
Proszę was równiez o uzupełnienie polskich nazw w części dotyczącej ograniczeń poszczególnych armii, gdyż nie do wszystkich army booków w języku polskim miałem dostęp więc pozostawiłem nazwy angielskie.
A oto samo tłumaczenie, miłego czytania

Ograniczenia ETC:
Zmiany Zasad:
- Postacie mogą skorzystać z zasady "Uwaga Panie" przeciw następującym zaklęciom, które automatycznie zabijają modele bądź automatycznie usuwają cały regiment: Mieszkańcy Podziemii, Ostateczna Transmutacja, Przerażające 13 Zaklęcie, Piekielna Brama efekt 11-12. Normalne wymagania dla zasady "Uwaga Panie" wciąż obowiązują.
Generalne Ograniczenia:
2400 punktów.
Bez specialnych bądź Nazwanych Postaci.
Używana armia może być którąkolwiek z aktualnie publikowanych Ksiąg Armi GW.
Maksymalnie 3 identyczne podstawowe jednostki (niezależnie od używanego sprzętu i ulepszeń).
Armia może posiadać do 5 machin wojennych i broni używających szablonów. Machiny używające szablonów traktuje się jak pojedyńczy wybór. Liczą się wszystkie bronie "szablonowe" (w tym magiczne przedmioty, zdolności, etc.) oprócz zaklęć.
Max. 45 modeli używających broni o zasięgu powyżej 20" (nie licząc machin wojennych, postaci i rydwanów).
Wielkość jednostki jest ograniczona w następujący sposób:
Jednostki nie mogą być wieksze niż 40 modeli lub 450 punktów (wliczając grupę dowodzenia, ulepszenia, magiczne przedmmioty/sztandary). Te ograniczenia mają miejsce tylko podczas tworzenia rozpiski armii - wielkość jednostki/koszt może być zwiększony w czasie gry (na przykład, poprzez dołączenie do jednostki Postaci). To ograniczenie nie dotyczy Postaci.
Ograniczenia Magii:
- Oprócz Wiatrów Magii i skupiania kostek mocy, armia może wygenerować tylko 2 Kosci Mocy/Kości Rozproszenia w ciągu fazy magii.
- Możesz posiadać jednostki/zdolności, które generują więcej niż 2 KM/KR, lecz wszystkie dodatkowe kostki ponad ten limit przepadają.
- Niektóre magiczne przedmioty, liczą się na potrzeby tego limitu jako generujące KM/KR.
- Przedmioty/zdolności te nidgy nie mogą przekroczyć limitu 2 KM/KR na fazę magii.. Oznacza to, że jeśli weźmiesz Księgę Hoetha, nie możesz wziąść innych przedmiotów, które "liczą się jako generujące KM/KR".
- Wszystkie modyfikatory pochodzą z listy armii i nie zmieniają się w czasie gry.
Dokładny opis
Poza Wiatrami Magii i skupianiem kostek, armia może dołożyć tylko dwie kostki do swej puli mocy bądź rozproszenia w każdej fazie magii. Liczą się wszystkie kostki dodane do puli, niezależnie od źródła (wygenerowane, skradzione, zachowane z poprzednich faz magii, , generowane przez magiczne przedmioty/zdolności by wzmocnić rzucanie czaru przed bądź po próbie rzucenia, wyprodukowane przez zaklęcia, atrybuty domeny, etc.). Kostki ponad limit przepadają i nie mogą być użyte w żaden sposób (w efekcie nie można ich "magazynować").
Jeśli kość jest skradziona z puli przeciwnika, lecz twoja armia już wygenerowała dwie dodatkowe kości, kość jest usunięta z puli przeciwnika i przepada.
Niektóre zdolności i przedmioty ZMNIEJSZAJĄ liczbę kostek, które możesz dołożyć do puli. Określamy je jako "liczące się jako generujące KM/KR". Znaczy to, że jeśli twoja rozpiska zawiera taki przedmiot, który “liczy się jako generujący 1 Kostkę Mocy (KM)”, twoja armia może dołożyć tylko jedną (zamiast normalnych dwóch) kostkę do puli w każdej twojej fazie magii aż do końca gry (niezleżnie czy przedmiot ten został zniszczony bądź zużyty).
Proszę zauważyć, że nie możesz posiadać kombinacji przedmiotów, które zmniejszałyby ilość dodatkowych KM/KR poniżej zera.
Ograniczenia przedmiotów:
- Zwój Mocy zakazany.
- Każda zdolność "Władcy Domeny Magii..." liczona jest jako generująca 1 KM w każdej fazie magii.
- Każdy przedmiot, który automatycznie rozprasza czary liczy się jako generujący 1 KR w każdej fazie magii.
- Składana Forteca jest niedozwolona.
Ograniczenia konkretnych armii:
Zwierzoludzie: + 200 punktów do rozpiski (razem 2600).
Bretonia: Bez ograniczeń.
Mroczne Elfy: Hydra jest wyborem 0-1. Max. 35 powtarzalnych kusz w armii. Powtarzalna Balista 0-2. Latające jednostki (w tym bohaterowie na latających wierzchowcach) 0-3. Cienie max 20 modeli w armii. Mroczny Lord na pegazie nie może używać Korony Dowodzenia.
Krasnoludy: Każda Runa spellbreaker/spelleater liczy się jako +1 KR. Grudge Throwers 0-2 ; Mogą wygenerować +4 KR zamiast +2
DOC: Max. 28 Modeli w jednostce; Flamers 0-1. Wszystkie demoniczne dary 0-1. Krwiopuszcze i Heraldzi Khorna 0-3 łącznie. Demoniczny chorąży może wybrać demoniczną ikonę bądź dar.
