taktyki tomb kings w 8 edycji
Moderator: Shino
taktyki tomb kings w 8 edycji
Jak w temacie
Popraw proszę tytul tego tematu xD brzmi strasznie "dresowo" xD np po prostu "Taktyki Tomb Kings 8ed" ładnie i zrozumialeShino pisze:Jak w temacie
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Warhammer Fantasy Battle Blog
-----------------------------------------
http://www.araghasarts.blogspot.com
-----------------------------------------
-----------------------------------------
http://www.araghasarts.blogspot.com
-----------------------------------------
Wydaje mi sie po tym co widzialem na stole ostatnio ze krolowac beda rydwany z TK albo TP i Lore Nehekhary. Jak zobaczylem ile taka maszyneria wyplaca ataków po saurusach to aż się za glowe zlapalem. Wreszcie "my will be done" sensowne a jeszcze można na impacty rzucic KB.
a co sądzicie o łucznikach ? ile warto ich posiadać ? oraz o warriorach zwykłych.
Warhammer Fantasy Battle Blog
-----------------------------------------
http://www.araghasarts.blogspot.com
-----------------------------------------
-----------------------------------------
http://www.araghasarts.blogspot.com
-----------------------------------------
Shino nie powiesz mi że temat założyłeś gdyż chciałbys się czegoś wiecej nauczyć ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
PS.
To co do taktyk to napewno nie opierałbym ich na tym że będziesz chciał przpchnąć w danym momencie 2 czary do HtH, bo sie można oszukać![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
PS.
To co do taktyk to napewno nie opierałbym ich na tym że będziesz chciał przpchnąć w danym momencie 2 czary do HtH, bo sie można oszukać
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Dobrze.
Może zaczniemy konkretny temat dotyczący taktyk i różnych sposobów na wroga.
Moim największym koszmarem jest Bretonnia oraz jak grałem High Elfami oraz na samym początku Wood Elfami to Dark Elves
co wystawilibyście i jak zagralibyście przeciwko tym przeciwnikom ?
Może zaczniemy konkretny temat dotyczący taktyk i różnych sposobów na wroga.
Moim największym koszmarem jest Bretonnia oraz jak grałem High Elfami oraz na samym początku Wood Elfami to Dark Elves
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Warhammer Fantasy Battle Blog
-----------------------------------------
http://www.araghasarts.blogspot.com
-----------------------------------------
-----------------------------------------
http://www.araghasarts.blogspot.com
-----------------------------------------
-
- Plankton
- Posty: 3
Bretonnia koszmarem? Hmm... Ja tam lubię z nią grać, drobne uwagi:
-> Kaszkiet! - jak w pierwszej turze nie ma co w magii rzucać to pykamy light of death z 6 kości w lorda na pegazie. W innych wypadkach dobre na gralli, schodzą równie łatwo jak reszta, a zysk większy. Dodatkowo, czy to pegazami, czy lancą niszcząc kaszkiet zawsze przeciwnik ma ryzyko straty paru modeli. Do ochrony puszki czasem się kreski szkieli przydają.
-> Gwardia + prince - zawsze BEZ halabard (za +1 do ranienia i -1 save, dodajemy przeciwnikowi +1 warda, a sami tracimy +1 save'a i parry save'a). Dobre dwa oddziały 25-30, każdy ze swoim princem. Jedynie kiedy przeciwnik wygra to jak zaszarżuje, a nie wejdą odpowiednie boosty w magię, po szarży oczywiście skubiemy powoli nie raz wygrywając. Niestety najpierw trzeba uważać na trebki, ale indirecty aż tak nie bolą, więc zasłanianie starcza.
-> Stalkerzy - strzały dobre na lorda, trebki, zmniejszanie lanc i pegazów po 2,3 woundy; w szarży na trebki i łuki dają radę. Zamiennie skorpy na trebki i łuki, a potem jakiś supporcik od boku/tyłu.
-> Rydwany - są w stanie pogonić pegazy, zatrzymać lancę na turę/dwie.
-> Szkiele wojaki - bez prince'a trzymają jakiś czas, z princem - forever:D Dobre by schować za nimi magów/zatrzymać lancę i wpaść na bok rydwanami/trojką uszat/gwardią.
-> Co do magii to oczywiście Nehekhara ma na nich: (-D3 Mov i testy),(killing blow). Cała reszta poza vortexem też bardzo przydatna, a popychaczka zawsze jest dobrym wyborem.
