26 listopad 2011 (sobota), Bielsko-Biała
Miło nam zaprosić po raz kolejny wszystkich graczy oraz fanów gry Warhammer Fantasy Battles na siódmy już turniej z serii Mistrzostw Podbeskidzia!
Tak jak w ubiegłych latach chcemy tym turniejem zapełnić weekend dobrą zabawą przy grze, plus kilka dodatkowych atrakcji bazujących na naszym hobby. Dla nas to duża impreza i chcemy by wzięło w niej udział jak najwięcej graczy, tylko tak będzie się ona Wam podobała - stąd też zapraszamy nie tylko graczy z najbliższych okolic, ale także z innych miast i miasteczek. Ogólnie - każdego kto w tym terminie ma czas, ma trochu figsów, i ma ochotę przyjechać by zagrać nawet, a raczej zwłaszcza, jeśli dawno już nie grał w Warhammera, a jego figurki pokrył kurz.
Turnieje nazwane przez nas "Mistrzostwami Podbeskidzia", zostały zapoczątkowane przez nasz klub w 2005 roku. Założenie podstawowe to turniej nastawiony na klimat, hobbystykę i pogranie, gdzie aby zostać zwycięzcą trzeba w równym stopniu pokazać umiejętności gracza jak i podejście hobbystyczne do tej gry, czyli pokazać się z jak najlepiej przygotowana i wypieszczona armia oraz akceptować fakt e chcemy na czas tych rozgrywek udostępnić szersze zasady (specjale i tylko takie klaryfikacje zasad które są absolutnie niezbędne – nic ponadto).
Od czterech lat przygotowujemy te dla zwycięzców specjalne trofea – rzadkie figurki produkcji Games Workshop, osadzone na podstawach pucharowych, przygotowywane i malowane przez naszych najlepszych modelarzy w regionie. Zwycięzca naszego turnieju stanie się posiadaczem oryginalnej nagrody, która jest owocem sporej pracy.
Na turniej ma wstęp każdy, bielszczanie zapraszają

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
I. Podstawowe informacje
Data: 26 listopad 2011 (sobota)
Godzina rozpoczęcia gier: g. 9:30 (prosimy stawiać się już od 9:00 by dokonać zapisu) /zmiana z dnia 14.11/
Planowane zakończenie:ok g. 20:30
Format: 2600 pkt, GW – z opcją bohaterów specjalnych (szczegóły w dalszej części dokumentu)
Wpisowe: 30 zł
Kontakt: Tel: (33) 8213432, lub 660527787, mail: sklep.gnom@gmail.com
Prerejestracja:
Zgłoszenia prosimy kierować na adres: sklep.gnom@gmail.com lub też zgłaszać telefonicznie.
Przy zgłoszeniach należy podać: Imię, Nazwisko, Miejscowość.
Rozpiski:
Rozpiski na turniej należy przesłać na adres: wfb.gnom@gmail.com
Rozpiski będą punktowane i sprawdzone jeśli zostaną wysłane do dnia 25.11 (piątek) do godziny 12:00
Nagrody:
* Zwycięzca otrzymuje tytuł Mistrza Podbeskidzia 2011 wraz ze specjalnie przygotowanym na tę okazję pucharem (puchar to tym razem specjalnie pomalowana figurka na podstawie pucharowej z tabliczką pamiątkową – jak zwykle na tym turnieju ma się wyróżniać i tym razem też tak będzie!). Otrzymuje też bon na zakupy w naszym sklepie o wartości 200 zł.
* Drugie miejsce jest premiowane bonem zakupowym w wysokości 150 zł
* Trzecie miejsce jest premiowane bonem zakupowym w wysokości 100 zł
* Dodatkowo zostaną wyróżnieni i nagrodzeni gracze, którzy będą najlepsi spośród swoich armii (czyli gracz z najlepszym wynikiem z armii Bretonni, z najlepszym wynikiem z armii Ogrów, itd.). Otrzymają oni specjalne dyplomy oraz jeśli nie zdobyli żadnego z trzech pierwszych miejsc także bon zakupowy w wysokości 50 zł.
* Zostanie także wyłoniona i nagrodzona Najbardziej Klimatyczna Armia turnieju.
