Paniki od zniszczonego oddziału z brejka.
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Paniki od zniszczonego oddziału z brejka.
Powiedzmy że mamy taką sytuacje : 5 skirmiszerów dostało szarże od kawalerii zabitych zostało 4 ... 1 sie ostał i NIE ZDAŁ brejka ucieczka ale kawaleria go dogoniła ... w 6 calach było pare jednostek gracza od skirmisherów i czy teraz jest panika ? IMO tak bo w 1 fazie (combata) wybity w tym punkcie został oddział o us5 (4 w CC i 1 z pogoni) .... panika jest od wybitego oddziału natomiast niema paniki od brejka (us uciekającego 1) i nie było by paniki gdyby ten 1 ziom spierdzielił (bo wtedy oddział nie został by wybity).
Teraz 2 rzecz. Sytuacja dokładnie identyczna tylko skirmisher zwiał. Jednak w combacie obok inny oddział w niego zoverrunował i go rozjechał tym overrunem czy teraz jest panika w 6 calach od niego ? IMO znów tak gdyż znów na początku tej fazy było 5 typa i zostali wybici.
Zanim ktoś zajmie zdanie na ten temat prosze o przeczytanie RB str 49 punkt 2.
Tzn moim zdaniem sprawa jest jasna jednak poruszyłem temat gdyż zauważyłem że wielu graczy tak po prostu nie gra.
Teraz 2 rzecz. Sytuacja dokładnie identyczna tylko skirmisher zwiał. Jednak w combacie obok inny oddział w niego zoverrunował i go rozjechał tym overrunem czy teraz jest panika w 6 calach od niego ? IMO znów tak gdyż znów na początku tej fazy było 5 typa i zostali wybici.
Zanim ktoś zajmie zdanie na ten temat prosze o przeczytanie RB str 49 punkt 2.
Tzn moim zdaniem sprawa jest jasna jednak poruszyłem temat gdyż zauważyłem że wielu graczy tak po prostu nie gra.
lith ... nie .lith pisze:Jest. US na potrzeby paniki bierze sie z poczatku tury.natomiast niema paniki od brejka (us uciekającego 1)
Zacytuje: Str. 49 punkt 3) Friends brake from close combat within 6"
"Test if a friendly unit with a unit strengh of 5 or more within 6" has broken as a result of being defeated in close combat."
w punkcie 2 "Unit destroyed within 6" jest właśnie napisane ze liczy sie z początku tury w pkt 3 niema więc liczy się w momęcie breaka (co zrsztą w wolnym tłumaczeniu wynika z tekstu) Ja tylko pragne zaznaczyć różnice.
thurion pisze:Gogol, ile razy ty przeczytales podrecznik do VII ed? z dziesiec?
Max 5

Wg mnie nie ma panik, tak do tej pory sędziowałem, zresztą zadając pytanie retoryczne ," a w którym momencie się rzuca panikę, czy jak mi zabijają oddział, czy jak resztki oddziału uciekają ?" 

- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Żeby nikogo nie urazić, trzeba powiedzieć - ani razu.Gogol pisze:thurion pisze:Gogol, ile razy ty przeczytales podrecznik do VII ed? z dziesiec?
Max 5
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
przyznam że też tak zawsze grałem, jak wyciąłem za duzo/mi wycieli to się mówi trudno;)Młody pisze:Wg mnie nie ma panik, tak do tej pory sędziowałem, zresztą zadając pytanie retoryczne ," a w którym momencie się rzuca panikę, czy jak mi zabijają oddział, czy jak resztki oddziału uciekają ?"
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!

na oba pytania tak. jest panika IMHO bo jak pisal Gogol na poczatku tury bylo 5 typa. oczywiscie w 2 wersji to koles musialby nie uciec wystarczajaco daleko od nowej szarzy czym jest overrun.
a panike rzucasz w momencie w ktorym sa spelnine jej warunki. czyli np. po sciagnieciu ostatniego kolesia z tego unitu ktory liczyl 5 typow...
a panike rzucasz w momencie w ktorym sa spelnine jej warunki. czyli np. po sciagnieciu ostatniego kolesia z tego unitu ktory liczyl 5 typow...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Ani razuJedy Knight pisze:Żeby nikogo nie urazić, trzeba powiedzieć - ani razu.Gogol pisze:thurion pisze:Gogol, ile razy ty przeczytales podrecznik do VII ed? z dziesiec?
Max 5

Młody wiem że tak graliśmy ale graliśmy źle .... oddział wybity w jakikolwiek sposób w 1 faze wywołuje panike to że został wybity na raty nie zmienia faktu że panika jest.
zeby sprawdzic kto wda sie w polemike nad zaistanialym problemem i sprobuje wykazac bledne rozumowanie pomyslodawcy
no i sie zacznie... 


