
Szczegóły, FAQ i lista zgłoszonych na forum Gnoma:Turniej: Mistrzostwa Podbeskidzia Warhammer'a Fantasy Battles 2010
![]()
Data: 19.12.2010 (Niedziela) - Start: 9:30
Miło nam zaprosić po raz kolejny wszystkich graczy oraz fanów gry Warhammer Fantasy Battles na szósty już turniej z serii Mistrzostw Podbeskidzia![/b]
Tak jak w ubiegłych latach chcemy tym turniejem zapełnić weekend dobrą zabawą przy grze, plus zapewnić kilka dodatkowych atrakcji bazujących na naszym hobby. Dla nas to duża impreza i chcemy by wzięło w niej udział jak najwięcej graczy, tylko tak będzie się ona Wam podobała - stąd też zapraszamy nie tylko graczy z najbliższych okolic, ale także z innych miast i miasteczek. Ogólnie - każd**o kto w tym terminie ma czas, ma trochu figsów,
no i ma ochotę przyjechać by zagrać nawet (a raczej zwłaszcza) jeśli dawno już nie grał w Warhammer'a, a jego figurki pokrył kurz.
Czym są Mistrzostwa Podbeskidzia?
Turnieje te zostały zapoczątkowane przez nasz klub w 2005 roku, założenie podstawowe to turniej nastawiony na klimat, hobbystykę i pogranie, gdzie aby zostać zwycięzcą trzeba w równym stopniu pokazać umiejętności gracza jak i podejście hobbystyczne do tej gry, czyli pokazać się z jak najlepiej przygotowaną i wypieszczoną armią oraz akceptować fakt że chcemy na czas tych rozgrywek udostępnić szersze zasady (specjale i mniejsze ograniczenia).
Od dwóch lat przygotowujemy też dla zwycięzców specjalne trofea - rzadkie figurki produkcji Games Workshop, osadzone w dioramach na podstawach pucharowych, przygotowywane i malowane przez naszych najlepszych modelarzy w regionie. Zwycięzca naszego turnieju stanie się posiadaczem oryginalnej nagrody, która jest owocem miesięcy pracy.
- - - - - - - - - - - - - -
I. Podstawowe Informacje
Data: 19 grudzień 2010(Niedziela)
Miejsce: Miejski Dom Kultury Włókniarzy, ul. 1 Maja 12, Bielsko-Biała
Mapka dojazdu: KLIK TUTAJ
Godzina rozpoczęcia: 9:30 (prosimy stawiać się już od 9:00 by dokonać zapisu)
Planowane zakończenie: ok. g. 21:00
Format: 2200 pkt, z użyciem bohaterów specjalnych (szczegóły poniżej)
Wpisowe: 25 zł
Kontakt: Tel: (33) 8213432, lub 660527787, mail: sklep.gnom@gmail.com
Nagrody:
* Zwycięzca otrzymuje tytuł Mistrza Podbeskidzia 2010 wraz ze specjalnie przygotowanym na tę okazję pucharem (puchar to diorama na podstawie pucharowej z tabliczką pamiątkową). Otrzymuje też bon na zakupy w naszym sklepie o wartości 300 zł.
* Miejsce drugie jest nagradzane bonem o wartości 200 zł.
* Miejsce trzecie jest nagradzane bonem o wartości 100 zł.
* Zostaną także przyznane trzy nagrody losowe, o wartości 50 zł każda.
Wraz z pucharem wartość puli nagród na tym turnieju wynosi ok. 1100 zł.
*** Turniej zgłoszony do ligi ogólnopolskiej ***
II. Konkretne ustalenia formatu.
* Format punktowy to 2200 pkt. Armia nie może przekroczyć tej wartości.
