Multi-Combat i brak modeli wroga

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Multi-Combat i brak modeli wroga

Post autor: Asassello »

temat byl poruszony juz kiedys ale jako watek poboczny i nie zostalo to niestety do konca wyjasnione wyjasnione
1.
załużmy ze mamy taka sytuacje (mi przytrafila sie podobna)

D - kawaleria (tu Dragon Princes)
B - BSB z Battle Banerem
E - orzel
C - rydwan

A - lucznicy TK

....................................................................................EE
....................................................................................EE
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
....DDDBDD.......CC
............................CC
............................CC

elfy szarzuja wszystkim.. duzo impaktów, duzo kilsów, duzo na Banerze ;-) itp. - ogolny wynik walki - dosc duza przewaga HE - TK sie sypia tak, ze zostaje ich calych 5 w regimencie.

Jak bedzie wygladalo ustawienie walczacych po tym combacie? (czy ktores jednostki HE nie beda juz w combacie - jesli tak to które? i dlaczego wlasnie te)


2. podobny przyklad
M- minosy
P -kawaleria
C -rydwan

..........MMMM
....RRPPPPPPP
....RR

rydwan styka sie tylko rogiem. jeden minos ginie - czy mozna zdjac tego najbardziej po lewo - tak zeby w nastepnej turze CC rydwan nie bral juz udzialu w walce?
Obrazek

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Zwykle gram tak, że minimalizuje się przypadki wykluczania z walki jakiś modeli (bo już nie będą się stykać), ale z tego co się nagrałem to co gracz to inna opinia. Tak samo jak ze zsuwaniem kombatów :)

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Asassello pisze:temat byl poruszony juz kiedys ale jako watek poboczny i nie zostalo to niestety do konca wyjasnione wyjasnione
1.
załużmy ze mamy taka sytuacje (mi przytrafila sie podobna)

D - kawaleria (tu Dragon Princes)
B - BSB z Battle Banerem
E - orzel
C - rydwan

A - lucznicy TK

....................................................................................EE
....................................................................................EE
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
....DDDBDD.......CC
............................CC
............................CC

elfy szarzuja wszystkim.. duzo impaktów, duzo kilsów, duzo na Banerze ;-) itp. - ogolny wynik walki - dosc duza przewaga HE - TK sie sypia tak, ze zostaje ich calych 5 w regimencie.

Jak bedzie wygladalo ustawienie walczacych po tym combacie? (czy ktores jednostki HE nie beda juz w combacie - jesli tak to które? i dlaczego wlasnie te)


2. podobny przyklad
M- minosy
P -kawaleria
C -rydwan

..........MMMM
....RRPPPPPPP
....RR

rydwan styka sie tylko rogiem. jeden minos ginie - czy mozna zdjac tego najbardziej po lewo - tak zeby w nastepnej turze CC rydwan nie bral juz udzialu w walce?

Ad 1 bedzie wygladać to tak:


............EE
....AAAAA
DDDBDDCC
............. CC
..............CC

Ad 2

Nie nie można wykluczać z walki specjalnie jednostek są one wykluczane tylko gdy niema innej mozliwości

Awatar użytkownika
Heinrich
Kradziej
Posty: 969
Lokalizacja: TKF GRYF - Tczew
Kontakt:

Post autor: Heinrich »

Po prostu przesuwasz rydwan w prawo tak aby cały czas stykał się z przeciwnika jednostkami (syt. 2) i podobnie w walce w łucznikami tk, jak będzie ich malutko to tak przesuwasz jedna lub drugą twoją jednostkę aby mogli dalej uderzać i stykać się z tyloma modelami z iloma się stykali na początku walki.

lith
Oszukista
Posty: 872

Post autor: lith »

Gogol: Jak nie ma innej mozliwosci to sie oddzial uwalania CC sam napisales. Czemu mialby orla przestawiac? Jakby sie utrzymal w walce, to rozumiem Chariot i Dp w celu maksymalizacji, ale i tak mozna sie klocic czy chariot nie jest uwolniony.

