Co o tym sądzicie? Jeśli się nad tym zastanowić, to każda jednostka, która ma napisane, że strzela jak działo/katapa, ma w swoim opisie czy multiplikuje rany, czy nie. Np. Warp-Lightning Cannon, w swoim opisie ma, że robi d6 ran; Śmieciarka u ogrów, ma napisane, że strzela jak katapulta, ale nie ma nic o multiplikacji i tych ran nie multiplikuje.Morsereg pisze: ale jesli mam byc szczery to nie macie tez nigdzie napisane o multiplikacji na helkach, szejkerach czy innych dziwadlach.
macie tylko, ze strzela jak katapa nie, ze damaguje jak katapa. co wiecej dmg macie swoj wyraznie napisany.
a w RB w dziale o strzelaniu z katapulty nie ma nic o mnozeniu ran, jest tylko jak nalezy strzelac (przy armatkach jest to samo).
multiplikacja to sa zasady specjalne cannonow/katapult. a wy nie przejmujecie wszystkich zasad tylko zasady strzelania.
wezmy takiego doom divera z o&g. tam nie ma napisane, ze strzela jak katapulta. tam jest napisane, ze jest katapulta a mimo to nie ma mnozenia ran.
wiec albo nie macie nigdzie multiplikacji albo macie wszedzie.
a jesli nie ma nigdzie napisane to w sumie tego (chyba) nie ma, czyz nie?
Hellcanony, rakietki, inne działa.
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Hellcanony, rakietki, inne działa.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"
a co masz napisane na stronie 114 w RB - FIRING A STONE THROWER?Waldi pisze:Przy Hellcannonie nie ma też napisane jakiej templatki należy użyć, czy to oznacza że mogę kłaść dużą?
podpowiem ci tylko bys szukal w pierwszym zdaniu.
damagowanie to zupelnie inny poddzial przy katapultach/armatkach. a zadawanie obrazen jest zupelnie gdzie indziej.
dwarfy maja wyraznie napisane przy swoich grudge throwerach, ze podlegaja zasada dla katapult ktore sa opisane w RB. a nie, ze strzelaja tak jak to jest opisane w RB.
bretonskie trbuche tez maja napisane, ze maja wszystkie zasady stone throwerow opisane w RB z nastepujacymi wyjatkami: zasiegiem, sila i niemozliwoscia poruszania sie.
Ostatnio zmieniony 26 lis 2010, o 13:00 przez Morsereg, łącznie zmieniany 1 raz.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Śmieciarka ma wyraźnie napisane że zadaje pojedyncze rany z killing blowem.
Przy helce nie jest napisane że nie mulltiplikuje, natomiast wyraźnie stoi że "strzela jak katapulta". A "strzelanie" składa się z "celowania" i "ranienia". Gdyby "strzelanie" nie zawierało "ranienia" to katapulty nie zadawałyby żadnych obrażeń, bo wszędzie jest napisane że z katapulty się "strzela" a nie że się "rani".
Przy helce nie jest napisane że nie mulltiplikuje, natomiast wyraźnie stoi że "strzela jak katapulta". A "strzelanie" składa się z "celowania" i "ranienia". Gdyby "strzelanie" nie zawierało "ranienia" to katapulty nie zadawałyby żadnych obrażeń, bo wszędzie jest napisane że z katapulty się "strzela" a nie że się "rani".
Mortar ma np zapisek, że jest stone throwerem, ale z własnym profilem i tam pada zapisek o D3 woundach.
Helstorm ma podobny zapisek i też ma własny profil, nie ma reguły multiple wounds.
W obu przypadkach jest zapisek, że używają dużych placków.
Helcannon ma zapisek, że strzela jak stone thrower. Podaje, że ma inną siłę oraz, że wzbudza panikę. Nie ma mowy o zmianie zasięgu, ani placka, te są częścią profilu stone thrower'a, reguła multiple wounds też jest częścią profilu stone throwera, bazując na tym, skłaniałbym się jednak, że helka ma d6 wound'ow pod dziurką.