* W czasie turnieju obowiązują zasady 8ed WFB zapisane w:
- Księdze głównej 8 edycji oraz poszczególnych Księgach Armii,
- aktualnych erratach i FAQ'ach publikowanych na stronach Games Workshop
- aktualnych uściśleniach sędziowskich - http://strony.aster.pl/barbaros/usc8.pdf
- Virtual line of sight
- zakaz używania przedmiotu "Power Scroll"
* Jak na Mistrzostwa Podbeskidzia przystało można wykorzystać w armii bohaterów specjalnych, jednak aby trochę wyrównać rozgrywkę jesteśmy zmuszeni do zbanowania niektórych modeli, i tak na te mistrzostwa nie zabiorą się z nami Teclis oraz Thorek – tych bohaterów nie możecie użyć w Waszych rozpiskach w tym roku. Warunkiem użycia bohatera specjalnego w armii jest posiadanie jego oryginalnego i pomalowanego modelu, lub konwersji jeśli model nie jest dostępny.
* Rozpiski armii należy wcześniej nadesłać do weryfikacji na adres: sklep.gnom@gmail.com. Na rozpiski czekamy do dnia 17.12 włącznie.
* Zostaną rozegrane 4 bitwy, systemem szwajcarskim. Czas na 1 bitwę to średnio 2 godziny 45 minut (zależny od scenariusza). Żeby turniej był miarodajny cztery bitwy być muszą – organizatorzy dołożą wszelkich starań by wszystko szło jak najsprawniej czasowo.
* Rozgrywane scenariusze są opisane poniżej.
* Wymiary stołów bitewnych na ten turniej: 48'' x 72''.
* Jak na turniej odpowiedniej klasy, żeby być całkowicie fair-play wobec przeciwników nie można w armii posiadać żadnych proxów – czyli wystawiamy figurki do oddziałów w jakich mają być, nie ma tez żadnych „pustych” podstawek czy też „koni bez jeźdźców”, itp.
* Na turnieju punktujemy armie które są pomalowane – to jest turniej hobbystyczny więc nagradzamy starania i chęci by na polach bitew było ciekawiej, w końcu po to się gromadzimy aby pograć porządnie. Armia do udziału w turnieju nie musi być pomalowana, ale nie otrzyma wówczas dodatkowych punktów.
Standardowo nagradzamy też dodatkowymi punktami odpowiednio przygotowane rozpiski i historię armii.
III. Wymagania
Gracze są zobowiązani znać i respektować zasady gry, szczególnie dotyczące własnej armii, co oznacza również posiadanie na turnieju podręcznika do własnej armii. W przypadkach spornych wołamy sędziego. Jego decyzje też respektujemy.
Podręcznik własnej armii jest wymagany do udziału w turnieju.
Drugim wymogiem jest posiadanie kopii rozpiski armii która będzie do dyspozycji przeciwnika przez cały czas trwania danej gry.
Gracze są zobowiązani do przestrzegania kultury osobistej, zachowania czystości miejsca gry, zachować jak
najbardziej kulturalne zachowanie w stosunku do pozostałych uczestników turnieju. Postarajmy się wypaść tak, by dla żadnego z graczy nie był to czas tracony.
Gracze biorący udział w turnieju są zobowiązani do posiadania kostek, miarki, używanych przez siebie wzorników, zasad swojej armii, plus dodatkowe elementy jak las dla Wood Elfów (no chyba, że nie
będą ich używać). Brak tych akcesoriów opóźnia rozgrywkę, wiec będzie punktowane ich posiadanie.
Gracze biorący udział w turnieju zgadzają się jednocześnie z regułami turnieju opisanymi w tym temacie i dokumencie turniejowym.
IV. Informacje techniczne
a. Harmonogram turnieju
Sala turniejowa będzie otwarta w niedzielę od g. 8:00. Graczy chętnych do pomocy przy ustawianiu stołów zapraszamy już od tej godziny – pomoc będzie potrzebna, więc zapraszam tak jak w latach ubiegłych miejscowych graczy do trochę wcześniejszego przybycia (skoro uważamy się za graczy hobbystycznych to szanujmy się wzajemnie, nie zostawiajmy wszystkiego na głowie jednej osoby).
Prosimy o punktualne przybycie, co oznacza PRZED godziną 9:30. Jeśli osoby z dalszych okolic miałyby problem z dojazdem na tę godzinę od razu proszę o kontakt, podobnie gdyby pociąg/autobus się spóźniał w dniu turnieju też proszę dzwonić bezpośrednio do organizatora (patrz Kontakt).
