Abominacja

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Abominacja

Post autor: JaceK »

Może to stare już jest, ale nie miałem okazji dotychczas.

AAAA

x x x x


AAAA - Abominacja (patrzy w lewo)
xxxx - Furie (patrzą w kierunku Abominacji) ustawione równo o 1" od niej

Wiem, że nie mogę się ruszyć Abomką w prawo, ale mogę zaszarżować na Furie, tak?

edit: i druga część pytania - czy Abomkę dotyczy zasada 1"? Bo jeżeli tak, to ona nigdy nie zaszarżuje...
A jeżeli nie, to może ona w powyższej sytuacji zrobić coś więcej ruch do przodu czy szarża w Furie.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Jeżeli jest jak pokazałeś, czyli furie są idealnie na tej samej linii co krawędź abominacji, to teoretycznie może zaszarżować, bo obracając się dotknie krawędzią krawędzi podstawki furii. Jeśli jednak byłyby one milimetr w prawo, to nie miała by opcji, by zaszarżować. Tak, abomki tyczy się zasada 1 cal od niej.

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

nie tyczy 1" kiedy prowadzi to do szarży (styku z przeciwnikiem)

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Prawda, ale to nie zmienia faktu, że podczas szarży wykonuje teraz wheel'a, a nie pivota, dlatego w te furie zaszarżuje przy sprzyjających warunkach (że wykręci w nie tym 90 stopniowym wheelem), zaś jakiegoś celu u góry nie zaszarżuje, bo nie wykona wheela (zawadzi o furie).
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Byro pisze:Prawda, ale to nie zmienia faktu, że podczas szarży wykonuje teraz wheel'a, a nie pivota, dlatego w te furie zaszarżuje przy sprzyjających warunkach (że wykręci w nie tym 90 stopniowym wheelem), zaś jakiegoś celu u góry nie zaszarżuje, bo nie wykona wheela (zawadzi o furie).
Nieprawda.
Zgodnie z FAQ, Abominacja otrzymała zasadę Random Movement, która mówi, że zanim model się ruszy, należy spivotować go w kierunku ruchu, a następnie przesunąć. Jeżeli to spowoduje zetknięcie z wrogiem, to jest to szarża.


@ Domino

A jak Abominacja miałaby w takim razie szarżować, jeżeli dotyczy jej zasada 1"? Random Movement wyklucza coś takiego jak deklarowana szarża.
Jak zetkniesz się z wrogiem to wtedy jest szarża, jeżeli nie, to nie.
Trochę nie rozumiem, co zmieni przesunięcie Furii w prawo i dlaczego wtedy nie można by szarżować.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

Krótko mówiąc, wersję poprawną (tak myślę) ogrywaną przeze mnie, Cosma i Młodego (na masterach mamy zgodność co do ruchu abomki {mniej więcej :)})

Obracasz wg środka podst. abomkę tyle, ile jesteś w stanie (pivot on the spot). Jezeli nic nie stoi przy krawędziach (jakiś model wroga, impassable) to można obrócić model w dowolnym kierunku, w którym abomka będzie poruszać się 3d6".

Jeżeli jednak jest coś, co prostopadle blokuje krawędzie (jest dokładnie 1" od krawędzi bocznej podst. abomki), to niestety nie ma możliwości manewru i abomka jest zmuszona poruszać się na wprost.

Jakikolwiek cel, na jaki natrafi się podczas wykonywania ruchu 3d6 (już PO obrocie) jest obiektem szarży.

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Morrok pisze:Krótko mówiąc, wersję poprawną (tak myślę) ogrywaną przeze mnie, Cosma i Młodego (na masterach mamy zgodność co do ruchu abomki {mniej więcej :)})

Obracasz wg środka podst. abomkę tyle, ile jesteś w stanie (pivot on the spot). Jezeli nic nie stoi przy krawędziach (jakiś model wroga, impassable) to można obrócić model w dowolnym kierunku, w którym abomka będzie poruszać się 3d6".

Jeżeli jednak jest coś, co prostopadle blokuje krawędzie (jest dokładnie 1" od krawędzi bocznej podst. abomki), to niestety nie ma możliwości manewru i abomka jest zmuszona poruszać się na wprost.

