quidamcorvus pisze:Jesień zbliża się dużymi krokami, zmierzch zapada coraz wcześniej, a więc i czasu na grę będzie więcej.
Z Sister of Mercy umówiłem się i po złożeniu wszystkich makiet z GW rozegramy minikampanię 'poza murami' z udziałem Orków & Goblinóworaz Khazadów z Gór Krańca Świata. Z owej kampanii mamy zamiar sporządzać raporty (wraz ze zdjęciami i komentarzami zawierającymi nasze uwagi oraz przemyślenia dotyczące kampanii i prowadzonych przez nas drużyn).
Wybierając drużynę wahałem się pomiędzy kompanią Łowców Czarownic a Khazadami z Gór Krańca Świata, jak dotąd moimi ulubionymi frakcjami Warheim Fantasy Skirmirh. Koniec końców wybrałem krasnoludy.
Rekrutując kompanię oprócz czwórki bohaterów (których obecność w drużynie podczas rozgrywania kampanii nie podlega dyskusji) nająłem jeszcze dwóch stronników: Trollobójcę (świetnego wojownika na duże cele - a znając SofM w jej rozpisce z pewnością pojawi się Troll) oraz Strzelca (który na początku będzie raczej pełnił rolę straszaka, a nie realnego zagrożenia).
Bohaterów zakułem w średnie pancerze, hełmy i tarcze, co w połączeniu z bronią ręczną powinno dać im podstawową Ochronę Pancerza w walce wręcz na poziomie 3+ (a w przypadku Łamacza Żelaza nawet 2+). Co prawda wyekwipowani tak bohaterowie nie grzeszą Inicjatywą, ale przy ich Szybkości i tak raczej będą przyjmować szarże i liczę na to, że nawet orkowe rembaki nie zdadzą się na nic zielonoskórym.
Kompania jest nieliczna i póki co nie dysponuje zbyt dużą siłą uderzeniową ale jeśli krasnoludom uda się przetrwać szarżę (co ma zapewnić WW i broń z cechą oręża parujący oraz dobra Ochrona Pancerza) to wysokie WW w połączeniu z nienawiścią powinny zapewnić celne ciosy (oby tylko trafienia były skuteczne).
Zapraszam do lektury i komentowania!
BOHATEROWIE:
TAN: Agnar HelcarssonPunkty Doświadczenia: 20Kod: Zaznacz cały
Sz WW US S Wt Żw I A CP 3 5 4 4 4 1 2* 1 9
Umiejętności:
Zasady specjalne: Dowódca, Odporność na magię (2); Trudny do zabicia; Zasadzka.
Ekwipunek: oręż (Sztylet, Topór Krasnoludzki); pancerz (Średni Pancerz, Tarcza, Hełm).
Ochrona Pancerza: 3+/4+
MISTRZ INŻYNIER: Tordek TorqssonPunkty Doświadczenia: 12Kod: Zaznacz cały
Sz WW US S Wt Żw I A CP 3 4 5 3 4 1 1* 1 9
Umiejętności:
Zasady specjalne: Odporność na magię (2); Trudny do zabicia; Zasadzka; Błogosławieństwo Przodków; Inżynier.
Ekwipunek: oręż (Sztylet, Młot Bojowy, Topór Krasnoludzki); pancerz (Średni Pancerz, Tarcza, Hełm)
Ochrona Pancerza: 3+/4+
DŁUGOBRODY: Holgar RagnissonPunkty Doświadczenia: 10Kod: Zaznacz cały
Sz WW US S Wt Żw I A CP 3 5 3 3 4 1 1* 1 9
Umiejętności:
Zasady specjalne: Odporność na magię (2); Trudny do zabicia; Męstwo Przodków.
Ekwipunek: oręż (Sztylet, Broń Wielka); pancerz (Średni Pancerz, Tarcza, Hełm)
Ochrona Pancerza: 3+/4+
ŁAMACZ ŻELAZA: Torq UngnissonPunkty Doświadczenia: 8Kod: Zaznacz cały
Sz WW US S Wt Żw I A CP 3 4 3 3 4 1 1* 1 9
Umiejętności:
Zasady specjalne: Odporność na magię (2); Trudny do zabicia; Pancerz Przodków.
