Wybieranie lore'ów, a Grey Seer'owie

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Wybieranie lore'ów, a Grey Seer'owie

Post autor: Morrok »

Chciałbym znać stanowisko LS i graczy apropos wybierania lore'ów prze Grey Seerów (wiele osób ma różną interpretację, a wolałbym żeby na turniejach trzymać się jednej):

Moja argumentacja, że nie trzeba przy tworzeniu rozpiski zaznaczać, który lore wybiera się Seerem. Wystarczy przy rozpoczęciu bitwy powiedzieć przeciwnikowi jak się "miesza" z dwóch lore'ów.
(...)A grey Seer can freely mix spells from both Skaven spell disciplines, just be sure to announce which spell table is being used before rolling.(...)
str. 134 RB
(...)Although you won't generate the spells that your Wizards know until you start to play your game (...) you do need to make a note in your army roster of which spell lore each of your Wizards will use(...)
A to cytat, który można uzać za kontrargument ;) (z tego co pamiętam ktoś to już przytaczał)
str. 29 RB
The choice of which lore each of your Wizard models know for a particular battle must be made when choosing your army(...)
chociaż można to zbić pierszym cytatem, gdzie Seerowie znają od razu 2 lore'y.

pzdr

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

Zawsze można napisać, że używasz dwóch lorów i dowolnie losujesz, jak nie chcesz używać jakiegoś lore'a to losujesz sobie tam jeden czar i zamieniasz go na 13 albo Skitterleap'a.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Afro pisze:Zawsze można napisać, że używasz dwóch lorów i dowolnie losujesz, jak nie chcesz używać jakiegoś lore'a to losujesz sobie tam jeden czar i zamieniasz go na 13 albo Skitterleap'a.
tak mozna na pewno. Problem jest taki czy mozna wybrac 4 czary z jednego lora i 0 z drugoego. seer zna w rozpie 2 lore'y

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3175
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Nie widzę problemu, jego zasada specyficznie określa, że może dowolnie wybrać ile czarów z danej domeny losuje. To czy w rozpisce zna jeden, czy dwa lory nie ma nic do tego. Problem robią ludzie myślący, że zasady z rulebooka odnoszą się do specyficznej sytuacji seera w tym kontekście. Nie ma dostatecznie ostrego pojęcia w podręczniku na objęcie tej sprawy,po prostu wrzućcie sobie w to miejsce "może losować z dwóch domen w dowolnej konfiguracji" i już.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Problem jest w tym że przed bitwą jest też before rolling. Nie upieram się przy tej opinii, aczkolwiek zwracam uwagę że jest to trochę zapis 7 edycyjny i mamy znowu sytuację pt. czy ważniejsze jest dostosowanie kodexu 7 edycyjnego do zasad 8 czy interpretacja go zupełnie dosłowna. Decyzja jest niestety mocno uznaniowa, moim zdaniem określa się w rozpisce lore'y a nie proporcje.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

kudłaty pisze: czy ważniejsze jest dostosowanie kodexu 7 edycyjnego do zasad 8 czy interpretacja go zupełnie dosłowna.
Na takie okazje GW przygotowało zapisek ze str.11 - w skrócie AB>RB.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

Mac pisze:
kudłaty pisze: czy ważniejsze jest dostosowanie kodexu 7 edycyjnego do zasad 8 czy interpretacja go zupełnie dosłowna.
Na takie okazje GW przygotowało zapisek ze str.11 - w skrócie AB>RB.
merci beaucoup, o to właśnie mi chodziło

Sprawa rozwiązana ;)

ODPOWIEDZ