Jakikolwiek cel, na jaki natrafi się podczas wykonywania ruchu 3d6 (już PO obrocie) jest obiektem szarży.
Co do drugiego akapitu - jest różnica między wrogiem a impassable.
W przypadku tego drugiego podręcznik szczegółowo wspomina o zasadzie 1" - w momencie wejścia w 1" Abominacja zatrzymuje się i robi stop do końca Movementu.
Natomiast jeżeli chodzi o Twój trzeci akapit - to właśnie tego dotyczy moje pytanie - skąd ten pomysł?
Jaka zasada stoi za tym sposobem grania? Dlaczego nie można zaszarżować tego oddziału stojącego wzdłuż Abominacji?
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

bo nie możesz się obrócić. Takie przyzwyczajenie z 7 edycji, które było ostro dyskutowane, zanim wpadło się na pomysł, żeby abomki były na podstawkach 60x100 (byly na 50x50 i w jakis sposob nie przeszkadzalo to...)

Fajnie, że poruszasz ten temat, bo nie ma poparcia w zasadach, dlatego zaznaczyłem, że to tylko polska myśl battlowa- gdyby LS objęła jakieś stanowisko w kwestii 1" apart i pivotów dla modeli random movement, na podstawkach pojedyńczych to może by to coś rozjaśniło, a tak... sam widzisz- RAW rządzi, a druga rzecz, że pewne osoby aż nadto starają się interpretować battla geometrycznie.

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Jeszcze raz poproszę LS o wypowiedzenie się.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

oficjalnego stanowiska nie ma, ja gram tak:

Wyznaczasz kierunek i rzucasz XD6;
Wirtualny pivot (jeśli niemożliwy bo np. stajesz na jednostce, to stoisz w miejscu) i przesuwasz model;
Gdy ruch to szarża to nie obowiązuje 1'' od, inaczej musisz się stosować do tej zasady (włączając w to pivot).

Przykłady:
Obrazek
Spawn chce szarżować na zieloną jednostkę. Przy rzucie mniejszym niż 8 stoi w miejscu
Obrazek
Abominacja może szarżować tylko na czerwoną(drobny pivot i jesteśmy w styku z czerwoną, zamykamy drzwi i mamy legalną szarżę), ponieważ pivot w drugą stronę jest niemożliwy.

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Lidder pisze:oficjalnego stanowiska nie ma, ja gram tak...
A czy coś stoi na przeszkodzie w dojściu do niego?
Po to istnieje LS, prawda?

Sam bym dokładnie tak grał.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Virgo »

Lidder pisze:(drobny pivot i jesteśmy w styku z czerwoną, zamykamy drzwi i mamy legalną szarżę), ponieważ pivot w drugą stronę jest niemożliwy.
Czyli nie da się blokować abominacji stawiając coś jeden cal od niej? :D

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Virgo pisze:
Lidder pisze:(drobny pivot i jesteśmy w styku z czerwoną, zamykamy drzwi i mamy legalną szarżę), ponieważ pivot w drugą stronę jest niemożliwy.
Czyli nie da się blokować abominacji stawiając coś jeden cal od niej? :D
Da się. Wystarczy ustawić czerwoną trochę wyżej. Wtedy pivot spowoduje, że zetkniesz się abominacją, ale nie przodem tylko bokiem, co jest niemożliwe.

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

To też napisałem na samym początku :)

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Nie ma czegoś takiego jak wirtualny pivot.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

Tak odnośnie braku reakcji na szarżę abomki, jak wiadomo AB jest nadrzędny do RB, a w ab stoi jasno, że można reagować na szarżę normalnie. Chyba, że w FAQ'u coś dodano, o czym nie wiem..
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Cibi
Mudżahedin
Posty: 258

Post autor: Cibi »

Dodano.

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

bigpasiak pisze:Nie ma czegoś takiego jak wirtualny pivot.
to jak będziemy grać i treemanem zatrzymasz się z gonienia/overruna cal od domku, to będę kazał Ci tak nim stać do końca gry :)

Awatar użytkownika
Marys
Masakrator
Posty: 2089
Lokalizacja: Festung Breslau

Post autor: Marys »

Ale drzewo może zrobić strafe :D Więc z twojego planu nici :D Co więcej drzewo może zrobić reform :D Abomka nie może ani jednego ani drugiego.
Jankiel pisze: Allstars w ch... Cały jeden reprezentant, który nie umie zmierzyć 12" od bsb, specjalista od rzucania kostkami i kręcenia o tym filmów, człowiek, który próbował się wcisnąć do repy grając każdą armią po kolei (ale wszystkimi obsysał), kolejny, który cały rok nie grał i ostatni, który zamiast ćwiczyć skilla, to podbudowuje ego politykowaniem na LL. Nie da się wygrać.

Awatar użytkownika
Voodoo
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Afro pisze:Chyba, że w FAQ'u coś dodano, o czym nie wiem..
Skasowali ten akapit, a zamiast niego odsyłają do RB i zasady Random Movement, według której nie można robić reakcji.
Obrazek

ODPOWIEDZ