Klub Gier Bitewnych "Ośmiornica Łódzka" zaprasza na Turniej Warhammera Fantasy Battle "Bitwa o Zgierz 2".
Czas i miejsce:
26 maja 2007 roku w Zgierzu ul. 1 Maja 50; dojazd: tramwajem linii 11 na przedostatni przystanek (1 Maja / Łąkowa).Wejście od strony drogi biegnącej przez osiedle. http://img99.imageshack.us/img99/3749/mapazgluw6.jpg
Format:
Zaliczony do Rankingu Ligi Ogólnopolskiej jako klasa Local.
Każdy gracz prowadzi do boju armię za 2000 pkt. W trakcie turnieju każdy z uczestników rozegra 3 bitwy na stołach 72" x 48". Oprócz tego odbędą się Ocena Malowania oraz Test Wiedzy o Świecie i Zasadach WFB.
Obowiązują zasady 7 edycji Warhammer Fantasy Battle!!!
Rozpiski jawne. Turniej rozgrywany będzie systemem szwajcarskim.
Zgłoszenia:
Osoby, które nadeślą na adres teslu@wp.pl rozpiski swych armii najpóźniej do dnia 20.05.2007r. otrzymają 3 punkty do punktacji całkowitej turnieju.
Opłata za udział wynosi 10(herbatka do oporu)złotych.
Kompozycja armii:
Każda z armii nie może przekroczyć limitu 2000 punktów (co najmniej 1985 pkt).
Limited, czyli obowiązują:
- Księgi Armii,
- Wszystkie oficjalnie wydane erraty i poprawki do ksiąg armii jakie pojawią się do dnia turnieju,
- Wszystkie armie ze Storm of Chaos,
- Dogs of War wg Warhammer Chronicles 2004 (jako samodzielna armia),
- oddziały Dogs of War nie zajmujące slotu Hero można brać w armiach, które mają wyraźnie zaznaczoną opcję brania jednostek DoW,
- Treasures of the Old Ones,
- Chaos Dwarfs wg Ravening Hordes,
- City Garrison,
- Hydry wg. Annuala,
- Mounted Demonettes, Chronicles 2004,
- Cult of Ulric za Chronicles 2004,
- Army of Middenland (bez Borisa Todbringera) Chronicles 2004,
- Rozszerzone zasady Olbrzymów Khemrii,
- Kislev - Chronicles 2004 (jako samodzielna armia i jako sojusznicy),
- Lizardmen Southlands,
- Sacred Spawnings z White Dwarfa,
- Ogre Kingdoms Rhinox Raiders wg White Dwarfa UK 309.
Nie są dopuszczone:
- bohaterowie specjalni (dotyczy to również bohaterów specjalnych Dogs sof War, nie będących częścią Regiments of Renown),
- armie alternatywne umieszczane na końcu podręczników armijnych,
- armie z kampani "Lustria", wymagające wystawiania bohaterów specjalnych,
- oddziały, bohaterowie, przedmioty, zasady wymagające zgody przeciwnika.
Plan czasowy:
Sobota, 26 maja 2007
09:30 - 10:00 Zapisy
10:30 - 13:00 I bitwa
13:30 - 16:00 II bitwa
16:30 - 19:00 III bitwa
19:15 Ogłoszenie wyników.
Scenariusze:
Wybór czarów, rzuty na zaczynanie i rozstawienie - jak wg podręcznika do 7 ed.
Bitwy trwają 6 rund lub do 2,5 godziny. Posiłki należy spożywać w trakcie turnieju, przewidziano wiele czasu na rozegranie bitew i w tym czasie, w przypadku szybszego skończenia bitwy należy się umiejscowić z konsumpcją. Istnieje możliwość zamówienia pizzy za pośrednictwem organizatorów - po prostu trzeba taką chęć im zgłosić.
I bitwa: Bój spotkaniowy
Punkty Zwycięstwa (ZPty) oblicza się wg zasad podręcznika do 7 ed.
II bitwa:Bój spotkaniowy
Punkty Zwycięstwa (ZPty) oblicza się wg zasad podręcznika do 7 ed.
