22.01.2011 turniej w Magic Traders Kraków

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Skaven
Masakrator
Posty: 2993
Lokalizacja: Wrocław/Kraków
Kontakt:

22.01.2011 turniej w Magic Traders Kraków

Post autor: Skaven »

Sklep "Magic Traders" oraz Krakowski klub "True Legion" maja przyjemność zaprosić na wspólnie organizowany turniej.
Obrazek
Obrazek


Data: 22.01.2011
Format: 3 bitwy po 2400 pkt, zasady EURO
Wpisowe: 10zł
Nagrody: Zależne od frekwencji
Limit miejsc: 20
Adres: ul. Kochanowskiego 3/1 , Kraków
Tutaj link jak trafić:
http://www.truelegion.fora.pl/forum-glo ... ie,69.html
Start turnieju: równo 10:00 zaczynamy grać bitwy (zapisy od 9:45)
Zakończenie turnieju 18:00
Czas na bitwę: 2,5h
Turniej zgłoszony do ligi.


Nie ma oceny hobbystycznej, za zgłoszenie się (w temacie , przez pw do mnie) w terminie do 27.12.2010 dodatkowe +3pkt do klasyfikacji generalnej.

Zgłoszenie powinno zawierać imię, nazwisko lub ksywkę i nr ID ze strony ligowej http://ranking.wfb-pol.org/players.php


Na turnieju będą dopuszczone proxy w ramach przyzwoitości (ramy te wyznaczam ja ;) ), więc jeżeli np chcemy mieć 30 modeli w oddziale a mamy tylko 20, można pozostałe 10 zastąpić innymi modelami na podstawkach takiej samej wielkości.

Jeżeli ktoś ma wątpliwości co może proxować najlepiej zapytać mnie.

Jeżeli nie masz odpowiednich figurek, napisz do mnie może uda się je załatwić, dysponujemy ich dosyć dużą ilością ;) Tak samo w przypadku problemów lub wątpliwości z rozpiską można do mnie pisać.



Scenariusze:
1.Blood and glorry ( tak jak zwykle 20,20,19,18 itd)
2.Battleline
3.Battleline

Ograniczenia:
Będziemy używać ograniczeń z ETC.
Ograniczenia ETC:
Rules changes:
- Characters will get "look out sir" versus the following spells that automatically kill models or automatically remove an entire regiment: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway 11-12 effect. Normal requirements for lookout sir apply.

I. General Restrictions:

2400 Points.
No Special or Named Characters.
Army used can be any of the currently published GW Army books.
A maximum of 3 identical core choices may be taken (regardless of equipment and other upgrades)
An army may have up to 5 war machines and template weapons. Warmachines that use a template count as a single choice in this regard. All template weapons (from magic items, abilities, etc.) count, except for spells.
Max. 45 models with missile weapons with a range of 20”+ (not incl. war machines, characters and chariots).

Unit sizes are limited as follows:
Units cannot be more than 40 models nor 450 points (including all command, upgrades, magic items/banners). This restriction applies during the creation of the roster - unit size/cost may be increased during the game (for example - by joining characters to the unit). This restriction does not apply to characters.

Magic Restrictions:
- Apart from Winds of magic and Channeling, an army may only generate 2 PD/DD per magic phase.
- You may have units/abilities that actually would generate more than 2 extra dice, but any excess dice are lost
- Some magic items/abilities count as generating dice toward this limit.
- “Count as” items/abilities may never exceed a cumulative 2 PD/DD per phase. This means that if you take the Book of Hoeth, you may not take any other items that “count as adding PD/DD”
- All modifiers are applied from the army list and will not change during the game.

Detailed description
Apart from winds of magic and through the channeling rule, an army may only ever add 2 dice to its power or dispel pool in each magic phase. Any dice added to the pool, regardless of source (generated, stolen, stored from previous magic phases, generated by magic items/abilities to boost spellcasting before or after the casting attempt, produced by spells, lore abilities, and so on) count. Excess dice are simply discarded and cannot be used in any way (i.e. - they can’t be stored).

If a dice is stolen from the opponent’s pool, but your army has already generated two extra dice, the dice is removed from the opponent’s pool and then discarded.

Some special items and abilities DECREASE the limit of power or dispel dice you can add to the pool. We refer to those as “count as” items. What this means is that, if your roster includes one “counts as 1 Power Dice (PD)” item, your army can only add 1 power dice (instead of the usual 2 dice) to the pool in each of your own magic phases of the entire game (regardless of whether the item is destroyed or used up).
Please note that you cannot have a combination of items that would decrease the limit of extra power or dispel dice to below zero.

