Abominacja
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Abominacja
Może to stare już jest, ale nie miałem okazji dotychczas.
AAAA
x x x x
AAAA - Abominacja (patrzy w lewo)
xxxx - Furie (patrzą w kierunku Abominacji) ustawione równo o 1" od niej
Wiem, że nie mogę się ruszyć Abomką w prawo, ale mogę zaszarżować na Furie, tak?
edit: i druga część pytania - czy Abomkę dotyczy zasada 1"? Bo jeżeli tak, to ona nigdy nie zaszarżuje...
A jeżeli nie, to może ona w powyższej sytuacji zrobić coś więcej ruch do przodu czy szarża w Furie.
AAAA
x x x x
AAAA - Abominacja (patrzy w lewo)
xxxx - Furie (patrzą w kierunku Abominacji) ustawione równo o 1" od niej
Wiem, że nie mogę się ruszyć Abomką w prawo, ale mogę zaszarżować na Furie, tak?
edit: i druga część pytania - czy Abomkę dotyczy zasada 1"? Bo jeżeli tak, to ona nigdy nie zaszarżuje...
A jeżeli nie, to może ona w powyższej sytuacji zrobić coś więcej ruch do przodu czy szarża w Furie.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami
Jeżeli jest jak pokazałeś, czyli furie są idealnie na tej samej linii co krawędź abominacji, to teoretycznie może zaszarżować, bo obracając się dotknie krawędzią krawędzi podstawki furii. Jeśli jednak byłyby one milimetr w prawo, to nie miała by opcji, by zaszarżować. Tak, abomki tyczy się zasada 1 cal od niej.
Prawda, ale to nie zmienia faktu, że podczas szarży wykonuje teraz wheel'a, a nie pivota, dlatego w te furie zaszarżuje przy sprzyjających warunkach (że wykręci w nie tym 90 stopniowym wheelem), zaś jakiegoś celu u góry nie zaszarżuje, bo nie wykona wheela (zawadzi o furie).
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Nieprawda.Byro pisze:Prawda, ale to nie zmienia faktu, że podczas szarży wykonuje teraz wheel'a, a nie pivota, dlatego w te furie zaszarżuje przy sprzyjających warunkach (że wykręci w nie tym 90 stopniowym wheelem), zaś jakiegoś celu u góry nie zaszarżuje, bo nie wykona wheela (zawadzi o furie).
Zgodnie z FAQ, Abominacja otrzymała zasadę Random Movement, która mówi, że zanim model się ruszy, należy spivotować go w kierunku ruchu, a następnie przesunąć. Jeżeli to spowoduje zetknięcie z wrogiem, to jest to szarża.
@ Domino
A jak Abominacja miałaby w takim razie szarżować, jeżeli dotyczy jej zasada 1"? Random Movement wyklucza coś takiego jak deklarowana szarża.
Jak zetkniesz się z wrogiem to wtedy jest szarża, jeżeli nie, to nie.
Trochę nie rozumiem, co zmieni przesunięcie Furii w prawo i dlaczego wtedy nie można by szarżować.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami
Krótko mówiąc, wersję poprawną (tak myślę) ogrywaną przeze mnie, Cosma i Młodego (na masterach mamy zgodność co do ruchu abomki {mniej więcej })
Obracasz wg środka podst. abomkę tyle, ile jesteś w stanie (pivot on the spot). Jezeli nic nie stoi przy krawędziach (jakiś model wroga, impassable) to można obrócić model w dowolnym kierunku, w którym abomka będzie poruszać się 3d6".
Jeżeli jednak jest coś, co prostopadle blokuje krawędzie (jest dokładnie 1" od krawędzi bocznej podst. abomki), to niestety nie ma możliwości manewru i abomka jest zmuszona poruszać się na wprost.
Jakikolwiek cel, na jaki natrafi się podczas wykonywania ruchu 3d6 (już PO obrocie) jest obiektem szarży.
Obracasz wg środka podst. abomkę tyle, ile jesteś w stanie (pivot on the spot). Jezeli nic nie stoi przy krawędziach (jakiś model wroga, impassable) to można obrócić model w dowolnym kierunku, w którym abomka będzie poruszać się 3d6".
Jeżeli jednak jest coś, co prostopadle blokuje krawędzie (jest dokładnie 1" od krawędzi bocznej podst. abomki), to niestety nie ma możliwości manewru i abomka jest zmuszona poruszać się na wprost.
Jakikolwiek cel, na jaki natrafi się podczas wykonywania ruchu 3d6 (już PO obrocie) jest obiektem szarży.
Co do drugiego akapitu - jest różnica między wrogiem a impassable.Morrok pisze:Krótko mówiąc, wersję poprawną (tak myślę) ogrywaną przeze mnie, Cosma i Młodego (na masterach mamy zgodność co do ruchu abomki {mniej więcej })
Obracasz wg środka podst. abomkę tyle, ile jesteś w stanie (pivot on the spot). Jezeli nic nie stoi przy krawędziach (jakiś model wroga, impassable) to można obrócić model w dowolnym kierunku, w którym abomka będzie poruszać się 3d6".
