiej samej podstawce jak przedstawiany model oraz że pasują do opisu przedstawianego modelu w Army Booku.

Limit miejsc:
20 graczy.

Wstęp:
Udział w turnieju: 10zł (członkowie klubu WarAcademy - bezpłatnie)
Widzowie: wstęp wolny

Nagrody:
Zwycięzca turnieju oraz zwycięzca konkursu na najładniejszy model generała otrzymają pamiątkowe dyplomy.

Sędziowie:
Sędzia główny: Przemysław "Remo" Ziemkiewicz
Sędzia pomocniczy: brak

Decyzje sędziego są ostateczne - nawet, jeżeli są sprzeczne z zasadami turnieju lub regułami z podręcznika.

Zasady turnieju:
Obowiązują zasady z podręcznika WFB 8ed, wszystkich aktualnych oficjalnych FAQ oraz zasady zapisane w regulaminie turnieju. Można wystawiać specjalnych (imiennych) bohaterów. Nie używamy zasad łączenia armii (Allied armies). Oczywiście NIE obowiązują zasady Balancing Patch.

Dopuszczone listy armii:
- wszystkie Army Booki, do których GW wydało FAQ do 8 edycji

Stoły i makiety:
Gramy na stołach 72"x48". Na każdym stole będzie się znajdować od pięciu do dziesięciu elementów terenu, rozstawionych przez organizatora przed rozpoczęciem turnieju.

Ilość bitew:
Gramy 4 bitwy, do 6 tur (lub 110 minut) każda.

Plan bitew:
9:00-9:30 zapisy
9:30-10:00 kwalifikacja hobbystyczna (sprawdzenie braku proxów i pomalowania 50% modeli)
10:00-11:50 I bitwa
12:00-13:50 II bitwa
13:50-15:00 przerwa na posiłek oraz ocena hobbystyczna (rozstrzygnięcie konkursu na najładniejszą armię)
15:00-16:50 III bitwa
17:00-18:50 IV bitwa
18:50-19:00 ogłoszenie wyników

Scenariusze:
- Battleline
- Dawn Attack
- Blood and Glory
- Meeting Engagement

Punktacja turnieju:
- I bitwa: 0-20 pkt
- II bitwa: 0-20 pkt
- III bitwa: 0-20 pkt
- IV bitwa: 0-20 pkt
- ocena hobbystyczna: 0-20 pkt
- ewentualne punkty ujemne: do -5pkt

Jeżeli dwóch (lub więcej) graczy będzie miało tyle samo dużych punktów, o kolejności rozstrzygać będzie bilans małych punktów (VP zdobyte minus VP stracone).

Punkty za każdą z bitew:
- Przegrany: 5 pkt
- Remis (obaj gracze): 10pkt
- Zwycięzca: 15 pkt (lub 20pkt jeżeli uzyskał miażdżące zwycięstwo - crushing victory).

Bonusowe VP w bitwach:
- według zasad scenariusza

Ocena hobbystyczna:
Na początek kilka pojęć, które będą używane przy ocenie hobbystycznej:

niepomalowana figurka - za niepomalowane uważa się modele:
- całkowicie niepomalowane
- których niektóre główne powierzchnie są niepomalowane lub pomalowane podkładem
- w inny widoczny i oczywisty sposób niedokończone (na przykład zapaćkane farbą)

trzy kolory (1 poziom malowania) - wszystkie główne powierzchnie są pomalowane, na modelu występują co najmniej trzy różne kolory (nie licząc podkładu)

tabletop (2 poziom malowania) - wszystkie główne powierzchnie są pomalowane we właściwe kolory, na wszystkich głównych powierzchniach występuje jakiekolwiek cieniowanie i jakiekolwiek rozjaśnianie, model ma estetycznie wykończoną podstawkę.

wyższy niż tabletop (3 poziom malowania) - wszystkie główne powierzchnie są pomalowane we właściwe kolory, wszystkie detale są pomalowane we właściwe kolory, występuje wielostopniowe cieniowanie, wielostopniowe rozjaśnianie, spójna kolorystyka armii, starannie wykończone podstawki)

WYSIWYG (What you See Is What You Get) - model wiernie odwzorowuje wszystkie elementy wyposażenia wykupione w rozpisce, w szczególności: broń, opancerzenie, wierzchowca wraz z jego opancerzeniem (w przypadku kawalerii), sztandar i instrument muzyczny (w przypadku grupy dowodzenia), a w przypadku herosów także przedmioty magiczne, mutacje oraz widoczne moce i zdolności (na przykład skrzydła, kopyta, chowańce czy magiczne runy). Jedyne dopuszczalne odstępstwa obejmują: broń ręczną (hand weapon) oraz niewidoczne opcje (jak na przykład bretońskie cnoty).

