Bogowie Wojny - Napoleon historyczny system bitewny.
Bogowie Wojny - Napoleon historyczny system bitewny.
Wszystkich zainteresowanych zapraszam do zapoznania się z systemem Bogowie Wojny - Napoleon.
Wśród gradu armatnich kul, gdy ziemia trzęsie się od szarż ciężkiej jazdy, czy znajdziesz odwagę poprowadzić swoją armię do zwycięstwa?
Obejmij dowodzenie i odkryj w sobie talent na miarę Napoleona!
„Bogowie wojny – Napoleon” to historyczny system bitewny pozwalający na rozgrywanie walk w okresie wojen napoleońskich. Jego głównym celem jest umożliwienie stoczenia olbrzymich bitew, zgodnych z charakterem epoki, przy użyciu stosunkowo niewielkiej ilości figurek. Gracze nie zajmują się taktyką poszczególnych batalionów, ale koncentrują na dowodzeniu całymi dywizjami i korpusami, niczym prawdziwy wódz naczelny.
Założeniem systemu jest łatwość opanowania zasad i czerpanie przyjemności z grania, przy zachowaniu sporej dawki realizmu, przede wszystkim w kwestii dowodzenia oddziałami i oddania dylematów oraz napięcia psychologicznego, jakiemu poddawani byli generałowie.
Ruszaj na pole bitwy i poprowadź swoją armię do zwycięstwa!
„Bogowie wojny – Napoleon” umożliwiają rozgrywanie bitew, w których brało udział od kilku do kilkudziesięciu tysięcy żołnierzy, a dzięki używaniu figurek w skali 1:72, koszt skompletowania jednej armii może wynosić zaledwie kilkadziesiąt złotych.
BW-N mają mocno rozbudowany system dowodzenia, dzięki któremu możemy poczuć się jak XIX wieczny generał. Nasze rozkazy mogą zostać wykonane z opóźnieniem, albo w ogóle, a jeśli źle przewidzimy działania przeciwnika, możemy doprowadzić naszą armię do katastrofy. Walka i strzelanie są bardzo intuicyjne, choć stwarzają wiele taktycznych możliwości.
Wszelkie informacje o grze można znaleźć na jej oficjalnym blogu:
http://bogowiewojny.wordpress.com/
Tam znajdują się opisy bitew, armii, skrót zasad i inne informacje.
Kilka przykładowych fotek:
Wśród gradu armatnich kul, gdy ziemia trzęsie się od szarż ciężkiej jazdy, czy znajdziesz odwagę poprowadzić swoją armię do zwycięstwa?
Obejmij dowodzenie i odkryj w sobie talent na miarę Napoleona!
„Bogowie wojny – Napoleon” to historyczny system bitewny pozwalający na rozgrywanie walk w okresie wojen napoleońskich. Jego głównym celem jest umożliwienie stoczenia olbrzymich bitew, zgodnych z charakterem epoki, przy użyciu stosunkowo niewielkiej ilości figurek. Gracze nie zajmują się taktyką poszczególnych batalionów, ale koncentrują na dowodzeniu całymi dywizjami i korpusami, niczym prawdziwy wódz naczelny.
Założeniem systemu jest łatwość opanowania zasad i czerpanie przyjemności z grania, przy zachowaniu sporej dawki realizmu, przede wszystkim w kwestii dowodzenia oddziałami i oddania dylematów oraz napięcia psychologicznego, jakiemu poddawani byli generałowie.
Ruszaj na pole bitwy i poprowadź swoją armię do zwycięstwa!
„Bogowie wojny – Napoleon” umożliwiają rozgrywanie bitew, w których brało udział od kilku do kilkudziesięciu tysięcy żołnierzy, a dzięki używaniu figurek w skali 1:72, koszt skompletowania jednej armii może wynosić zaledwie kilkadziesiąt złotych.