Jeżeli jednak jest coś, co prostopadle blokuje krawędzie (jest dokładnie 1" od krawędzi bocznej podst. abomki), to niestety nie ma możliwości manewru i abomka jest zmuszona poruszać się na wprost.
Jakikolwiek cel, na jaki natrafi się podczas wykonywania ruchu 3d6 (już PO obrocie) jest obiektem szarży.
W przypadku tego drugiego podręcznik szczegółowo wspomina o zasadzie 1" - w momencie wejścia w 1" Abominacja zatrzymuje się i robi stop do końca Movementu.
Natomiast jeżeli chodzi o Twój trzeci akapit - to właśnie tego dotyczy moje pytanie - skąd ten pomysł?
Jaka zasada stoi za tym sposobem grania? Dlaczego nie można zaszarżować tego oddziału stojącego wzdłuż Abominacji?
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami
bo nie możesz się obrócić. Takie przyzwyczajenie z 7 edycji, które było ostro dyskutowane, zanim wpadło się na pomysł, żeby abomki były na podstawkach 60x100 (byly na 50x50 i w jakis sposob nie przeszkadzalo to...)
Fajnie, że poruszasz ten temat, bo nie ma poparcia w zasadach, dlatego zaznaczyłem, że to tylko polska myśl battlowa- gdyby LS objęła jakieś stanowisko w kwestii 1" apart i pivotów dla modeli random movement, na podstawkach pojedyńczych to może by to coś rozjaśniło, a tak... sam widzisz- RAW rządzi, a druga rzecz, że pewne osoby aż nadto starają się interpretować battla geometrycznie.
Fajnie, że poruszasz ten temat, bo nie ma poparcia w zasadach, dlatego zaznaczyłem, że to tylko polska myśl battlowa- gdyby LS objęła jakieś stanowisko w kwestii 1" apart i pivotów dla modeli random movement, na podstawkach pojedyńczych to może by to coś rozjaśniło, a tak... sam widzisz- RAW rządzi, a druga rzecz, że pewne osoby aż nadto starają się interpretować battla geometrycznie.
oficjalnego stanowiska nie ma, ja gram tak:
Wyznaczasz kierunek i rzucasz XD6;
Wirtualny pivot (jeśli niemożliwy bo np. stajesz na jednostce, to stoisz w miejscu) i przesuwasz model;
Gdy ruch to szarża to nie obowiązuje 1'' od, inaczej musisz się stosować do tej zasady (włączając w to pivot).
Przykłady:
Spawn chce szarżować na zieloną jednostkę. Przy rzucie mniejszym niż 8 stoi w miejscu
Abominacja może szarżować tylko na czerwoną(drobny pivot i jesteśmy w styku z czerwoną, zamykamy drzwi i mamy legalną szarżę), ponieważ pivot w drugą stronę jest niemożliwy.
Wyznaczasz kierunek i rzucasz XD6;
Wirtualny pivot (jeśli niemożliwy bo np. stajesz na jednostce, to stoisz w miejscu) i przesuwasz model;
Gdy ruch to szarża to nie obowiązuje 1'' od, inaczej musisz się stosować do tej zasady (włączając w to pivot).
Przykłady:
Spawn chce szarżować na zieloną jednostkę. Przy rzucie mniejszym niż 8 stoi w miejscu
Abominacja może szarżować tylko na czerwoną(drobny pivot i jesteśmy w styku z czerwoną, zamykamy drzwi i mamy legalną szarżę), ponieważ pivot w drugą stronę jest niemożliwy.
A czy coś stoi na przeszkodzie w dojściu do niego?Lidder pisze:oficjalnego stanowiska nie ma, ja gram tak...
Po to istnieje LS, prawda?
Sam bym dokładnie tak grał.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami
Da się. Wystarczy ustawić czerwoną trochę wyżej. Wtedy pivot spowoduje, że zetkniesz się abominacją, ale nie przodem tylko bokiem, co jest niemożliwe.Virgo pisze:Czyli nie da się blokować abominacji stawiając coś jeden cal od niej?Lidder pisze:(drobny pivot i jesteśmy w styku z czerwoną, zamykamy drzwi i mamy legalną szarżę), ponieważ pivot w drugą stronę jest niemożliwy.
Nie ma czegoś takiego jak wirtualny pivot.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Ale drzewo może zrobić strafe Więc z twojego planu nici Co więcej drzewo może zrobić reform Abomka nie może ani jednego ani drugiego.
Jankiel pisze: Allstars w ch... Cały jeden reprezentant, który nie umie zmierzyć 12" od bsb, specjalista od rzucania kostkami i kręcenia o tym filmów, człowiek, który próbował się wcisnąć do repy grając każdą armią po kolei (ale wszystkimi obsysał), kolejny, który cały rok nie grał i ostatni, który zamiast ćwiczyć skilla, to podbudowuje ego politykowaniem na LL. Nie da się wygrać.
Skasowali ten akapit, a zamiast niego odsyłają do RB i zasady Random Movement, według której nie można robić reakcji.Afro pisze:Chyba, że w FAQ'u coś dodano, o czym nie wiem..