TK Euro - by Lucas

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lucas
Chuck Norris
Posty: 385
Lokalizacja: Animosity Szczecin

TK Euro - by Lucas

Post autor: Lucas »

Wróciłem ponownie do TK i mam sporo rozkmin nad rozpiskami moich królów. W pierwszym rzucie testowałem 2x Warsphinxa, ale troska o ich życie coraz mocniej mnie denerwowała - za dużo maszyn, poisonów i pitek na stole... w drugim rzucie postawiłem na coś takiego:



Lucas 2400 Pts - Tomb Kings Army


1 Liche High Priest @ 240.0 Pts
Hierophant; Lore Table; Lore of Nehekhara; Magic Level 4
Dispel Scroll [25.0]
Dragonbane Gem [5.0]

1 Liche High Priest @ 225.0 Pts

General; Lore of Light; Magic Level 4
Channeling Staff [15.0]



4 Skeleton Chariots @ 220.0 Pts


4 Skeleton Chariots @ 220.0 Pts


4 Skeleton Chariots @ 220.0 Pts


25 Skeleton Archers @ 160.0 Pts

Champion

10 Skeleton Archers @ 70.0 Pts
Champion

10 Skeleton Archers @ 60.0 Pts



3 Sepulchral Stalkers @ 165.0 Pts

3 Sepulchral Stalkers @ 165.0 Pts

3 Sepulchral Stalkers @ 165.0 Pts


1 Hierotitan @ 175.0 Pts


1 Casket of Souls @ 135.0 Pts


1 Screaming Skull Catapult @ 90.0 Pts

1 Screaming Skull Catapult @ 90.0 Pts


Models in Army: 63


Total Army Cost: 2400.0

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3167
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Na moje oko brakuje muzyków na szkieletach, swift reformy mogą się przydać.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Lucas
Chuck Norris
Posty: 385
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Lucas »

Swiftrefom'y przy 8 LD to spore ryzyko... wolę pewny strzał, niż konieczną reformę.

Awatar użytkownika
kotson
Falubaz
Posty: 1123
Lokalizacja: Tarnów\Lublin

Post autor: kotson »

Jak Ci się na tym gra :?:
BEER FOR THE BEER GOD
CANS FOR THE CANS THRONE

Awatar użytkownika
Lucas
Chuck Norris
Posty: 385
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Lucas »

Jestem w fazie testów. Jeżeli chodzi o rozpiskę na 2x sfniks, to... można nią powojować, ale niańczenie świnek jest męczące.

W powyższej rozpie trochę boje się armii na masie piechoty. Nie wszystko zdąży się przetrzebić nim rydwany uderzą... zobaczy się. A Wy macie jakieś trafne spostrzeżenia? :)

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Ja bym wrzucił Staff of Sorcery. Mała rzecz a cieszy. Channeling staff jest taki se.

Chyba trochę za dużo Stalkerów. Raczej poszedłbym w 4ki, bo je trudniej zabić i łatwiej dożywić. Tylko słaby graczy rozbije focus na 3 oddziały, dobry skoncentruje uwagę na 1/2.

Awatar użytkownika
Lucas
Chuck Norris
Posty: 385
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Lucas »

Channeling staff bardzo mi się podoba i wg mnie spłaca się w przypadku posiadania hierotitana w armii. Oczywiście +1 do dispella, to również duży bonus, ale i większe koszta.

Czwórek stalkerów nie próbowałem... zasadniczo najbardziej opieram się na ich strzelaniu niż walce. Trójki spokojnie zdejmą maszynę, a przy odrobinie szczęścia i dużego potwora (wczoraj na turnieju w jedną turę wykończyłem 3 treemeny). Nie wiem także czy 4 nie będą za dużym oddziałem w sensie podstawek - do testów.

Zastanawiam się również na necropolis knights. Sam w sobie oddział nie robi na mnie wrażenia, ale kombinacja knighci od tyłu + rydwany od przodu już tak.

