TK czy OK

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Denn
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 163
Lokalizacja: Karaz-Wawa

TK czy OK

Post autor: Denn »

Podobne pytanie zadalem w dziale TK, ale wydaje mi sie, ze tutaj bedzie wiekszy odzew.

Po dwoch latach mam ochote wrocic do WFB. Zastanawiam sie nad Tomb Kings a Ogre Kingdoms (glownie ze wzgledu na to, ze sa po reedycji). Moglby mi ktos nakreslic mechaniki Tych dwoch armii?

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

TK to armia głównie defensywna, z moncą magią i dobrym strzelaniem. Jest jednak dość powolna. Ogry zaś to wiadomo, duże oddziały ogrów i full napór wspierany magią i jakimś tam strzelaniem.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

wydzielone
Obrazek

Awatar użytkownika
wru
Chuck Norris
Posty: 651
Lokalizacja: "Kieł" Kielce

Post autor: wru »

Oczywiście, że Tomb Kings. Ogry to parodia i nie wiem jak GW mogło takiego coś wydać. Maszerujące hordy ogrów gdzieś tam bo nie ma żarcia. To jest takie płytkie, że aż żal.
Come crawling faster, obey your Master...

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Kolega nie pytał się o fluff, tylko o mechanikę :roll:
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Malkolm
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 187

Post autor: Malkolm »

Odrobina prywaty & krótki reserach
wru pisze:Oczywiście, że Tomb Kings. Ogry to parodia i nie wiem jak GW mogło takiego coś wydać. Maszerujące hordy ogrów gdzieś tam bo nie ma żarcia. To jest takie płytkie, że aż żal.
wru pisze:Ja się wciąż zastanawiam jak można takie armie Jak Dogs Of War oraz Kislev zepchnąć do podziemia a zamiast tego wydawać szajs jakim są ogry :twisted: [...] Poprostu horda ogrów maszerująca gdzieś tam bo jedzenia ni ma jest bardzo płytka. Powinni zostać jako najemnicy w Dogsach albo Imperium. Szkoda, też nie wspomnieć o najwięksym marnotrawstwie jakim jest brak armii Fimirów :cry:
wru pisze:W SoM dali Fimira i teraz znowu się pojawią, mam nadzieję, że w końcu GW wyda ich jako nową armię. Fimirowie mają bardzo niewykorzystany potencjał i są o wiele ciekawszą rasą niż np. ogry, które są coraz bardziej parodią niż poważną armią. W ogóle Fimirowie mają niesamowity klimat, te bagna, mgła, mrok i pradawne tajemnice :twisted:

Patrząc na te posty wystawiam pacjentowi diagnozę:

słowna sraczka to objaw zatwardzenia umysłowego. ](*,)
Obrazek

as1
Chuck Norris
Posty: 628

Post autor: as1 »

kolega wru może se dać spokój już:)

gram ogrami i po prostu lubię tą armię. Zupełnie inaczej się gra modelami które mają po minimum 3 W i 3 A.Oddziały zwykle skłąda się od 3 modeli do nawet 15-18.
Jak dla mnie jest to armia typowo ofensywna lub ofensywo -defensywna w zależności od przeciwników oczywiście.
Magia jest taka sobie nie posiadamy na przykład żadnych dopalaczy do gry tak jak TK nie licząc gruts sickle ( ale ma jedną wadę)
magików możesz wybrać na 3 główne typy np.1) duży mag z great mawem 2) 2 firebellów (magów ognia z fire breathem i ognistymi atakami) 3)dużego z deathem niebios lub beastem i drugi mały z great mawem. Wybierasz co ci się podoba. posiadamy także silną anty magie taką jak hellheart i Rune maw o którym wspomnę później.
Z jednostek piechoty to bardzo popularne są jednostki irongutów i meneaterów z rożnymi zdolnościami które wybierasz jak robisz rozpę. mniej popularne są zwykłe bule
Ostatnio zauważyłem że wielu graczy gra na dużym klocku ironów od 10 do 15 chłopa i pakuje tam bohaterów ( w tym BSB ze sztandarem który przerzuca czary targetujące jednostkę)Ogry posiadają także aż 2 duże monstry o ciekawych zdolnościach (ale na nich nie grałem) stonehorna i thuntertuska. z nowych jednostek jest jesze fajna mournfang cavalery taka szybka ciężka kawaleria z sevem 2+ lub great weaponami.
Posiadamy też trochę strzelania jak leadbercherzy ( walący D6 hitów z 1 ap każdy), scrapluncher (rydwano katapulta z killing blowem) czy najlepsza Jronblaster (rydwano działo walące z siłą 10 z możliwością rzucenie 2 razy na dystans toczenia się kuli)

A tk
Mi się zdaje że jest to armia defensyno-kontrująca z silną magią (gigant i ołtarz i scroll) z dużą ilością łuczników. Do tego dodajesz rydwany i tych rycerzy na stalkerach. Nie zdarzyło mi się grać z tk grającym na hordach ale moge się mylić. Niech gracz Tk się wypowie

Więc wybieraj

Awatar użytkownika
Denn
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 163
Lokalizacja: Karaz-Wawa

Post autor: Denn »

@up

Solidna dawka info :)

Dzięki.

