Spider banner

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Spider banner

Post autor: Fluffy »

Bawił się ktos tym itemem? Rozkmina jest następująca:

40 gobbo z tym bsb i łukami to ok 30 strzałów, koszt ok 300 pkt. Generujemy ok 10 W na ture (licząc trafianie na 5+ ranienie na 6+, poisony 6+)
Po wejsciu gifta robi sie 14 ran. Czyli wrog podchodzi, 14 ran z naszej strony, szarzuje, S&S, kolejne 14 ran.
Mozemy wczesniej znerfic przeciwnika obnizajac mu I - wtedy przed walka wyplacimy jeszcze c.a 30 A z poisonami (przy wejsciu gifta roznosimy chyba kazda piechote), czy tez wymusic test DT. Bez cięzkiej płyty do tego klocka sie nie podchodzi, a i wtedy niebezpiecznie :wink: To taki zielony odpowiednik skinków z plujkami, tyle ze lepszym supportem magii, dalszym zasięgiem i niezłymi mozliwosciami w hth. W dobie lekko opancerzonej piechoty i przy powracających na stoły large monsterach jest to swietna sprawa, ale co ja sie tam znam.
Ma swoje wady, ale:
- przy mierzeniu kazdej odleglosci na stole i hand of gorkczymork 18'' jest bardzo ok
- na animozje nic nie poradze, kloc savagy tak samo moze oblac i jakos ludzie tym graja,
- po co opancerzac BSB? przeciez on ma nie widziec walki, chyba ze po gobliniemu - znerfionego wroga z własnymi boostami :wink:
- mam duze mozliwosci boostowania oddzialu: przeciwnik musi zdispelowac gift, zdispelowac night shrouda, zdispelowac nerfa, a na koniec zdispelowac reke, stopę, księzyc, snajperke czy inne straszydlo..:wink: W O&G każdy czar może być cholernie groźny, a mozna tego naspamowac. :wink: Przy czym bez boostów ten unit też swoje potrafi..
- dla mnie to dosc mocne zestawienie

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Azz
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 195
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Azz »

To moze tak:

- zgoda doba mierzenia + reka dziala na plus,
- kloc savagy moze oblac animozje ale zawsze siedzi tam czarny ork wiec oddzial dziala sprawnie,
- no ogolem lepszy bsb z sv 2+/3+ niz z 5+ i t4, do tego niski WS wiec pada od zwyklakow, trzymanie go z dala wymusza troche inny styl gry, pozatym przy zasiegu 18 cali bedzie on podanty na przyjecie wrogiej szarzy, wiec w praktyce musi byc z przodu by dawac bonusy,
- nie za duzo przeciwnik ma do dispelowania ?;] troche nie za wygorowane prognozy dla zielonych przeciez czar moze nie wyjsc, mozna rzucic malo na wiatry magii, dodatkowo skoro ma az tyle do dispelowania to trzeba miec spam magow orkowych i goblinskich aby miec wszystkie te czary, ktore wymieniles ;] a z tego co sie orientuje to tylko Twoja rozpiska ow spam posiada ;].

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

E tam.
Raz, spam czarów jest łatwy do osiagniecia - gobbo lord szaman, gobbo maly szaman i dwoch malych orczych szamanów i praktycznie na 99% mamy wszystkie czary jakich potrzebujemy. Spokojnie miesci się na 2400 bsb ze spiderem i cos co wolicie, czyli uberkoks na wywernie czy co tam... No i sa tanie rpzedmioty takie jak forbidden rody, power stony czy channeling staffy :wink:
Jeszcze jak wezmiemy nocne gobbo szamany to grzybnych kosci mamy mase, moze troszke ryzykowne, ale przy odrobinie szczescia przeciwnik ma powazny problem.
A co do save na BSB - naprawdę nie jest potrzebny :wink: jakos TK mają o wiele mniejsze mozliwosci chronienia swojego BSB i rzadko go traciłem :wink: Coż, heros w lukach jest wzglednie bezpieczny :)

