Du Ju śpik inglisz? Noł? ETC po polsku

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Opos
Falubaz
Posty: 1196
Lokalizacja: KGB Tarnów

Du Ju śpik inglisz? Noł? ETC po polsku

Post autor: Opos »

Witam! Nigdzie nie udało mi się znaleść zasad EURO w języku polskim, w związku z tym postanowiłem sam dokonać tłumaczenia na nasz język rodzimy. Proszę o ocene tłumaczenia i ewentualne uwagi (poprawki), gdyż pewnie błędów się nie ustrzegłem :oops:
Proszę was równiez o uzupełnienie polskich nazw w części dotyczącej ograniczeń poszczególnych armii, gdyż nie do wszystkich army booków w języku polskim miałem dostęp więc pozostawiłem nazwy angielskie.
A oto samo tłumaczenie, miłego czytania :mrgreen:

Ograniczenia ETC:

Zmiany Zasad:
- Postacie mogą skorzystać z zasady "Uwaga Panie" przeciw następującym zaklęciom, które automatycznie zabijają modele bądź automatycznie usuwają cały regiment: Mieszkańcy Podziemii, Ostateczna Transmutacja, Przerażające 13 Zaklęcie, Piekielna Brama efekt 11-12. Normalne wymagania dla zasady "Uwaga Panie" wciąż obowiązują.

Generalne Ograniczenia:

2400 punktów.
Bez specialnych bądź Nazwanych Postaci.
Używana armia może być którąkolwiek z aktualnie publikowanych Ksiąg Armi GW.
Maksymalnie 3 identyczne podstawowe jednostki (niezależnie od używanego sprzętu i ulepszeń).
Armia może posiadać do 5 machin wojennych i broni używających szablonów. Machiny używające szablonów traktuje się jak pojedyńczy wybór. Liczą się wszystkie bronie "szablonowe" (w tym magiczne przedmioty, zdolności, etc.) oprócz zaklęć.
Max. 45 modeli używających broni o zasięgu powyżej 20" (nie licząc machin wojennych, postaci i rydwanów).

Wielkość jednostki jest ograniczona w następujący sposób:
Jednostki nie mogą być wieksze niż 40 modeli lub 450 punktów (wliczając grupę dowodzenia, ulepszenia, magiczne przedmmioty/sztandary). Te ograniczenia mają miejsce tylko podczas tworzenia rozpiski armii - wielkość jednostki/koszt może być zwiększony w czasie gry (na przykład, poprzez dołączenie do jednostki Postaci). To ograniczenie nie dotyczy Postaci.

Ograniczenia Magii:
- Oprócz Wiatrów Magii i skupiania kostek mocy, armia może wygenerować tylko 2 Kosci Mocy/Kości Rozproszenia w ciągu fazy magii.
- Możesz posiadać jednostki/zdolności, które generują więcej niż 2 KM/KR, lecz wszystkie dodatkowe kostki ponad ten limit przepadają.
- Niektóre magiczne przedmioty, liczą się na potrzeby tego limitu jako generujące KM/KR.
- Przedmioty/zdolności te nidgy nie mogą przekroczyć limitu 2 KM/KR na fazę magii.. Oznacza to, że jeśli weźmiesz Księgę Hoetha, nie możesz wziąść innych przedmiotów, które "liczą się jako generujące KM/KR".
- Wszystkie modyfikatory pochodzą z listy armii i nie zmieniają się w czasie gry.

Dokładny opis
Poza Wiatrami Magii i skupianiem kostek, armia może dołożyć tylko dwie kostki do swej puli mocy bądź rozproszenia w każdej fazie magii. Liczą się wszystkie kostki dodane do puli, niezależnie od źródła (wygenerowane, skradzione, zachowane z poprzednich faz magii, , generowane przez magiczne przedmioty/zdolności by wzmocnić rzucanie czaru przed bądź po próbie rzucenia, wyprodukowane przez zaklęcia, atrybuty domeny, etc.). Kostki ponad limit przepadają i nie mogą być użyte w żaden sposób (w efekcie nie można ich "magazynować").