* Będą także nagrody losowane – ich ilość i wartość zależy od Waszej frekwencji (osób 40+) – tym bardzie zapraszamy!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
II. Miejsce Turnieju i noclegu:
Miejscem naszego turnieju będzie sala w Szkole Podstawowej nr 9 w Bielsku-Białej:
Szkoła Podstawowa nr 9 im. Tadeusza Kościuszki
ul.Piłsudskiego 47
43-300 Bielsko-Biała
** strona szkoły do wglądu: http://www.sp9bielsko.szkolnastrona.pl/
Szkoła znajduje się 3 minuty drogi pieszo od sklepu Gnom.
Opcja noclegu z piątku na sobotę:
- dla uczestników turnieju mamy przygotowaną opcję noclegu w naszym klubie – potrzebna jest karimata i śpiwór. Na miejscu jest zakaz spożywania napojów alkoholowych, ale w pobliskiej Tawernie Morgan można będzie zabawić pewnie do 1-2 godziny w nocy. W klubie zawsze można przysiąść też przy jakiejś planszówce.
Jeśli ktoś będzie chętny skorzystać z tej opcji proszę zgłaszanie się - pisząc w tym temacie, lub na forum Gnoma, lub dzwoniąc bezpośrednio do mnie: 660527787
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
III. Konkretne ustalenia formatu:
TWORZENIE ARMII:
* Format punktowy to 2600 pkt. Armia nie może przekroczyć tej wartości.
* Dostępne są wszystkie oficjalne i aktualne armie z ksiąg GW, uzupełnione o erraty i dodatki z dokumentów oficjalnych FAQ oraz artykułów z czasopisma White Dwarf (ostatnie dodatki do armii Vampire Counts),
* Dopuszczamy, jak na turniej hobbystyczny przystało, armię Chaos Dwarfs zgodnie z zasadami księgi Tamurkhan, the Throne of Chaos (Forge World),
* Na turnieju można używać zasad dodatkowych oddziałów i modeli z księgi Tamurkhan, the Throne of Chaos (Forge World). Warunkiem wystawienia tych jednostek jest posiadanie oryginalnych modeli (od tej zasady NIE MA wyjątków) /dodane dnia 24.11/
* Dopuszczamy także na życzenie możliwość skorzystania z zasad kawalerii Rhinox'ów opisanych w na stronie Forge World, pod warunkiem posiadania oryginalnych lub bardzo dobrze skonwertowanych modeli (w razie wątpliwości prosimy o kontakt) /aktualizacja wpisu dnia 22.11/
* Jak na Mistrzostwa Podbeskidzia przystało można wykorzystać w armii bohaterów specjalnych, jednak aby trochę wyrównać rozgrywkę jesteśmy zmuszeni do lekkich ich uściśleń oraz oddalenia od turnieju trzech wodzów, którzy w tym czasie potrzebni są na innych frontach, i tak na te mistrzostwa nie zabiorą się z nami Teclis, Thorek oraz Kairos Fateweaver – tych bohaterów nie możecie użyć w Waszych rozpiskach w tym roku.
Szczegółowa tabelka z którą zapoznać się winien każdy chcący wystawić bohatera specjalnego znajduje się w dokumencie turniejowym (plik PDF) do ściągnięcia poniżej.
Warunkiem użycia bohatera specjalnego w armii jest posiadanie jego oryginalnego modelu, lub dobrej konwersji jeśli model ten nie jest dostępny.
* Jak na turniej odpowiedniej klasy, żeby być całkowicie fair-play wobec przeciwników nie można w armii posiadać żadnych proxów – czyli wystawiamy figurki do oddziałów w jakich mają być, nie ma tez żadnych „pustych” podstawek czy też „koni bez jeźdźców”. Nie ma wyjątków od tej zasady – jeśli gracz nie będzie posiadał figurek będzie musiał zmienić rozpiskę.
ROZGRYWKA:
* Na turnieju zostaną rozegrane 4 bitwy.
* Jesienne Wiatry Magii: Podczas naszego turnieju Wiatry Magii są słabsze – kwestia klimatu i pory roku, a co za tym idzie są dwie zasady które będą obowiązywać na turnieju:
a) Podczas wszystkich bitew obowiązuje nadrzędna zasada możliwości użycia tylko 12 kości podczas jednej fazy magii, niezależnie od ilości wygenerowanych.
b) Czary działające na całość regimentu nie korzystające z wzorników – bohaterowie w tych regimentach mogą wykorzystać zasadę „Look Out, Sir!”