Bastor
Chuck Norris
Posty: 451

Post autor: Bastor »

Lukas - brakuje w tej rozpie "zęba".

Grałem na czymś podobnym i moje wnioski są takie:
Będzie cię bolało wszystko co jest szybkie, ma ranki i może do ciebie dojść w 1-2 rundy.
Rydwany wjadą... zrobią JEB... gość zdaje steadfasta - i jesteś w czarnej dupie... :(

Skaveny, O&G, WoCH... nawet HE wystawiane w większych oddziałach.
O bretończykach czy lizakach to nawet nie wspominam...

Proponowałbym zastanowić się nad wywaleniem 1 rydwanów i 1 stalkerów i dodanie czegoś co będzie skutecznie "odciągało" uwagę dział od HT i co skutecznie będzie odstraszać od nonszalanckiego biegu w twoją stronę.
Moim zdaniem - brakuje (i to BARDZO) Carrionów - musthave IMO.

Pomyśl o gwardii lub Knightach - albo o świaniku :)

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Wydaje mi się, iż hierotitan to grubo przepłacona inwestycja. Masz tylko dwoch magów, o spamie czarów raczej nie ma mowy, podbicie o d3.. Fajnie, ale nie za te punkty.

Z ciekawych rzeczy, jak grasz na takiej liczbie wykopek, mozna pójsc o krok dalej. Rozkminiałem armię na Banner of the Hidden Death, rerolle kosci przy wykopywaniu są bardzo atrakcyjne. Dodatkowo do bannera wchodzi idealnie Necrtolith Colossus z dodatkową bronią - może to być zabawna, i calkiem skuteczna opcja.
No i skorpiony - wbrew pozorom bardzo fajna inwestycja, TK cierpią na brak odginaczek, a skorpiony mozna swietnie w tej roli wykorzystywac.
Problemem jest oczywiscie jak to wszystko upchac w punktach :mrgreen:

Pozdrawiam

Edit: Doczytałem, Necrolitha nie da sie wpakowac, jest ograniczenie co do jednostek. Szkoda :cry:

Awatar użytkownika
Lucas
Chuck Norris
Posty: 385
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Lucas »

@Bastor - wielkie dzięki za ciekawy komentarz :)

Sam myślę nad tym "zębem". Doskonale zdaje sobie sprawę z fatalnych matchup'ów z bretką czy wocem. Grałem dotychczas na świniakach, ale o ile z tymi armiami nawet poradziłyby sobie, to z innymi już nieco gorzej.

Poważnie zastanawiam się nad gwardią, ale to dość droga inwestycja i aż żal nie dać tam Princa, a to kolejne punkty. Poza tym to jeden oddział vs minimum 3x wroga piechota :(

Knighci wydają się dość ciekawą opcją. Jak Ci się na nich gra i po ile wystawiasz?

Carriony bardzo chciałem wrzucić do rozpy, ale znowu pkt... grrr.

@Fluffy - cóż nad hierotitanem dużo rozmyślam. Czasami te d3 naprawdę ratuje pupę, ale to jednak 175 pkt, które można byłoby jeszcze lepiej zainwestować.

Banner of HD - wg mnie to kiepska opcja.
Skorpion<carriony

Jeżeli już miałbym brać coś dużego, to wróciłbym do sfniksów, które mają większą szanse na przeżycie.


Pozdrawiam,
Lucas

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Skorpion<carriony
Nie do konca. Carriony to ledwo 10'' ruchu, żeby mieć je tam gdzie chcesz - to trzeba ładować w to PD. Do tego ryzyko, że przeciwnik Ci je wymaguje czy wystrzela zanim zrobią cokolwiek. Skorpiona masz za marginalnie wiekszy koszt, ale od razu tam gdzie chcesz i praktycznie bez ryzyka. Przy dwóch w rozpisce jest bardzo mała szansa że sprawią problemy przy wykopkach.
Rozmawiamy tu oczywiście o skorpionach w roli odginaczy.

