
Turniej zgłoszony do ogólnopolskiej ligi WFB
1. Czas: 06.11.2011
2. Miejsce: Muzeum Zabawek i Zabawy w Kielcach (pl. Wolności 2)
3. Godzina: zapisy od 09:15, start o 09:30
4. Format: 2x1600 punktów (parówka)
5. Wpisowe: 20 zł od pary/osoby grającej dwoma armiami (w tym 5 zł na klub i poczęstunek)
6. Zakaz stosowania proxów w większych ilościach (konwersje, fillery oraz figurki innych firm niż GW mieszczące się w klimacie dopuszczone)/dopuszczony 1 prox na armię (jednostka, bohater, maszyna) w ramach przyzwoitości, np. Dragon Princes z Silver Helms
7. Zasady:
- 3 gry (6 tur)
- tereny na stołach ustawione przed rozpoczęciem turnieju przez organizatorów, zakaz zmiany ustawienia terenów – zasady terenów wg podręcznika
- WE mają dodatkowy las
- zakaz stosowania rozpisek hobbystycznych, obowiązują tylko aktualne, podręcznikowe zasady GW oraz oficjalne FAQ i erraty (wyjątek Dwarfs of Chaos INDY GT - dopuszczone),
- obowiązują polskie uściślenia sędziowskie (http://strony.aster.pl/barbaros/usc8.pdf)
- gracze muszą posiadać wyraźne rozpiski (gracze z rozpiskami nieczytelnymi tracą -2DP) oraz zasady do swoich armii, wzorniki, miarki i kostki
-Progi punktowe liczymy co 250 punktów (standardowe naliczanie, chyba że w scenariuszu jest opisane inaczej)- bonusy są liczone w nastepujacy sposob:
*general 100 pts
*BSB 100 pts
*sztandary 25 pts
*zabicie czempionem herosa w challengu 50 pts
i reszta punktów:
*połowa punktów oddziały uciekające
*połowa za sprowadzenie oddziału do 25% stanu liczebnego
Kompozycja armii:
0-25% Heroes
25%+ Core Units
0-50% Special Units
0-25% Rare Units
-max. 2 takie same oddziały (dotyczy także herosów)
-max. 5 Large Target
-max. 5 Warmachine (Chaos Dwarf: Death rocket, Earthshaker, Helcannon - licza się jak maszyny)
-max 55 modeli strzelających z zasiegiem 24''
-Maksymalna wielkość oddziału to 500 punktów
MAGIA:
Można wykorzystać maksymalnie 12 kości w danej fazie, magia by EURO 2011 (3 kości PD/DD na parę, sojusz z DF 4 kości DD). Jedna armia z pary generuje max. 2 kości PD/DD.
ZASADY DODATKOWE:Magic Restrictions:
- Apart from Winds of magic and Channeling, an armies may only generate 3 PD/DD per magic phase.
- You may have units/abilities that actually would generate more than 3 extra dice, but any excess dice are lost
- Some magic items/abilities count as generating dice toward this limit.
- “Count as” items/abilities may never exceed a cumulative 3 PD/DD per phase. This means that if you take the Hellheart, you may not take any other items that “count as adding PD/DD”
- All modifiers are applied from the army list and will not change during the game.
Detailed description
Apart from winds of magic and through the channeling rule, an army may only ever add 3 dice to its power or dispel pool in each magic phase. Any dice added to the pool, regardless of source (generated, stolen, stored from previous magic phases, generated by magic items/abilities to boost spellcasting before or after the casting attempt, produced by spells, lore abilities, and so on) count. Excess dice are simply discarded and cannot be used in any way (i.e. - they can’t be stored).
If a dice is stolen from the opponent’s pool, but your army has already generated two extra dice, the dice is removed from the opponent’s pool and then discarded.
Some special items and abilities DECREASE the limit of power or dispel dice you can add to the pool. We refer to those as “count as” items. What this means is that, if your roster includes one “counts as 1 Power Dice (PD)” item, your army can only add 2 power dice (instead of the usual 3 dice) to the pool in each of your own magic phases of the entire game (regardless of whether the item is destroyed or used up).
Please note that you cannot have a combination of items that would decrease the limit of extra power or dispel dice to below zero.
Item restrictions:
- Each Loremaster ability counts as generating 1 PD each magic phase
- Any item that auto-dispels a spell counts as generating 1 DD each magic phase.