Dodam na marginesie, ze rozkminiam (ale to tylko for fun i dla beki, nie upieram sie ze mocne) 30 spider ridersów z bsb, to dopiero bedzie ubaw :mrgreen:

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9573
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Fajnie że to tu przeniosłeś :)

Ja osobiście nie zamierzam wystawiać tego banneru z kilku względów.
1. BSB jak dla mnie musi być twardzielem. Na piechotę wystawiam orka lub savage orka (w zależności od zapotrzebowania na quell) z armour of silvered steel+luckstone. I to jest kozak, a nie jakiś bezbronny gobbos kosztujący tyle samo. Uniwersalny.
2. Chyba masz błędy w obliczeniach ;) 30 łuków na dalekim to 5 poisonów i 5 trafień (2,5 rany na T3). Po sejwach na 5+ to jakieś 5 ran wbite.
3. Żeby tak spamować czarami, to trzeba mieć typa na arachnaroku i stado małych szamanów. Do tego bsb i gienek, to jest 1200 punktów w bohaterach przeciętniakach. 600 w corach i zostaje 600 na specjale i rary :D

Awatar użytkownika
Azz
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 195
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Azz »

Tylko ze wszystko rozbija sie o jeden zly rzut na magie, wtedy caly plan idzie w p.zdu.
Dodatkowo tylu bohaterow zzera sporo punktow i pozniej mniej nas w armii.
Pozatym to nie zadziala bez spidershrina, wiec wyverna robi out z rozpy na rzecz pajaka, wtedy jest wieksza pewnosc ze troche tych kostek bedzie.

Czy TK bsb nie ma przypadkiem t5 ? ;] (nie pamietam)
Dodatkowo lucznicy tk maja wiekszy zasieg, a przed soba smietnik z nieumarlych wiec trzeba to posypac do konca a nie tylko brejknac ;] czasem da to ture wiecej. No i bez animozji i imm to psychology sa pewniejsi :)

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

1. BSB jak dla mnie musi być twardzielem. Na piechotę wystawiam orka lub savage orka (w zależności od zapotrzebowania na quell) z armour of silvered steel+luckstone. I to jest kozak, a nie jakiś bezbronny gobbos kosztujący tyle samo. Uniwersalny.
E tam, rozpusciliscie się :D Spróbowalibyscie chronic BSB TK z T4 i parametrami championa z max save 6+ :D W porównaniu do niego taki gobbo to masta..
2. Chyba masz błędy w obliczeniach ;) 30 łuków na dalekim to 5 poisonów i 5 trafień (2,5 rany na T3). Po sejwach na 5+ to jakieś 5 ran wbite.
Liczylem bez sejwow i rzeczywiscie, przyjąłem ze strzele z 40, jakos sie poustawiam :)
3. Żeby tak spamować czarami, to trzeba mieć typa na arachnaroku i stado małych szamanów. Do tego bsb i gienek, to jest 1200 punktów w bohaterach przeciętniakach. 600 w corach i zostaje 600 na specjale i rar
Mam :mrgreen: :mrgreen: A spece nie sa tak bardzo potrzebne, z rarow interesuja mnie głownie manglery i pumpy.
Szczerze mówiąc zielone to armia ktora z powodzeniem moze walczyc na corach i jest to w niej fajne :)
Natomiast wg mnie, przy odpowiednio skonfigurowanej armii spider banner jest bardzo mocny, ale zgodze sie, ze jak ktos lubi wywerny, savagy i black orki to mu srednio podejdzie :)

Pozdrawiam

Ps: fast dalej strzela dookoła ze wszystkich? Pytam pod kątem rozkminy ze spider ridersami :wink:

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9573
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Chyba już nie ma strzelania naokoło z tego co kojarzę. Chyba.

A pozatym to mam totalnie odmienne zdanie od Ciebie. Cory to największy syf w tej armii. Wszystko przez animozję i pare durnych ograniczeń (1 unit big uns, magiczny sztandar tylko dla 1 unitu) :?

