Przestawianie bohaterów w oddziale a Movement Allowance

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Przestawianie bohaterów w oddziale a Movement Allowance

Post autor: Furion »

1) :roll: 8) 8) 8) 8) 8) 8) <- 10" -> :cry: :cry: :cry: :cry:
2) 8) 8) 8) 8) 8) 8) :roll: <- 10" -> :cry: :cry: :cry: :cry:
3) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) <- 10" -> :cry: :cry: :cry: :cry: :roll:


Bohater ma powiedzmy 10" ruchu. Jest na zewnętrznym przegu jednostki 8) przechodzi na drugi brzeg, przeskakuje do jednostki i wskakuje w dowolne miejsce. Robi z 20"

Legalne czy nie?

Żadnych IMO, odniesienia do RB proszę.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

Nielegalne.Charakter musi być zawsze w pierwszym szeregu. RB str.97 :)
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Z tego co pamiętam, temat był już omawiany i generalnie jest możliwe wygiąć ruch bohatera, ale nie w tym konkretnym wypadku. Wynika to z tego, iż zasięg mierzysz od pozycji początkowej postaci.
Co innego by było, gdyby był sobie oddział w wężyku, powiedzmy 10 jednoosobowych szeregów (bez command team'u). Niespełna (żeby nie było wątpliwości) 10 cali za nim stoi oddział z bohaterem o ruchu 5 (marsz 10). Bohater wychodzi z oddziału, pruje te niecałe 10 cali, dołącza do nowego oddziału i ląduje w pierwszym szeregu, który jest ok 8 cali dalej niż normalnie wolno mu się poruszyć. Ale niestety zgodnie z literą RB jest to dozwolone (reguły dołączania i odłączania bohatera od oddziału).
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Soulferin pisze:Nielegalne.Charakter musi być zawsze w pierwszym szeregu. RB str.97 :)
Źle patrzysz na schemat.

Schemat przedstawia 2 jednostki, każda po 1 rząd. 1)2)3) odnosi się do etapów wykonywania manewru.
Byro pisze:Z tego co pamiętam, temat był już omawiany i generalnie jest możliwe wygiąć ruch bohatera, ale nie w tym konkretnym wypadku. Wynika to z tego, iż zasięg mierzysz od pozycji początkowej postaci.
Pozycja początkowa przed opuszczeniem jednostki, zgadza się.
Q: Can characters change position inside a unit as part of a normal
move?(p97)
A: Yes, as long as they end up in the rank closest to the front
of the unit that has a space in. It is also worth remembering
that even if only the character moves the whole unit will count
as moving that turn. Having a belligerent officer barge his way
through the unit is not conducive to a good round of shooting!
p.101 pisze:the distance of his move is worked out from his actual postion within the unit before the unit moves.
P.14 pisze:none models in a unit may move more than twice their M rate as a result of a manouvere
(...)
Keeping the center point the same, arrange the unit into a new formation of as many ranks as you please, facing whichever direction you wish.
p.95 pisze: a unit that has made a swift reform can immediately make a full normal move
p.97 pisze:when characters join a unit, they are placed in a front rank (regardless of the distance)
Czyli biorąc te cytaty do kupy:
- jeżeli robisz swift reform, kładziesz bohatera w dowolnym miejscu
- z tego miejsca możesz zrobić normalny ruch na wartość Mv
- jeżeli dochodzisz do kolejnej jednostki, zajmujesz dowolne miejsce w pierwszym szeregu

Czyli na przykład taki elficki heros może przeskoczyć z jednostki do jednostki jeżeli jest między nimi mniej niż 5". Albo 10", jeżeli wszedł Bironia's Time Warp.

Dobrze myślę, czy źle?

pozdrawiam
Furion

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

W Polsce tak, na ETC nie, gdyż tam jest zapis że żaden model w ruchu (pomijając szarżę i ucieczki) nie może przekroczyć dwa razy movement, co nie zmienia faktu że niewykluczone że zostanie to przeniesione i do naszych uściśleń.