Po zakończeniu głównej części turnieju i rozdaniu nagród będziemy prosić graczy z naszych okolic o pomoc w porządkach – do zebrania będą stoły w jedno miejsce i tereny do pudeł, nic nadzwyczajnego, a na pewno łatwiejsze do wykonania w osób dziesięć niż dwie.
b. Papu
Będzie możliwość zamawiania Pizzy, plus inne Fast-foody.
Na Sali turniejowej możliwe do nabycia napoje – Cola, Fanta, Sprite, soki Cappy, woda mineralna.
Można także prosić (a nawet się powinno) organizatora o gorącą herbatę czy kawę.
V. Scenariusze turniejowe
a) I BITWA – scenariusz Meeting Engagement
- zasady zgodne z podręcznikiem głównym z dodatkową opcją:
* mamy możliwość wystawiania herosów wraz z jednostkami
B) II BITWA – scenariusz Blood & Glory
- zasady zgodne z podręcznikiem głównym z uwzględnieniem:
* Gra kończy się na koniec fazy, w której odporność jednej z armii spadnie do 3 lub mniej punktów. Zwycięzca otrzymuje 20pkt od których odejmuje się jeden pkt. za każdy stracony w trakcie bitwy własny pkt. odporności (min. do wyniku 16:4). Jeżeli żadna armia nie zostanie złamana w trakcie gry, lub obie armie zostaną złamane w tej samej fazie, bitwa kończy się remisem a obie armie otrzymują po 10pkt zwycięstwa. Następnie wynik ten jest modyfikowany o różnicę pkt. odporności straconych przez obu graczy. Wynik jest modyfikowany o różnicę na korzyść armii, która straciła mniej punktów odporności.
Przykład: Armia A straciła 4 pkt odporności, armia B straciła 1 pkt odporności. Różnica wynosi 3. Wynik bitwy to 13:7 na korzyść armii B (10+3).
Modyfikacja nie może dać wyniku lepszego niż 15:5.
c) III BITWA – scenariusz Breakthrough
Wystawienie: jak w scenariuszu Battleline
Cel: przekroczenie swoimi oddziałami połowy pola bitwy i utrzymanie swoich oddziałów w tej strefie.
Wynik bitwy: określa się licząc wyłącznie wartość punktową nieuciekających oddziałów własnych, które na koniec bitwy są na połowie stołu należącej do przeciwnika (oddział stoi na tej połowie gdzie jest większa część oddziału/modelu). Liczy się finalną wartość oddziału (więc jeśli na koniec bitwy oddział jest społowiony, to liczy się za niego tylko połowę punktów).
d) IV BITWA – scenariusz Battleline
- zasady zgodne z podręcznikiem głównym, punkty liczone tak jak podano przy scenariuszu Meeting Engagement.
Dodatkowa punktacja za rozegrane bitwy wraz ze szczegółową punktacją hobbystyczną są umieszczone w Dokumencie Turniejowym (poniżej).
VI. Kontakt i Prerejestracja
Organizator turnieju - Klub Fantastyki "Gnom";, współpraca: Klub "Ósma Bila";
Tel: (33) 8213432 (w godzinach pracy sklepu), email: sklep.gnom@gmail.com
Osoba odpowiedzialna za prowadzenie turnieju – Roman Cupek - Tel: 660 527 787
Aby zgłosić swój udział w turnieju proszę o podanie: imienia, nazwiska, miejscowości i armii którą będziecie grać:
- pisząc mail na adres: sklep.gnom@gmail.com
- dzwoniąc do nas: (33)8213432 w godzinach pracy /pon-pt 10:00-19:00, soboty 10:00-16:00/
- pisząc post w temacie o turnieju na forum klubu Gnom
- lub odwiedzając po prostu nasz sklep.
DOKUMENT TURNIEJOWY - PLAYER'S PACKET
Aby ułatwić graczom przygotowania do turnieju w linku poniżej znajdziecie plik - Dokument turniejowy w formacie PDF. Znajdują się w nim wszystkie powyższe informacje uzupełnione o szczegóły.
Plik można pobrać z adresu: http://mistrzostwapodbeskidzia.pl/Warhammer_MP2010_Przewodnik_Gracza.pdf
ZAPRASZAMY !!!
http://gnom.bielsko.pl/forum/index.php?showtopic=6233