TK czy OK
TK czy OK
Podobne pytanie zadalem w dziale TK, ale wydaje mi sie, ze tutaj bedzie wiekszy odzew.
Po dwoch latach mam ochote wrocic do WFB. Zastanawiam sie nad Tomb Kings a Ogre Kingdoms (glownie ze wzgledu na to, ze sa po reedycji). Moglby mi ktos nakreslic mechaniki Tych dwoch armii?
Po dwoch latach mam ochote wrocic do WFB. Zastanawiam sie nad Tomb Kings a Ogre Kingdoms (glownie ze wzgledu na to, ze sa po reedycji). Moglby mi ktos nakreslic mechaniki Tych dwoch armii?
TK to armia głównie defensywna, z moncą magią i dobrym strzelaniem. Jest jednak dość powolna. Ogry zaś to wiadomo, duże oddziały ogrów i full napór wspierany magią i jakimś tam strzelaniem.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
wydzielone

Odrobina prywaty & krótki reserach
Patrząc na te posty wystawiam pacjentowi diagnozę:
słowna sraczka to objaw zatwardzenia umysłowego.](./images/smilies/eusa_wall.gif)
wru pisze:Oczywiście, że Tomb Kings. Ogry to parodia i nie wiem jak GW mogło takiego coś wydać. Maszerujące hordy ogrów gdzieś tam bo nie ma żarcia. To jest takie płytkie, że aż żal.
wru pisze:Ja się wciąż zastanawiam jak można takie armie Jak Dogs Of War oraz Kislev zepchnąć do podziemia a zamiast tego wydawać szajs jakim są ogry[...] Poprostu horda ogrów maszerująca gdzieś tam bo jedzenia ni ma jest bardzo płytka. Powinni zostać jako najemnicy w Dogsach albo Imperium. Szkoda, też nie wspomnieć o najwięksym marnotrawstwie jakim jest brak armii Fimirów
wru pisze:W SoM dali Fimira i teraz znowu się pojawią, mam nadzieję, że w końcu GW wyda ich jako nową armię. Fimirowie mają bardzo niewykorzystany potencjał i są o wiele ciekawszą rasą niż np. ogry, które są coraz bardziej parodią niż poważną armią. W ogóle Fimirowie mają niesamowity klimat, te bagna, mgła, mrok i pradawne tajemnice
Patrząc na te posty wystawiam pacjentowi diagnozę:
słowna sraczka to objaw zatwardzenia umysłowego.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)