III bitwa:Bój spotkaniowy
Punkty Zwycięstwa (ZPty) oblicza się wg zasad podręcznika do 7 ed.
Test wiedzy
W trakcie wolnych chwil w turnieju odbędzie się test wiedzy o świecie i zasadach Warhammera. 15 pytań, na które będzie trzeba odpowiedzieć w ciągu 10 minut. Za każdą poprawną odpowiedź 1 punkt.
Punktacja bitew
Różnica zdobytych punktów Wynik
0000 - 0200 10:10
0201 - 0400 11:09
0401 - 0600 12:08
0601 - 0800 13:07
0801 - 1000 14:06
1001 - 1200 15:05
1201 - 1400 16:04
1401 - 1600 17:03
1601 - 1800 18:02
1801 - 2000 19:01
2001 + 20:00
Ocena malowania
Za spełnienie każdej z wymienionych przesłanek gracz otrzymuje jeden punkt. Nie przewiduje się przyznawania ułamków punktu.
1. Co najmniej połowa stanu armii jest pomalowana. Za "pomalowaną" uznaje się figurkę pokrytą co najmniej trzema różnymi kolorami oprócz ewentualnego koloru podkładu. Przy ustalaniu stanu liczbowego armii bierze się pod uwagę nie liczbę pojedynczych modeli, a liczbę całych oddziałów, machin bojowych z obsługą, rydwanów, potworów z ewentualnymi jeźdźcami lub poganiaczami i herosów. Bierze się pod uwagę wyłącznie oddziały pomalowane w całości. Herosi dosiadający rydwanów lub potworów są liczeni jako jeden element. Podczas kalkulowania liczebności armii nie bierze się pod uwagę herosów pieszych i na wierzchowcach o cesze Wounds równej 1. Liczby nieparzyste zaokrągla się w dół (np. w armii, w skład której wchodzą trzy oddziały, machina bojowa i heros na potworze, "połową" są dowolne dwa elementy z wymienionych).
2. Jak wyżej, dotyczy całej armii.
3. Pomalowana część armii prezentuje ponadstandardowy poziom malowania, tj. widoczny jest efekt zastosowania technik malarskich (płynne przejścia kolorów, iluzja światłocienia, efekt "niemetalicznego metalu" itp.), zastosowanie więcej niż trzech kolorów, dbałość o szczegóły modeli itp. Aby otrzymać ten punkt, armia musi wcześniej otrzymać punkt opisany w ad. 1.
4. Jak wyżej, dotyczy całej armii. Aby otrzymać ten punkt, armia musi wcześniej otrzymać punkt opisany w ad. 2.
5. W armii co najmniej dwa modele herosów są w zauważalny sposób skonwertowane. Szczególnie mogą to być zamiany broni z innymi modelami, widoczne zmiany póz modeli i inne ewidentnie zauważalne prace modelarskie wykonane na modelach. Nie zostają uznane za konwersje zabiegi, których wykonanie nastręcza minimum pracy, takie jak wyginanie części modelu celem zmiany pozy, proste doklejenia gotowych elementów itp.
6. Jak wyżej, dotyczy wszystkich modeli herosów w armii. Jeżeli w armii znajdują się tylko dwaj herosi, armia nie otrzymuje tego punktu.
7. Co najmniej jeden oddział piechoty lub jazdy jest w widoczny sposób skonwertowany. Za "oddział skonwertowany" uznaje się oddział, w którym co najmniej 2/3 liczby modeli zostało skonwertowanych w widoczny sposób. Szczególnie mogą to być zamiany broni z innymi modelami, widoczne zmiany póz modeli i inne ewidentnie zauważalne prace modelarskie wykonane na modelach. Nie zostają uznane za konwersje zabiegi, których wykonanie nastręcza minimum pracy, takie jak wyginanie części modelu celem zmiany pozy, proste doklejenia gotowych elementów itp. Ponadto, nie są uznane za konwersje modele, w przypadku których po wykonanych pracach modelarskich określenie, jaki oddział przedstawia dany model nie jest jednoznaczne.