BW-N mają mocno rozbudowany system dowodzenia, dzięki któremu możemy poczuć się jak XIX wieczny generał. Nasze rozkazy mogą zostać wykonane z opóźnieniem, albo w ogóle, a jeśli źle przewidzimy działania przeciwnika, możemy doprowadzić naszą armię do katastrofy. Walka i strzelanie są bardzo intuicyjne, choć stwarzają wiele taktycznych możliwości.
Wszelkie informacje o grze można znaleźć na jej oficjalnym blogu:
http://bogowiewojny.wordpress.com/
Tam znajdują się opisy bitew, armii, skrót zasad i inne informacje.
Kilka przykładowych fotek:
Ostatnio zmieniony 15 lip 2015, o 12:15 przez Torgill, łącznie zmieniany 14 razy.
Teraz nie, ale przy następnym AAR będą fotki z bliska.
kiedy będzie można poczytać zasady do tego systemu?
przychylam sie do pytania... z checia zerknalbym, co tam wypichciliscieAsassello pisze:kiedy będzie można poczytać zasady do tego systemu?
my na razie skupiamy sie na podreczniku WH Waterloo, choc ma swoje wady (ktore staramy sie ominac). nie ukrywam tez, ze nie pasi mi skala 1:72 - owszem, jest to tanie, ale za niska cena idzie tez slaba jakosc (Hat ). wole 28ke i ludki z Warlorda, Victrixa, Foundry, Front Rank, a przede wszystkim Perry. no i malowanie napoleonki w skali mniejszej niz 28 uwazam za niewyobrazalna kare (wlasnie maluje huzarow w 28mm i to juz jest wyzwanie).
rozumiem tez, ze na razie testujecie zasady, ale mimo wszystko napoleonka niepomalowanymi ludkami to jeszcze gorzej niz fantasy
"I fart in your general direction"
Black Powder (Warlord Games)Nijlor pisze:Panowie, przepraszam, że sie wtrącę, ale nie chcę zakłądac nowego tematu... Czy są jakies grywalne zasady do okresu wojny secesyjnej (i innych konfliktów w tym okresie)?
"I fart in your general direction"
Witam!
Jeśli chodzi o zasady to w tej chwili mamy już wersję 0.71 (beta). Ta pierwsza bitwa była toczona jeszcze na zasadach alfa. Testujemy kolejne rozwiązania, system będzie dosyć prosty, ale też bez przesady (ma w tej chwili 32 strony A4, myślę, że dojdziemy do około 40, max 50, z ale z dużą ilością obrazków).
Myślę, że pod koniec września będzie można zaprezentować zasady beta do testowania.
Gra się całkiem przyjemnie, armie w porównaniu z Warhammerem są "tanie jak barszcz" a figurki Italeri, Hat'a, czy przede wszystkim Zvezdy są fantastyczne.
W załączeniu kilka fotek ze stoczonej "na szybko" bitwy - bez makiety. Kilka fotek zgodnie z życzeniami przedstawia oddziały z bliska, żeby zobaczyć jak wyglądają figurki.
A tutaj kilka fotek powstającego podręcznika:
No cóż, mam nadzieję, że się spodoba
Jeśli chodzi o zasady to w tej chwili mamy już wersję 0.71 (beta). Ta pierwsza bitwa była toczona jeszcze na zasadach alfa. Testujemy kolejne rozwiązania, system będzie dosyć prosty, ale też bez przesady (ma w tej chwili 32 strony A4, myślę, że dojdziemy do około 40, max 50, z ale z dużą ilością obrazków).
Myślę, że pod koniec września będzie można zaprezentować zasady beta do testowania.
Gra się całkiem przyjemnie, armie w porównaniu z Warhammerem są "tanie jak barszcz" a figurki Italeri, Hat'a, czy przede wszystkim Zvezdy są fantastyczne.
W załączeniu kilka fotek ze stoczonej "na szybko" bitwy - bez makiety. Kilka fotek zgodnie z życzeniami przedstawia oddziały z bliska, żeby zobaczyć jak wyglądają figurki.