Item restrictions:
- Power Scroll is banned
- Each Loremaster ability counts as generating 1 PD each magic phase
- Any item that auto-dispels a spell counts as generating 1 DD each magic phase.
- Folding Fortress is not allowed

Army Specific Restrictions:
Beastmen: No Restrictions
Bretts: No Restrictions
Dark Elves: Hydra is a 0-1 choice. Max. 35 repeater Crossbows in the army. Repeater Bolt Throwers 0-2.
Dwarves: Each spellbreaker/spelleater rune counts as +1 DD. Grudge Throwers are a 0-2 choice; May generate Max. +4 dispel dice instead of +2
DOC: Max. 28 Models per unit; Flamers are a 0-1 choice. Siren Song may only be taken once
Empire: Steam Tank counts as a war machine; Tank, Rocket battery and Engineers are a 0-1 choice
High Elves: Max. 500 points or 40 models per unit; Vortex Shard counts as +1DD; Book of Hoeth counts as 2PD and 2 DD; Banner of the World Dragon counts as +1 DD
Lizardmen: Salamanders are a 0-1 Choice; Terradons, Chameleon Skinks and Stegadons (any kind) are 0-2 choices; Beclaming Cogitations counts as +1 PD and +2DD; Cupped hands counts as +2PD
Ogres: No Restrictions
O&G: No Restrictions
Skaven: All Skaven rare choices 0-1; Gutter runners are a 0-2 choice; Engineers are a 0-3 choice;
Vampires: Wraiths and Varghulf are 0-1 choices. Wraith unit size - maximum 5 models. Army may have maximum two units (total) of: wraiths, black coach or spirit hosts.
TK: No restrictions
WE: Wand of Wych Elm counts as +1 DD
Warriors of Chaos: Hellcannon is a 0-1 choice. Infernal Puppet counts as +1 PD and +2DD; Tendrils of Tzeench and Conjoined Homunculus both counts as +1 PD.



II. Scoring

We are considering the following victory points mechanic, and encourage you to test it and provide feedback:
Victory points scored as per the rulebook, with the exceptions that:
- units that are at 25% or less of their original models yield 50% VP's to the opponent (characters, monsters and handlers, war machines and single models are unaffected).
-units that are fleeing at the end of the battle yield 50% VP's to the opponent.

In both cases, bonuses (for generals, banners, etc.) are not counted towards the 50%.

0-20 Victory-Points per game

Victory points to Battle points per game:

0-150 Victory-Points difference - 10-10
151-300 - 11-9
301-450 - 12-8
451-600 - 13-7
601-750 - 14-6
751-900 – 15-5
901-1050 – 16-6
1051-1200- 17-3
1201-1350- 18-2
1351-1500-19-1
1500+ - 20/0

IV. Scenarios

There will be no scenarios at the ETC due to: lack of good proposals and balance issues.

V. Virtual Line of Sight

Size chart:
0: Swarms - models of this size never block line of sight or give cover.
1: Infantry, War Beasts, War Machines
2: Cavalry, Monstrous Infantry/Cavalry/Beasts, Chariots, Unique without the Large Target rule
3: Monsters, all Large Targets

Line of sight is always checked virtually, drawn "base to base". Models see in their front 1/4 zone. Line of Sight is blocked by models that are equal to or larger than both: the model whose line of sight we are checking and its target.

Line of sight and war machines:
Catapults (and similar) can place their template so that the center is over any one unit that is at least partially visible to them.
Cannons can choose any point between themselves and a visible target when firing. Over- or under-guessing to shoot at units the cannon does not have line of sight to is not allowed

Terrain
Hills are size two for each level (so a 3-step hill is size 6) and block sight / give hard cover just like models of that size. Models standing on hills add the hill size to their own size. Buildings and large rocks always block line of sight completely. Forests do not block line of sight, but soft cover applies to all shots fired through or into (but not out of) forests. Ruins do not block line of sight, but hard cover applies to all shots fired into (but not through/out of) ruins. Units standing behind obstacles gain soft (wood) or hard (stone) cover as per the RB.

Cover from intervening units/terrain
Cover is granted when at least 50% of models in target unit are fully or partially obscurred by other units/terrain from the shooting model. In order for intervening models to grant cover, their size must be at least: one point smaller than both the target unit and the shooting model.

Skirmishers
Skirmishers never block LoS, and are seen in accordance with their size on the chart, but provide cover as per the above rules. The gap between skirmishers is treated as part of the unit when determining if skirmishers give cover to something behind them. Skirmishers formed up for combat block Line of Sight like normal units.

Lista zgłoszonych:

1. Michał Ritter 1764
2.Undead
3.Bober
4.Butan
5.Łukasz Czarnecki, LuciusII, O&G, ID 3672
6.Emilian ID: 3551
8. Misiek ID 3657
9. Ukalez ID 3481
10. Dibo
Ostatnio zmieniony 21 sty 2011, o 22:28 przez Skaven, łącznie zmieniany 13 razy.

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

d) EURO

Catafractus
Mudżahedin
Posty: 231

Post autor: Catafractus »

jak wyżej
d)Euro

Awatar użytkownika
Undead
Falubaz
Posty: 1241
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Undead »

dokładnie jak już wcześniej pisałem Euro

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

Bazyliszkowo :wink:
Czcij Koze !!

Twoja Stara gra w Age of Sigmar !