Helstorm ma podobny zapisek i też ma własny profil, nie ma reguły multiple wounds.
W obu przypadkach jest zapisek, że używają dużych placków.
Helcannon ma zapisek, że strzela jak stone thrower. Podaje, że ma inną siłę oraz, że wzbudza panikę. Nie ma mowy o zmianie zasięgu, ani placka, te są częścią profilu stone thrower'a, reguła multiple wounds też jest częścią profilu stone throwera, bazując na tym, skłaniałbym się jednak, że helka ma d6 wound'ow pod dziurką.
Ostatnio zmieniony 26 lis 2010, o 17:03 przez Byro, łącznie zmieniany 1 raz.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Trochę szukacie dziury w całym.
"Hellcanon fires as a stonethrower" i dalej jest tylko modyfikacja siły. Czyli bierzemy WSZYSTKIE zasady odnoszące się do strzelania z katapulty i tylko podmieniamy siłę. To że coś jest w dziale damage nic nie zmienia, gdyby stosowało się tylko zasady firing a stone thrower strzelałbyś templatem który tylko scateruje, ale ponieważ trafianie jest w dziale damage to pudłował by z automatu? Ciekawe podejście, ale nie.
"Hellcanon fires as a stonethrower" i dalej jest tylko modyfikacja siły. Czyli bierzemy WSZYSTKIE zasady odnoszące się do strzelania z katapulty i tylko podmieniamy siłę. To że coś jest w dziale damage nic nie zmienia, gdyby stosowało się tylko zasady firing a stone thrower strzelałbyś templatem który tylko scateruje, ale ponieważ trafianie jest w dziale damage to pudłował by z automatu? Ciekawe podejście, ale nie.
czyli taki deatch rocket (chadecki indy GT), uzywa duzej templatki i zadaje d6 woundow pod nia?
bo strzela jak cannon.
i moze uzyc grapeshota?
bo strzela jak cannon.
w takim razie doom diver tez powinien multiplikowac rany za kazdego hita. czyz nie?
bo strzela jak cannon.
i moze uzyc grapeshota?
bo strzela jak cannon.
w takim razie doom diver tez powinien multiplikowac rany za kazdego hita. czyz nie?
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Doom diver ma k6 ran pod punktem w placku, a że nie ma placka to i k6 ran nie ma.
Death rocket strzela jak canon do momentu określenie punktu lądowania, potem jest dużym templetem z siłą 3. W punkcie lądowania też ma 3 siły co jest zresztą napisane.
grapeshot jest specjalną zasadą canonów podręcznikowych.
Czytaj zasady całe mistrzu, a nie tylko wygodne paragrafy. One naprawdę nie są tak źle napisane, wystarczy odrobina dobrej woli.
Death rocket strzela jak canon do momentu określenie punktu lądowania, potem jest dużym templetem z siłą 3. W punkcie lądowania też ma 3 siły co jest zresztą napisane.
grapeshot jest specjalną zasadą canonów podręcznikowych.
Czytaj zasady całe mistrzu, a nie tylko wygodne paragrafy. One naprawdę nie są tak źle napisane, wystarczy odrobina dobrej woli.
multiplikacja ran na srodku placka jest opisana w damagowaniu ze stone throwera. i jest to tylko ich zasada.kudłaty pisze:Doom diver ma k6 ran pod punktem w placku, a że nie ma placka to i k6 ran nie ma.