The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Shino pisze:gogol moge ci zadac niedyskretne pytanie?
po co zadajesz pytanie i zaraz pozniej sam na nie odpowieadasz? niejak tego nie jestem w stanie pojac...
Gogol pisze:Tzn moim zdaniem sprawa jest jasna jednak poruszyłem temat gdyż zauważyłem że wielu graczy tak po prostu nie gra.
Co do mojej opini na ten temat:
Wydaje mi sie ze nie, niezdaja paniki gdyz zbrejkowales odzial o US5 ale zasiegu nie ma, pozniej zagoniles odzial o US1. Nie rozpatrywal bym tego calego zdazenia jako caly czas ten sam odzial. Po zakonczeniu walki zdejmujesz modele, podliczasz CR w stosunku do odzialu ktory pozostal. Kolejna czesc to to ze uciekasz danym odzialem ktory ci pozostal.
Oczywiscie nie ma 100% pewnosci opierajac sie na samych zasadach co do Twojej i Mojej propozycji rozwiazania tego zdazenia. Ja zawszegralem ze wlasnie liczy sie to jako odzial w danym momecie.
Wydaje mi sie ze nie, niezdaja paniki gdyz zbrejkowales odzial o US5 ale zasiegu nie ma, pozniej zagoniles odzial o US1. Nie rozpatrywal bym tego calego zdazenia jako caly czas ten sam odzial. Po zakonczeniu walki zdejmujesz modele, podliczasz CR w stosunku do odzialu ktory pozostal. Kolejna czesc to to ze uciekasz danym odzialem ktory ci pozostal.
Oczywiscie nie ma 100% pewnosci opierajac sie na samych zasadach co do Twojej i Mojej propozycji rozwiazania tego zdazenia. Ja zawszegralem ze wlasnie liczy sie to jako odzial w danym momecie.
Od zbrejkowanego oddziału nie ma, od zagonionego jest (w sumie to tego nawet nie zauważyłem do teraz i jest to dość głupia nieścisłość zasad, ale jest)
A licky boom boom down!!!
@gogol. Mozesz mi przyblizyc ten cytat bo ja go nie widze.
Chodzimi o branie pod uwage Us z poczatka tury. Przy stracie 25% oid strzelania jest wyraznie zaznaczone ze podcas calej fazy ale przy brekju i zniszczeniu nic takiego nie widze. Mowa tu o strnie 49 z RB
Chodzimi o branie pod uwage Us z poczatka tury. Przy stracie 25% oid strzelania jest wyraznie zaznaczone ze podcas calej fazy ale przy brekju i zniszczeniu nic takiego nie widze. Mowa tu o strnie 49 z RB
Ja dam jeszcze jeden głos na nie. Otóż czy nie jest tak, że szeregi liczy się z początku fazy a liczebność oddziału z końca fazy walki. Na ten przykład oddział który liczył 20 halabardników stracił w walce 3 ludzi. Liczy mu się 3 szeregi, ale ma us 17.
Nawet się mówi kolokwialne "Miałem 3 szeregi" - bo może już nie mieć. Więc jak doganiasz zniszczony oddział, to jest on już po zliczeniu, obliczeniu (nie wiem jak to nazwać) i miałby us 17 i 2 szeregi, jeżeli zaszła by sytuacja, że są liczone.
Nawet się mówi kolokwialne "Miałem 3 szeregi" - bo może już nie mieć. Więc jak doganiasz zniszczony oddział, to jest on już po zliczeniu, obliczeniu (nie wiem jak to nazwać) i miałby us 17 i 2 szeregi, jeżeli zaszła by sytuacja, że są liczone.
Musialem 2 raz czytac zeby to zauwazyc, lolRB str.49 2.) pisze: Uniths that have US less than 5 at the begining of the phast during which they were destroy do not cause panic.
Rzeczywiscie mozna to interpretowac w ten sposob ze jezeli przelamiemy odzial i ucieka w mniejszej liczbie to liczy cie z poczatka Walki. Jednak w 100% nie jestem do tego przekonany... Chociaz rzeczywiscie raczej powinno sie tak grac. Troche glupie.
( mozna to tez interpretowac ze zapisek ten mial powiedziec ze liczy sie tylko USpowyzej 5 w danej chwili uciekania odzialu, takie to nijakie jakies jest