Imperium: Czołg Parowy liczy się jako Machina Wojenna; Czołg, Wyrzutnia Rakiet i Inżynierowie są wyborem 0-1.
Wysokie elfy: Max. 500 punktów lub 40 modeli w jednostce; Odłamek z Wiru liczy się jako +1KR; Księga Hoetha liczy się jako +2 KM i +2 KR; Sztandar Odwiecznego Smoka liczy się jako +1 KR
Jaszczuroludzie: Salamandry są wyborem 0-1; Terradony, Skinki Kameleony i Stegadony (dowolnego rodzaju) są wyborem 0-2; Kostka Ciemności liczy się jako +2 KR; Złożone Dłonie Przedwiecznych liczą się jako +2 KM
Ogry: + 200 punktów do rozpiski (razem 2600).
O&G: Bez ograniczeń
Skaveni: Wszystkie rzadkie jednostki są wyborem 0-1; Rynsztokowcy są wyborem 0-2; Inżynierowie są wyborem 0-3;
Wampiry: Upiory z Kurhanów i Varghulfy są wyborem 0-1. Wielkość jednostki Upiorów z Kurhanów - maximum 5 modeli. Armia może mieć maksymalnie 2 jednostki (łącznie): Upiorów z Kurhanów , Czarnych Powozów lub Duchów. Armia z Grobową Strażą używającą wielkiej broni nie może wziąć Chorągwii Drakenhoffu.
TK: + 200 punktów do rozpiski (razem 2600).
WE: Różdżka z Górskiego Wiązu liczy się jako +1 KR
Wojownicy Chaosu: Działo Piekieł jest wyborem 0-1. Piekielna Marionetka liczy się jako +1 KM i +2 KR; Macki Tzeencha i Wewnętrzny Karzeł liczą się jako +1 KM. Łaska bogów nie może być wzięta przez Czempiona jednostki Wybrańców Tzneecha.
Punktacja
Punkty zwycięstwa liczone wg podręcznika głównego, z następującymi wyjątkami:
- jednostki, z których pozostało 25% lub mniej z pierwotnego stanu, dają przeciwnikowi punkty zwycięstwa równe 50% swego kosztu (nie podlegają temu postacie, potwory i poganiacze, machiny wojenne i pojedyńcze modele).
-jednostki, które uciekają na koniec bitwy dają przeciwnikowi punkty zwycięstwa równe 50% swego kosztu
W obu przypadkach, bonusy (za generała, sztandary, etc.) nie liczą się do tych 50%.
Progi:
0-150 - 10-10
151-300 - 11-9
301-450 - 12-8
451-600 - 13-7
601-750 - 14-6
751-900 – 15-5
901-1050 – 16-6
1051-1200- 17-3
1201-1350- 18-2
1351-1500-19-1
1500+ - 20/0
Wirtualna linia wzroku
Wielość jednostek:
0: Roje - modele tej wielkości nigdy nie blokują linii wzroku i nie dają osłony.
1: Piechota, Zwierzęta Bojowe, Machiny wojenne
2: Kawaleria, Kawaleria/Piechota Potworów, Monstrous Beasts, Rydwany, Unikalne bez zasady Duży Cel
3: Potwory, wszystkie Duże Cele
Linia wzroku zawsze jest sprawdzana wirtualnie, od podstawki do podstawki. Modele widzą w swej przedniej strefie. Linia wzroku jest blokowana przez modele, które są większe od modelu, którego Linię Wzroku sprawdzamy i jego celu.
Linia Wzroku a Machiny Wojenne:
Katapulty (i podobne) mogą umieszczać swe wzorniki tak, że ich środek znajdzie się na którejkolwiek jednostce, którą choć częściowo widzą.
Działa mogą wybrać dowolny punkt między sobą a widzianym celem. Celowanie tak, by trafić jednostki, do których armata nie moze przeprowadzić Linii Wzroku, jest niedozwolone.
Teren
Wzgórza mają wielkość 2 za każdy poziom (więc trój poziomowe wzgórze ma rozmiar 6) i blokują linię wzroku, dają ciężką osłoną tak samo jak modele tego rozmiaru. Modele stojące na wzgórzu dodają wysokość wzgórza do swojej własnej. Budynki i duże skały zawsze całkowicie zasłaniają Linię Wzroku. Lasy nie zasłaniają pola widzenia, lecz za strzelanie poprzez las (lecz nie z lasu) obowiązuje lekka osłona dla celu. Ruiny nie zasłaniaja pola widzenia, lecz dają ciężką osłonę jednostkom w nich się znajdującym. Jednostki stojące za przeszkodami, dostaja lekką (drewno) bądź ciężką (kamień) osłonę tak jak w podręczniku głównym.
Osłona za przeszkadzające jednostki/teren.
Osłona jest udzielona, gdy co najmniej 50% modeli w jednostce będącej celem jest całkowicie bądź częściowo zasłonięte przez inne jednostki/teren przed modelem strzelającym. By zagwarantować osłonę, modele przeszkadzające muszą mieć rozmiar niższy co najmniej o 1 od jednostki będącej celu ataku i modelu strzelającego.
Harcownicy
Nigdy nie blokują Lini Wzroku i są widziani zgodnie z ich rozmiarrem w tabeli, lecz zapewniaja osłonę wg zasad podanych powyżej. Odstęp pomiędzy modelami jest traktowany jako część jednostki na potrzeby określenia czy harcownicy zapewniaja osłonę jednostkom znajdującym się za nimi. Harcownicy sformowani do walki zasłaniaja linię wzroku jak zwykłe jednostki.