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Wiesz, do niedawna gralem TK, wiec ork z czoppą zamiast szkieleta w majtkach brzmi dla mnie jak promocja :wink:
Jeszcze malo grałem zielonymi, tak ze animozja nie dala mi bardzo po dupie, moze dlatego cechuje mnie taki hurraoptymizm. No ale loknijmy:
Nocne gobbo - tanie i dobre, swietny material do przepychania steadfastów, do tego fanole. Mniami. Zgodze sie ze dobre uzycie fanoli jest trudne, ale daje bardzo dobre efekty.
Zwykłe gobbo - to samo co nocne gobbo, z opcja spider bannera
Fasty - swietna sprawa, szybkie, tanie, dobre dywersji i przeszkadzania
Orki - z czoppami przyzwoita piechota, duza podstawka jest rekompensowana tafem
Savage - to samo co orki tylko jeszcze wiecej atakow i wardy :)
Oczywiscie sa inne przegiete booki, ciezko znaleźć w O&G unit pokroju gwardii DE czy VC ale zielone cory sa swietna bazą do budowania mocnych unitów. Clue lezy imo w odpowiednim boostowaniu magią (i to małego waagh), z której Wy rezygnujecie dla, nie wiem, wyższego dobra :wink:

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9573
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Te wszystkie unity dawałyby radę bardzo dobrze, gdyby nie animozja. Przykładowo grałem z blessem (WE). No i nocniki walnęły podwójną 1 na animozję blokując mi hordę savage z kompletem (2) magów #-o
Im więcej takich unitów wystawiasz, tym więcej masz problemów. Przez to imo nie da się złożyć konkurencyjnej turniejowo rozpy na masie unitów zalewających przeciwnika.
Więc w corach (przynajmniej u mnie) zazwyczaj są 1-2 duże kloce z czarnuchami i jakieś fasty biegające z dala od reszty. A resztę punktów pakuję we wszystko co nie ma animozji :P I na razie jestem zadowolony z efektów :)

Moim zdaniem clue leży w złożeniu takiej rozpy, żeby dawała radę bez boostów, a z boostami masakrowała ;) A akurat w orkach jest sporo jednostek które są dobre bez dopalaczy. I żadna z nich nie jest w corach :P (może poza fastami).

Tak czy siak, fajnie że każdy kombinuje inaczej i do tego jest zadowolony. To oznacza, że book jest dobry :)

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Hmmm jak dla mnie odpada z powodów, które wymienił Kołata. W mojej rozpie BSB jest twardzielem z Sv2+ (i jednorazowym przerzutem) siedzącym w klocku BO. Do tego warboss i savage shaman w SO Big Unsach i GGSh wraz z GBB w klocku NG. To plus trolle ma mielić, arachnarok ściągać oddział i straszyć, wilki polować na maszyny, a 2 manglery liczą na to, by wpaść w centrum wrogi wojsk. Nie ma jak zmieścić trudnego w manewrowaniu, strzelającego na 18" z BS3 klocuszka.
Obrazek

I może następnym razem ktoś łaskawie napisze co jest nieregulaminowe w podpisie zanim go wypierdzieli?

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

No coż, gobliński charakter armii wymusza na mnie boostowanie magią i knucie nad poisonami. Wiadomo ze orki są lepsze, ale jakos zawsze lubie grac inaczej niż wszyscy :wink:

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Azz
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 195
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Azz »

Jak narazie to i tak armie orkowe nie wygladaja jak kopiuj wklej, jedyne co nas laczy to oddzial big uns w core :)

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Fluffy pisze:Bawił się ktos tym itemem? Rozkmina jest następująca:

40 gobbo z tym bsb i łukami to ok 30 strzałów, koszt ok 300 pkt. Generujemy ok 10 W na ture (licząc trafianie na 5+ ranienie na 6+, poisony 6+)
Po wejsciu gifta robi sie 14 ran. Czyli wrog podchodzi, 14 ran z naszej strony, szarzuje, S&S, kolejne 14 ran.
Mozemy wczesniej znerfic przeciwnika obnizajac mu I - wtedy przed walka wyplacimy jeszcze c.a 30 A z poisonami (przy wejsciu gifta roznosimy chyba kazda piechote), czy tez wymusic test DT. Bez cięzkiej płyty do tego klocka sie nie podchodzi, a i wtedy niebezpiecznie :wink: To taki zielony odpowiednik skinków z plujkami, tyle ze lepszym supportem magii, dalszym zasięgiem i niezłymi mozliwosciami w hth. W dobie lekko opancerzonej piechoty i przy powracających na stoły large monsterach jest to swietna sprawa, ale co ja sie tam znam.
Ma swoje wady, ale:
- przy mierzeniu kazdej odleglosci na stole i hand of gorkczymork 18'' jest bardzo ok
- na animozje nic nie poradze, kloc savagy tak samo moze oblac i jakos ludzie tym graja,
- po co opancerzac BSB? przeciez on ma nie widziec walki, chyba ze po gobliniemu - znerfionego wroga z własnymi boostami :wink:
- mam duze mozliwosci boostowania oddzialu: przeciwnik musi zdispelowac gift, zdispelowac night shrouda, zdispelowac nerfa, a na koniec zdispelowac reke, stopę, księzyc, snajperke czy inne straszydlo..:wink: W O&G każdy czar może być cholernie groźny, a mozna tego naspamowac. :wink: Przy czym bez boostów ten unit też swoje potrafi..
- dla mnie to dosc mocne zestawienie

Pozdrawiam
dla mnie 4x 10 skinków z plujkami działa dużo lepiej i to bez boostowania czymkolwiek. sorry ten unit nie jest nawet namiastką skinków, więc nie rozumiem jak miałby być ich odpowiednikiem
Obrazek
Obrazek

Reksio
Wałkarz
Posty: 71

Post autor: Reksio »

Dębek pisze:dla mnie 4x 10 skinków z plujkami działa dużo lepiej i to bez boostowania czymkolwiek. sorry ten unit nie jest nawet namiastką skinków, więc nie rozumiem jak miałby być ich odpowiednikiem
Szczególnie, że nikt sam Ci na zasięg boostowanego unitu nie wejdzie, a jak będziesz się do przeciwnika musiał ruszyć, to z reguły trafiasz na 6 (-1 za dystans, -1 za ruch) i poisona, mimo boosta masz tylko na 6.

Brygu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 172

Post autor: Brygu »

Dokładnie jak piszą wyżej. Jak wchodziła 8 edycja, myśl o salwach strzał wystrzelonych z hord night goblińskich napawała optymizmem. Ale testy szybko pokazały że to słaba opcja. Bo albo ty podchodzisz żeby mieć zasięg i trafiasz na 6, przebijasz się w najlepszym przypadku na 4, jeszcze jakieś ochrony i z żalem patrzysz jak mało zabiłeś. Jeden oddział nightów z sieciami i fanolami, trzymany lekko z tyłu obok BigU'nsów jest fajnym wsparciem. Ale ze sztandarem i BSBkeim w nich bym nie ryzykował.

A co do sztandaru, ostatnio sobie myślałem, czy klocek 20 spider ridersów, z BSBkiem ze Spider bannerem, na który uda sie rzucić czar "Gift of the Spider-god" ma na pająkach poison na 4+? Zarówno przy banerze jak i czarze jest napisane, że jeśli poison jest na 6, to podnoszą do 5+. Ale czy kombinacja wszystkich trzech daje 4+? Mielibyśmy pająki które na 4+ trafiają i autowoundują i jeźców na 5+. Już pomijam, że jako fasty były by daleko od szamana który czar może rzucić, że animozja, że za drogo. Ale tak czysto teoretycznie?

Awatar użytkownika
LuciusII
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: LuciusII »

Brygu zasady banery jak i giftu są jasne hit na 5-6, a nie + 1 do posioned attack, nie da się zejść z trafieniem poisonem na 4+. A jeśli chodzi o zabawę z jeźdźcami pająków i BSB to myślę że to szybko spanikuje od 25% strat zadanych od strzelania i szkoda BSB, a przy szarży nie będziesz mieć przewagi szeregów i się złamiesz, lepiej bawić się mniejszymi oddziałami pająków z wychodzeniem na flankę i wtedy w nich giftem.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro. :wink:

ODPOWIEDZ