Death rocket strzela jak canon do momentu określenie punktu lądowania, potem jest dużym templetem z siłą 3. W punkcie lądowania też ma 3 siły co jest zresztą napisane.
tak wiec z doom diverem masz racje. nie ma placka, nie ma srodka, nie ma multiplikacji.
death rocket zas strzela jak cannon. czemu wiec chcialbys mnozyc obrazenia tylko w miejscu wiekszej sily templatki (czyli na srodku) skoro armata tak nie dziala.
musze ci powiedziec, ze tutaj sam sobie strzeliles gola, bo w kazdej tabelce w RB multiplikacja ran to wlasnie specjalne zasady war-maszyn podrecznikowych.kudłaty pisze: grapeshot jest specjalną zasadą canonów podręcznikowych.
zaczepki nie skomentuje bo mi nie o flame mi tutaj chodzi.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
@.Death rocket. Ostatni punkt w którym death rocket strzela jak canon to miejsce gdzie ląduje placek, a konkretnie jego środek. A środek placka masz na końcu opisany że dostaje z siłą 3 tylko i nie ma adnotacji o większej liczbie ran. Ilość ran w canonie jest wpisana w profilu canona, nie w firing the canon, więc nie ma żadnych podstaw.
@grape shot. Sprawdź w zasadach kto strzela grapeshotem robi to canon crew, masz takową w death rockecie?
@grape shot. Sprawdź w zasadach kto strzela grapeshotem robi to canon crew, masz takową w death rockecie?
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
dlaczego nie ma żadnych podstaw?
rakietka strzela jak cannon-->cannon multiplikuje rany za każde zranienie--->multiplikacja ran pod całym plackiem rakietki
rakietka strzela jak cannon-->cannon multiplikuje rany za każde zranienie--->multiplikacja ran pod całym plackiem rakietki
A czy nie jest napisane że "tocząca się kula armatnia" zadaje hita z S10 i D6 ran? Zresztą szukajcie dziur w każdym słowie rulebooka, widać że nie macie co robić. Może niedługo zaczniemy się zastanawiać nad tym czy rzut na 4+ to znaczy 4,5,6 bo pewnie nie ma tego wyraźnie zapisanego w podręczniku...gerald_tarrant pisze:dlaczego nie ma żadnych podstaw?
rakietka strzela jak cannon-->cannon multiplikuje rany za każde zranienie--->multiplikacja ran pod całym plackiem rakietki
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
Nie chodzi o dziury tylko o to, żeby zadad nie stosować wybiórczo tylko całokształtowo
Jeśli ktoś uważa że rakieta nie ma multiplikacji woundów, to niech zacytuje jakiś fragment RB/Indy GT AB który tego zabrania,
albo stwierdzi że wszystkie maszyny strzelające jak cannon/katapa nie multiplikuja ran, co dopiero było by szukaniem dziur w zasadach.
Jeśli ktoś uważa że rakieta nie ma multiplikacji woundów, to niech zacytuje jakiś fragment RB/Indy GT AB który tego zabrania,
albo stwierdzi że wszystkie maszyny strzelające jak cannon/katapa nie multiplikuja ran, co dopiero było by szukaniem dziur w zasadach.
To tak nie działa. Zasady działają pozytywnie nie negatywnie. Musisz mieć zapis żeby Ci było coś wolno, a nie brak zapisu by Ci czegoś zabronić. Inaczej teleportowalibysmy oddziały (nic tego nie zabrania).gerald_tarrant pisze:Nie chodzi o dziury tylko o to, żeby zadad nie stosować wybiórczo tylko całokształtowo
Jeśli ktoś uważa że rakieta nie ma multiplikacji woundów, to niech zacytuje jakiś fragment RB/Indy GT AB który tego zabrania,
albo stwierdzi że wszystkie maszyny strzelające jak cannon/katapa nie multiplikuja ran, co dopiero było by szukaniem dziur w zasadach.
Death rocket nie strzela jak armata tylko przenosi duży template tak jak armata kulę. W momencie kontaktu z ziemią przestaje strzelać jak armata. Natomiast aramata trafia templetem będącym trasą bounce'a który tu nie występuje. Brak template'a = brak hitów. Zamiast tego otrzymujemy duże ciacho z siłą 3 co jest tam napisane. I tu znowu żeby ten placek miał jakąś zasadę musi mieć to napisane, jak nie ma to nie ma, a nie zaciąga ją z innych oddziałów.