Awatar użytkownika
Jacobs
Falubaz
Posty: 1127

Post autor: Jacobs »

Wru dobrze gada o Ograch ;)
wenanty pisze: Anioł zagłady przerzuca się na budżetową kawę? Koniec świata (sic!).
Turniejowo nowe WE

12/4/5

Awatar użytkownika
Denn
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 163
Lokalizacja: Karaz-Wawa

Post autor: Denn »

Abaddon pisze:Wru dobrze gada o Ograch ;)

Daaamn, natłok informacji, czuję się przygnieciony ;) :roll:

as1
Chuck Norris
Posty: 628

Post autor: as1 »

koledzy niestety nie lubią ogrów ale cóż takie ich zdanie:)

Mi się fluff ogrów podoba wraz z figurkami widocznie każdy co innego lubi:)

Awatar użytkownika
Eriks281
Chuck Norris
Posty: 537

Post autor: Eriks281 »

OK ma moim zdaniem fajny fluff. Maszerują za jedzeniem, a orkowie za młócką i to ma być głębokie? :D
- Klnę się na Sigmara - nigdy nie weźmiecie mnie żywcem, upadli słudzy ciemności!

- Nigdy nie zamierzaliśmy. Zastrzelcie go.

Takaris Fellblade, kapitan Czarnej Arki "Udręka"

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

Kolega pisze, że dogs of war jest klimatyczne, oni maszerują za pieniądzem ;)
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3443
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

Więc, za czym maszerują poszczególne armie:
- Krasnoludy: za piwem.
- HE: za równością.
- Skaveny: za spaczeniem.
- DE: za własnym wkurzeniem.
- Emp: za czymś tam pewnie maszerują.
- VC: za potrzebą.
- Lizaki: bo tak kazała spasła żaba.
- TK: nie maszerują w ogóle.
- WoChy: za rozwałką.
- Leśniaki: nie wiadomo.
- Breta: za kielonem.

Rzeczywiście, mamy tu wybór głębokich i klimatycznych armii :wink: .
Obrazek
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia."
~Warren E. Buffett

Świński
Wodzirej
Posty: 747

Post autor: Świński »

Klafuti pisze:Więc, za czym maszerują poszczególne armie:
- Emp: za czymś tam pewnie maszerują.
- Leśniaki: nie wiadomo. .
Emp: za żołdem
Leśniaki: nie maszerują oni kampią w krzakach


Jeśli chodzi o TK.
Jest to armia defensywno - kontrowa. Opiera się podobnie jak VC na bohaterach dzięki którym masz możliwość wskrzeszania unitów, także taktyka opiera się na bronieniu herosów. Do dyspozycji masz przyjemne katapulty, sfinksa, lichmistrzów oraz ołtarz + standardowąpiechotę/łuczników. Do kontry rydwany oraz konnica, dodatkowo bardzo ciekawymi unitami w TK są wężyki oraz skorpiony które mogą dość łatwo zniszczyć niebroniony park maszynowy przeciwnika. +kilka innych unitów rzecz jasna.

Jeśli chodzi o fluff to bodajże zły lich wskrzesił na pustyni umarlaków ale okazali się oni rozumni, powskrzeszali swoich pobratymców i nastała wojna pomiędzy panem a "dziećmi" to tyle :)

Do niczego nie będę namawiał bo to twoja decyzja, ale popatrz na figurki i sam zdecyduj co nie będzie cię kuło w oko podczas bitwy.

Awatar użytkownika
Artein
Masakrator
Posty: 2284

Post autor: Artein »

Klafuti pisze: - Emp: za czymś tam pewnie maszerują.
Za niczym. Zwykle to na nich maszerują. :roll:

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

Vraith pisze:Jeśli chodzi o TK.
Jest to armia defensywno - kontrowa. Opiera się podobnie jak VC na bohaterach dzięki którym masz możliwość wskrzeszania unitów, także taktyka opiera się na bronieniu herosów. Do dyspozycji masz przyjemne katapulty, sfinksa, lichmistrzów oraz ołtarz + standardowąpiechotę/łuczników. Do kontry rydwany oraz konnica, dodatkowo bardzo ciekawymi unitami w TK są wężyki oraz skorpiony które mogą dość łatwo zniszczyć niebroniony park maszynowy przeciwnika. +kilka innych unitów rzecz jasna.
50 % tego co napisałeś to bzdura.
Obrazek

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

To zawsze możesz naprostować ;). Nie ma to z resztą znaczenia, chodzi jedynie o przybliżenie całokształtu armii, a w większości wypadków ma ona styl właśnie defensywno- kontrowy, jak to ładnie zostało ujęte. Tomb kingi to wolna armia, z mocną magią i nienajgorszym strzelaniem, jak na battla dosyć pewna jeśli chodzi o losowość. Nie ma w sumie sensu wymieniać teraz jednostek wraz z opisem, do czego służą ;)

Awatar użytkownika
Zaklinacz Kostek
Falubaz
Posty: 1346
Lokalizacja: In Stahlgewittern

Post autor: Zaklinacz Kostek »

Klafuti pisze:Więc, za czym maszerują poszczególne armie:
- WoChy: za rozwałką.
O przepraszam, WoCh maszeruje za tolerancją religijną dla uciśnionych rzesz wyznaców mrocznych bogów. Walczą o lepszy, pozbawiony religijnych uprzedzeń, Stary Świat :mrgreen:

@Shador: proponuję pograć trochę na proksach zarówno TK jak i OK. Sam ocenisz co Tobie bardziej pasuje.
Lest we forget:
Obrazek

Awatar użytkownika
Malkolm
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 187

Post autor: Malkolm »

O przepraszam, WoCh maszeruje za tolerancją religijną dla uciśnionych rzesz wyznaców mrocznych bogów. Walczą o lepszy, pozbawiony religijnych uprzedzeń, Stary Świat :mrgreen:
WoCh - najwięksi kosmopolici Starego Świata :mrgreen: tylko zły PR mają :evil:
Obrazek

ODPOWIEDZ