kolega wru może se dać spokój już:)
gram ogrami i po prostu lubię tą armię. Zupełnie inaczej się gra modelami które mają po minimum 3 W i 3 A.Oddziały zwykle skłąda się od 3 modeli do nawet 15-18.
Jak dla mnie jest to armia typowo ofensywna lub ofensywo -defensywna w zależności od przeciwników oczywiście.
Magia jest taka sobie nie posiadamy na przykład żadnych dopalaczy do gry tak jak TK nie licząc gruts sickle ( ale ma jedną wadę)
magików możesz wybrać na 3 główne typy np.1) duży mag z great mawem 2) 2 firebellów (magów ognia z fire breathem i ognistymi atakami) 3)dużego z deathem niebios lub beastem i drugi mały z great mawem. Wybierasz co ci się podoba. posiadamy także silną anty magie taką jak hellheart i Rune maw o którym wspomnę później.
Z jednostek piechoty to bardzo popularne są jednostki irongutów i meneaterów z rożnymi zdolnościami które wybierasz jak robisz rozpę. mniej popularne są zwykłe bule
Ostatnio zauważyłem że wielu graczy gra na dużym klocku ironów od 10 do 15 chłopa i pakuje tam bohaterów ( w tym BSB ze sztandarem który przerzuca czary targetujące jednostkę)Ogry posiadają także aż 2 duże monstry o ciekawych zdolnościach (ale na nich nie grałem) stonehorna i thuntertuska. z nowych jednostek jest jesze fajna mournfang cavalery taka szybka ciężka kawaleria z sevem 2+ lub great weaponami.
Posiadamy też trochę strzelania jak leadbercherzy ( walący D6 hitów z 1 ap każdy), scrapluncher (rydwano katapulta z killing blowem) czy najlepsza Jronblaster (rydwano działo walące z siłą 10 z możliwością rzucenie 2 razy na dystans toczenia się kuli)
A tk
Mi się zdaje że jest to armia defensyno-kontrująca z silną magią (gigant i ołtarz i scroll) z dużą ilością łuczników. Do tego dodajesz rydwany i tych rycerzy na stalkerach. Nie zdarzyło mi się grać z tk grającym na hordach ale moge się mylić. Niech gracz Tk się wypowie
Więc wybieraj
gram ogrami i po prostu lubię tą armię. Zupełnie inaczej się gra modelami które mają po minimum 3 W i 3 A.Oddziały zwykle skłąda się od 3 modeli do nawet 15-18.
Jak dla mnie jest to armia typowo ofensywna lub ofensywo -defensywna w zależności od przeciwników oczywiście.
Magia jest taka sobie nie posiadamy na przykład żadnych dopalaczy do gry tak jak TK nie licząc gruts sickle ( ale ma jedną wadę)
magików możesz wybrać na 3 główne typy np.1) duży mag z great mawem 2) 2 firebellów (magów ognia z fire breathem i ognistymi atakami) 3)dużego z deathem niebios lub beastem i drugi mały z great mawem. Wybierasz co ci się podoba. posiadamy także silną anty magie taką jak hellheart i Rune maw o którym wspomnę później.
Z jednostek piechoty to bardzo popularne są jednostki irongutów i meneaterów z rożnymi zdolnościami które wybierasz jak robisz rozpę. mniej popularne są zwykłe bule
Ostatnio zauważyłem że wielu graczy gra na dużym klocku ironów od 10 do 15 chłopa i pakuje tam bohaterów ( w tym BSB ze sztandarem który przerzuca czary targetujące jednostkę)Ogry posiadają także aż 2 duże monstry o ciekawych zdolnościach (ale na nich nie grałem) stonehorna i thuntertuska. z nowych jednostek jest jesze fajna mournfang cavalery taka szybka ciężka kawaleria z sevem 2+ lub great weaponami.
Posiadamy też trochę strzelania jak leadbercherzy ( walący D6 hitów z 1 ap każdy), scrapluncher (rydwano katapulta z killing blowem) czy najlepsza Jronblaster (rydwano działo walące z siłą 10 z możliwością rzucenie 2 razy na dystans toczenia się kuli)
A tk
Mi się zdaje że jest to armia defensyno-kontrująca z silną magią (gigant i ołtarz i scroll) z dużą ilością łuczników. Do tego dodajesz rydwany i tych rycerzy na stalkerach. Nie zdarzyło mi się grać z tk grającym na hordach ale moge się mylić. Niech gracz Tk się wypowie
Więc wybieraj
OK ma moim zdaniem fajny fluff. Maszerują za jedzeniem, a orkowie za młócką i to ma być głębokie? 

