Pivot a 1" apart

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
DracoPL
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 129
Lokalizacja: Gamonie z Warszawy

Pivot a 1" apart

Post autor: DracoPL »

Cześć,
jak to jest - czy model która pivotuje w czasie ruchu może przekroczyć barierę 1" od oddziałów swoich i lub wrogich ?

Znalazłem opinię, że pivotem można wejść w strefę 1" tylko nie można się w niej zatrzymać.

Hmm?

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Jeżeli gramy na virtualne pivoty to po prostu pivot jest teleportem, musi się zacząć i zakończyć w calu, to co jest pomiędzy jest nieistotne.

Awatar użytkownika
Thain
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Thain »

Wirtualne pivoty FAQ GW wskazuje, że wirtualne pivoty powinny być dozwolone nie tylko przy krawędzi stołu. Jednak w wypadku wirtualnych pivotów (wszystkie przypadki za wyjątkiem styku z krawędzią stołu), również sam manewr pivot/wheel (a nie tylko cały ruch) musi skończyć się w legalnej pozycji 1” od innych modeli/terenów impassable (itp.).
Czy to oznacza, że uściślenia dopuszaczają wirtualne pivoty przez wrogie oddziały o ile na początku i końcu ruchu jesteśmy 1" apart?

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Czy dotyczy to ogólnie ruchu, czy tylko szarż?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Szarżując wheelujesz więc nie ma virtuali w szarży, natomiast we wszystkich innych sytuacjach po prostu pivot musi się kończyć 1 apart, wyjątkiem jest krawędź za którą wolno wyjść pivotem o ile się potem wróci.

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

a random movement i oddział 1" z boku? Pivot nieforemną podstawką i szarża?

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

abomba ma random movement i pivotuje, ale cała reszta wheeluje.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

czyli co próba blokowania takich abomek przez podstawienie z boku 1" kreski jakiś wojów odchodzi do lamusa? :)
coś co piwotuje w większości przypadków w ten sposób uniknie blokady, czy się mylę?

dodatkowo ktoś kto ma np 5 rydwanów w rozpisce może je osobno postawić w linii 1" apart i bez problemu się przemieszczać bo zawsze będzie 1" ponad po skończeniu ruchu.
Trochę psuje to kwestię odpowiedniego ustawiania armii by się nie blokować.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Po pierwsze abomy nie blokuje się już od dawna bo się nie da. Natomiast sama zasada mocno ugrywalnia tą grę, a nie psuje.

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Doomwheel tj Abomka?
Obrazek

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

O ile się nie mylę już sam pivot musi kończyć się w legalnym miejscu, więc w sytuacji

:!: 1" :?:
:!: 1" :?:
:!: 1" :?:

:!: - abominacja/koło
:?: oddział blokujący

abominacja koło ma do wyboru tylko ruch do przodu albo odwrocenie o 180 stopni. Przy każdym innym ruchu pivot skończy się wewnątrz 1".

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

nie, odsuwasz się

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Morrok pisze:nie, odsuwasz się
tell me more :D

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Lidder pisze:
Morrok pisze:nie, odsuwasz się
tell me more :D
+1 ;)

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

Lidder pisze:
Morrok pisze:nie, odsuwasz się
tell me more :D
w tym momencie jaki sens ma wirtualny pivot?
kudłaty pisze:Po pierwsze abomy nie blokuje się już od dawna bo się nie da. Natomiast sama zasada mocno ugrywalnia tą grę, a nie psuje.
zdecydujcie się panowie z LS, macie różne wersje. I nie obchodzi mnie "na moim turnieju będzie grane tak". Po coś robicie te uśliślenia, żeby cała Polska z nich korzystała.

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

Abominacje w ten sposób blokujesz jedynie przed ruchem lewo prawo, ale szarża na unit blokujący jest jak najbardziej możliwa.

Jedyne co zmienił faq co dotyczy wirtualnych pivotow to przykład:
:mrgreen: - obelisk
:arrow: - helenka

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:arrow: :arrow:
:arrow: :arrow:
:arrow: :arrow:
:arrow: :arrow:

dzięki wirtualnemu pivotovi moge sie po prostu odwrócić w bok i iść choćby w prawo.

To nie jest takie trudne:
Przy krawędzi trzeba cały ruch zakończyć na stole i z cal apart
Wszędzie indziej w razie potrzeby virtual jest dozwolony ale juz sam pivot musi być zakończony zgodnie z zasadami, ot koniec zasad pivotow

W wyżej wymienionym przypadku aboma może iść do przodu do tyłu lub szarżować na blokujący unit.
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Durin pisze:W wyżej wymienionym przypadku aboma może iść do przodu do tyłu lub szarżować na blokujący unit.
Lub inny jeśli ma ku temu okazję.

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

NIE;p

W wyżej wymienionym przypadku nie ma innego unitu;p
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Lidder pisze:
Durin pisze:W wyżej wymienionym przypadku aboma może iść do przodu do tyłu lub szarżować na blokujący unit.
Lub inny jeśli ma ku temu okazję.
Zaraz zaraz zaraz, ale jeśli chce szarżować na tą jednostkę, to musi się odwrócić w jej kierunki i łamie 1" apart. Oczywiście gram skavenami, więc będę bardzo wdzięczny jeśli mi powiecie, że się mylę ;)

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Nie chodzi tu o zasady szczurów, w szarży omijasz zasadę 1" apart. Przeczytaj fragment dotyczący random move to wszystko stanie się jasne :)

Zablokowany