8. Jak wyżej, dotyczy trzech lub więcej oddziałów jazdy/piechoty.
9. Brak proksów. Za "prox" uznaje się figurki wystawiane jako inny oddział, niż przedstawiają; modele herosów "walczących" wystawiane jako magowie i vice versa; szeregowe modele oddziałów wystawiane jako członkowie grup dowódczych i/lub herosi; członkowie grup dowódczych wystawiani jako herosi lub szeregowe modele oddziałów; herosi bez widocznego sztandaru wystawiani jako Battle Standard Bearer. Nie jest proksem model zastępczy używany dla zilustrowania obiektu w liście armii, dla którego nie produkuje się modelu (np. Plague Priest, konny Wraith, Bruiser) pod warunkiem, że model zastępczy pochodzi z tej samej armii, jak reprezentowany. Zgodność z bieżącą edycją systemu i rok wydania modelu nie podlegają ocenie. W przypadku modeli produkcji firm innych niż Games Workshop stosuje się identyczne kryteria oceny; obowiązuje ponadto wymóg zgodności skali - dopuszczone skale to 25 mm heroic, 28 mm, 28 mm heroic. Modele w skali mniejszej niż dopuszczalne (np. 50 mm) wystawiane jako potwory lub podobnego typu większe elementy armii są uznane za prox.
10. Wykonano podstawy (tzw. movement trays) pod wszystkie wymagające ich regimenty. Za "regiment wymagajacy podstawy" uznaje się każdy regiment piechoty lub jazdy formowany w szeregi, liczący co najmniej trzy modele. Ponadto, wykonane podstawy są kolorystycznie i wzorniczo zgodne z podstawkami pod figurki oddziału, pod który zostały wykonane. Armie, które w składzie mają wyłącznie jednostki harcowników, nie otrzymują tego punktu.
11. Wykonano podstawki pod co najmniej połowę stanu armii. Za "wykonaną" uznaje się podstawkę z naniesioną fakturą i co najmniej jednym elementem zdobniczym, pomalowaną.
12. Jak wyżej, dotyczy całej armii.
13. W armii zachowano jednolity schemat kolorystyczny, tj. w zarówno w kolorystyce samych modeli, jak i ich podstawek oraz podstaw regimentowych, jest obecny ogólny dla całej armii, zauważalny motyw kolorystyczny. Aby otrzymać ten punkt, co najmniej jeden regiment jazdy lub piechoty i co najmniej jeden heros muszą być uznani za "pomalowane", a ich podstawki za "wykończone".
14. Figurki zostały pomalowane zgodnie z wytycznymi fabuły systemu/armii, z zachowaniem odpowiedniej, narzucanej przez tęże fabułę kolorystyki w aspektach tego wymagających (np. kolorach skór modeli). W aspektach nie określonych w fabule systemu/armii (np. wygląd i kolorystyka broni i przedmiotów magicznych) obowiązuje pełna dowolność doboru kolorystyki, nie podlegająca ocenie. Aby otrzymać ten punkt, co najmniej jedna czwarta składu armii, obliczana zgodnie z wytycznymi opisanymi w ad. 1, musi być uznana za "pomalowaną".
15. Na co najmniej dwóch modelach herosów dowolnego typu wymodelowano posiadany przez nich, zgodny z rozpiską armii niemagiczny ekwipunek i/lub dowolny posiadany przez nich, odnotowany w rozpisce magiczny przedmiot.
16. Wszystkie oddziały piechoty i/lub jazdy posiadają ekwipunek zgodny z odnotowanym w rozpisce armii. Ocenie nie podlegają oddziały nie posiadające opcji uzbrojenia.
17. Wykonano sztandary w dowolnej postaci (chorągwi, totemu, trofeum itp.) dla oddziałów, które odnotowano w rozpisce jako posiadające sztandar oraz dla chorążego armii (Battle Standard Bearer), o ile takowy znajduje się w jej składzie.
18. Sztandary, o których mowa w powyższym punkcie zostały wykonane na poziomie ponadprzeciętnym - widoczne jest zastosowanie technik malarskich, odręcznie malowane motywy, konwersje sztandarów itp.
19. Jako uzupełnienie armii sporządzono co najmniej stusłowny dokument opisujący w dowolnej formie literackiej wątek fabularny armii i/lub jej bohaterów, genezę powstania (ujętą w ramach fabuły systemu); dowolne fabularne tło armii.