DR strzela jak cannon, ale nie ma jego profilu. Multiplikacja ran jest podana w profilu, a nie w regułach strzelania.
Ponadto, uważaj o co prosisz gerald, bo jeśli dostaniesz wszystkie reguły armaty, to również tą, że może ściągnąć maksymalnie 1 model na szereg.
Ponadto, uważaj o co prosisz gerald, bo jeśli dostaniesz wszystkie reguły armaty, to również tą, że może ściągnąć maksymalnie 1 model na szereg.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
nikogo o nic nie proszęByro pisze:Ponadto, uważaj o co prosisz gerald, bo jeśli dostaniesz wszystkie reguły armaty, to również tą, że może ściągnąć maksymalnie 1 model na szereg.

kudłaty pisze:To tak nie działa. Zasady działają pozytywnie nie negatywnie. Musisz mieć zapis żeby Ci było coś wolno, a nie brak zapisu by Ci czegoś zabronić. Inaczej teleportowalibysmy oddziały (nic tego nie zabrania).gerald_tarrant pisze:Nie chodzi o dziury tylko o to, żeby zadad nie stosować wybiórczo tylko całokształtowo
Jeśli ktoś uważa że rakieta nie ma multiplikacji woundów, to niech zacytuje jakiś fragment RB/Indy GT AB który tego zabrania,
albo stwierdzi że wszystkie maszyny strzelające jak cannon/katapa nie multiplikuja ran, co dopiero było by szukaniem dziur w zasadach.
Death rocket nie strzela jak armata tylko przenosi duży template tak jak armata kulę. W momencie kontaktu z ziemią przestaje strzelać jak armata. Natomiast aramata trafia templetem będącym trasą bounce'a który tu nie występuje. Brak template'a = brak hitów. Zamiast tego otrzymujemy duże ciacho z siłą 3 co jest tam napisane. I tu znowu żeby ten placek miał jakąś zasadę musi mieć to napisane, jak nie ma to nie ma, a nie zaciąga ją z innych oddziałów.
imo się mylisz
tak jak ja myślą nawet Twoi koledzy z LS:
Mac pisze: Odpowiadając bezpośrednio - wszystko co odnosi się do stone throwera, czy też działa, używa wszystkich zasad tych jednostek, chyba że w swoich zasadach ma zapisane inaczej.
może byście coś ustalili między sobą zamiast sypać postami wykluczającymi swoje zdania nawzajem?Lidder pisze:Trzeba być konsekwentnym. Uważam, że skoro Helena i ES mają strzelają tak jak Stone Thrower wraz z multiplikacją pod centrum. Death Rocket strzela jak Cannon, tyle że zamiast używać liniowej templatki używa okrągłej (ma więc multiplikację).
Sypie to śnieg za oknem, a my jak każdy inny w tej części forum jesteśmy głodni dyskusji, dysput i dyskursów na temat zasad. To, że działamy w jednym ciele ustawodawczym nie znaczy, że nie posiadamy odrębnych zdań "zwykłych wyjadaczy zasad", które ewentualnie dochodzą do konsensusu w momencie rozpatrywania danej, wątpliwej kwestii na naszej części forum.gerald_tarrant pisze:może byście coś ustalili między sobą zamiast sypać postami wykluczającymi swoje zdania nawzajem?
Tutaj sobie dyskutujemy i zbieramy argumenty do naszych wewnętrznych przepychanek, a w ostateczności sugerujemy poprawne działanie/grę. Jak dobrze wiesz, przynajmniej ostatnio uściślenia regularnie wychodzą zaraz po masterze lub przed kolejnym masterem. Jak kwestia rzeczywiście okazuje się sporna to prędzej czy później wyląduje w uściśleniu.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."