- Power Scroll 1 PD each magic phase.
Army Specific Restrictions:
Dwarves: Each spellbreaker/spelleater rune counts as +1 DD.
Ogres: Hellheart 1 PD AND 1 DD
O&G: mushroom dice do not count as power dice in regard to the PD limit.
TK: Neferra's Scrolls of Mighty Incantations counts as 1 PD AND 1 DD.
Warriors of Chaos: Infernal Puppet counts as +1 PD and +1DD;
Sojusze mają zasady jak z Rulebooka, tak więc w zaleznosci od sojuszu są różne plusy i minusy. Zakaz takich samych sojuszy (tzn. HE+HE, DE+DE)
Dany oddział można "popchnąć" z czaru tylko raz na turę, nieważne jakie źródło czaru było.
Jednostki Tomb Kingów w żaden sposób nie mogą zostać wskrzeszone ("dowskrzeszane") ponad stan
zakaz dublowania common magic items (z RB)
8. Zaczynanie:
WG Rulebooka, z jedną zmianą - każda para graczy wystawia na przemian po dwie jednostki (po jednej z każdego sojuszu). Gdy sojusznikowi skończą się oddziały (licząc herosów), to drugi gracz wystawia ze swojej armii po dwie jednostki.
9. Scenariusze:
1) bitwa: Blood&Glory
Scenariusz B&G:
- zasady zgodne z podręcznikiem głównym z uwzględnieniem:
* Generałowie za 1 punkt złamania
* Gra kończy się na koniec fazy, w której odporność jednej z armii spadnie do 3 lub mniej punktów. Zwycięzca otrzymuje 20pkt od których odejmuje się jeden pkt. za każdy stracony w trakcie bitwy własny pkt. odporności (min. do wyniku 16:4). Jeżeli żadna armia nie zostanie złamana w trakcie gry, lub obie armie zostaną złamane w tej samej fazie, bitwa kończy się remisem a obie armie otrzymują po 10pkt zwycięstwa. Następnie wynik ten jest modyfikowany o różnicę pkt. odporności straconych przez obu graczy. Wynik jest modyfikowany o różnicę na korzyść armii, która straciła mniej punktów odporności.
Przykład: Armia A straciła 4 pkt odporności, armia B straciła 1 pkt odporności. Różnica wynosi 3. Wynik bitwy to 13:7 na korzyść armii B (10+3).
Modyfikacja nie może dać wyniku lepszego niż 15:5.
2) bitwa: Battleline
3) bitwa: Battleline
10. Nagrody:
Nagrody zamawiane będą w sklepie internetowym (oczywiście w zależności od dostępności/zachcianek indywidualnych trzeba będzie na nie poczekać).
I miejsce – 50% puli wpisowego
II miejsce – 30% puli wpisowego
III miejsce – 20% puli wpisowego
Ostatnie miejsce – darmowy wstęp na kolejny turniej
11. Zgłoszenia:
Zgłoszenia graczy w formie: imię, nazwisko, (ew. nick jeśli nie chcecie podawać danych), miejscowość oraz nr ID ligowy należy wysyłać na adres ukalez@interia.pl, lub pisać w temacie poniżej.
Rozpiski nie są sprawdzane przed grą, ale rozpiski źle złożone tracą punkty z każdej bitwy a w przypadku większych przegięć gracze otrzymują bana (podobnie jak w przypadku nadużyć w czasie gry).
W kwestiach spornych decydują organizatorzy.
Na terenie muzeum obowiązuje zakaz picia alkoholu.
Mapka (from Google):

Lista zgłoszonych:
1. Sebastian (Emp) & Filip (TK)
2. Bastor (TK) & Ukalez (HE)
3. White Lion (DF) & Archon (Liz)
4. LuciusII (O&G) & Tomocerus (DE)
5. Wru (VC) & Andrzej (WoCh)
6. Sławny (DE) & Bilu (VC)
7. Kubencjusz (OK) & Wojtas (WE)
8. Pingu (DF) & Kasia (WE)
9. Qba (Skav) & Spięty (TK)
10. Waldi (WoCh) & Ninalove (DoCh)
11. Rezerwacja dla Warszawy
12. Rezerwacja dla Warszawy
13. Rezerwacja dla Lublina
14. Rezerwacja dla Lublina
15. Rezerwacja dla Lublina
16.