20. Armia posiada specjalne walory wizualne, nie ujęte lub niedostatecznie ujęte w powyższych wytycznych. W szczególności mogą to być: wyjątkowo wysoki poziom malowania; mnogość konwersji, temat fabularny armii odzwierciedlony w wykonaniu modeli; mnogość modeli archiwalnych w armii, ponadprzeciętna estetyka wykonania armii itp. Za "model archiwalny" uznaje się każdy model produkcji Games Workshop nie będący w dniu (-ach) trwania turnieju w ciągłej sprzedaży detalicznej w/w firmy.
Bitwa o Zgierz 2.
Bitwa o Zgierz 2.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.
KFC-Karl Franz Chicken
KFC-Karl Franz Chicken
No co?Nie ma chętnych?To w końcu centrum Kraju!!Wszyscy maja blisko.
Legionowo,Warszawa.Nie spać tylko przyjeżdżać.
Legionowo,Warszawa.Nie spać tylko przyjeżdżać.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.
KFC-Karl Franz Chicken
KFC-Karl Franz Chicken
20 osob bedzie raczej.
Patrzę na mapę i Warszawa to nie jest centrum kraju.
Patrzę na mapę i Warszawa to nie jest centrum kraju.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.
KFC-Karl Franz Chicken
KFC-Karl Franz Chicken
Nie mogę zakładać żadnej ilości graczy.
Łódź to dziwne miasto.
Nigdy nie wiadomo ilu graczy przyjdzie(nikt zgłoszeń nie przysyła-chyba im się nie chce).
Na takie punkty około 20 powinno się pojawić.
Jeśli pojawią się przyjezdni to spokojnie 24-28 może być.
Łódź to dziwne miasto.
Nigdy nie wiadomo ilu graczy przyjdzie(nikt zgłoszeń nie przysyła-chyba im się nie chce).
Na takie punkty około 20 powinno się pojawić.
Jeśli pojawią się przyjezdni to spokojnie 24-28 może być.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.
KFC-Karl Franz Chicken
KFC-Karl Franz Chicken
No i turniej się zakończył.
Wyniki są następujące:
Best hobby:Robert "Schtrasny" Biernacki
Best General:Tomek "Malinka" Malinowski
1:Tomek "Malinka" Malinowski HE
2:Robert "Schtrasny"Biernacki AoS-trupiarnia z Sylvanii
3:Marek"Oszust/Teletubiś"Olczak HE-seapatrol
4:Mateusz"Nehan"Midura DL
5:Piotr"Radaner/Plewa Master"Szewczyk HE
6:Marcin"Mor"Krzyżański HoCh
7:Kazimierz"Sokół Senior"Palmowski "Podstawkowe Dwarfy"
8:Jacek Kaczmarski HE
9:Jakub"Sokół"Palmowski HE
10:Szymon"Zathor"Zatorski TK
11:Konrad"Urban"Urbański WE
12:Jacek"Bezostry"Ostrowski Dwarfs
13:Michał"Hightower"Jóźwiak Empire
14:Michał"Reyki"Teśluk TK
Wyniki są następujące:
Best hobby:Robert "Schtrasny" Biernacki
Best General:Tomek "Malinka" Malinowski
1:Tomek "Malinka" Malinowski HE
2:Robert "Schtrasny"Biernacki AoS-trupiarnia z Sylvanii
3:Marek"Oszust/Teletubiś"Olczak HE-seapatrol
4:Mateusz"Nehan"Midura DL
5:Piotr"Radaner/Plewa Master"Szewczyk HE
6:Marcin"Mor"Krzyżański HoCh
7:Kazimierz"Sokół Senior"Palmowski "Podstawkowe Dwarfy"
8:Jacek Kaczmarski HE
9:Jakub"Sokół"Palmowski HE
10:Szymon"Zathor"Zatorski TK
11:Konrad"Urban"Urbański WE
12:Jacek"Bezostry"Ostrowski Dwarfs
13:Michał"Hightower"Jóźwiak Empire
14:Michał"Reyki"Teśluk TK
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.
KFC-Karl Franz Chicken
KFC-Karl Franz Chicken