Kwestia Taktyki
Moderator: Kołata
- Król Goblinów
- Wodzirej
- Posty: 737
- Lokalizacja: Katowice
Kwestia Taktyki
Witam, pierwszy topic więc postaram się w miarę konkretnie: Otóż jestem świadom niedługo wychodzącego booka OnG ale jako ze trochę mozna pograć , mam pewną zagwostkę - zakładając absolutnie teoretycznie defensywny build z parkiem maszynowym : 3klopy, 2 doomy
i optymalne pole bitwy zapewniające ok 2 tur strzelania ( załóżmy ze standardowa piczka) jakie były by wasze cele/ rozłożenie strzelania przy następujących armiach ( pożyczyłem od chłopaków z rozpisek, Euro 2,4k)
Skaveny:
Grey Seer
Warlock Engineer
Warlock Engineer
Warlock Engineer
Chieftain
39 Skavenslaves
39 Skavenslaves
39 Skavenslaves
19 Stormvermin
39 Clanrats
34 Plague Monks
10 Plague Censer Bearers
5 Gutter Runners
5 Gutter Runners
8 Poisoned Wind Globadiers
Warp-lightning Warp Cannon
Warp-lightning Warp Cannon
Hellpit Abomination
DE:
Dreadlord na pegazie
Supreme Sorceress
Master bsb
29 Dark Elf Warriors
29 Dark Elf Warriors
5 Dark Riders
5 Dark Riders
19 Black Guard
10 Shades
10 Shades
10 Shades
War Hydra
Vampiry
Vampire Lord
Wight King z Drakenhoffem
20 Crypt Ghouls
20 Crypt Ghouls
20 Crypt Ghouls
14 Skeleton Warriors
3 Spirit Hosts
28 Grave Guard
Varghulf
4+1 Cairn Wraiths
3 Armie ,każda ma inne kluczowe rzeczy do targetowania i tu bym potrzebował opinii, jakie.
Skaveny- czy topić wszystko w abominację, czy rozkręcać klocki po kolei ( zaczynając od stormów) czy tez targetować seera licząc na 1 na lookoucie.
DE- lorda na pegazie ( z pokiem pewnie) , BG , czy tez marnować wszystko na hydrę( która znając życie wszystko wy regeneruje)
Vampiry - tu juz w ogóle nie mam pomysłu . Gwardia z Regenką? bez sensu. Ghule z nadzieją 1 klocka na turę?
please comment.
pzdr,KG
i optymalne pole bitwy zapewniające ok 2 tur strzelania ( załóżmy ze standardowa piczka) jakie były by wasze cele/ rozłożenie strzelania przy następujących armiach ( pożyczyłem od chłopaków z rozpisek, Euro 2,4k)
Skaveny:
Grey Seer
Warlock Engineer
Warlock Engineer
Warlock Engineer
Chieftain
39 Skavenslaves
39 Skavenslaves
39 Skavenslaves
19 Stormvermin
39 Clanrats
34 Plague Monks
10 Plague Censer Bearers
5 Gutter Runners
5 Gutter Runners
8 Poisoned Wind Globadiers
Warp-lightning Warp Cannon
Warp-lightning Warp Cannon
Hellpit Abomination
DE:
Dreadlord na pegazie
Supreme Sorceress
Master bsb
29 Dark Elf Warriors
29 Dark Elf Warriors
5 Dark Riders
5 Dark Riders
19 Black Guard
10 Shades
10 Shades
10 Shades
War Hydra
Vampiry
Vampire Lord
Wight King z Drakenhoffem
20 Crypt Ghouls
20 Crypt Ghouls
20 Crypt Ghouls
14 Skeleton Warriors
3 Spirit Hosts
28 Grave Guard
Varghulf
4+1 Cairn Wraiths
3 Armie ,każda ma inne kluczowe rzeczy do targetowania i tu bym potrzebował opinii, jakie.
Skaveny- czy topić wszystko w abominację, czy rozkręcać klocki po kolei ( zaczynając od stormów) czy tez targetować seera licząc na 1 na lookoucie.
DE- lorda na pegazie ( z pokiem pewnie) , BG , czy tez marnować wszystko na hydrę( która znając życie wszystko wy regeneruje)
Vampiry - tu juz w ogóle nie mam pomysłu . Gwardia z Regenką? bez sensu. Ghule z nadzieją 1 klocka na turę?
please comment.
pzdr,KG
masz chucki??