Jeśli kość jest skradziona z puli przeciwnika, lecz twoja armia już wygenerowała dwie dodatkowe kości, kość jest usunięta z puli przeciwnika i przepada.

Niektóre zdolności i przedmioty ZMNIEJSZAJĄ liczbę kostek, które możesz dołożyć do puli. Określamy je jako "liczące się jako generujące KM/KR". Znaczy to, że jeśli twoja rozpiska zawiera taki przedmiot, który “liczy się jako generujący 1 Kostkę Mocy (KM)”, twoja armia może dołożyć tylko jedną (zamiast normalnych dwóch) kostkę do puli w każdej twojej fazie magii aż do końca gry (niezleżnie czy przedmiot ten został zniszczony bądź zużyty).
Proszę zauważyć, że nie możesz posiadać kombinacji przedmiotów, które zmniejszałyby ilość dodatkowych KM/KR poniżej zera.

Ograniczenia przedmiotów:
- Zwój Mocy zakazany.
- Każda zdolność "Władcy Domeny Magii..." liczona jest jako generująca 1 KM w każdej fazie magii.
- Każdy przedmiot, który automatycznie rozprasza czary liczy się jako generujący 1 KR w każdej fazie magii.
- Składana Forteca jest niedozwolona.

Ograniczenia konkretnych armii:
Zwierzoludzie: + 200 punktów do rozpiski (razem 2600).
Bretonia: Bez ograniczeń.
Mroczne Elfy: Hydra jest wyborem 0-1. Max. 35 powtarzalnych kusz w armii. Powtarzalna Balista 0-2. Latające jednostki (w tym bohaterowie na latających wierzchowcach) 0-3. Cienie max 20 modeli w armii. Mroczny Lord na pegazie nie może używać Korony Dowodzenia.
Krasnoludy: Każda Runa spellbreaker/spelleater liczy się jako +1 KR. Grudge Throwers 0-2 ; Mogą wygenerować +4 KR zamiast +2
DOC: Max. 28 Modeli w jednostce; Flamers 0-1. Wszystkie demoniczne dary 0-1. Krwiopuszcze i Heraldzi Khorna 0-3 łącznie. Demoniczny chorąży może wybrać demoniczną ikonę bądź dar.
Imperium: Czołg Parowy liczy się jako Machina Wojenna; Czołg, Wyrzutnia Rakiet i Inżynierowie są wyborem 0-1.
Wysokie elfy: Max. 500 punktów lub 40 modeli w jednostce; Odłamek z Wiru liczy się jako +1KR; Księga Hoetha liczy się jako +2 KM i +2 KR; Sztandar Odwiecznego Smoka liczy się jako +1 KR
Jaszczuroludzie: Salamandry są wyborem 0-1; Terradony, Skinki Kameleony i Stegadony (dowolnego rodzaju) są wyborem 0-2; Kostka Ciemności liczy się jako +2 KR; Złożone Dłonie Przedwiecznych liczą się jako +2 KM
Ogry: + 200 punktów do rozpiski (razem 2600).
O&G: Bez ograniczeń
Skaveni: Wszystkie rzadkie jednostki są wyborem 0-1; Rynsztokowcy są wyborem 0-2; Inżynierowie są wyborem 0-3;
Wampiry: Upiory z Kurhanów i Varghulfy są wyborem 0-1. Wielkość jednostki Upiorów z Kurhanów - maximum 5 modeli. Armia może mieć maksymalnie 2 jednostki (łącznie): Upiorów z Kurhanów , Czarnych Powozów lub Duchów. Armia z Grobową Strażą używającą wielkiej broni nie może wziąć Chorągwii Drakenhoffu.
TK: + 200 punktów do rozpiski (razem 2600).
WE: Różdżka z Górskiego Wiązu liczy się jako +1 KR
Wojownicy Chaosu: Działo Piekieł jest wyborem 0-1. Piekielna Marionetka liczy się jako +1 KM i +2 KR; Macki Tzeencha i Wewnętrzny Karzeł liczą się jako +1 KM. Łaska bogów nie może być wzięta przez Czempiona jednostki Wybrańców Tzneecha.