A tutaj kilka fotek powstającego podręcznika:
No cóż, mam nadzieję, że się spodoba
Na razie skupiamy się na testach i zaopatrzeniu się w większość jednostek do obydwu armii - niektóre trzeba sprowadzać z Anglii.
Ale jesień to będzie czas malowania
Jeśli chodzi o 28mm kontra 1:72 to myślę, że obydwie skale mają swoje miejsce. 28mm jest piękne, bracia Perry robią świetne rzeczy. Ale ja wolę poruszać się w mniejszej skali. Mamy w tej chwili siły o wielkości korpusu (bo jedna figurka to 100 żołnierzy rzeczywistych - taki jest przyjęty przelicznik).
600 figurek na stole robi wrażenie
Te zdjęcia, które dałem są z bitwy na szczeblu dywizji - Korpusy są 3, 4 razy większe.
Pozdrawiam.
Ale jesień to będzie czas malowania
Jeśli chodzi o 28mm kontra 1:72 to myślę, że obydwie skale mają swoje miejsce. 28mm jest piękne, bracia Perry robią świetne rzeczy. Ale ja wolę poruszać się w mniejszej skali. Mamy w tej chwili siły o wielkości korpusu (bo jedna figurka to 100 żołnierzy rzeczywistych - taki jest przyjęty przelicznik).
600 figurek na stole robi wrażenie
Te zdjęcia, które dałem są z bitwy na szczeblu dywizji - Korpusy są 3, 4 razy większe.
Pozdrawiam.
troche Wam sie liczby rozjezdzaja zatem - pulki kawaleryjskie raczej nie mialy 800 ludzi (ze nie wspomne o artylerii )
tak czy inaczej chetnie zobacze wersje finalna - choc na pewno nie przerzuce sie na 1:72 (sorry, ale wg mnie te ludki sa... takie se ). jednak w hobby figurkowym przedkladam jakosc nad cene.
tak czy inaczej chetnie zobacze wersje finalna - choc na pewno nie przerzuce sie na 1:72 (sorry, ale wg mnie te ludki sa... takie se ). jednak w hobby figurkowym przedkladam jakosc nad cene.
"I fart in your general direction"
Ano artyleria ma zdecydowanie za dużo obsługi - powinna być jedna podstawka, ale są w konflikcie realizm kontra grywalność i dostosowanie do zasad, często bierze górę to drugie (i słusznie bo tworzymy grę, która ma przynosić radość).
Natomiast jeśli chodzi o kawalerię to nie do końca. Oczywiście stany realne, zwłaszcza w wypadku przedłużających się kampanii były o wiele niższe, ale pułki kawalerii mogły liczyć 800 ludzi.
Kilka przykładów:
Najpierw obóz pod Boulogne (a więc przed kampanią).
1 Brygada gen. Joseph Picard:
2. pułk huzarów - 720 ludzi
5 pułk huzarów - 766 ludzi
Pozostałe pułki lekkiej jazdy miały pomiędzy 400 a 600 ludzi. Kirasjerzy i Dragoni pomiędzy 300 a 500.
Pod Wagram dywizja gen. Nansouty liczyła 5 pułków/24 szwadrony, w sumie 4358 ludzi. Wychodzi po 871 ludzi na pułk.
Etatowo pułk liczył 4 szwadrony, każdy po dwie kompanie. Jedna kompania to 88 ludzi (kirasjerzy), zatem 8 kompanii (4 szwadrony ) to ponad 700 ludzi.
Austriackie pułki były jeszcze liczniejsze, kirasjerzy to etatowo prawie 1000 ludzi, chevauxlegeres czy huzarzy to prawie 1400 ludzi!!! (oczywiście dzielono je na mniejsze jednostki). Podobnie u Rosjan, gdzie pułki huzarów liczyły nawet 10 szwadronów.
Oczywiście w toku kampanii te liczby drastycznie się obniżały.
Musieliśmy pójść na pewną dozę umowności - stąd te 8 figurkowe pułki jazdy.
Będę na pewno informował o postępie prac i z góry dzięki za wszelkie uwagi!
Natomiast jeśli chodzi o kawalerię to nie do końca. Oczywiście stany realne, zwłaszcza w wypadku przedłużających się kampanii były o wiele niższe, ale pułki kawalerii mogły liczyć 800 ludzi.
Kilka przykładów:
Najpierw obóz pod Boulogne (a więc przed kampanią).
1 Brygada gen. Joseph Picard:
2. pułk huzarów - 720 ludzi
5 pułk huzarów - 766 ludzi
Pozostałe pułki lekkiej jazdy miały pomiędzy 400 a 600 ludzi. Kirasjerzy i Dragoni pomiędzy 300 a 500.
Pod Wagram dywizja gen. Nansouty liczyła 5 pułków/24 szwadrony, w sumie 4358 ludzi. Wychodzi po 871 ludzi na pułk.
Etatowo pułk liczył 4 szwadrony, każdy po dwie kompanie. Jedna kompania to 88 ludzi (kirasjerzy), zatem 8 kompanii (4 szwadrony ) to ponad 700 ludzi.
Austriackie pułki były jeszcze liczniejsze, kirasjerzy to etatowo prawie 1000 ludzi, chevauxlegeres czy huzarzy to prawie 1400 ludzi!!! (oczywiście dzielono je na mniejsze jednostki). Podobnie u Rosjan, gdzie pułki huzarów liczyły nawet 10 szwadronów.
Oczywiście w toku kampanii te liczby drastycznie się obniżały.
Musieliśmy pójść na pewną dozę umowności - stąd te 8 figurkowe pułki jazdy.
Będę na pewno informował o postępie prac i z góry dzięki za wszelkie uwagi!
Dzisiaj toczyliśmy kolejną bitwę testową. Pomiędzy wersją 0.6, a 0.71 (aktualna) zaszło wiele zmian. Mogę ujawnić, że przede wszystkim przeszliśmy na k10. Eksperyment okazał się w pełni udany, walki i strzelanie są o wiele ciekawsze i bardziej zróżnicowane, niż przy k6. Poza tym już nie ma rozróżnienia pomiędzy k6 i 2k6 - wszystkie rzuty (walka, strzelanie, morale i inne) wykonuje się k10. Wprowadziliśmy też ukryte rozkazy (ujawniane podczas fazy aktywacji/rozkazów - przed ruchem) i muszę przyznać, że stanowią one świetną zabawę. Odgadywanie intencji przeciwnika i dostosowanie swoich do jego zamiarów, blefowanie itp. Sama przyjemność
Plan jest taki, żeby grywalna BETA (wersja 0,8) została upubliczniona na początku października.
obydwie rzeczy dokladnie jak w Ogniem i MieczemTorgill pisze:Dzisiaj toczyliśmy kolejną bitwę testową. Pomiędzy wersją 0.6, a 0.71 (aktualna) zaszło wiele zmian. Mogę ujawnić, że przede wszystkim przeszliśmy na k10. Eksperyment okazał się w pełni udany, walki i strzelanie są o wiele ciekawsze i bardziej zróżnicowane, niż przy k6. Poza tym już nie ma rozróżnienia pomiędzy k6 i 2k6 - wszystkie rzuty (walka, strzelanie, morale i inne) wykonuje się k10. Wprowadziliśmy też ukryte rozkazy (ujawniane podczas fazy aktywacji/rozkazów - przed ruchem) i muszę przyznać, że stanowią one świetną zabawę. Odgadywanie intencji przeciwnika i dostosowanie swoich do jego zamiarów, blefowanie itp. Sama przyjemność
"I fart in your general direction"
Witam po dłuższej niż zamierzałem przerwie.
Mam wielką przyjemność zaprezentować zasady testowe systemu w wersji 0.8 beta.