Punktacja:
0-9 pkt - malowanie:
0-połowa armii pomalowana na poziomie tabletop
1-co najmniej połowa armii pomalowana na poziomie wyższym niż tabletop
2-co najmniej 75% armii pomalowane co najmniej trzema kolorami
3-co najmniej 75% armii pomalowane na poziomie co najmniej tabletop
4-co najmniej 75% armii pomalowane na poziomie wyższym niż tabletop
6-100% armii pomalowane co najmniej trzema kolorami
7-100% armii pomalowane na poziomie co najmniej tabletop
8-100% armii pomalowane na poziomie wyższym niż tabletop
9- 100% armii pomalowane na poziomie wyższym niż tabletop + coś wyjątkowego (freehandy, ogólne oszałamiające wrażenie, niestandardowa ale robiąca wrażenie kolorystyka, powalająca technika itp)

0-3 konwersje
0-brak
1-nieliczne lub proste konwersje typu podmiana głowy czy broni (co najmniej 3 konwersje)
2-konwersje liczne (więcej niż trzy) i bardziej skomplikowane niż prosta podmiana jednego elementu
3-większość armii skonwertowana a do tego występują konwersje zapierające dech w piersiach

0-2 podstawki
0-mniej niż połowa podstawek zrobiona
1-co najmniej połowa armii ma estetycznie wykończone podstawki (muszą być spójne), w tym zrobione movement traye
2-100% armii ma estetycznie wykończone podstawki (muszą być spójne), wszystkie oddziały rankowe w armii mają zrobione movement traye

0-3 herosi
0-nie wszyscy herosi pomalowani
1-wszyscy herosi pomalowani na poziomie co najmniej tabletop
2-wszyscy herosi pomalowani na poziomie wyższym niż tabletop
3-wszyscy herosi pomalowani na poziomie wyższym niż tabletop + pełen WYSIWYG (włącznie z przedmiotami magicznymi)

0-2 WYSIWYG armii
0-poniżej 50% armii spełnia reguły WYSIWYG
1-co najmniej połowa armii spełnia reguły WYSIWYG
2-100% armii spełnia reguły WYSIWYG

0-1 Nazewnictwo
0-brak nazewnictwa
1-rozpiska zawiera wymyślone przez gracza: nazwę armii, nazwy wszystkich jednostek oraz imiona wszystkich herosów. Nazwy i imiona muszą być wpasowane w klimat armii.

Punkty ujemne:
Sędzia może przyznać graczowi od 1 do 5 punktów ujemnych za:
- niekulturalne zachowanie
- oszukiwanie
- przeciąganie bitew
- nie poinformowanie przeciwnika o różnicach między wyglądem figurek herosów a tym co powinno być widoczne (patrz kwalifikacja hobbystyczna)
- oraz inne niegodne Gracza zachowania
W skrajnych przypadkach sędzia może podjąć decyzję o dyskwalifikacji gracza z turnieju.

Inne informacje:
Best General Competition
W trakcie turnieju odbędzie się konkurs na najładniejszy model generała. W konkursie mogą brać udział wszyscy uczestnicy turnieju. Każdy uczestnik wystawia do konkursu model swojego generała z armii którą gra na turnieju (model musi być jego autorstwa - nie może być wykonany przez kogoś innego). Zwycięzca otrzyma pamiątkowy dyplom i honorowy tytuł na forum (Best General Competition Winner).
Edit:
YoungOlo pisze: AWYSIWYG (Almost-WYSIWYG):
W związku z zaistniałymi wątpliwościami dotyczącymi odwzorowania broni na modelach, przyjęte zostało następujące rozwiązanie:

Dopuszczalne są nieliczne odstępstwa od zasady mówiącej, że "Wszystkie modele w oddziałach muszą reprezentować bronie wykupione w rozpisce" - pod warunkiem jednak, że patrząc na oddział przeciwnik na pewno nie będzie miał wątpliwości na jaki oddział (w co wyposażony) patrzy. W razie wątpliwości, jak w każdej innej kwestii, ostateczna decyzja należeć będzie do sędziego (radzimy więc wcześniej skonsultować z sędzią dyskusyjne modele). Dla ułatwienia, poniżej znajdują się wskazówki co będzie przemawiało za a co przeciw "wątpliwemu" modelowi:

ZA:
- model i jego podstawka zostały wymodelowane i pomalowane tak, że figurka jest wyraźnie częścią oddziału
- obecność modelu poprawia walory estetyczne jednostki
- autor modelu włożył w niego więcej pracy niż musiałby włożyć w zwykły model z tego oddziału

PRZECIW:
- model i/lub jego podstawka nie pasuje wizualnie do reszty oddziału, wygląda jakby był z innej jednostki lub armii
- obecność modelu pogarsza ogólne wrażenie estetyczne jednostki
- model sugeruje, że użycie go było pójściem na łatwiznę ze strony autora
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2010, o 14:13 przez Hobbit, łącznie zmieniany 3 razy.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Lista zgłoszeń: (aktualizacja na bierząco na forum waracademy)

1. Aleksander "YoungOlo" Kaczor - Vampire Counts
2. Tomasz "Chaos" Ignatowicz - Warriors of Chaos
3. Jędrzej "DawiZharr" Mrugała - Dwarfs
4. Adam "Nisz" Wanat - Deamons of Chaos
5. Paweł "Profi" Botor - Orcs & Goblins
6. Mateusz "Thorash" Mańka - Bretonnia
7. Malwina "Amarell" Streflik - Daemons of Chaos
8. Mateusz "Hobbit" Tałan - Skaven
9. Marcin "Wazzi" Żużałek - Wood Elves
10. Przemysław "Ziemo" Ziemkiewicz - Dwarfs
11. Tomek "Czys" Hałon - Warriors of Chaos
12. Marcin 'Cobra651' Böhm - Ogre Kingdoms
13. Tomasz 'Wychwa' Wychowański - The Empire
14. Adam "loler" Hałon - Lizardmen
15.
...
20.
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2010, o 15:45 przez Hobbit, łącznie zmieniany 2 razy.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Uzupełniona lista zgłoszeń.

Do regulaminu dodano fragment:
YoungOlo pisze:AWYSIWYG (Almost-WYSIWYG):
W związku z zaistniałymi wątpliwościami dotyczącymi odwzorowania broni na modelach, przyjęte zostało następujące rozwiązanie:

Dopuszczalne są nieliczne odstępstwa od zasady mówiącej, że "Wszystkie modele w oddziałach muszą reprezentować bronie wykupione w rozpisce" - pod warunkiem jednak, że patrząc na oddział przeciwnik na pewno nie będzie miał wątpliwości na jaki oddział (w co wyposażony) patrzy. W razie wątpliwości, jak w każdej innej kwestii, ostateczna decyzja należeć będzie do sędziego (radzimy więc wcześniej skonsultować z sędzią dyskusyjne modele). Dla ułatwienia, poniżej znajdują się wskazówki co będzie przemawiało za a co przeciw "wątpliwemu" modelowi:

ZA:
- model i jego podstawka zostały wymodelowane i pomalowane tak, że figurka jest wyraźnie częścią oddziału
- obecność modelu poprawia walory estetyczne jednostki
- autor modelu włożył w niego więcej pracy niż musiałby włożyć w zwykły model z tego oddziału

PRZECIW:
- model i/lub jego podstawka nie pasuje wizualnie do reszty oddziału, wygląda jakby był z innej jednostki lub armii
- obecność modelu pogarsza ogólne wrażenie estetyczne jednostki
- model sugeruje, że użycie go było pójściem na łatwiznę ze strony autora
6 miejsc jeszcze nam zostało, więc trzeba się pospieszyć ze zgłoszeniami :)
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Po pierwsze, wielkie dzięki dla wszystkich którzy się pojawili. Sam turniej, jak i impreza po się udały, a ci którzy nie byli nich żałują.

Wyniki turnieju:

1. Mateusz "Hobbit" Talan - Skaven - 74 (4)
2. Mateusz "Thorash" Mańka - Daemons of Chaos - 73 (8)
3. Adam "Nisz" Wanat - Dark Elves - 73 (13)
4. Adam "Żuczek" Pieszczuk - Dark Elves - 62 (12)
5. Malwina "Amarell" Streflik - Bretonnia - 61 (16)
6. Aleksander "YoungOlo" Kaczor - Vampire Counts - 60 (10)
7. Tomasz "Czys" Hałon - Warriors of Chaos - 56 (6)
8. Jędrzej "Dawi" Mrugała - Dwarfs - 52 (7)
9. Jakub "Jakub" - Wood Elves - 50 (10)
10. Marcin "Wazzi" Żużałek - Wood Elves - 46 (6)
11. Przemysław "Remo" Ziemkiewicz - Dwarfs - 46 (11)
12. Adam "Loler" Hałon - Lizardmen - 45 (10)
13. Paweł "Profi" Botor - Orcs&Goblins - 38 (8)
14. Janusz "Yankes" Zemanek - Orcs&Goblins - 20 (0)

Zwycięzca konkursu na najlepszy model generała:
Tomasz "Czys" Hałon

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Więcej fotek: By Loler and By Profi

Po dokładniejszą relacje z turnieju zapraszam na nasze forum klubowe. Jeszcze raz wielkie dzięki i do zobaczenia na kolejnej edycji Art of War.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

ODPOWIEDZ