Punktacja
Punkty zwycięstwa liczone wg podręcznika głównego, z następującymi wyjątkami:
- jednostki, z których pozostało 25% lub mniej z pierwotnego stanu, dają przeciwnikowi punkty zwycięstwa równe 50% swego kosztu (nie podlegają temu postacie, potwory i poganiacze, machiny wojenne i pojedyńcze modele).
-jednostki, które uciekają na koniec bitwy dają przeciwnikowi punkty zwycięstwa równe 50% swego kosztu
W obu przypadkach, bonusy (za generała, sztandary, etc.) nie liczą się do tych 50%.

Progi:
0-150 - 10-10
151-300 - 11-9
301-450 - 12-8
451-600 - 13-7
601-750 - 14-6
751-900 – 15-5
901-1050 – 16-6
1051-1200- 17-3
1201-1350- 18-2
1351-1500-19-1
1500+ - 20/0

Wirtualna linia wzroku
Wielość jednostek:
0: Roje - modele tej wielkości nigdy nie blokują linii wzroku i nie dają osłony.
1: Piechota, Zwierzęta Bojowe, Machiny wojenne
2: Kawaleria, Kawaleria/Piechota Potworów, Monstrous Beasts, Rydwany, Unikalne bez zasady Duży Cel
3: Potwory, wszystkie Duże Cele

Linia wzroku zawsze jest sprawdzana wirtualnie, od podstawki do podstawki. Modele widzą w swej przedniej strefie. Linia wzroku jest blokowana przez modele, które są większe od modelu, którego Linię Wzroku sprawdzamy i jego celu.
Linia Wzroku a Machiny Wojenne:
Katapulty (i podobne) mogą umieszczać swe wzorniki tak, że ich środek znajdzie się na którejkolwiek jednostce, którą choć częściowo widzą.
Działa mogą wybrać dowolny punkt między sobą a widzianym celem. Celowanie tak, by trafić jednostki, do których armata nie moze przeprowadzić Linii Wzroku, jest niedozwolone.
Teren
Wzgórza mają wielkość 2 za każdy poziom (więc trój poziomowe wzgórze ma rozmiar 6) i blokują linię wzroku, dają ciężką osłoną tak samo jak modele tego rozmiaru. Modele stojące na wzgórzu dodają wysokość wzgórza do swojej własnej. Budynki i duże skały zawsze całkowicie zasłaniają Linię Wzroku. Lasy nie zasłaniają pola widzenia, lecz za strzelanie poprzez las (lecz nie z lasu) obowiązuje lekka osłona dla celu. Ruiny nie zasłaniaja pola widzenia, lecz dają ciężką osłonę jednostkom w nich się znajdującym. Jednostki stojące za przeszkodami, dostaja lekką (drewno) bądź ciężką (kamień) osłonę tak jak w podręczniku głównym.
Osłona za przeszkadzające jednostki/teren.
Osłona jest udzielona, gdy co najmniej 50% modeli w jednostce będącej celem jest całkowicie bądź częściowo zasłonięte przez inne jednostki/teren przed modelem strzelającym. By zagwarantować osłonę, modele przeszkadzające muszą mieć rozmiar niższy co najmniej o 1 od jednostki będącej celu ataku i modelu strzelającego.
Harcownicy
Nigdy nie blokują Lini Wzroku i są widziani zgodnie z ich rozmiarrem w tabeli, lecz zapewniaja osłonę wg zasad podanych powyżej. Odstęp pomiędzy modelami jest traktowany jako część jednostki na potrzeby określenia czy harcownicy zapewniaja osłonę jednostkom znajdującym się za nimi. Harcownicy sformowani do walki zasłaniaja linię wzroku jak zwykłe jednostki.
Ostatnio zmieniony 25 mar 2011, o 10:37 przez Opos, łącznie zmieniany 1 raz.
Let the River of Blood flow...