no tak jest jakie jest ale fakt faktem cała faza zaczyna się w momęcie pierwszego combata a kończy w momęcie przesunięcia ostatniego goniącego oddziału. I inny oddział który zginie w jakikolwiek sposób (choćby na raty z combata i zagonienia ) w tej fazie a miał na początku us 5 na przełomie fazy strzelania i combata (czyli de facto na początku fazy combata) wywołuje panike w sojusznikach ... znanych mi możliwości zabicia takiego oddziału który wywołał by napewno problem i nieporozumienie jest kilka oto przykłady:
1) oddział o us 5 dostał szarże po combacie miał us mniejszy niż 5 i został dogoniony (paniki są 6 cali od miejsca brejka ponieważ oddział zdechł w tym miejscu w momęcie gdy goniący rzucili równo będz wiecej niz uciekinierzy)
2) sytuacja identyczna co w 1 jednak oddział uciekł lecz rozbił się o impassible terrain albo inną jednostke wroga ... lub został zjedzony przez inną overrunującą jednostke przeciwnika (tzn nie uciekł od overruna) w takim przypadku paniki powinnym IMO być w 6 calach od miejsca gdzie uciekający oddział został ostatecznie zniszczony czyli : teren, oddział wroga o który się rozbili bądz punkt w który ucielki po overrunie innej jednostki przeciwnika i zostali dorwani.
3) sytuacja jest raczej ekstremalna i rzadka jak kupa po śliwkach. Jest to przypadek taki gdy niewielu niedobitków z oddziału zostanie zabitych przez efekty takie jak np: podbiegnięcie do giganta który się na nich przewróci , kolesia z heart of woe lub zbrejkowanego squig herda itp i bycie dobitym przez takie zdarzenie (tu znów panika od miejsca w którym zdechł ostatni ziomek)
Warunkiem tych panik jednak według tego co jest napisane w RB jest US z poczatku combata a nie jak się wielu wydawało us liczony przed ostatnim dobijającym ich ciosem. Dlatego też warto jeszcze zwrócić uwage na inną rzecz. A mianowicie zdejmowanie 1-2 typa gdy już sie nie zbierze z oddziału który na początku fazy liczył us 5+. Warto to zrobic dopiero po końcu całej fazy gdyż a nóż widelec koleś wywoła panike
Po 1 co mają szeregi do tego co ja mówie
Po 2 nie liczy się szeregów z początku fazy tylko z początku combata z tą jednostką (gdy wrogi oddział nie skirmiszerów o us 5 po pogoni / overrunie wpadnie w bok innego oddziału znajdującego się w walce której jeszcze nie rozegrano to mimo że na początku fazy oddział ten miał bonus za ranki to teraz już niema)
Ale co to ma do rzeczy to dalej nie kumam ....
1) oddział o us 5 dostał szarże po combacie miał us mniejszy niż 5 i został dogoniony (paniki są 6 cali od miejsca brejka ponieważ oddział zdechł w tym miejscu w momęcie gdy goniący rzucili równo będz wiecej niz uciekinierzy)
2) sytuacja identyczna co w 1 jednak oddział uciekł lecz rozbił się o impassible terrain albo inną jednostke wroga ... lub został zjedzony przez inną overrunującą jednostke przeciwnika (tzn nie uciekł od overruna) w takim przypadku paniki powinnym IMO być w 6 calach od miejsca gdzie uciekający oddział został ostatecznie zniszczony czyli : teren, oddział wroga o który się rozbili bądz punkt w który ucielki po overrunie innej jednostki przeciwnika i zostali dorwani.
3) sytuacja jest raczej ekstremalna i rzadka jak kupa po śliwkach. Jest to przypadek taki gdy niewielu niedobitków z oddziału zostanie zabitych przez efekty takie jak np: podbiegnięcie do giganta który się na nich przewróci , kolesia z heart of woe lub zbrejkowanego squig herda itp i bycie dobitym przez takie zdarzenie (tu znów panika od miejsca w którym zdechł ostatni ziomek)
Warunkiem tych panik jednak według tego co jest napisane w RB jest US z poczatku combata a nie jak się wielu wydawało us liczony przed ostatnim dobijającym ich ciosem. Dlatego też warto jeszcze zwrócić uwage na inną rzecz. A mianowicie zdejmowanie 1-2 typa gdy już sie nie zbierze z oddziału który na początku fazy liczył us 5+. Warto to zrobic dopiero po końcu całej fazy gdyż a nóż widelec koleś wywoła panike
-SaH- pisze:Ja dam jeszcze jeden głos na nie. Otóż czy nie jest tak, że szeregi liczy się z początku fazy a liczebność oddziału z końca fazy walki. Na ten przykład oddział który liczył 20 halabardników stracił w walce 3 ludzi. Liczy mu się 3 szeregi, ale ma us 17.
Nawet się mówi kolokwialne "Miałem 3 szeregi" - bo może już nie mieć. Więc jak doganiasz zniszczony oddział, to jest on już po zliczeniu, obliczeniu (nie wiem jak to nazwać) i miałby us 17 i 2 szeregi, jeżeli zaszła by sytuacja, że są liczone.
Po 1 co mają szeregi do tego co ja mówie
Po 2 nie liczy się szeregów z początku fazy tylko z początku combata z tą jednostką (gdy wrogi oddział nie skirmiszerów o us 5 po pogoni / overrunie wpadnie w bok innego oddziału znajdującego się w walce której jeszcze nie rozegrano to mimo że na początku fazy oddział ten miał bonus za ranki to teraz już niema)
Ale co to ma do rzeczy to dalej nie kumam ....
