OŚMIORNICA ŁÓDZKA
Czas i miejsce:
29 października 2011 roku (sobota).
"Kopalnia" pod blokiem TBS przy ulicy 1 Maja 50.
Format:
2000 + 1000
Wpisowe:
Symboliczne 5 zł aby turniej upłynął w atmosferze chleba i smalcu
Z racji remontu Dworca Łódź Fabryczna, należy wybierać jako docelowy Dworzec najlepiej Łódź Widzew. Będziemy się starać organizować dla takich osób transport
Zasady turnieju
W czasie turnieju obowiązują zasady 8ed WFB zapisane w:
- rulebooku 8ed i army bookach
- aktualnych erratach i faq'ach publikowanych na stronach Games Workshop
- aktualnych uściśleniach sędziowskich http://strony.aster.pl/barbaros/usc8.pdf
Specyficzne zasady obowiązujące na turnieju:
- virtual line of sight
- dopuszczone nowe jednostki z WD do armii VC
- maksymalnie 12 pd do użycia na turę magii
- Bohaterom przysługuje "look out, sir" od następujących czarów: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway (11-12 efekt).
- 0-3 bohaterowie z zasadą ethereal
- 0-3 elektrycy
- zakaz wystawiania bohaterów specjalnych/imiennych
- zakaz sojuszu tych samych armii
- zakaz powtarzania przedmiotów w armiach sojuszniczych
- obowiązują zasady sojuszy opisane w RB
- armia na 1000p nie wystawia lorda
- limit slotów dla armii 1000p - max. 1x ten sam rare (HE podwajają sloty)
- max. 6 war machines na sojusz. Steam Tank,Anvil of Doom, Doomwheel, Doomflier, Ratling Gun, Warpfire Thrower, Poisoned Wind Mortar, Hellcannon, Cygor, Ironblaster, Scraplauncher zajmują sloty maszyn
- dodatkowe kości DD wygenerowane ze specjalnych zdolności bohaterów / kradzione z przedmiotów / przechowywane w przedmiotach muszą zostać przydzielone do puli sojusznika generującego/kradnącego/przechowującego (tak jak z chanellingu)
Turniej zgłoszony zostanie do ligi ogólnopolskiej WFB.
Bonusy małych punktów:
100pkt za generała,
100pkt za BSB,
25pkt za inne sztandary,
50pkt za zabicie lorda/bohatera przez czempiona w pojedynku,
50% wartości uciekającego bądź "sćwiartkowanego" oddziału.
Pomalowanie armii i proxy:
Nie ma wymogu posiadania pomalowanej armii
Proxy dopuszczone w granicach przyzwoitości.
Ocena modelarska
0-3 DP Podstawy
Gracz otrzymuje 0/1/2/3 DP za poniżej 1/3 / ponad 1/3 / ponad 2/3 / 100% pomalowanych figurek
0-2 DP Podstawy na podstawkach
Gracz otrzymuje 1DP, jeśli ozdobił ponad połowę podstawek, lub 2DP, jeśli ozdobił wszystkie podstawki. Podstawka jest ozdobiona, jeśli ma na sobie posypkę i pokolorowane boki. Tacka to też podstawka. Jednostki Rank&File powinny mieć tacki.
0-2 DP Cool Mini
Gracz wyznacza jedną figurkę do oceny
0-2 DP Cool Army
Sędzia buszuje po figsach i szuka czegoś, do czego da się przyczepić
0-1 Friendly Ground
Sędzia przyznaje 1DP za komplet fajnych podstawek
Harmonogram czasowy
Sobota
09:30-09:45 - zapisy
10:00-13:15 - I bitwa (battleline)
14:00-17:15 - II bitwa [Blood and Glory wg liczenia arenowego(patrz dalej)]
17:30-20:45 - III bitwa Meeting Engagement
Na stołach pojawi się od 1 do 2 losowych magicznych terenów.
progi punktowe
0- 200 - 10
201- 400 - 11
401- 600 - 12
601- 800 - 13
801-1000 - 14
1001-1200- 15
1201-1400 - 16
1401-1600 - 17
1601-1800 - 18
1801-2000 - 19
2001+ - 20
Liczenie arenowe dla B&G
- zasady zgodne z podręcznikiem głównym z uwzględnieniem:
Punkty odporności: duży generał 2p, mały generał 1p, sztandary po 1p
* Gra kończy się na koniec fazy, w której odporność jednej z armii spadnie do 4 lub mniej punktów. Zwycięzca otrzymuje 20pkt od których odejmuje się jeden pkt. za każdy stracony w trakcie bitwy własny pkt. odporności (min. do wyniku 16:4). Jeżeli żadna armia nie zostanie złamana w trakcie gry, lub obie armie zostaną złamane w tej samej fazie, bitwa kończy się remisem a obie armie otrzymują po 10pkt zwycięstwa. Następnie wynik ten jest modyfikowany o różnicę pkt. odporności straconych przez obu graczy. Wynik jest modyfikowany o różnicę na korzyść armii, która straciła mniej punktów odporności.
Przykład: Armia A straciła 4 pkt odporności, armia B straciła 1 pkt odporności. Różnica wynosi 3. Wynik bitwy to 13:7 na korzyść armii B (10+3).
Modyfikacja nie może dać wyniku lepszego niż 15:5.
Dodatkowe
+2DP za nadesłanie poprawnego zgłoszenia do dnia 26.11 do godziny 23:59 na adres maulus[małpa]poczta.fm
Zgłoszenie jest poprawne jeśli:
-zawiera w tytule nazwę turnieju
-zawiera w treści imię, nicka (jeśli to możliwe z forum OŁ), nazwisko, ligowe ID, reprezentowane miasto.
-zawiera w treści, lub w załączniku (format .txt, lub .doc) poprawną rozpę. Wszelkie błędy trzeba usunąć przed 26.11, więc zachęcam do wcześniejszego wysyłania (żeby potem nie było problemów, bo np. ktoś nie wpisał szkoły magii)
+2DP za Przygotowanie Do Gry. Gracz Przygotowany Do Gry ma ze sobą komplet wykorzystywanych zasad (zasady armijne, zasady i statystyki używanych jednostek), kostki (co najmniej 5 k6; scatterka i/lub artyleryjka, jeśli armia z nich korzysta), miarkę, wykorzystywane wzorniki, coś do pisania. Za każdy brak przyznawany jest o 1DP mniej.
Zgłoszeni:
0.Urban (3k WE)
1. Ryjek + Jardzioch (BoCH + WoCH)
2. Amdor + Marinechaosu (Skv + O&G) R
3. Rydl + ReyQ (OK + Imp)
4. Nijlor DoCH + CHD (Indy)