* Rozgrywane scenariusze są opisane poniżej. Staraliśmy się dobrać zasady scenariuszy tak, by zróżnicowały rozgrywkę i trochę utrudniły w konkretnych bitwach topowym armiom granie na topowych rozpiskach. Na Wasze opinie w tym punkcie chętnie czekamy.
* Wymiary stołów bitewnych na ten turniej: 48'' x 72''.
* Na turnieju w kwestii zasad są respektowane najnowsze polskie uściślenia sędziowskie, plus wszystkie aktualne erraty i FAQ. W sprawach szczególnych - pytać mailowo lub w naszym sklepie przed turniejem, lub też sędziego podczas turnieju.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
IV. Scenariusze turniejowe
BITWA I - scenariusz podstawowy: BLOOD AND GLORY
Dodatkowe zasady bitwy:
Liczenie punktów za ten scenariusz zgodnie z systemem Arenowym.
** Duchy Zemsty: Na ziemiach gdzie toczone będą walki pomiędzy graczami ścierało się już w przeszłości wiele armii, pozostałe po nich duchy czerpią siły z magicznych przedmiotów – im silniejszych tym lepiej!
W pierwszej i drugiej swojej turze gracz ma możliwość wybrania jednej z sił magicznych będących w posiadaniu dowolnego modelu w armii przeciwnika (mogą to być również przedmioty bohaterów specjalnych):
- Przedmioty Magiczne
- Bloodline'y
- Cnoty
- Moce Slaan'a
- Demoniczne Gifty
- Krasnoludzkie Runy – przedmiot ten automatycznie jest niszczony i nie można z niego korzystać do końca tej bitwy. Wyboru i niszczenia dokonuje się przed rozpoczęciem tury zanim zostaną podjęte jakiekolwiek akcje.
W ten sposób oba gracze mają możliwość zdjęcia do dwóch przedmiotów armii przeciwnej które będą uważać za największe zagrożenie. /aktualizacja wpisu dnia 22.11/
BITWA II - scenariusz podstawowy: MEETING ENGAGEMENT
Dodatkowe zasady bitwy:
**Zmiana względem podręcznika: w tym scenariuszu nie ma opcji rezerw.
** Grupy Dowódcze: Każdy taktyk wie że armia pozbawiona dowództwa przestaje być zagrożeniem...
Po zakończeniu bitwy i przeliczeniu punktów należy dodać do zdobytych dużych punktów +1 dodatkowy punkt za każdego zdjętego bohatera z armii przeciwnej, oraz + 2 punkty za każdego zdjętego Lorda. W ten sposób ustala się końcową różnicę dużych punktów i ostateczny wynik tej bitwy.
BITWA III - scenariusz podstawowy: BATTLE FOR THE PASS
Dodatkowe zasady bitwy:
Stałe Wiatry Magii
W każdej turze tej bitwy podczas fazy Magii generowane jest automatycznie 7 kości dla gracza rzucającego czary i 4 kości dla gracza przeciwnego. Nie można w żaden sposób wygenerować większej ilości kości (dotyczy obu graczy).
Nie można podczas jednej tury zużyć więcej niż 7 kości na rzucanie czarów.
Nie można podczas jednej tury zużyć więcej niż 4 kości na dispelowanie czarów.
Nie działają żadne zasady specjalne dające dodatkowe kości – tak armijne jak i podręcznikowe (z zasad magii).
Bonusy zmieniające wyniki na kościach jak i przedmioty „kradnące” kości działają nadal.
BITWA IV - scenariusz podstawowy: BATTLELINE
Dodatkowe zasady bitwy: brak
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
V. Punktacja Turniejowa
Turnieje klasy Mistrzostwa Podbeskidzia cechują się naciskiem na hobbystykę. Nie oznacza to oczywiście że gra nie jest ważna, wręcz przeciwnie, ale dla nas prawdziwy zwycięzca turnieju to osoba która potrafi połączyć umiejętności z gry z zadbaniem o, swoją armię i klimatyczne podejście do swojego hobby. Daje to też możliwość wykazania się graczom którzy rzadziej turnieje odwiedzają, a mają armie które chcieliby pokazać i pograć dla samej przyjemności rozgrywki. Dla nich właśnie jest punktacja hobbystyczna, no i specjalne nagrody dla najlepszych z danej armii - w ten sposób nawet jeśli ktoś gra tzw. "armią niszową", to jest graczem biorącym udział w turnieju hobbystycznym i będzie mierzył się także z wynikami swoich armijnych ziomków.
V.a - Punktacja za Bitwy
W każdej z bitew można będzie zdobyć maksymalnie 20 punktów, zgodnie ze scenariuszami. W sumie za tę część turnieju można zdobyć więc 80 punktów.
V.b - Punktacja Hobbystyczna
Punktacja Armii
- Opis Armii.
Jeśli gracz przygotował opis swojej armii według poniższego schematu – otrzymuje 2 Punkty Turniejowe:
* Nazwa Armii
* Nazwa Generała
* Opis armii oraz jej celu w tej batalii (minimum 8 zdań) - Opisy armii są zbierane na początku turnieju!!
- Materiały
* Czytelna i prawidłowa rozpiska nadesłana do sprawdzenia przed turniejem - + 1 Punkt Turniejowy
* Posiadanie materiałów potrzebnych do rozgrywki (kości, miarka)- + 1 Punkt Turniejowy
* Posiadanie własnej księgi armii - + 2 Punkty Turniejowe (tak, to bardzo ważny element dla nas, ułatwia i usprawnia rozgrywkę, wiec te punkty to mocna motywacja ale dzięki temu też możliwość przeprowadzenia dobrego turnieju)
- Wygląd Armii – malowanie
Gracz może otrzymać punkty za pomalowanie armii. Mimo, iż armia nie musi być pomalowana by wziąć udział w turnieju, to warto o tym pomyśleć – w końcu to nasze hobby. Oto jak prezentuje się punktacja:
* Przygotowanie Modeli – 1 Punkt Turniejowy
Modele są oczyszczone, starannie sklejone, użyty Green Stuff do zaklejenia większych przerw, itp.
* Podstawki – 1-2 Punkty Turniejowe
Podstawki są pomalowane i ujednolicone – 1 Punkt. Jeśli gracz ma unikalny design, trzyma się klimatu armii, przygotowane
Movement Tray’e itp. – dodatkowy punkt.
* Malowanie podstawowe – 1 Punkt Turniejowy
Jeśli Armia jest pomalowana przynajmniej trzema podstawowymi kolorami. Uwaga te punkty przyznaje się za całość – armia
jest albo nie jest pomalowana.
* Detale – 1-2 Punkty Turniejowe
Malowanie szczegółów takich jak oczy, gemy, zęby, dodatkowy ekwipunek. W przypadku ponad 50% modeli – 1 Punkt. W
przypadku całości armii – 2 punkty.
* Wykończenie – 1-2 Punkty Turniejowe
Malowanie jest równe, dokładne, użyto efektu cieni (shading/highlighting/washe) – 1 Punkt w przypadku przynajmniej 50%
modeli. 2 Punkty jeśli dotyczy to całej armii.
* Efekt WOW – 1 Punkt Turniejowy
Czyli całokształt, jeśli armia przejawia jeden styl, potrafi poddać obserwatora z zadumę, itp. Dotyczy tylko armii pomalowanych w całości wraz z podstawkami.
- Wygląd Armii – Inne
* Konwersje – 1-2 Punkty Turniejowe.
Za konwersje można otrzymać do dwóch punktów, w zależności od ich ilości i jakości.
* WYSIWYG (What You See is What You Get) – 1-3 Punkty Turniejowe.
Czyli zgodność modeli i ich posiadanego ekwipunku z rozpiską. Punktacja ta dotyczy przede wszystkim broni, zbroi,
wierzchowców oraz Command Groups. Do tego punktu nie liczą się takie elementy jak: rodzaj zbroi (czy lekka czy ciężka),
przedmioty magiczne inne niż bron i zbroja, broń ręczna (hand weapon) – zgodnie z zasadami ma ja każdy.
Punkty otrzymujemy: jeden za WYSIWYG w przynajmniej 50% wartości punktowej armii, jeden za całość, jeden za bohaterów
oraz Sztandary.
Jak widać powyżej, w przypadku spełnienia wszystkich warunków - a jest to ujęte dość dokładnie i czytelnie w ramy punktowe, i nie trzeba być mistrzem malarskim żeby to uzyskać w większości, wystarczy trochę pracy - uzyskać można 20 punktów. Czyli te punktu to nasza piąta bitwa drodzy gracze - i tu właśnie podejście i jakość ją wygrywają, zapraszam do rywalizacji!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
VII. Harmonogram Turnieju
Sala turniejowa będzie otwarta w sobotę od g. 8:30. Graczy chętnych do pomocy przy ustawianiu stołów zapraszamy wcześniej – pomoc BARDZO potrzebna, więc zapraszam tak jak w latach ubiegłych miejscowych graczy do trochę wcześniejszego przybycia (skoro uważamy się za graczy hobbystycznych to szanujmy się wzajemnie, nie zostawiajmy wszystkiego na głowie jednej osoby).