A ponieważ dział nazywa się 'taktyki i myki', to ostatnio z bretą wygrałem takim sposobem (trochę nieaktualny ogólnie, bo scroll zabiera 2PD, ale na bretkę ciągle czemu nie): Dwóch high priestów, w tym koleś lvl4, light + nasz scroll. Jedna gwardia na wszelki wypadek miała sztandar +1Mov. W pierwszej turze rzucamy ze scrolla bironę obszarową, w drugiej szarżujemy gdzie się da. Efekt był lepszy niż myślałem: Przeciwnik zaczynał swoją trzecią turę bez: lorda, bsb-ka, magiczek, gralli, 2xpegazów i jednych kotr-ów. Może i straciłem z miscasta maga i paru gwardzistów, ale i tak się opłaciło:D
-> Kaszkiet! - jak w pierwszej turze nie ma co w magii rzucać to pykamy light of death z 6 kości w lorda na pegazie. W innych wypadkach dobre na gralli, schodzą równie łatwo jak reszta, a zysk większy. Dodatkowo, czy to pegazami, czy lancą niszcząc kaszkiet zawsze przeciwnik ma ryzyko straty paru modeli. Do ochrony puszki czasem się kreski szkieli przydają.
-> Gwardia + prince - zawsze BEZ halabard (za +1 do ranienia i -1 save, dodajemy przeciwnikowi +1 warda, a sami tracimy +1 save'a i parry save'a). Dobre dwa oddziały 25-30, każdy ze swoim princem. Jedynie kiedy przeciwnik wygra to jak zaszarżuje, a nie wejdą odpowiednie boosty w magię, po szarży oczywiście skubiemy powoli nie raz wygrywając. Niestety najpierw trzeba uważać na trebki, ale indirecty aż tak nie bolą, więc zasłanianie starcza.
-> Stalkerzy - strzały dobre na lorda, trebki, zmniejszanie lanc i pegazów po 2,3 woundy; w szarży na trebki i łuki dają radę. Zamiennie skorpy na trebki i łuki, a potem jakiś supporcik od boku/tyłu.
-> Rydwany - są w stanie pogonić pegazy, zatrzymać lancę na turę/dwie.
-> Szkiele wojaki - bez prince'a trzymają jakiś czas, z princem - forever:D Dobre by schować za nimi magów/zatrzymać lancę i wpaść na bok rydwanami/trojką uszat/gwardią.
-> Co do magii to oczywiście Nehekhara ma na nich: (-D3 Mov i testy),(killing blow). Cała reszta poza vortexem też bardzo przydatna, a popychaczka zawsze jest dobrym wyborem.
A ponieważ dział nazywa się 'taktyki i myki', to ostatnio z bretą wygrałem takim sposobem (trochę nieaktualny ogólnie, bo scroll zabiera 2PD, ale na bretkę ciągle czemu nie): Dwóch high priestów, w tym koleś lvl4, light + nasz scroll. Jedna gwardia na wszelki wypadek miała sztandar +1Mov. W pierwszej turze rzucamy ze scrolla bironę obszarową, w drugiej szarżujemy gdzie się da. Efekt był lepszy niż myślałem: Przeciwnik zaczynał swoją trzecią turę bez: lorda, bsb-ka, magiczek, gralli, 2xpegazów i jednych kotr-ów. Może i straciłem z miscasta maga i paru gwardzistów, ale i tak się opłaciło:D
-
- Plankton
- Posty: 3
Co do dark elfów, odpowiedź jak do wszystkich elfów: SFINKSY I RYDWANY!:P Mamy 3 problemy:
-> ochrona sfinksów, zwłaszcza przed kuszami - trzeba je więc zdjąć jakąś wykopką (chyba najlepiej), rydwanami, carriony też powinny dać radę. Dodatkowo niegłupi może być wybór "Pha's Protection" na magu z lightem, jak mamy.
-> pendantowiec - STALKEERZYYYY - bez save'a, siła 1, statystycznie 3 woundy - idealnie:P Nie mówiąc już o kaszkiecie.
-> hydra - katapki.
Gwardia też brzmi niegłupio, ale chyba lepiej wziąć do oporu rydwanów.
To akurat teoretycznie wszystko, bo na dark elfy na nowy book nie grałem. Ale przydatność sfinksów na HE sprawdzona, tak jak i ich bolesny odbiór strzałów, skuteczność katapy na hydrę oczywista, natomiast stalkerami w pendantowca to sam bym chętnie postrzelał:P
-> ochrona sfinksów, zwłaszcza przed kuszami - trzeba je więc zdjąć jakąś wykopką (chyba najlepiej), rydwanami, carriony też powinny dać radę. Dodatkowo niegłupi może być wybór "Pha's Protection" na magu z lightem, jak mamy.
-> pendantowiec - STALKEERZYYYY - bez save'a, siła 1, statystycznie 3 woundy - idealnie:P Nie mówiąc już o kaszkiecie.
-> hydra - katapki.
Gwardia też brzmi niegłupio, ale chyba lepiej wziąć do oporu rydwanów.