- Klnę się na Sigmara - nigdy nie weźmiecie mnie żywcem, upadli słudzy ciemności!
- Nigdy nie zamierzaliśmy. Zastrzelcie go.
Takaris Fellblade, kapitan Czarnej Arki "Udręka"
- Nigdy nie zamierzaliśmy. Zastrzelcie go.
Takaris Fellblade, kapitan Czarnej Arki "Udręka"
Więc, za czym maszerują poszczególne armie:
- Krasnoludy: za piwem.
- HE: za równością.
- Skaveny: za spaczeniem.
- DE: za własnym wkurzeniem.
- Emp: za czymś tam pewnie maszerują.
- VC: za potrzebą.
- Lizaki: bo tak kazała spasła żaba.
- TK: nie maszerują w ogóle.
- WoChy: za rozwałką.
- Leśniaki: nie wiadomo.
- Breta: za kielonem.
Rzeczywiście, mamy tu wybór głębokich i klimatycznych armii
.
- Krasnoludy: za piwem.
- HE: za równością.
- Skaveny: za spaczeniem.
- DE: za własnym wkurzeniem.
- Emp: za czymś tam pewnie maszerują.
- VC: za potrzebą.
- Lizaki: bo tak kazała spasła żaba.
- TK: nie maszerują w ogóle.
- WoChy: za rozwałką.
- Leśniaki: nie wiadomo.
- Breta: za kielonem.
Rzeczywiście, mamy tu wybór głębokich i klimatycznych armii

Emp: za żołdemKlafuti pisze:Więc, za czym maszerują poszczególne armie:
- Emp: za czymś tam pewnie maszerują.
- Leśniaki: nie wiadomo. .
Leśniaki: nie maszerują oni kampią w krzakach
Jeśli chodzi o TK.
Jest to armia defensywno - kontrowa. Opiera się podobnie jak VC na bohaterach dzięki którym masz możliwość wskrzeszania unitów, także taktyka opiera się na bronieniu herosów. Do dyspozycji masz przyjemne katapulty, sfinksa, lichmistrzów oraz ołtarz + standardowąpiechotę/łuczników. Do kontry rydwany oraz konnica, dodatkowo bardzo ciekawymi unitami w TK są wężyki oraz skorpiony które mogą dość łatwo zniszczyć niebroniony park maszynowy przeciwnika. +kilka innych unitów rzecz jasna.
Jeśli chodzi o fluff to bodajże zły lich wskrzesił na pustyni umarlaków ale okazali się oni rozumni, powskrzeszali swoich pobratymców i nastała wojna pomiędzy panem a "dziećmi" to tyle

Do niczego nie będę namawiał bo to twoja decyzja, ale popatrz na figurki i sam zdecyduj co nie będzie cię kuło w oko podczas bitwy.
50 % tego co napisałeś to bzdura.Vraith pisze:Jeśli chodzi o TK.
Jest to armia defensywno - kontrowa. Opiera się podobnie jak VC na bohaterach dzięki którym masz możliwość wskrzeszania unitów, także taktyka opiera się na bronieniu herosów. Do dyspozycji masz przyjemne katapulty, sfinksa, lichmistrzów oraz ołtarz + standardowąpiechotę/łuczników. Do kontry rydwany oraz konnica, dodatkowo bardzo ciekawymi unitami w TK są wężyki oraz skorpiony które mogą dość łatwo zniszczyć niebroniony park maszynowy przeciwnika. +kilka innych unitów rzecz jasna.

To zawsze możesz naprostować
. Nie ma to z resztą znaczenia, chodzi jedynie o przybliżenie całokształtu armii, a w większości wypadków ma ona styl właśnie defensywno- kontrowy, jak to ładnie zostało ujęte. Tomb kingi to wolna armia, z mocną magią i nienajgorszym strzelaniem, jak na battla dosyć pewna jeśli chodzi o losowość. Nie ma w sumie sensu wymieniać teraz jednostek wraz z opisem, do czego służą 


- Zaklinacz Kostek
- Falubaz
- Posty: 1346
- Lokalizacja: In Stahlgewittern
O przepraszam, WoCh maszeruje za tolerancją religijną dla uciśnionych rzesz wyznaców mrocznych bogów. Walczą o lepszy, pozbawiony religijnych uprzedzeń, Stary ŚwiatKlafuti pisze:Więc, za czym maszerują poszczególne armie:
- WoChy: za rozwałką.

@Shador: proponuję pograć trochę na proksach zarówno TK jak i OK. Sam ocenisz co Tobie bardziej pasuje.
Lest we forget:

