Pivot a 1" apart
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Pivot a 1" apart
Cześć,
jak to jest - czy model która pivotuje w czasie ruchu może przekroczyć barierę 1" od oddziałów swoich i lub wrogich ?
Znalazłem opinię, że pivotem można wejść w strefę 1" tylko nie można się w niej zatrzymać.
Hmm?
jak to jest - czy model która pivotuje w czasie ruchu może przekroczyć barierę 1" od oddziałów swoich i lub wrogich ?
Znalazłem opinię, że pivotem można wejść w strefę 1" tylko nie można się w niej zatrzymać.
Hmm?
Czy to oznacza, że uściślenia dopuszaczają wirtualne pivoty przez wrogie oddziały o ile na początku i końcu ruchu jesteśmy 1" apart?Wirtualne pivoty FAQ GW wskazuje, że wirtualne pivoty powinny być dozwolone nie tylko przy krawędzi stołu. Jednak w wypadku wirtualnych pivotów (wszystkie przypadki za wyjątkiem styku z krawędzią stołu), również sam manewr pivot/wheel (a nie tylko cały ruch) musi skończyć się w legalnej pozycji 1” od innych modeli/terenów impassable (itp.).
czyli co próba blokowania takich abomek przez podstawienie z boku 1" kreski jakiś wojów odchodzi do lamusa?
coś co piwotuje w większości przypadków w ten sposób uniknie blokady, czy się mylę?
dodatkowo ktoś kto ma np 5 rydwanów w rozpisce może je osobno postawić w linii 1" apart i bez problemu się przemieszczać bo zawsze będzie 1" ponad po skończeniu ruchu.
Trochę psuje to kwestię odpowiedniego ustawiania armii by się nie blokować.
coś co piwotuje w większości przypadków w ten sposób uniknie blokady, czy się mylę?
dodatkowo ktoś kto ma np 5 rydwanów w rozpisce może je osobno postawić w linii 1" apart i bez problemu się przemieszczać bo zawsze będzie 1" ponad po skończeniu ruchu.
Trochę psuje to kwestię odpowiedniego ustawiania armii by się nie blokować.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
O ile się nie mylę już sam pivot musi kończyć się w legalnym miejscu, więc w sytuacji
1"
1"
1"
- abominacja/koło
oddział blokujący
abominacja koło ma do wyboru tylko ruch do przodu albo odwrocenie o 180 stopni. Przy każdym innym ruchu pivot skończy się wewnątrz 1".
1"
1"
1"
- abominacja/koło
oddział blokujący
abominacja koło ma do wyboru tylko ruch do przodu albo odwrocenie o 180 stopni. Przy każdym innym ruchu pivot skończy się wewnątrz 1".
tell me moreMorrok pisze:nie, odsuwasz się
w tym momencie jaki sens ma wirtualny pivot?Lidder pisze:tell me moreMorrok pisze:nie, odsuwasz się
zdecydujcie się panowie z LS, macie różne wersje. I nie obchodzi mnie "na moim turnieju będzie grane tak". Po coś robicie te uśliślenia, żeby cała Polska z nich korzystała.kudłaty pisze:Po pierwsze abomy nie blokuje się już od dawna bo się nie da. Natomiast sama zasada mocno ugrywalnia tą grę, a nie psuje.
Abominacje w ten sposób blokujesz jedynie przed ruchem lewo prawo, ale szarża na unit blokujący jest jak najbardziej możliwa.
Jedyne co zmienił faq co dotyczy wirtualnych pivotow to przykład:
- obelisk
- helenka
dzięki wirtualnemu pivotovi moge sie po prostu odwrócić w bok i iść choćby w prawo.
To nie jest takie trudne:
Przy krawędzi trzeba cały ruch zakończyć na stole i z cal apart
Wszędzie indziej w razie potrzeby virtual jest dozwolony ale juz sam pivot musi być zakończony zgodnie z zasadami, ot koniec zasad pivotow
W wyżej wymienionym przypadku aboma może iść do przodu do tyłu lub szarżować na blokujący unit.
Jedyne co zmienił faq co dotyczy wirtualnych pivotow to przykład:
- obelisk
- helenka
dzięki wirtualnemu pivotovi moge sie po prostu odwrócić w bok i iść choćby w prawo.
To nie jest takie trudne:
Przy krawędzi trzeba cały ruch zakończyć na stole i z cal apart
Wszędzie indziej w razie potrzeby virtual jest dozwolony ale juz sam pivot musi być zakończony zgodnie z zasadami, ot koniec zasad pivotow
W wyżej wymienionym przypadku aboma może iść do przodu do tyłu lub szarżować na blokujący unit.
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.
Lub inny jeśli ma ku temu okazję.Durin pisze:W wyżej wymienionym przypadku aboma może iść do przodu do tyłu lub szarżować na blokujący unit.
NIE;p
W wyżej wymienionym przypadku nie ma innego unitu;p
W wyżej wymienionym przypadku nie ma innego unitu;p
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.
Zaraz zaraz zaraz, ale jeśli chce szarżować na tą jednostkę, to musi się odwrócić w jej kierunki i łamie 1" apart. Oczywiście gram skavenami, więc będę bardzo wdzięczny jeśli mi powiecie, że się mylęLidder pisze:Lub inny jeśli ma ku temu okazję.Durin pisze:W wyżej wymienionym przypadku aboma może iść do przodu do tyłu lub szarżować na blokujący unit.
Nie chodzi tu o zasady szczurów, w szarży omijasz zasadę 1" apart. Przeczytaj fragment dotyczący random move to wszystko stanie się jasne