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

ten zapis powinien trafić do naszych uściśleń - po coś jest taka charakterystyka jak ruch. Nie przesadzajmy z RAWem do ch…
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

@laik
za bardzo nie wiem jak chcialbys to zrobic.
jesli hero chcialby sie dolaczyc do oddzialu ktory znajduje sie na granicy jego marszu to co wtedy?
nie pozwolisz wejsc mu do oddzialu bo przekroczy 2xM? czy bedzie mogl wejsc ale zatrzyma sie w ostatnim szeregu? to z kolei jest sprzeczne z innymi zasadami, mowiacymi o tym, ze hero ma znajdowac sie jak najblizej pierwszego szeregu (jezeli w tym nie ma dla niego miejsca).
wiec trzeba by wprowadzac uscislenia do uscislen i zmienic kolejna rzecz z RB.
w tym wypadku uscislenia LS'a sa IMHO bardzo dobre.

herosi zawsze mieli odmienne zasady. ;)
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Morsereg pisze:nie pozwolisz wejsc mu do oddzialu bo przekroczy 2xM?
Exactly
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

kudłaty pisze:W Polsce tak, na ETC nie, gdyż tam jest zapis że żaden model w ruchu (pomijając szarżę i ucieczki) nie może przekroczyć dwa razy movement, co nie zmienia faktu że niewykluczone że zostanie to przeniesione i do naszych uściśleń.
Mam nadzieję, że prędzej zostanie to wyjebane z euro faqa niż wklepane do naszych uściśleń? Generalnie wolałbym unifikację produktu lepszego z gorszym z zachowaniem lepszego.

To co pokazałem to chyba żadne przegięcie? Jeżeli oddziały stoją w odległości nie większej niż M to możesz przestawić bohatera. Nie jest to żaden przegięty fakt, tylko efekt uważnego czytania podręcznika.

pozdrawiam
Furion

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Ale w ten sposób pojawią się akcje z przesuwaniem herosów po 20 cali, co jest, hmm, dziwne.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Andrzej pisze:Ale w ten sposób pojawią się akcje z przesuwaniem herosów po 20 cali, co jest, hmm, dziwne.
Nic się nie pojawia. Tak po prostu jest i kropka. Zmienianie tego byłoby dziwne.

Awatar użytkownika
Vallarr
Falubaz
Posty: 1018

Post autor: Vallarr »

W swietle zasad poprzedniej edycji - racja, jest dziwne. Obecnie to norma. Jak mnie pierwszy raz zaszarzowaly kraski na 14" to tez sie czulem dziwnie ;d

Awatar użytkownika
LuciusII
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: LuciusII »

Poza powyższym przypadkiem, uściślenie że bohater nigdy nie może wykonać ruch większego niż Mx2 (poza szarżą, pogonią), uniemożliwiało by wykonanie Make Way! w niektórych sytuacjach np. gdy zaszarżowana jednostka ma szeroki front, bohater stoi skrajnie na jednym, a szarżujący na drugim skrzydle i z Make Way! wykonał by ruch większy niż jego Mx2 by móc się dostawić do wroga.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro. :wink:

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

make way to jedno - robione jest to tylko w przypadku walki.
zasięg czaru nagle wzrasta o 20kilka cali...
wchodzisz do domku który jest kilkanaście cali od oddziału, za nim np....
u wampirów/krasnoludów - szarżujesz na 20 cali w stronę w którą nie byłeś nawet zwrócony, z bohaterem który nie był nawet w oddziale...
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Selektywny whine? ;)

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Q&A etc jest dla mięczaków

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

gram na wszystkich zasadach które są dozwolone, choć jest ich co nieco które mi się nie podobają...
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

W ETC poszli z banem szeroko, natomiast sekcja worst play znała już przypadki karania nadużywania legalnych zagrań, a to zagranie szczególnie w ekstremalnych przypadkach jest takie wątpliwe. Np. sytuacja magów teleportujących się po oddziałach w kreskach do pierwszego szeregu, lub kombinacje swift i marsz które wypychają maga z oddziału.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Albo króla :wink:
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

ODPOWIEDZ