warlord na lektyce to pieszy model?

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
vocal
Masakrator
Posty: 2096
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

warlord na lektyce to pieszy model?

Post autor: vocal »

pytanie z pozoru proste bo warlitter to coś do jeżdżenia... ALE jest on jednocześnie w dziale infantry oraz ma lookouta w klocku piechoty jak zwykły pieszy heros.
a w czym problem? np. czy może latać na dywanie albo zostać transportowany skitterleapem.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

vocal pisze:pytanie z pozoru proste bo warlitter to coś do jeżdżenia... ALE jest on jednocześnie w dziale infantry oraz ma lookouta w klocku piechoty jak zwykły pieszy heros.
a w czym problem? np. czy może latać na dywanie albo zostać transportowany skitterleapem.
A czy ma gdzieś napisane, że jest infrantry? Jeśli nie to jest to zapewne unique lub cavalery :)
Ostatnio zmieniony 8 wrz 2011, o 13:32 przez Asassello, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Jest modelem piechoty, ale nie jest modelem pieszym, proste :).

Liczy się jako infantry (piechota), ale lektyka jest opcją wierzchowca (mount), więc nie może być pieszy (on foot).

Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 385

Post autor: ninjaska »

vocal pisze:pytanie z pozoru proste bo warlitter to coś do jeżdżenia... ALE jest on jednocześnie w dziale infantry oraz ma lookouta w klocku piechoty jak zwykły pieszy heros.
a w czym problem? np. czy może latać na dywanie albo zostać transportowany skitterleapem.
Oi,
Uscislenia pisze:Bohater ujeżdżający potwora a typ jednostki
Jeśli nie jest to jasno określone, bohaterowie na warbeasts to cavalry, bohaterowie na monstrous beasts to monstrous cavalry, zaś bohaterowie „ujeżdżający” infantry to infantry.
Ale jednoczesnie:
Arabyan carpet pisze: Infantry or Monstrous Infantry models on foot only
Czyli spelnia tylko jeden z dwoch warunkow. Nie wiem jak jest przy Skitterleap.
Obrazek

Awatar użytkownika
vocal
Masakrator
Posty: 2096
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: vocal »

jak by się uprzeć to jest on foot swoich infantry nosicieli:P
w każdym razie rozumiem że raczej nie powinien latać skitterem itp.. ale to też powinno działać w drugą stronę- np. nie zabija go 13 szczurza itp.
a jak jest z krasnalem na tarczy? jest liczony jako pieszy model? może np korzystać z paringu z tarczy?

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

A sprawdziliście w Bestiary w RB? str 486
Warlord - In
War-litter - In
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
vocal
Masakrator
Posty: 2096
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: vocal »

no stąd moje pytanie, ale czy in jeżdżący na in jest pieszym modelem (on foot)?

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Na pewno tak, przecież war-litter może być tylko 'wierzchowcem', nie da się go wystawić bez lorda i, zdaje się, nie da się zabić lorda aby litter pozostał w grze.
Poza tym, byłby war beast albo monstrous beast, aby model na nim był kawalerią.
Co do kraśków:
Q. Does a Dwarf Lord who is carried into battle by Shieldbearers count as Infantry still? (p29)
A. Yes
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
vocal
Masakrator
Posty: 2096
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: vocal »

ale czy kraś może korzystać z ahw czy paringa tarczy? bo kategoria infantry niewiele zmienia w sprawie 'pieszy':/
ps. i czy miał +2S za gw za bycie pieszym w poprzedniej ed czy +1 jak kawaleria?

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

No powiem tak, na stronie 89 jest zapisek:
If an infantry model is armed with an additional hand weapon...
zaś 2 strony dalej, w tabeli przy "Two/Additional hand weapons" jest zapisek (Models on foot only).

Jak dla mnie to znaczy, że infantry=model on foot w terminologii zasad.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 385

Post autor: ninjaska »

Byro pisze:No powiem tak, na stronie 89 jest zapisek:
If an infantry model is armed with an additional hand weapon...
zaś 2 strony dalej, w tabeli przy "Two/Additional hand weapons" jest zapisek (Models on foot only).

Jak dla mnie to znaczy, że infantry=model on foot w terminologii zasad.
Nie koniecznie. Mag na smoku tez jest infantry (np. na potrzeby KB), ale nie jest 'on foot'. Wydaje sie wiec, ze mozna byc zarowno infantry jak i mounted. Troop type, ma znaczenie przy LO,S!
Obrazek

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

No nie, bo postać na smoku czy innym jest podatna na KB tylko wówczas, gdy bez tego wierzchowca też by była. To raczej special case.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

To jest model infrantry, czyli podatny np. na 13 skaveńską i KB normalnie, mogący wchodzić do domku itp. Natomiast nie jest on foot i te rzeczy które dotyczą modeli on foot na niego nie działają.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Czyli? Parry save nie działa.
A co z additional hand weapon? W RB pojawia się zarówno w kontekście infantry jak i w kontekście model on foot.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Piechota konna.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Goglem
Wodzirej
Posty: 773
Lokalizacja: Koszali, Klub Zad Trola

Post autor: Goglem »

Jak już jesteśmy w temacie lektyki to na jakiej podstawce ją wystawiać 40x20 czy 40x40 ?

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Było w FAQ. Ogrowa czterdziestka może być.
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

ODPOWIEDZ