Jak tak to rozkręc je w smoka (ostatnoi rozwaliłem smoka HE z 7W jedna serią 3 chuck
3 trafiły 3 zraniły i 7 ran )
ale deffowe rozpy muszą mieć jakąś kontre bo słabiutko np milion fanoli
Jak tak to rozkręc je w smoka (ostatnoi rozwaliłem smoka HE z 7W jedna serią 3 chuck
3 trafiły 3 zraniły i 7 ran )
ale deffowe rozpy muszą mieć jakąś kontre bo słabiutko np milion fanoli
czy jeśli mam przedmiot, który pozwala mi przerzucać każdego warda to, czy mogę też przerzucać ochronę magiczną?
- Król Goblinów
- Wodzirej
- Posty: 737
- Lokalizacja: Katowice
2 chuki=1 klopa w punktach, a przy braku +1 za LT i małej ilości smoków lepsze są imho Lobby.
Potencjalna rozpa oczywiście musi mieć kontrę , ale tu chodzi o pewną czystą teroię doboru celów, a nie rozpiskę.
Potencjalna rozpa oczywiście musi mieć kontrę , ale tu chodzi o pewną czystą teroię doboru celów, a nie rozpiskę.
Hydrę, gwardię z regeną, abomkę traktujemy goblinem z rubinem(fireball , przedmioty podsatowe). Ewenturalnie blokujemy te paskudztfa klockiem 125 goblinów. Bardzo ładnie bije szaman gobbosów uzbrojony w różdzkę kloaki siedzący w drugim szeregu owej jednostki(on bije jednym atakiem, a w niego bić nie wolno), w ciągu jeden bitwy ten szaman zabił dzwonek(liczony jako mount) i abomkę. Trolle to podstawa bez nich nie będziesz miał spory problem, im więcej klop i doomów tym lepiej. Można wziąść w charakterze kamikazę 2-3 osobne drużyny squigów, to dodatkowe wystawienia i ładnie działają na delikatne skimishe i samotne postacie. Na tą edycję dobre są orkowe rywany, S i T 5 z 4 ranami za małą cenę. Jeżeli chodzi o postacie, to tyle magii ile się da, goblinowa świetnie się sprawdza na elitarne jendostki i monstery, natomiast orkowa bardzo ładnie wspomaga orki i czar pięści gorka bezwzględnie masakruje elfią piechotę i hordy szczurów, jeżeli chcesz zdać się na łud szzęścia może kupić magiczną czapkę dla goboosa, dostanie wtedy głupotę ale będzie rzucał czary z jednej nowej domeny magii. Szczury i De nie są takie straszne, natomiast granie z wampirami jest nudne i mało przyjemne, nie ważne ile zabijesz on i tak to co zabiłeś wskrzesi nawet wyjdzie na plus.
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
- Król Goblinów
- Wodzirej
- Posty: 737
- Lokalizacja: Katowice
na Euro nie wystawisz 125 goblinów;) szaman z kalothem do rozpatrzenia.. tylko czy od tego nie ma przerzutu od bsb? (test liderki w końcu)
na ruby ring jakoś punktów nie umiem znaleźć, ogarnięty gracz imho to zdispeluje.. Ze znalezieniem punktów na trolle tez mam kłopot, niestety.
Gwardię , mówisz.. niby z braku laku.. ale mogę cały firepower w niej utopić a i tak dojdzie jak chce..hm.
na ruby ring jakoś punktów nie umiem znaleźć, ogarnięty gracz imho to zdispeluje.. Ze znalezieniem punktów na trolle tez mam kłopot, niestety.
Gwardię , mówisz.. niby z braku laku.. ale mogę cały firepower w niej utopić a i tak dojdzie jak chce..hm.