To akurat teoretycznie wszystko, bo na dark elfy na nowy book nie grałem. Ale przydatność sfinksów na HE sprawdzona, tak jak i ich bolesny odbiór strzałów, skuteczność katapy na hydrę oczywista, natomiast stalkerami w pendantowca to sam bym chętnie postrzelał:P
Dzisiaj gram przeciwko Krasnalom, cholerka nie mam zielonego pojęcia co wziąć, kolega zazwyczaj grywa na parku maszynowym
co byście polecili na krasnale tak ogólnie na 2000pkt
? ja wziąłem sporo wykopywaczek 2xpo 30 łuków katapulta, kasket, duzy mag nehekary 4lvl z naszym skrolem. 2x3 rydwany [bo więcej nie mam].
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Warhammer Fantasy Battle Blog
-----------------------------------------
http://www.araghasarts.blogspot.com
-----------------------------------------
-----------------------------------------
http://www.araghasarts.blogspot.com
-----------------------------------------
Poniosłem porażkę
trudno to była moja pierwsza gra. Mam prośbę czy ktokolwiek mógłby wysłać mi różne swoje grywalne rozpiski na maila aby działu nie zabrudzać:) [ilgaroth@gmail.com] byłbym wdzięczny, chciałbym popatrzeć na zależności pomiędzy nimi i ogólnie popróbować ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Poza tym taktyka wykopywania się przy krasnalach to mi nie wyszła
miałem nekropolis knights, swarmy i 2 skorpy. szybko padły
nie wiem co źle robię
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Poza tym taktyka wykopywania się przy krasnalach to mi nie wyszła
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Warhammer Fantasy Battle Blog
-----------------------------------------
http://www.araghasarts.blogspot.com
-----------------------------------------
-----------------------------------------
http://www.araghasarts.blogspot.com
-----------------------------------------
Araghas pisze:nie wiem co źle robię
Rozpe pod Krasnale
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Brodaci to bardzo nie wygodny paring dla wiórów, więc nie masz się co martwić.
A co do rozpisek - wystarczy przejrzeć forum rozpisek i Nowej Edycji by zobaczyć zależność.
Smiechu pisze:Araghas pisze:nie wiem co źle robię
Rozpe pod KrasnaleTo zle robisz.
Brodaci to bardzo nie wygodny paring dla wiórów, więc nie masz się co martwić.
A co do rozpisek - wystarczy przejrzeć forum rozpisek i Nowej Edycji by zobaczyć zależność.
no niby tak złe rozpiski
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Warhammer Fantasy Battle Blog
-----------------------------------------
http://www.araghasarts.blogspot.com
-----------------------------------------
-----------------------------------------
http://www.araghasarts.blogspot.com
-----------------------------------------
jeszcze z nimi nie grałem, ale generalnie obecnemu standardowi ciężko sie przedzec no chyba ze na Euro compie to jeszcze da rade.
Min to 8-9 wystawien by smiecie postawic i wiedziec gdzie beda ich maszyny zanim wystawisz kluczowe oddziały, czyli: oltarz, tytan i klopy, by ich nie stracił zbyt łatwo.
Min to 8-9 wystawien by smiecie postawic i wiedziec gdzie beda ich maszyny zanim wystawisz kluczowe oddziały, czyli: oltarz, tytan i klopy, by ich nie stracił zbyt łatwo.
zazwyczaj wystawia on 2 katapulty i 2 organki na pkt do 2000. które maja smieszne przerzuty... na wszystko ma przerzuty z run, cholernie dupne są te krasie ponieważ on mnie dispelować moze ma milion kości rozpraszania a ja jego run nie moge bo to nie magia... zero sprawiedliwości
. ewentualnie jeszcze działa. ustawia się zazwyczaj centralnie maszynami. Mam obecnie 1 katapultę i powiem szczerze jakoś drugiej kupować mi się nie chce strasznie drogie są te figurki.
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Warhammer Fantasy Battle Blog
-----------------------------------------
http://www.araghasarts.blogspot.com
-----------------------------------------
-----------------------------------------
http://www.araghasarts.blogspot.com
-----------------------------------------
2 kloppy to dobra opcja na wszystko. w dobrze wystawione smerfowe maszyny ciezko skorpa wcisnac - co dopiero dupnych stalkerówAraghas pisze:zazwyczaj wystawia on 2 katapulty i 2 organki na pkt do 2000. które maja smieszne przerzuty... na wszystko ma przerzuty z run, cholernie dupne są te krasie ponieważ on mnie dispelować moze ma milion kości rozpraszania a ja jego run nie moge bo to nie magia... zero sprawiedliwości. ewentualnie jeszcze działa. ustawia się zazwyczaj centralnie maszynami. Mam obecnie 1 katapultę i powiem szczerze jakoś drugiej kupować mi się nie chce strasznie drogie są te figurki.