Ekwipunek: oręż (Sztylet, Młot Bojowy, Topór Krasnoludzki); pancerz (Średni Pancerz, Tarcza, Hełm)
Ochrona Pancerza: 2+/3+
STRONNICY:
POGROMCA TROLLI: Belvar BlamessonLiczba: 1Kod: Zaznacz cały
Sz WW US S Wt Żw I A CP 3 4 3 3 4 1 2 1 10
Punkty Doświadczenia: 0
Umiejętności:
Zasady specjalne: Odporność na magię (2); Trudny do zabicia; Fanatyk; Pogromca; Topory Pogromcy; Zhańbiony.
Ekwipunek: oręż (Sztylet, 2x Topór Krasnoludzki, Broń Wielka); pancerz (-).
Ochrona Pancerza: -
STRZELEC: Haki ThornssonLiczba: 1Kod: Zaznacz cały
Sz WW US S Wt Żw I A CP 3 4 3 3 4 1 2 1 9
Punkty Doświadczenia: 0
Umiejętności:
Zasady specjalne: Odporność na magię (2); Trudny do zabicia.
Ekwipunek: oręż (Sztylet, Topór Krasnoludzki, Kusza); pancerz (Tarcza, Hełm).
Ochrona Pancerza: 5+/6+
Prestiż drużyny: 78
Punkty Kampanii: -
Skarbiec: 5 zk
Niebawem raport z pierwszej potyczki. Stay tuned!Sister of Mercy pisze:Zetre ich w pył. Zmiele ich kości. Spale ich sioła i grajdoły.
Rzuce ich na kupe i upieke.
Bende rozbijać ich łby, walić w ryj i skakać z góry na dół po ich szczontkach.
A potem dopiero zobaczo co znaczy prawdziwie podła ork.
- Grimgor Żelazoskóry, Herszt Czarnych Orków
Witam was bardzo serdecznie!
Wszystko wskazuje na to, że kampanią na którą umówiłam się z QC niebawem się rozpocznie, w związku z tym postanowiliśmy przedstawić drużyny którymi będziemy dowodzić.
Jako, że sama nie dysponuję żadną pomalowaną drużyną, QC (nie powiem, że bez oporów) pozwolił mi wybrać jedną ze swoich kompanii.
Wybór nie był łatwy na początku wahałam się pomiędzy Leśnymi Elfami z Athel Loren a Żołnierzami z Reiklandu ale kiedy przypomniałam sobie o zielonoskórych nie miałam wątpliwości kim będę dowodzić! I tak oto na karcie drużyny pojawiła się kompania zielonoskórych dowodzona przez Kharr'Ghoula Żelaznegołba, który wyruszył na północ Imperium by tam rozpętać krwawy Łooomot! ku większej chwale Gorka (a może nawet Morka)!
Nie grałam wiele z QC ale wiem, że zwykle lubi bogato wyekwipować acz nieliczną kompanię. Przypuszczam więc, że zakuje swoje krasnoludy w pancerze i wyposaży je w broń dystansową. W związku z czym zbierając Łoomot! jako trzon drużyny wybrałam model, który ma gdzieś zbroję przeciwnika, potrafi przetrwać ewentualny ostrzał, nie boi się byle czego i potwornie śmierdzi!
Panie i panowie, poznajcie Buuurpa Ryborzyga, Rzecznego Trolla którego nie powstydziłaby się sama rzeka Ankh-Morpork (oczywiście, gdyby płynęła przez któreś ze Staroświatowych miast). Tak więc połowa budżetu przeznaczyłam na Trolla Rzecznego, który prócz tego, że swoimi wymiocinami ignoruje ewentualny pancerz wroga, to jeszcze śmierdzi tak okrutnie, że przeciwnik otrzymuje modyfikator -1 do trafienia (a w razie Wyłączenia z akcji! dzięki regeneracji mamy pewność że nasz pupilek nie zginie). Niestety nasz bystrzak nie grzeszy inteligencją, w związku z czym trzeba go będzie trzymać w pobliżu szefa.
Oczywiście zgrają zielonoskórych, wiecznie skłóconych psychopatów musi ktoś dowodzić. A Herszt zielonoskórych to prawdziwa maszyna do zabijania (no, przynajmniej dopóki nie spotka Krwawego Smoka) a wysokie WW, S i dwa rembaki to coś co powinno poradzić sobie z pancerzami brodatych. Poza tym nasz Herszt ma hełm... a to wiele zmienia.
