Kwestia Taktyki

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Król Goblinów
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Katowice

Kwestia Taktyki

Post autor: Król Goblinów »

Witam, pierwszy topic więc postaram się w miarę konkretnie: Otóż jestem świadom niedługo wychodzącego booka OnG ale jako ze trochę mozna pograć , mam pewną zagwostkę - zakładając absolutnie teoretycznie defensywny build z parkiem maszynowym : 3klopy, 2 doomy
i optymalne pole bitwy zapewniające ok 2 tur strzelania ( załóżmy ze standardowa piczka) jakie były by wasze cele/ rozłożenie strzelania przy następujących armiach ( pożyczyłem od chłopaków z rozpisek, Euro 2,4k)

Skaveny:
Grey Seer
Warlock Engineer
Warlock Engineer
Warlock Engineer
Chieftain

39 Skavenslaves
39 Skavenslaves
39 Skavenslaves

19 Stormvermin
39 Clanrats
34 Plague Monks
10 Plague Censer Bearers

5 Gutter Runners
5 Gutter Runners
8 Poisoned Wind Globadiers

Warp-lightning Warp Cannon
Warp-lightning Warp Cannon
Hellpit Abomination

DE:
Dreadlord na pegazie
Supreme Sorceress
Master bsb

29 Dark Elf Warriors
29 Dark Elf Warriors
5 Dark Riders
5 Dark Riders

19 Black Guard
10 Shades
10 Shades
10 Shades

War Hydra

Vampiry

Vampire Lord
Wight King z Drakenhoffem

20 Crypt Ghouls
20 Crypt Ghouls
20 Crypt Ghouls
14 Skeleton Warriors

3 Spirit Hosts
28 Grave Guard

Varghulf
4+1 Cairn Wraiths

3 Armie ,każda ma inne kluczowe rzeczy do targetowania i tu bym potrzebował opinii, jakie.
Skaveny- czy topić wszystko w abominację, czy rozkręcać klocki po kolei ( zaczynając od stormów) czy tez targetować seera licząc na 1 na lookoucie.
DE- lorda na pegazie ( z pokiem pewnie) , BG , czy tez marnować wszystko na hydrę( która znając życie wszystko wy regeneruje)
Vampiry - tu juz w ogóle nie mam pomysłu . Gwardia z Regenką? bez sensu. Ghule z nadzieją 1 klocka na turę?

please comment.
pzdr,KG

Awatar użytkownika
maciom
Chuck Norris
Posty: 613
Lokalizacja: wro

Post autor: maciom »

masz chucki??
Jak tak to rozkręc je w smoka (ostatnoi rozwaliłem smoka HE z 7W jedna serią 3 chuck
3 trafiły 3 zraniły i 7 ran :mrgreen: )
ale deffowe rozpy muszą mieć jakąś kontre bo słabiutko np milion fanoli
czy jeśli mam przedmiot, który pozwala mi przerzucać każdego warda to, czy mogę też przerzucać ochronę magiczną?

Awatar użytkownika
Król Goblinów
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Król Goblinów »

2 chuki=1 klopa w punktach, a przy braku +1 za LT i małej ilości smoków lepsze są imho Lobby.
Potencjalna rozpa oczywiście musi mieć kontrę , ale tu chodzi o pewną czystą teroię doboru celów, a nie rozpiskę.

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

Hydrę, gwardię z regeną, abomkę traktujemy goblinem z rubinem(fireball , przedmioty podsatowe). Ewenturalnie blokujemy te paskudztfa klockiem 125 goblinów. Bardzo ładnie bije szaman gobbosów uzbrojony w różdzkę kloaki siedzący w drugim szeregu owej jednostki(on bije jednym atakiem, a w niego bić nie wolno), w ciągu jeden bitwy ten szaman zabił dzwonek(liczony jako mount) i abomkę. Trolle to podstawa bez nich nie będziesz miał spory problem, im więcej klop i doomów tym lepiej. Można wziąść w charakterze kamikazę 2-3 osobne drużyny squigów, to dodatkowe wystawienia i ładnie działają na delikatne skimishe i samotne postacie. Na tą edycję dobre są orkowe rywany, S i T 5 z 4 ranami za małą cenę. Jeżeli chodzi o postacie, to tyle magii ile się da, goblinowa świetnie się sprawdza na elitarne jendostki i monstery, natomiast orkowa bardzo ładnie wspomaga orki i czar pięści gorka bezwzględnie masakruje elfią piechotę i hordy szczurów, jeżeli chcesz zdać się na łud szzęścia może kupić magiczną czapkę dla goboosa, dostanie wtedy głupotę ale będzie rzucał czary z jednej nowej domeny magii. Szczury i De nie są takie straszne, natomiast granie z wampirami jest nudne i mało przyjemne, nie ważne ile zabijesz on i tak to co zabiłeś wskrzesi nawet wyjdzie na plus.
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Awatar użytkownika
Król Goblinów
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Król Goblinów »

na Euro nie wystawisz 125 goblinów;) szaman z kalothem do rozpatrzenia.. tylko czy od tego nie ma przerzutu od bsb? (test liderki w końcu)
na ruby ring jakoś punktów nie umiem znaleźć, ogarnięty gracz imho to zdispeluje.. Ze znalezieniem punktów na trolle tez mam kłopot, niestety.
Gwardię , mówisz.. niby z braku laku.. ale mogę cały firepower w niej utopić a i tak dojdzie jak chce..hm.

