Długobrodzi na 1450pkt.

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
darvark
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 48
Lokalizacja: Wroclaw

Długobrodzi na 1450pkt.

Post autor: darvark »

Witam
To moja pierwsza rozpiska dlatego proszę o w miarę dokładne wyjaśnienia co powinienem zmienić. W ten sposób najszybciej się nauczę. No i nie okazujcie litości:)

Kod: Zaznacz cały

1 Runesmith @ 141 Pts
     General; Great Weapon; Gromril Armour; Shield
     Runic Talisman [65]
         Master Rune of Balance
         Rune of Warding

1 Thane @ 156 Pts
     Oath Stone; Great Weapon; Gromril Armour; Shield
     Runic Armour [40]
         Rune of Iron
         Rune of Shielding
     Runic Talisman [25]
         Master Rune of Dismay

9 Longbeards @ 195 Pts
     Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
     Runic Banner [50]
         Master Rune of Grugni
    1 Greatbeard @ [10] Pts

15 Warriors @ 169 Pts
     Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
     1 Veteran @ [10] Pts

9 Thunderers @ 165 Pts
     Dwarf Handgun; Light Armour; Standard; Musician
     1 Veteran @ [10] Pts

1 Cannon @ 120 Pts
     Engineer
     Engineering Runes [10]
         Rune of Reloading

     1 Engineer @ [20] Pts
          Dwarf Handgun; Light Armour
     2 Crew @ [0] Pts
          Light Armour

5 Hammerers @ 123 Pts
     Great Weapon; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
     Runic Banner [40]
         Rune of Sanctuary
         Rune of Stoicism

4 Miners @ 110 Pts
     Blasting Charges; Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician
    1 Prospector @ [10] Pts

15 Thunderers @ 249 Pts
     Dwarf Handgun; Light Armour; Standard; Musician
    1 Veteran @ [10] Pts

Dispel Pool: 5
Casting Pool: 2
Models in Army: 68
Total Army Cost: 1428
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

witam!
po pierwsze obrób rozpiskę bo nie da się czytać
po drugie do jakiej to gry? :shock:
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

darvark
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 48
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: darvark »

A co takiego jest w niej nieczytelne? Możesz jaśniej?
Gra to Warhammer FB.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Chodzi o to, że masz kiepsko złożoną rozpę. Po kiego grzyba jest Ci 5 hamków? Kiepsko złożeni bohaterowie i runy na maszynach. Polecam poprzeglądać rozpy kranali na forum i obczaić wspólne elementy, takie jak runy na herosach i maszynach, układ jednostek itd.

Rozumiem, że składałeś rozpę ze wszystkiego co masz, maksymalnie upychając punkty gdzie się da?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

darvark
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 48
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: darvark »

No akurat to nie jest wszystko co posiadam, trochę jednostek zostało. Punktów nie upychałem, chociaż może to tak wyglądać. No dobra poszukam, chociaż nadal jestem otwarty na sugestie.

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

po pierwsze: grałeś już w battla? oddziały 5 piechurów, w dodatku z drogim sztandarem to dość... egzotyczny widok. Egzotyczny to określenie subtelne. A obrobienie rozpiski polega na tym, że nie robisz ctrl+c, ctl+v z army buildera, ale wywalasz z niej rzeczy oczywiste: np każdy oddział thundererów ma handguny i light armoury. pisanie o tym jest bez sensu. Jeżeli nie ma tych oczyiwstyche elementów wyraźnie widać, co zostało do oddziału dokupione, i łatwiej się zorientować w funkcjonalności takiej jednostki. A i w wypadku rzadko używanych przedmiotów warto dopisać jak one działają :wink: ew. zamiast wypisywać magiczne przedmioty można napisać na przykład: AS 1+ z przerzutem, co oznacza tyle samo co zajmujące 2 linijki: master rune of gromril i rune of resistance.

A co do samej rozpiski to... właściwie wszystko jest do wymiany. Warriorów jest - zależnie od punktu widzenia albo za dużo albo za mało. Za mało jeśli mają stanowić jakąś realną siłę, za dużo, jeśli mają tylko uniemożliwiać szarże lekkich oddziałów wroga we własne machiny.

Dziadków jest zdecydowanie za mało. Conajmniej 2 razy za mało konkretnie rzecz ujmując. No i o ile armia jest składana na 8 edycję, to zdecydowanie lepiej wziąć im dwuraki niż tarcze.

Działo - ok, ale jeszcze jakaś maszyna by się zdała. Wg. uznania - katapulta albo drugie działo. Najlepiej z płonącymi atakami.

Nie ma chyba sensu wystawiać takiej ilości thundererów. 2 dziesiątki to aż za dużo. Jeden oddział 12-14 byłby chyba ok. Czempioni na nich to marnowanie punktów. Podobnie sztandary

5 Hammererów to zupełne nieporozumienie. Zginą od czegokolwiek, tylko punkty będą zmarnowane.

5 minerów jw.

jeśli już koniecznie chcesz wystawić takie oddziały - to gołe, tzn bez sztandarów, czempionów, ew. z muzykiem. Oddział 5 modeli wart 150 pkt. (123+25 za sztandar) jest dla przeciwnika łakomym kąskiem. 60 pkt - już mniej łakomym. Poza tym, po co wydawać tyle punktów na wzmocnienie 5 modeli, kiedy za te same punkty możesz ich mieć już 10?

Dlatego właśnie ta rozpiska wygląda jakby punkty były w niej upychane na siłę - jak coś kosztuje 123 pkt a bazowo 60, a skuteczność/odporność oddziału wcale gwałtownie nie wzrasta to jest wrażenie że punkty są upchane tylko po to, żeby dobić do limitu.

