Turnieje parowe

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Turnieje parowe

Post autor: bigpasiak »

Zgodnie z życzeniem Zbyszka.

Barbarossa pisze: No i potem taka "połączona" jednostka musi zdawać brejka. Moim zdaniem (i ściśle według zasad) - jednostka zdaje brejka zgodnie ze swoimi zasadami, tak więc slejwy z wampirem mogą zostać złamane w CC i cały oddział będzie uciekać. Jedyna niewygodna kwestia to np. co się dzieje, jak stoi sobie lord mortali chaosu w oddziale horrorów 3 i horrory dostają 10 ran od brejka. Czy lord dostaje rany z CR, czy musi zdać osobny break test jeszcze w tej turze, czy też zdejmujemy 3 horrory i nic dalej się nie dzieje)

Z wampem to raczej sprawa prosta. Znika.
Slaves nie uciekają tylko wybuchają po przegranej a co za tym idzie odpowiedni paragraf w AB skavenów mówi że znika wraz z postaciami w środku znika i tyle.

Z horrorami to sprawa gorsza jednak. Wg mnie horrory wyparowują a lord zostaje zdając panikę za wybity unit. Dlaczego? Rany z unitu nie przechodzą na herosów jednak to się nie tyczy demonów i ich bohaterów. Lord nie ma zasady Instability więc wg mnie nie wyparowuje ani nie testuje breja osobno bo taki test jest jeden..
Barbarossa pisze: 1. Monsters and Handlers. Pewnie wszyscy wiecie - wg Rulebooka "the handlers aren't really a combat unit per se, so we ignore them for most gaming purposes". Następnie wymienione jest, kiedy zasadniczo na pewno handlersów NIE ignorujemy (losowanie ran od strzelania, walka wręcz).

Rodzi to pytanie - czy Handlersi mogą dawać monsterowi leadership (lub inne statsy, co wydaje mi się totalnie naciągane, ale taki pogląd był przedstawiany).
Most nie znaczy wszystkie. Gdyby mieli dawać tylko ataki to by to napisali i połączyli jak załogę maszyn.
Wg mnie LD dają ale tylko tę charakterystykę. Da się ich osobno zabić więc inicjatywy nie przekazują do słonka i takie jest moje zdanie.
tylko LD inaczej ataków też by nie dawali [ bo idąc hardcorowo to most może i tego dotyczyć ... ]
Barbarossa pisze: 2. Na poprzedniej LS byłą też dyskusja, ale chyba bez ostatecznego głosowania, w dalece ważnej kwestii pt: czy bonusowe dorzucone kostki (takie jak kostka ze slanna, kostka ze sztylecika DE itp.) to część naturalnego rzutu jeśli chodzi o zasadę "not enough power". Przytoczę:

"No matter how powerful a wizard may be, he cannot cast a spell where the total of the natural dice scores is less than 3. A dice total of 1 or 2 is always considered a failure, despite the level of the wizard"

Kostki te na pewno mogą powodować IF/miscast, bo tam zasada NIE mówi o naturalnym rzucie ("If two or more 6's are rolled when casting a spell")

Pytanie, czy "naturalny" wynik na kościach obejmuje kości dorzucone. Także np. z kindleflame lore of fire, czy też z wand of jet.
Wszystko co nie jest normalnie generowaną kostką jest bonusem. [ nie mówię o BoS, MotBA, PoD i inne dorabianie kości do puli ]
I kość dragon maga, kostka slanna, +x do casta jest bonusem do zagrania czaru.
Jak wypadnie mniej niż 3 na "naturalnych" innych niż przedstawiłem to jesteś disrupted i nie czarujesz.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Wiem, że temat dotyczy wątpliwości LS, ale mam garść pytań dotyczących zasad, które mogą okazać się istotne na Strategiconie, a nie dostaję odpowiedzi od orgów, więc zamieszczę je w tym (pasującym jak ulał z nazwy) temacie:

1. Wystawianie oddziałów: podczas turnieju parowego naprzemienne wystawianie oddziałów (najpierw gracz A, potem gracz B, potem znowu gracz A) opisane w Rulebooku nie do końca ma zastosowanie. Pytanie więc następujące: czy wystawia się jeden oddział z sojuszu (jeden na stronę), a potem druga strona wystawia jeden oddział itd, czy może każdy z graczy wystawia po jednym oddziale (czyli pary wystawiają naprzemiennie po 2 oddziały)?
2. Jeśli obaj gracze wystawiają po 1 oddziale za każdym razem, to co dzieje się gdy jednemu z graczy w sojuszu skończą się oddziały? Czy gracz, który nadal ma oddziały do wystawienia wystawia po 1 oddziale, czy też wystawia od tego momentu po 2 oddziały?
3. Sprawa zasad sojuszów z podręcznika, chodzi o podział kości i zasady ich wykorzystania: w sojuszach Desperete trzeba je dzielić po równo między obie armie i tylko armia, której kości zostały przydzielone może ich używać, jest to jasne. Jest nawet napisane, że DD można używać wyłącznie do dispelowania czarów targetujących własną armię, a nie sojusznika. Ale w przypadku armii Trusted Allies zapis nie wspomina o braku możliwości dispelowania czarów, które targetują sojusznika. Także czy dobrze rozumiem, że jeśli podział kości DD zostanie przeprowadzony w ten sposób, że jedna armia zgarnie wszystkie kości, to będzie mogła dispelować wszystkie czary rzucane przez przeciwników, niezależnie od ich celu? Z zasad właśnie coś takiego wynika, ale wolę się upewnić...
4. Ostatnia sprawa dotyczy Scrolli: czy można używać Scrolli na czary, które targetują oddziały sojusznika, a nie armii w której jest Scroll? Jak się to ma w przypadku sojuszy Trusted, a jak się ma to w przypadku sojuszy Desperete?
Obrazek

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Naprawdę proponuję temat mastera Tomku bo ten dotyczy troszeczkę innych kwestii.
Mógłbyś?
Jeśli tam nie odpowiedzą to proponuje osobny temat, czy moderator dałby radę?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Mam jedną wątpliwość co do logiki Bigpasiaka:
bigpasiak pisze:Da się ich osobno zabić więc inicjatywy nie przekazują do słonka i takie jest moje zdanie.
Cóż, bohatera na smoku też da się osobno zdjąć, a jednak zdaje się dwa testy na najwyższej inicjatywie całego modelu (czy to jeźdźca, czy to potwora).

PS. Poza tym dyskusja dotycząca podanych przez Barbarossę wątpliwości rozpoczęła się już w Sędziowskim Rynsztoku.

@tomekjar
3. Jeśli jesteś w Trusted Allies lub Suspcious Allies:
- możesz rozdzielić ilość kości Powera i Dispela w jakich chcecie stosunkach - nie musi to być równe rozłożenie pomiędzy sprzymierzonymi armiami. Kości z channelingów i przedmiotów muszą być dołożone do puli armii, która ma te przedmioty lub magów z tej armii. Nie możesz używać do czarowania kości sprzymierzonej armii - wyłącznie swoich. To samo tyczy się dispela, ale możesz używać kości dispela do dispelowania każdego rzuconego przez przeciwnika czaru.

Jeśli jesteś w Desperate Allies:
- musisz rozdzielić kości Powera i Dispela w jak najbardziej równych stosunkach - kości które rozstaną rozdzielasz poprzez rzut. Kości z channelingów i przedmiotów muszą być dołożone do puli armii, która ma te przedmioty lub magów z tej armii. Nie możesz używać do czarowania kości sprzymierzonej armii - wyłącznie swoich. To samo tyczy się kości dispela. Dodatkowo nie możesz dispelować czarów przeciwników, które celują wyłącznie w twojego sojusznika.

4. Scrolle działają zamiast dispela - podlegają wszystkim jego powyższym zasadom.

Co do wystawiania oddziałów - sytuacja jest bardziej kompleksowa, gdyż nie dotyczy ona tyle co wątpliwości w kwestii zasad (te są jasne - wystawianie naprzemienne), ale ewentualnej zmiany, która przyczyni się do pojawienia się wygodniejszej metody wystawienia oddziałów w turniejach parowych.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

ODPOWIEDZ