Prosimy o punktualne przybycie, co oznacza PRZED godziną 9:30. Jeśli osoby z dalszych okolic miałyby problem z dojazdem na tę godzinę od razu proszę o kontakt, podobnie gdyby pociąg/autobus się spóźniał w dniu turnieju też proszę dzwonić bezpośrednio do organizatora (patrz Kontakt).
HARMONOGRAM TURNIEJU
Harmonogram pozostaje tylko punktowy. Celem turnieju jest rozegranie czterech bitew, tak by turniej był miarodajny. Nie zrobimy tego jednak bez Waszej pomocy. Czas na pierwszą bitwę został ustawiony na 2 godziny 50 minut. Wiemy też że po drugiej bitwie będzie chwila wytchnienia i przerwa na posiłek (ok. 30 minut). Resztę czasów będziemy dostosowywać na bieżąca – liczymy na dobrą zabawę i rozsądek czasowy także z Waszej strony – ku dobru wspólnemu

8:30 – Otwarcie sali.
9:00 – Rozpoczęcie zapisów. Przy zapisach należy pokazać rospiskę armii lub odebrać tę którą wysłaliśmy mailem do sprawdzenia.
9:25 - Koniec zapisów, spotkanie organizacyjne graczy
9:30 – – Start Rundy pierwszej. Czas na tę bitwę: 2 godziny 50 minut.
Następne punkty będą dostosowywane na bieżąca, tak by zakończyć całość w rozsądnym czasie. Gdzie się będzie dało tam będziemy oszczędzać.
Po drugiej bitwie będzie przerwa na posiłek
ok. 20:30 – zakończenie oficjalne, wyniki, rozdanie nagród.
/aktualizacja wpisu dnia 22.11/
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
VI. Regulamin Mistrzostw Podbeskidzia 2011
-- Gracze są zobowiązani znać i respektować zasady gry, szczególnie dotyczące własnej armii, co oznacza również posiadanie na turnieju podręcznika do własnej armii. W przypadkach spornych wołamy sędziego. Jego decyzje też respektujemy.
-- Gracze są zobowiązani do przestrzegania kultury osobistej, zachowania czystości miejsca gry, zachować jak
najbardziej kulturalne zachowanie w stosunku do pozostałych uczestników turnieju. Postarajmy się wypaść tak, by dla żadnego z graczy nie był to czas tracony.
-- Gracze biorący udział w turnieju są zobowiązani do posiadania kostek, miarki, używanych przez siebie wzorników, zasad swojej armii, plus dodatkowe elementy jak las dla Wood Elfów (no chyba, że nie
będą ich używać). Brak tych akcesoriów opóźnia rozgrywkę, wiec będzie punktowane ich posiadanie.
-- Zabronione jest stawianie żywności i napojów na stolach bitewnych – za łamanie tego punktu będą przyznawane bezdyskusyjnie punkty karne.
-- Na sali turniejowej, jak i całym terenie szkoły, obowiązuje zakaz spożywania napojów alkoholowych. Łamanie tego punktu będzie skutkowało wydaleniem gracza z turnieju.
-- Gracze biorący udział w turnieju zgadzają się jednocześnie z regułami turnieju opisanymi w dokumencie turniejowym (do pobrania plik PDF poniżej).
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
VII. Kontakt
Organizator turnieju – Sklep hobbystyczny „Gnom”
Tel: (33) 8213432 (w godzinach pracy sklepu), email: sklep.gnom@gmail.com
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
VIII. DOKUMENT TURNIEJOWY MISTRZOSTW PODBESKIDZIA WFB 2011
Pełne zasady (w tym Bohaterowie Specalni) zebrane zostały dla Waszej wygody w jeden plik PDF. Można go pobrać tutaj:
http://gnom.bielsko.pl/pliki/MP2011_WFB__2011_11_24.pdf
ZAPRASZAMY !!!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Ostatnia aktualizacja: 24.11. Zwyczajowo kolorem czerwonym oznaczyłem zmiany. [color]