Tuż za Hersztem, w hierarchii naszej jakże zdyscyplinowanej kompanii stoi (a może raczej czai się) Szaman. Niestety póki co prawdopodobnie bezużyteczny - przynajmniej w kwestii magicznej. Przeklęta Odporność na magię krasnoludów, Kowal Run lub Mistrz Inżynier oraz Kość Odporność generowana przez drużynę sprawia, że pokurcze na starcie dysponują czterema kostkami rozproszenia przeciwko czarom ofensywnym, a takim dysponuje nasz dzielny Szaman (a znając kaprysy Gork, a może Mork, nie ma co liczyć na dwie szóstki podczas rzucania zaklęcia) ale w przyszłości powinno być lepiej.
Ostatnimi z bohaterów są Debeściaki, które po odpowiednim wyekwipowaniu po kilku bitwach powinny być całkiem niezłymi wojownikami.
W śród stronników, prócz Buuurpa Ryborzyga mam jeszcze Squiga, który przy odrobinie szczęścia może poradzić sobie z pancerzem krasnoludów oraz goblina Grzdyla Ztyłubójca. Głównym zadanie gobasa będzie póki co łapanie ewentualnych bełtów lub kul wystrzeliwanych przez krasnoludy.
Poniżej prezentuję kompanię zielonoskórych (mam nadzieję, że nie strzeliłam nigdzie byka, no i w końcu udało mi się połapać w tym formatowaniu).
Miłego czytania i liczę na wasze rady i pomoc!
Niech Gork i Mork będą z wami!
BOHATEROWIE:
HERSZT: Kharr'Ghoul ŻelaznyłebPunkty Doświadczenia: 20Kod: Zaznacz cały
Sz WW US S Wt Żw I A CP 4 5 3 4 4 1 2 1 8
Umiejętności:
Zasady specjalne: Dowódca; Zbrojny po Zemby.
Ekwipunek: oręż (Sztylet, 2x Rembak, Broń Wielka); pancerz (Hełm).
Ochrona Pancerza:
SZAMAN: Wurrghu CzachogniotPunkty Doświadczenia: 10Kod: Zaznacz cały
Sz WW US S Wt Żw I A CP 4 3 3 3 4 1 3 1 7
Umiejętności:
Czary: Czacha dymi.
Zasady specjalne: Mag.
Ekwipunek: oręż (Sztylet, Kostur, Rembak); pancerz (-)
Ochrona Pancerza:
DEBEŚCIAK: Azgarr KościochrupPunkty Doświadczenia: 8Kod: Zaznacz cały
Sz WW US S Wt Żw I A CP 4 4 3 3 4 1 3 1 7
Umiejętności:
Zasady specjalne:
Ekwipunek: oręż (Sztylet, Rembak); pancerz (-)
Ochrona Pancerza:
DEBEŚCIAK: Kurgan KarkołamaczPunkty Doświadczenia: 8Kod: Zaznacz cały
Sz WW US S Wt Żw I A CP 4 4 3 3 4 1 3 1 7
Umiejętności:
Zasady specjalne:
Ekwipunek: oręż (Sztylet, Rembak); pancerz (-)
Ochrona Pancerza:
STRONNICY:
TROLL RZECZNY: Buuurp RyborzygLiczba: 1Kod: Zaznacz cały
Sz WW US S Wt Żw I A CP 6 3 1 5 4 3 1 3 4
Punkty Doświadczenia: 0
Umiejętności:
Zasady specjalne: Duży Cel; Głupota; Guuupi; Plwocina Trolla; Przepastne Trzewia; Regeneracja; Strach; Rzeczny Troll.
Ekwipunek: oręż (broń naturalna); pancerz (-).
Ochrona Pancerza: -
GOBOS: Grzdyl ZtyłubójcaLiczba: 1Kod: Zaznacz cały
Sz WW US S Wt Żw I A CP 4 2 3 3 3 1 3 1 5
Punkty Doświadczenia: 0
Umiejętności:
Zasady specjalne: Rozmiar rzondzi; Za cienki w uszach.
Ekwipunek: oręż (Sztylet, Buława); pancerz (-).
Ochrona Pancerza: -
SQUIG: PiccachuLiczba: 1Kod: Zaznacz cały
Sz WW US S Wt Żw I A CP 4 2 3 3 3 1 3 1 5
Punkty Doświadczenia: 0
Umiejętności:
Zasady specjalne: Rozmiar rzondzi; Za cienki w uszach.
Ekwipunek: oręż (Sztylet, Buława); pancerz (-).
Ochrona Pancerza: -
Prestiż drużyny: 81
Punkty Kampanii: -
Skarbiec: -