





Moderatorzy: Ziemko, wind_sower
Wieszkto pisze:Wiesz gdybyś mnie nie traktował poważnie i nie czuł się winny to byś się tym postem nie tłumaczył tylko byś mnie olał a ty odpisałeś.Szaman pisze:wieszkto - zabawny jestes...
To niestety wina lekkiego prześwietlenia zdjęcia... W rzeczywistości są normalnie powyciągane.smiejagreg pisze:(...) to do strzał w kołczanie już tak - na tym zdjęciu wygladają jak maźnięte 1 kolorem.
Tak samo jak z piórami - trochę wina zdjęcia... A trochę to wynik tego, iż chciałem uzyskać efekt czarnego, a nie szarego koniasmiejagreg pisze:(...) Drobne uwagi tylko do konia - przydałoby się trochę go porozjasniać. ogon i grzywa wyglądają na nieruszane...
Tu akurat się nie zgodzę - wiele tu zależy od indywidualnych upodobań, ale staram się malować możliwie realistycznie. W rzeczywistości tylko przy nienaturalnie ostrym oświetleniu płótna uzyskuje się przejścia od bardzo ciemnego (czarnego) do bardzo jasnego (białego). Bardziej naturalne oświetlenie różnicuje kolor w nieco mniejszym zakresie tonalnym.smiejagreg pisze:(...) Imho zbyt duże powierzchnie z kolorem ostatecznego rozjaśnienia.
To akurat życzenie klienta, a wiadomo że klient nasz panBooxi pisze:(...) razi troszke w oczy to, że wszystkie koniki są czarne
Nie chodziło mi o to, by naciskać na poszerzenie palety odcieni - można oczywiście iść w tę stronę. Bardziej idzie mi o fakt, że poprzez zmniejszenie powierzchni maźniętej kolorem ostatecznego rozjaśnienia uzyskać można lepszy efekt głębi tkaniny - wydaje się ona wtedy mniej płaska. I o to w zasadzie chodzi, jakby wszędzie się doszukiwać superrealizmów, to wiele figsów wyglądałoby o połowę gorzej niż wygląda właśnie dlatego, że oświetlenie jest bardziej równomierne i efekt głębi figsa jest słabo podkreślony... Ponadto skala figsów powoduje, że siłą rzeczy kontrasty są większe. Inaczej figsy wyglądają płasko.ZOO Art Studio pisze:Tu akurat się nie zgodzę - wiele tu zależy od indywidualnych upodobań, ale staram się malować możliwie realistycznie. W rzeczywistości tylko przy nienaturalnie ostrym oświetleniu płótna uzyskuje się przejścia od bardzo ciemnego (czarnego) do bardzo jasnego (białego). Bardziej naturalne oświetlenie różnicuje kolor w nieco mniejszym zakresie tonalnym.smiejagreg pisze:(...) Imho zbyt duże powierzchnie z kolorem ostatecznego rozjaśnienia.