- Aron_Banalny
- Masakrator
- Posty: 2167
- Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
laska kloaki?
co daje ten przedmiot?
w jaki sposób goblin wypłaca ataki z drugiego szeregu?
nie mam teraz rb przed soba ale jezeli dobrze kminie to moze tam byc jezeli
a) w 1 szeregu jest command plus komplet goblinskich herosów.
b) odmówi czelendza, ale wtedy nie wiem jak rozpatrujee sie sup. atacki
squigi tylko w dużym klocku. mają wygar, itp, i na dobra sprawe mozna wybierac w kogo wali przeciwnik. jedyna jednostka która sie porzadnie bije za normalne punkty. a d6 w 2d6 za 3 male torpedy... no nie wiem. podejrzewam ze wiecej napsuja niz pomoga
orkowy defens czyli park przy wielkich klocach i 3 siły lobb, gorszej magii, brakach plusów za LT i ograniczeniach gobbosów (maks 3 takie same oddziały) to syfilis. 2 tury to za mało, bez kitu.
ale przyznaję że na defensie nie gralem jeszcze, bo ja probuje uskuteczniac wersje piechotnej taksówy dla zgrai bohaterów
co daje ten przedmiot?
w jaki sposób goblin wypłaca ataki z drugiego szeregu?
nie mam teraz rb przed soba ale jezeli dobrze kminie to moze tam byc jezeli
a) w 1 szeregu jest command plus komplet goblinskich herosów.
b) odmówi czelendza, ale wtedy nie wiem jak rozpatrujee sie sup. atacki
squigi tylko w dużym klocku. mają wygar, itp, i na dobra sprawe mozna wybierac w kogo wali przeciwnik. jedyna jednostka która sie porzadnie bije za normalne punkty. a d6 w 2d6 za 3 male torpedy... no nie wiem. podejrzewam ze wiecej napsuja niz pomoga
orkowy defens czyli park przy wielkich klocach i 3 siły lobb, gorszej magii, brakach plusów za LT i ograniczeniach gobbosów (maks 3 takie same oddziały) to syfilis. 2 tury to za mało, bez kitu.
ale przyznaję że na defensie nie gralem jeszcze, bo ja probuje uskuteczniac wersje piechotnej taksówy dla zgrai bohaterów
- Król Goblinów
- Wodzirej
- Posty: 737
- Lokalizacja: Katowice
Magia forum, centralnie pytam się o konkretną rzecz a dostaję przepisy na oddziały.
co do kalotha(jak trafi enemy test LD /niezdane=dead) to jak piszesz a). tylko 100p. za 1 atak z potencjałem to chyba trochę za dużo.
co do kalotha(jak trafi enemy test LD /niezdane=dead) to jak piszesz a). tylko 100p. za 1 atak z potencjałem to chyba trochę za dużo.
- Aron_Banalny
- Masakrator
- Posty: 2167
- Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Królu, pomysł jest z dupy. to nie działa. wszystko musi być wycelowane w turze ruchu więc sipa. ale zrobisz jak chcesz
- Król Goblinów
- Wodzirej
- Posty: 737
- Lokalizacja: Katowice
Ale co nie działa ? lobby/doomy? przecież wg LS w turze strzelania obracasz maszyny, jezeli ci o to chodzi.
Przecież wiadomo ze nie składa się rozpy licząc na 100% efektywności maszyn, służą tylko osłabieniu, stąd cały temat, co najpierw.
Przecież wiadomo ze nie składa się rozpy licząc na 100% efektywności maszyn, służą tylko osłabieniu, stąd cały temat, co najpierw.
Połowa nie przeczytała, a druga połowa nie zrozumiała Twojego pytania;p
IMO
Skaveny:
2 klopy po abomce cały czas trzecia śmieci potrafiące zepsuć życie censerzy, gutterzy, globki. Doom tak samo.
Potem dopiero klocki. Liczenie na 1 na lookouta już naprawdę momencie kiedy trzeba fartem szukać punktow.
Darki: Nie ma się co zastanawiać 2 klopy w hydrant póki nie spadnie, doomem i ostatnią po shadach
VC: Zabijamy Varga a potem przegrywamy 19:1;p Tu już trzeba liczyć na farta walić po klocku z gieniem jak go widzimy, a jak nie to wszystko w jedne ghule licząc na anihilacje
IMO
Skaveny:
2 klopy po abomce cały czas trzecia śmieci potrafiące zepsuć życie censerzy, gutterzy, globki. Doom tak samo.
Potem dopiero klocki. Liczenie na 1 na lookouta już naprawdę momencie kiedy trzeba fartem szukać punktow.