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2167
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

laska kloaki?
co daje ten przedmiot?
w jaki sposób goblin wypłaca ataki z drugiego szeregu?
nie mam teraz rb przed soba ale jezeli dobrze kminie to moze tam byc jezeli
a) w 1 szeregu jest command plus komplet goblinskich herosów.
b) odmówi czelendza, ale wtedy nie wiem jak rozpatrujee sie sup. atacki

squigi tylko w dużym klocku. mają wygar, itp, i na dobra sprawe mozna wybierac w kogo wali przeciwnik. jedyna jednostka która sie porzadnie bije za normalne punkty. a d6 w 2d6 za 3 male torpedy... no nie wiem. podejrzewam ze wiecej napsuja niz pomoga

orkowy defens czyli park przy wielkich klocach i 3 siły lobb, gorszej magii, brakach plusów za LT i ograniczeniach gobbosów (maks 3 takie same oddziały) to syfilis. 2 tury to za mało, bez kitu.

ale przyznaję że na defensie nie gralem jeszcze, bo ja probuje uskuteczniac wersje piechotnej taksówy dla zgrai bohaterów

Awatar użytkownika
Król Goblinów
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Król Goblinów »

Magia forum, centralnie 8) pytam się o konkretną rzecz a dostaję przepisy na oddziały.
co do kalotha(jak trafi enemy test LD /niezdane=dead) to jak piszesz a). tylko 100p. za 1 atak z potencjałem to chyba trochę za dużo.

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2167
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

Królu, pomysł jest z dupy. to nie działa. wszystko musi być wycelowane w turze ruchu więc sipa. ale zrobisz jak chcesz

Awatar użytkownika
Król Goblinów
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Król Goblinów »

Ale co nie działa ? lobby/doomy? przecież wg LS w turze strzelania obracasz maszyny, jezeli ci o to chodzi.
Przecież wiadomo ze nie składa się rozpy licząc na 100% efektywności maszyn, służą tylko osłabieniu, stąd cały temat, co najpierw.

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

Połowa nie przeczytała, a druga połowa nie zrozumiała Twojego pytania;p

IMO
Skaveny:
2 klopy po abomce cały czas trzecia śmieci potrafiące zepsuć życie censerzy, gutterzy, globki. Doom tak samo.
Potem dopiero klocki. Liczenie na 1 na lookouta już naprawdę momencie kiedy trzeba fartem szukać punktow.
Darki: Nie ma się co zastanawiać 2 klopy w hydrant póki nie spadnie, doomem i ostatnią po shadach
VC: Zabijamy Varga a potem przegrywamy 19:1;p Tu już trzeba liczyć na farta walić po klocku z gieniem jak go widzimy, a jak nie to wszystko w jedne ghule licząc na anihilacje
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

ytsunkai
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 151

Post autor: ytsunkai »

3 klopy i 2 doomy ... ja bym do tego dodał 6 czuk (niektórzy ich nie lubia, ale wg mnie sa mimo wszystko za te cene bardzo dobre)
wszystko kosztuje łącznie jakieś 580 pkt ... mieści sie praktycznie na kazde punkty i zostaje na trole i inne duperele (ale głównie NG)

I tak :
w mojej wersji - chucki po abomce ..... jak nie ma efektu to dodatkowo Klopy.
Doom divery po śmieciach - globki , gutersi, censerzy ...
jak abomka zejdzie to po dzwonku oddziałach - chucki zrobia z clanratow śmieci ( jak trafią :))

DE :
Pierwsza do eliminacji Hydra - bolce powinny dac rade, potem szejdz z dooma i ewentualne polowanie na pegazistów,

VC:
po pierwsze vargulfy - jak je utłuke to flanki sa moje - wszystkie czuki po nich.
reszta po oddziale z generałem, nawet jak nie widać (najpierw klopy a potem divery).


gdy nie ma czuk - to opcje zaproponowane przez Durina sa wg mnie ok.
Choć wiele zależy od sytuacji i ukształtowania terenu.
Dobre wsparcie magią pozwala zredukować w jedną ture klocek ghuli do 5 ...

a z totemem i stafem podpierniczania kostek + disspel scroll to sobie przeciwnik ne poczaruje ...

I pamiętać o płonących atakach !!!

Awatar użytkownika
Sokół
Mudżahedin
Posty: 307
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Sokół »

Chciałbym się zapytać jakie widzicie bonusy w ustawieniu orków, nie w hordzie, tylko po pięć w szeregu. Pomijając to, że zajmują mniej miejsca i mogą ewentualnie mieć Stubborna. Doszukuję się tego po dzisiejszej grze z dwarfami, gdzie horda zrobiła co do niej należy, natomiast kloc 5x6 został zjedzony przez warriorów.

Kolejna sprawa - pająk z shamanem. Jako, że pierwszy raz nim grałem, chyba niezbyt umiejętnie go zdudowałem, bo shaman padł w pierwszej turze od ostrzału cannonów, katap itp. (chyba, że gdzieś wkradł się wał). Jak najlepiej zbudować shamanka?

Awatar użytkownika
tomek-osw
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 41

Post autor: tomek-osw »

hmm z mojego skromnego doświadczenia dobrze sprawdza się Talisman of Preservation + Ironcurse Icon + Earthing Rod a z taktyki to chować go za obstaklami i starać się szarżować w bok z sygnaturką ;) dobrze też sprawdza się kombos obniżenie Mo i I + duże słoneczko :D:D:D
"Przeklęta knieja. Zawsze mi przypomina te zniewieściałe elfy." Kagain

ODPOWIEDZ