System jest oczywiście hobbystyczny, stworzony dla własnej przyjemności grania z kolegami, ale może więcej osób będzie chciało się dobrze pobawić. Za wzór posłużyło nam wiele systemów istniejących na rynku, od Warhammera i Kings of War, przez Ogniem i Mieczem po Black Powder. Z takiego miksa i wielu własnych idei powstali "Bogowie Wojny - Napoleon".
Wszelkie uwagi i sugestie bardzo mile widziane.
Linki:
http://hotfile.com/dl/133889543/ce6adcf/Bogowie_Wojny_-_Napoleon_v0.8_beta.pdf.html
lub
http://www.megaupload.com/?d=9LL3F7G8
Listy armii dla Francuzów, Rosjan i Anglików:
http://hotfile.com/dl/133938611/4d420ea/ARMIE_GRACZY_v8.0.pdf.html
lub:
File name: ARMIE GRACZY v8.0.pdf File size: 971.68 KB
Miłej lektury!
Mam wielką przyjemność zaprezentować zasady testowe systemu w wersji 0.8 beta.
System jest oczywiście hobbystyczny, stworzony dla własnej przyjemności grania z kolegami, ale może więcej osób będzie chciało się dobrze pobawić. Za wzór posłużyło nam wiele systemów istniejących na rynku, od Warhammera i Kings of War, przez Ogniem i Mieczem po Black Powder. Z takiego miksa i wielu własnych idei powstali "Bogowie Wojny - Napoleon".
Wszelkie uwagi i sugestie bardzo mile widziane.
Linki:
http://hotfile.com/dl/133889543/ce6adcf/Bogowie_Wojny_-_Napoleon_v0.8_beta.pdf.html
lub
http://www.megaupload.com/?d=9LL3F7G8
Listy armii dla Francuzów, Rosjan i Anglików:
http://hotfile.com/dl/133938611/4d420ea/ARMIE_GRACZY_v8.0.pdf.html
lub:
File name: ARMIE GRACZY v8.0.pdf File size: 971.68 KB
Miłej lektury!
I jeszcze dodatkowo relacja ze stoczonej ostatnio bitwy na poziomie korpusu (ogółem ponad 600 figurek!!!):
http://www.scenarzysta.com/bitwaososnow ... snowke.htm
http://www.scenarzysta.com/bitwaososnow ... snowke.htm
Mam wielką przyjemność zaprezentować nową wersję zasad testowych systemu w wersji 0.86 beta (podręcznik plus listy armii).
Na pewno zostało jeszcze sporo do poprawienia, ale system jest już grywalny. Zaimplementowanych jest 5 armii (Francja, Rosja, Anglia, Prusy, Austria), w następnej wersji dodam jeszcze Polaków i być może inne (Hiszpania, Neapol, Bawaria, Saksonia?).
Dziękuję wszystkim za przesłane uwagi - bardzo wiele z nich zostało uwzględnionych.
Linki:
http://hotfile.com/dl/136231626/df6c2f3 ... a.pdf.html
http://www.megaupload.com/?d=Q7EKYFDY
Linki są też na pierwszej stronie tematu.
Wszelkie uwagi jak zwykle mile widziane - dzięki Wam system staje się coraz lepszy
Na pewno zostało jeszcze sporo do poprawienia, ale system jest już grywalny. Zaimplementowanych jest 5 armii (Francja, Rosja, Anglia, Prusy, Austria), w następnej wersji dodam jeszcze Polaków i być może inne (Hiszpania, Neapol, Bawaria, Saksonia?).
Dziękuję wszystkim za przesłane uwagi - bardzo wiele z nich zostało uwzględnionych.
Linki:
http://hotfile.com/dl/136231626/df6c2f3 ... a.pdf.html
http://www.megaupload.com/?d=Q7EKYFDY
Linki są też na pierwszej stronie tematu.
Wszelkie uwagi jak zwykle mile widziane - dzięki Wam system staje się coraz lepszy