Awatar użytkownika
Undead
Falubaz
Posty: 1241
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Undead »

Dibo pisze:Bazyliszkowo :wink:
Czyli Euro. A że na Bazyla wstępnie sie wybiera kilka osób to można dodatkowo bazyliszki dodać :D

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

O to mi chodziło :wink:
Czcij Koze !!

Twoja Stara gra w Age of Sigmar !

Awatar użytkownika
Skaven
Masakrator
Posty: 2993
Lokalizacja: Wrocław/Kraków
Kontakt:

Post autor: Skaven »

No tak, zapomniałem o euro, ale spoko, już opcja dodana :D

Ty Dildo nie powinieneś mieć prawa głosu bo już 2 razy się wystawiłeś :D Znowu babcia każe ci wynieść śmieci czy cuś i nie przyjdziesz :wink:

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

Jeśli łikend wcześniej nie połamie nóg na nartach to powinienem być, ale masz racje może nie bede sie zgłaszał :P
Czcij Koze !!

Twoja Stara gra w Age of Sigmar !

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

na Euro to możecie na Haje przyjechać!

Szmyt
Chuck Norris
Posty: 546
Lokalizacja: Schwarze Pferd, S(a)tanica

Post autor: Szmyt »

Lidder pisze:na Euro to możecie na Haje przyjechać!
tja, zapraszamy!

nigdy w Knurowie nie było mniej niż 20 osób i prawie zawsze byla reprezentacja Krakowa :)

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8787
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

obecnie wystarczy już 16, choć fakt że termin niesprzyjający..
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
kotson
Falubaz
Posty: 1123
Lokalizacja: Tarnów\Lublin

Post autor: kotson »

Euro
BEER FOR THE BEER GOD
CANS FOR THE CANS THRONE

Gremlin
Masakrator
Posty: 2431
Lokalizacja: Szczawnica/Kraków
Kontakt:

Post autor: Gremlin »

moze bede zalezy kiedy urodziny bede robił i gdzie

Awatar użytkownika
Skaven
Masakrator
Posty: 2993
Lokalizacja: Wrocław/Kraków
Kontakt:

Post autor: Skaven »

Szmyt pisze:
Lidder pisze:na Euro to możecie na Haje przyjechać!
tja, zapraszamy!

nigdy w Knurowie nie było mniej niż 20 osób i prawie zawsze byla reprezentacja Krakowa :)

Była była, ale zmieniła się edycja to i trasy turniejowe się pozmieniały ; ) Ja osobiście planuje w tym sezonie jeszcze tylko bazyla i wejherowo obowiązkowo. Z tym ze ba bazylu nie wiem nawet czy będę grał czy tylko z figsami pomalowanymi przyjadę ;)

Tak swoją droga to nie pamietam kiedy Śląsk ostatnio u nas był, ale zakładam że przewaga naszych odwiedzin to tak 3:1/ 4:1

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8787
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

To fakt, problem w tym że z Bielska np. jest 100 km kiepskiej drogi – bite 2 godziny jazdy(sami wiecie) na zwykły lokal to niestety zniechęca, z Katowic kilometry i droga jest lepsza ale bramki na A4 już nie bardzo, tym bardziej patrząc na to że w okolicy mamy od groma turniejów z frekwencją 20+ nie wygląda to zachęcająco…

Na Arenie na pewno się licznie stawimy.

Btw. DMŚ będzie 12-13 marca, możecie pokombinować nad jakimś teamem - zapraszam
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Skaven
Masakrator
Posty: 2993
Lokalizacja: Wrocław/Kraków
Kontakt:

Post autor: Skaven »

Naszym śmierciowozem zwanym undeadowozem który prowadzi Undead potrafiący pod prąd przy zjeździe z autostraty wjechać jedzie się max 1,5 h ;) Oczywiście rozumiem wasze racje, ważne żeby Was na arenie nie zabrakło ;) W marcu pewnie się pojawimy.

Szmyt
Chuck Norris
Posty: 546
Lokalizacja: Schwarze Pferd, S(a)tanica

Post autor: Szmyt »

a!
zeby nie bylo - mam terminy na caly 2011 rok zaklepane w Knurowie:

22 styczen
16 kwiecien
2 lipiec
24 wrzesień
26 listopad

nie są całkiem sztywne, ale wolałbym się ich trzymać - a wasza Arena kiedy ?

Awatar użytkownika
Raptor
Masakrator
Posty: 2018
Lokalizacja: True Legion Kraków!!!

Post autor: Raptor »

aeuro jest na 2500 czy 2250?
ja jestem za 2500 w jakichkolwiek ramach.
Obrazek

Awatar użytkownika
Skaven
Masakrator
Posty: 2993
Lokalizacja: Wrocław/Kraków
Kontakt:

Post autor: Skaven »

22-23 kwiecień. Szkołę mamy, teraz planujemy resztę rzeczy i z poczatkiem lutego pewnie zaczniemy na bierząco jakieś info dodawać ;)

ODPOWIEDZ