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

#-o
wziąść
wziąć

a cytując Kabaret Moralnego... "że też chciało się panu księdzu tarabanić (...)"

aż taki analfabetyzm z angielskiego funkcjonuje, że nawet to tłumaczyć trzeba? #-o
podobno matura jest z języka obowiązkowa a 90% zdaje angielski [-o<

pzdr
Misha

PS a mógłbyś jeszcze przetłumaczyć nazwy własne? Vortex Shard, Wand of Wych Elm, albo Banner of coś tam smoka? bo Księga Hoetha jest i kilka innych po polsku.
Sorki nie mogłem się powstrzymać :lol2:
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Siweusz
Kretozord
Posty: 1884

Post autor: Siweusz »

misha pisze:#-o
wziąść
wziąć
Miszka, chłop zrobił kawał roboty a Ty go po jajach kopiesz. [-X
Lepiej pomóz błędy wyszukać zamiast wyszydzać czyjś entuzjazm. W końcu krzywdy tym nikomu nie zrobił. Prawda?
GrimgorIronhide pisze:
Ziemko pisze:Cholera jak od lapowek sie lysieje to gdzie moje miliony :(
Tą logiką Kudłaty jest wzorem uczciwości i nieprzekupności :mrgreen:

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3443
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

Misha - otrzymujesz tytuł: Prawdziwy Polak.
Siweusz - nie otrzymujesz. Dostałbyś za skrytykowanie Mishy, ale jednocześnie bronisz Foresta w racjonalny sposób i neutralizujesz swarliwość do zera.
Obrazek
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia."
~Warren E. Buffett

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

=D> dzięki, czuję się zaszczycony.

@Siweusz, tam od razu kopać i jeszcze po jajach. Poszturchałem lekko kijkiem i nie po jajach a po łydkach najwyżej.
To że przy okazji nie trawię cudów językowych jak "wziąść" i "włanczanie" to inna bajka.

Nie mam nic przeciwko takim inicjatywom "różnym" wyraziłem tylko swój pogląd, że imo nie jest to potrzebne - spędzenie jakiegoś tam czasu nad tłumaczeniem. Zasady są na tyle proste i napisane nie skomplikowanym językiem, że kto gra w jakiekolwiek gry od Great Wydawcy ogarnia temat.
Poza tym Google Translator radzi sobie możliwie dobrze z formatem EURO i tłumaczy tekst w chwilę dla tych co zdawali na maturze rosyjski czy inne języki.

@Klaufti, jaki racjonalny sposób? toż to żywa propaganda i dążenie do konfliktu :D Siweuszowi też bym dał taki zacny tytuł. Jeszcze poczuje się poszkodowany i będzie mi wypominał.

Pozdro
misha

PS. "Krwiopuszcze" :shock: :D to jest oficjalne tłumaczenie z polskiego ArmyBooka? tfu Księgi Armii?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Krwiopuszcze to mi się kojarzy z pierwszą edycją RPG'a.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

oho i dobrze ci się kojarzy :)
Krwiopijec to był duży demon Khorna, a Krwiopuszec to malutki hehe, ciekawy jak Swarma by nazwano idąc tym nazewnictwem
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Shadar
Kradziej
Posty: 936
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Shadar »

Jestem ciekaw jak w taki razie powinno się tłumaczyć Bloodcrushers (może coś jak burzyciele krwi, ale nie mam pojęcia jak to sensownie przetłumaczyć). Rozwaliło mnie za to pewne tłumaczenie w 1. (albo może 2.) edycji 40k „kosmiczni marynarze”.
Wieszkto pisze:
Szaman pisze:wieszkto - zabawny jestes...
Wiesz gdybyś mnie nie traktował poważnie i nie czuł się winny to byś się tym postem nie tłumaczył tylko byś mnie olał a ty odpisałeś.

Awatar użytkownika
Opos
Falubaz
Posty: 1196
Lokalizacja: KGB Tarnów

Post autor: Opos »

Omfg, "wziąśc"... walnąłem jak dzik w sosnę :oops: obawiam się, że może byc więcej takich kwiatków :P
Co do nazw własnych, jak pisałem, nie mam dostępu do polskich AB, więc kto wie jak coś się po naszemu nazywa, niech śmiało pisze :D
A jeśli chodzi o "Krwiopuszcze" to jest to tłumaczenie z Dawn of War 8)
Let the River of Blood flow...

Awatar użytkownika
aksolotl
Warzywo
Posty: 17

Post autor: aksolotl »

Artur Marciniak "Demony Khorne`a". Magia i Miecz nr.2(14)/95
Tam pojawiły się te "krwiopuszcze" na długo przed Dawn of War.
Ostatnio zmieniony 1 kwie 2011, o 19:16 przez aksolotl, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Opos
Falubaz
Posty: 1196
Lokalizacja: KGB Tarnów

Post autor: Opos »

Niestety nie posiadam:/
Wciąż apeluje o pisanie polskich nazw do tłumaczenia, ja ich nie znam. Np., nie mam pojęcia jak po polsku jest "Wand of Wych Elm" :P
Let the River of Blood flow...

Awatar użytkownika
Siweusz
Kretozord
Posty: 1884

Post autor: Siweusz »

Różdżka z górskiego wiązu. :wink:

Hellcannon - Działo piekieł
Infernal Puppet - Piekielna marionetka
Tendrils of Tzeentch - Macki Tzeentcha
Conjoined Homunculus - Wewnętrzny karzeł
Ostatnio zmieniony 24 mar 2011, o 13:54 przez Siweusz, łącznie zmieniany 1 raz.
GrimgorIronhide pisze:
Ziemko pisze:Cholera jak od lapowek sie lysieje to gdzie moje miliony :(
Tą logiką Kudłaty jest wzorem uczciwości i nieprzekupności :mrgreen:

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3443
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

A nie rożdżka wyedźmiego wiązu :D :wink: .
Obrazek
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia."
~Warren E. Buffett

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

zdecydowanie górskiego. ot dowód by jednak pisać tłumaczenia
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Bloodcrushers?

Po wolskiemu- Krwiognioty. Strasznie fajnie, prawda?;p
Tak to przynajmniej przetłumaczyli w podręcznikach do RPG.

Awatar użytkownika
muchozol
Falubaz
Posty: 1237
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: muchozol »

http://www.megaupload.com/?d=N3XU7ZE8
proszę, oto i w PLu, wystarczyło zapytać :D Ale =D> za ciężką pracę.
podpis był nieregulaminowy

oddajcie podpis łobuzy

Awatar użytkownika
Goglem
Wodzirej
Posty: 773
Lokalizacja: Koszali, Klub Zad Trola

Post autor: Goglem »

muchozol dzięki za całość w wordizie - wszystko ładnie opisane i czytelnie

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

Homunculus to po polsku homunculus/ew. przez "k" (nie jestem pewien). Na bank nie karzeł. Ew. trzeba by ukamienować autora tłumaczenia AB do WOCHu...

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

A zaraz potem autora podręcznika w ogóle :P .
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Kervyn
Chuck Norris
Posty: 497
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kervyn »

Conjoined Homunculus - Wewnętrzny karzeł
JAPIERDOLĘ.

A myślałem że gleba-łaa-gleba to mistrzostwo :shock:
Queek.

ODPOWIEDZ