No i na runesmithie dobrze byłoby dać rune of spellbreaking - naprawdę może uratować życie

Awatar użytkownika
Casp
Mudżahedin
Posty: 308

Post autor: Casp »

Powiększ jednostki. W 8 edycji warto wypróbować duże jednostki, po minimum 20, a lepiej 30-40 chłopa. Ustawiasz ich w razie potrzeby albo po 10 w linii i wtedy są hordą i atakują z 3 szeregów, albo w razie konieczności w 6-8 szeregów i masz stubborna.

darvark
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 48
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: darvark »

emiel_regis dzięki za odpowiedź. Właśnie o takie wyjaśnienie mi chodziło. Tak jak napisałem to moja pierwsza rozpiska więc rozumie się samo przez się, że nie grałem jeszcze. Pomyśle nad czymś lżejszym.

Znacie jakieś artykuły porady o tworzeniu armii? Przeglądanie forum uczy jak najbardziej, ale nie rozumiem ponad połowy z waszych słów tzw. gwary, skrótów myślowych. A głupio pytać o wyjaśnianie znaczenia co drugiego słowa w rozpisce :wink:

Pozdrawiam

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

http://towerofhoeth.host4u.pl/index.php ... battlowych

tutaj masz sporo podstawowych skrótów. No i pytaj o porady graczy krasnoludzkich, na pewno chętnie pomogą krótkobrodemu

kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317

Post autor: kauczuk »

a ja bym proponowal najpierw gdzies pojsc i popatrzec na gry by zrozumiec o co w tym chodzi

darvark
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 48
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: darvark »

Zasady powiedzmy, że już znam, nie na pamięć ale przecież nie ma takiego wymogu, wiem na czym polegają gry bitewne. Jedynie co to nie udało mi się nigdzie znaleźć żadnego manuala (przyzwyczajenia informatyka) do tworzenia rozpisek i lis armii. Stąd też mój post, jak się okazuje z żenująco złą rozpiską.

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Nie łam się. Każdy od czegoś zaczyna.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

darvark
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 48
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: darvark »

No dobra to żeby nie zakładać kolejnego wątku proszę o krytykę ale konstruktywną :wink: tym razem mniejsza i już nie z armybuildera.

Kod: Zaznacz cały

kowal run: +gw,+tarcza,+runa równowagi, +generał - 126pkt;
than: +gw, +kamień przysięgi, +runa odparcia - 129pkt;
wojownicy (26): +tarcza, +muzyk, chorąży, weteran - 259pkt;
gromowładni (25): +muzyk, chorąży, weteran - 375pkt;
działo z obsługą: +inżynier = 105pkt;
górnicy (8): +ład.wybuchowe, +muzyk, chorąży - 133pkt
w sumie: 1018pkt.
teraz też pytanie. widziałem, że niektóre działa mają nałożone runy. Tylko, że w AB nic nie znalazłem nic o takiej możliwości. Możecie mi to jakoś wyjaśnić?

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Teraz wygląda to lepiej. Kowalowi run dałbym jeszcze scrola, thanowi BSB. Nie wiem co to jest runa odparcia, ale polecam zrobić mu As 1+ z przerzutem. Ładunki na górnikach nie opłacają się.

Na machine możesz nałożyć runy inżynierskie. Dużo można byłoby o tym pisać, proponuje doczytać zasady w booku.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

darvark
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 48
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: darvark »

Andrzej pisze:Kowalowi run dałbym jeszcze scrola, thanowi BSB. [...] polecam zrobić mu As 1+ z przerzutem. Ładunki na
Wybacz za może głupie pytanie, AS tzn armour save? Scrolla? hmm. Zaraz gdzieś na pewno znajdę jak to dodać :) Jeśli chodzi o runę odparcia to daje ona postaci i jednostce, w której walczy "odporność na magię(1)"
Odnośnie run na maszynach już znalazłem. :) I chyba najlepszym rozwiązaniem byłaby kombinacja runy przeładowania i spalenia.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Tak, As to armour save.

Odporność na magię 1 daje Ci tylko warda 6+, imo niepłacalne.

Z tego co wiem, to najlepszą runą na działo jest rune of forging (runa kucia?) i do niej dobra może być runa spalenia
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

darvark
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 48
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: darvark »

Możliwe że coś źle szukałem, ale nigdzie nie znalazłem opisu na jakiej zasadzie dodaje się dispell scrolle dla armii krasnoludów, no i ten przerzut (czy chodzi o runę oporu?).
Odnośnie tego dispell scrolla to jedyne co znalazłem to runę rozproszenia czaru i/lub runę pożeracz czaru.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

darvark pisze:Możliwe że coś źle szukałem, ale nigdzie nie znalazłem opisu na jakiej zasadzie dodaje się dispell scrolle dla armii krasnoludów, no i ten przerzut (czy chodzi o runę oporu?).
Odnośnie tego dispell scrolla to jedyne co znalazłem to runę rozproszenia czaru i/lub runę pożeracz czaru.
Runy, które dispelują (działają tak jak dispel scroll) to:
1. Rune of Spellbreaking
2. Spelleater Rune - działa jak powyższa, tylko dodatkowo na 4+ niszczy dispelowany czar tak, że mag nie może go już więcej używać.

Co do kombinacji run 1+AS z przerzutem to jest to:
Master Rune of Gromril (1+AS) + Rune of Resistance (przerzut wszystkich nieudanych rzutów na AS)
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

ODPOWIEDZ