A z hierotitana juz dawno zrezygnowałem - przy dwóch magach kompletnie się nie opłaca. Ale mało gram TK, nie leza mi. Zwłaszcza po zmianie działania scrolla.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Lucas
Chuck Norris
Posty: 385
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Lucas »

Wiesz, co polemizowałbym z Tobą w kwestii pewności co pewniejsze. Carriony masz od razu na stole, a przy skorpach musisz rzucić 3+ na wyjście i mieć nadzieje na brak misfire i dobry rozrzut. Nie wspominając o kwestii ilości woundów i ich leczenia.

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Powiem tak, carriony lataja za wolno żeby dało sie to sensownie wykorzystac. Łatwo mozna je zablokowac, bardzo (imo) ciężko sie tym gra z myslącym przeciwnikiem, po kilku podejsciach zrezygnowałem.
Skorpiony dają (imo oczywiscie) o wiele wieksze możliwosci jednak. Mając dwa w rozpisce czuję sie dość komfortowo. Leczyc ich nie potrzebujesz - wykopuja sie, odginaja i giną. Po co to leczyc?

Ale ja zawsze gram jakimis dziwnymi wynalazkami :mrgreen:

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Lucas
Chuck Norris
Posty: 385
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Lucas »

Nie zawsze będą pełniły rolę odginaczek :)

Bastor
Chuck Norris
Posty: 451

Post autor: Bastor »

Moim zdaniem powinieneś wywalić Tytana.
Zgadzam się całkowicie z Fluffym - jest tatalnie przereklamowany a na Euro w kombinacji z Casketem wręcz kiepski.
W Twojej rozpie zostawilbym Casket - po wywaleniu Tytana odzyskujesz na nim 1 kość (da ci w sumie 2) a dodalbym Colossusa z Giant Bowem.
Ja tak gram ostatnio (nie widziałem podobnej rozpy wiec uznaje to mój "patent" :) )
Niby na początku ludzie się śmieją... Ale szybko im ten uśmiech scieram z twarzy... ;)
Colossus kombuje się w zasadzie ze wszystkim:
- dostaje multipla od spella
- ma Terror
- ma thunderstompa
- idealnie kombuje się ze Speed of light i zamienia się wtedy w niezłą kosiarkę.
A jak jeszcze wejdzie Birona to... Mass Destruction :twisted:
Idealna jednostka :)

Awatar użytkownika
Lucas
Chuck Norris
Posty: 385
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Lucas »

Będę musiał spróbować:)

A jak widzicie w swoich rozpach knightów?

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Ja ich nie widzę :mrgreen: Za drogo, za miękko, za słaby wygar.
Nawet stalkerzy - zgodze sie ze strzelanie taktycznie jest cacy ale ideologicznie wąż strzelający laserem z oczu zupełnie mi nie pasuje ;)

Z innych ciekawych jednostek, lekka kawaleria z łukami - to jest fajna sprawa scout z vanguardem brzmi bardzo interesująco, ma mase zastosowań. Ze dwie piątki chyba warto mieć :)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Lucas
Chuck Norris
Posty: 385
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Lucas »

hehehe stalkerów must have. O ile sfinksy mnie męczyły, to stalkerzy zawsze powodowały ekscytację :D:D:D

Naprawdę uznaje ich obecnie za jedną z najlepszych jednostek w TK.

Bastor
Chuck Norris
Posty: 451

Post autor: Bastor »

Ja lekkiej konnicy z łukami staram się mieć w każdej rozpie.
A jak punktów wystarcza to wiecej niż 1...

Awatar użytkownika
Lucas
Chuck Norris
Posty: 385
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Lucas »

z ciekawości podaj swoją rozpę Bastor:)

ODPOWIEDZ