Darki: Nie ma się co zastanawiać 2 klopy w hydrant póki nie spadnie, doomem i ostatnią po shadach
VC: Zabijamy Varga a potem przegrywamy 19:1;p Tu już trzeba liczyć na farta walić po klocku z gieniem jak go widzimy, a jak nie to wszystko w jedne ghule licząc na anihilacje
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.
3 klopy i 2 doomy ... ja bym do tego dodał 6 czuk (niektórzy ich nie lubia, ale wg mnie sa mimo wszystko za te cene bardzo dobre)
wszystko kosztuje łącznie jakieś 580 pkt ... mieści sie praktycznie na kazde punkty i zostaje na trole i inne duperele (ale głównie NG)
I tak :
w mojej wersji - chucki po abomce ..... jak nie ma efektu to dodatkowo Klopy.
Doom divery po śmieciach - globki , gutersi, censerzy ...
jak abomka zejdzie to po dzwonku oddziałach - chucki zrobia z clanratow śmieci ( jak trafią )
DE :
Pierwsza do eliminacji Hydra - bolce powinny dac rade, potem szejdz z dooma i ewentualne polowanie na pegazistów,
VC:
po pierwsze vargulfy - jak je utłuke to flanki sa moje - wszystkie czuki po nich.
reszta po oddziale z generałem, nawet jak nie widać (najpierw klopy a potem divery).
gdy nie ma czuk - to opcje zaproponowane przez Durina sa wg mnie ok.
Choć wiele zależy od sytuacji i ukształtowania terenu.
Dobre wsparcie magią pozwala zredukować w jedną ture klocek ghuli do 5 ...
a z totemem i stafem podpierniczania kostek + disspel scroll to sobie przeciwnik ne poczaruje ...
I pamiętać o płonących atakach !!!
wszystko kosztuje łącznie jakieś 580 pkt ... mieści sie praktycznie na kazde punkty i zostaje na trole i inne duperele (ale głównie NG)
I tak :
w mojej wersji - chucki po abomce ..... jak nie ma efektu to dodatkowo Klopy.
Doom divery po śmieciach - globki , gutersi, censerzy ...
jak abomka zejdzie to po dzwonku oddziałach - chucki zrobia z clanratow śmieci ( jak trafią )
DE :
Pierwsza do eliminacji Hydra - bolce powinny dac rade, potem szejdz z dooma i ewentualne polowanie na pegazistów,
VC:
po pierwsze vargulfy - jak je utłuke to flanki sa moje - wszystkie czuki po nich.
reszta po oddziale z generałem, nawet jak nie widać (najpierw klopy a potem divery).
gdy nie ma czuk - to opcje zaproponowane przez Durina sa wg mnie ok.
Choć wiele zależy od sytuacji i ukształtowania terenu.
Dobre wsparcie magią pozwala zredukować w jedną ture klocek ghuli do 5 ...
a z totemem i stafem podpierniczania kostek + disspel scroll to sobie przeciwnik ne poczaruje ...
I pamiętać o płonących atakach !!!
Chciałbym się zapytać jakie widzicie bonusy w ustawieniu orków, nie w hordzie, tylko po pięć w szeregu. Pomijając to, że zajmują mniej miejsca i mogą ewentualnie mieć Stubborna. Doszukuję się tego po dzisiejszej grze z dwarfami, gdzie horda zrobiła co do niej należy, natomiast kloc 5x6 został zjedzony przez warriorów.
Kolejna sprawa - pająk z shamanem. Jako, że pierwszy raz nim grałem, chyba niezbyt umiejętnie go zdudowałem, bo shaman padł w pierwszej turze od ostrzału cannonów, katap itp. (chyba, że gdzieś wkradł się wał). Jak najlepiej zbudować shamanka?
Kolejna sprawa - pająk z shamanem. Jako, że pierwszy raz nim grałem, chyba niezbyt umiejętnie go zdudowałem, bo shaman padł w pierwszej turze od ostrzału cannonów, katap itp. (chyba, że gdzieś wkradł się wał). Jak najlepiej zbudować shamanka?
hmm z mojego skromnego doświadczenia dobrze sprawdza się Talisman of Preservation + Ironcurse Icon + Earthing Rod a z taktyki to chować go za obstaklami i starać się szarżować w bok z sygnaturką dobrze też sprawdza się kombos obniżenie Mo i I + duże słoneczko :D:D
"Przeklęta knieja. Zawsze mi przypomina te zniewieściałe elfy." Kagain