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

To dokładnie identyczna sytuacja co np atak w oddział od tyłu

------------ jakaś konkretna linia
:lol: - przedni rank założmy piechoty
:? - ranki środkowe
:cry: - tylni rank który zginie od szarży

:twisted: - jakiś oddział rzeźników

----------------------------
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
:? :? :? :? :?
:? :? :? :? :?
:? :? :? :? :?
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:


w tym przypadku oddział :twisted: zaatakował od tylca oddział z 3 rankami zabijając powiedzmy 5 modeli (oddział piechoty zdał insane , miał stubborna lub unbrejkabla) ponieważ front oddziału piechoty nie zmienia pozycji to dosuwamy oddział :twisted: o ten 1 cal dalej by mógł dalej stykać się z oddziałem z ktorym walczy i wygląda to tak:

-----------------------------
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
:? :? :? :? :?
:? :? :? :? :?
:? :? :? :? :?
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

a NIE tak:

-----------------------------

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
:? :? :? :? :?
:? :? :? :? :?
:? :? :? :? :?
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

ani NIE jest tak że oddział :twisted: zostaje z walki wykluczony:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
:? :? :? :? :?
:? :? :? :? :?
:? :? :? :? :?

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Analogicznie postępujemy z orłem tyle ze modele są ściągane od boku a orzeł dosówany czasem jednak tak się zdarzy ze bedzie to niemożliwe np:


:twisted: :twisted:
:twisted: :twisted: - smok

8) 8)
8) 8) - rydwan
8) 8)

:x :x :x :x :x :x :x - zombie patrzące w <--- tą strone


:P :P :P :P :P - dodział dark riderów


:twisted: :twisted: ...................:P
:twisted: :twisted: ...................:P
:x :x :x :x :x :x :P
8) 8) ...................:P
8) 8)
8) 8)

Po combacie został 1 zombie więc dark riderzy odpadają z combata bo za cholere ich nie dostawisz do tego zombie

:twisted: :twisted: ................... :P
:twisted: :twisted: ................... :P
:x ........................ :P
8) 8) ................... :P
8) 8)
8) 8)

Awatar użytkownika
Heinrich
Kradziej
Posty: 969
Lokalizacja: TKF GRYF - Tczew
Kontakt:

Post autor: Heinrich »

Gogol pisze: Po combacie został 1 zombie więc dark riderzy odpadają z combata bo za cholere ich nie dostawisz do tego zombie

:twisted: :twisted: ................... :P
:twisted: :twisted: ................... :P
:x ........................ :P
8) 8) ................... :P
8) 8)
8) 8)
?

Zostaje tak:

:twisted: :twisted: :P
:twisted: :twisted: :P
.....:x :P
8) 8) :P
8) 8)
8) 8)

i nie widze problemu... raiderzy dalej walczą...

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

choc nie jestem pewien czy mozna przód jednostki przesunąć. to podam inny przykład


8) 8)
8) 8) ....................... :( :(
8) 8) ....................... :( :(
:x :x :x :x :x :x :x :lol:
:x :x :x :x :x :x :x :lol:
:x :x :x :x :x :x :x :lol:
:x :x :x :x :x :x :x :lol:
:twisted: :twisted: ....................... :oops:
:twisted: :twisted:


8) - rydwan
:lol: - Rark riderzy
:twisted: - smok
:( - hydra
:oops: - heros na buta


zostaje 1 zombie :

8) 8)
8) 8) :( :(
8) 8) :( :(
. .. :x
:twisted: :twisted: :oops:
:twisted: :twisted:


Dark riderzy wyłażą z walki

Awatar użytkownika
Jagal
Niszczyciel Światów
Posty: 4287
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: Jagal »

Zgadzam się ze wszystkim co powiedział gogol oprócz tego co poprawił Heinrich oraz:

czy przypadkiem na potrzeby battla nie ściąga się figurek z tylnego rzędu? czyli rząd :lol: powinien zostać ściągnięty..IMO ofc
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.


Snot Fanpage <<--- , klikać! ;)

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

nie bo :x ma przod <--- w te strone i go do tylu nie przesowasz ino sciagasz z tylu zabitych wiec tym sposobem DR uwalniaja sie od walki...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Heinrich
Kradziej
Posty: 969
Lokalizacja: TKF GRYF - Tczew
Kontakt:

Post autor: Heinrich »

Gogol pisze:choc nie jestem pewien czy mozna przód jednostki przesunąć. to podam inny przykład


8) 8)
8) 8) ....................... :( :(
8) 8) ....................... :( :(
:x :x :x :x :x :x :x :lol:
:x :x :x :x :x :x :x :lol:
:x :x :x :x :x :x :x :lol:
:x :x :x :x :x :x :x :lol:
:twisted: :twisted: ....................... :oops:
:twisted: :twisted:


8) - rydwan
:lol: - Rark riderzy
:twisted: - smok
:( - hydra
:oops: - heros na buta


zostaje 1 zombie :

8) 8)
8) 8) :( :(
8) 8) :( :(
. .. :x
:twisted: :twisted: :oops:
:twisted: :twisted:


Dark riderzy wyłażą z walki
Miałem podobną sytuację http://wfb-pol.org/forum/viewtopic.php?t=2712 i Shino napisał, że koleś się dostawia więc według tej mojej sytuacji i tego co napisał to wnioskuję, że Hydra oraz heros z buta oprócz przesunięcia do przodu przesuną się w bok tak aby nadal walczyć z tym zombim.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Gogol pisze:choc nie jestem pewien czy mozna przód jednostki przesunąć. to podam inny przykład


8) 8)
8) 8) ....................... :( :(
8) 8) ....................... :( :(
:x :x :x :x :x :x :x :lol:
:x :x :x :x :x :x :x :lol:
:x :x :x :x :x :x :x :lol:
:x :x :x :x :x :x :x :lol:
:twisted: :twisted: ....................... :oops:
:twisted: :twisted:


8) - rydwan
:lol: - Rark riderzy
:twisted: - smok
:( - hydra
:oops: - heros na buta


zostaje 1 zombie :

8) 8)
8) 8) :( :(
8) 8) :( :(
. .. :x
:twisted: :twisted: :oops:
:twisted: :twisted:


Dark riderzy wyłażą z walki
albo zostaja DR a odpada hydra lub bohater co w tym przypadku bardziej prawdopodobne bo oba te unity sa na brzegach a DR w samym centrum. tak wiec bybym za odlaczeniem ktoregos z powyzszych a DR zostaja w walce...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

[wazne rzeczy podkreslone]

dobra to ja powroce jeszcze do tego co sam przedstawilem.
sytucaja 1. przesuwamy oddzialy HE tak by wszystkie walczyly w lucznikami..
to teraz kolejne pytanie..
a) ktore oddzialy przesuwamy (dlaczeo orła bardziej?)
b) i w która strone?...
c) i kto o tym decyduje - bo to moze miec dosc znaczny wplyw w pole bitwy (taki regiment 20 luczników to 10 cali dlugosci, czyli orzel przesuwany jest ok 5-6 cali).
d)i czy jesli przesuwam tego orla to moze go przesunac w dowolne miejsce na linii frontu (n by stykal sie z ewentualnymi herosami) czy tez na najblizsze mozliwe (i zgodne z zasada maksywamalizacji).

oczywiscie zazwyczaj jeden typ przesuniecia bedzie lepszy dla jednego gracza..a drugi dla drugiego.. i tu jest konflikt interesów - pewnie nie jest to w zaden sposób rozwiazane w RB :/

o ile z przesuwaniem modeli stojacych na tylach (przyklad Gogola) o sprawa jest dla mnie oczywista - przyklad jest w RB.. to juz przesuwanie modeli w bok (wzdłuz frontu jednostki przeciwnika) nie jest takie proste i budzi we mnie duzo pytan, niepewnosci..oraz wskazuje mozliwosc niesprawiedliwych walk (przesuniecie korzystne tylko dla jednego z graczy)..

fajnie bybylo gdy wszyscy znali i grali jednolitą wersją (jak LS bedzie dyskutowala nad nowymi uscisleniami to chyba im to podesle - moze sie tym zajma :) )

pozdrawiam
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

bigpasiak pisze:nie bo :x ma przod <--- w te strone i go do tylu nie przesowasz ino sciagasz z tylu zabitych wiec tym sposobem DR uwalniaja sie od walki...
nier. gogol ma racje.... nie wyciaga sie tak z walki...

nie chce i sie wdawac w szczeguly bo jestem juz troche zmeczony a masa animowanych emotek tu nie pomorze... ;/

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Shino pisze:
bigpasiak pisze:nie bo :x ma przod <--- w te strone i go do tylu nie przesowasz ino sciagasz z tylu zabitych wiec tym sposobem DR uwalniaja sie od walki...
nier. gogol ma racje.... nie wyciaga sie tak z walki...

nie chce i sie wdawac w szczeguly bo jestem juz troche zmeczony a masa animowanych emotek tu nie pomorze... ;/
chyba czegos nie zrozumiales/ nie doczytales...
Gogol pisze:Po combacie został 1 zombie więc dark riderzy odpadają z combata bo za cholere ich nie dostawisz do tego zombie
to kto ma racje pisales?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

mea culpa... ty. pdpada hero bo dark riderzy sa blizej przodu... zmeczenie i oczoplas spowodowany smiejacymi sie buzkami nie jest krieg ;)

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Tak macie racje :) DR zostaną odpadnie jeden z bocznych kolesi w tym przypadku ziomek

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Wydaje mi sie, ze o tym w ktora strone przesuwa sie modele decyduje typ co zdejmuje zabitych. Moge sie mylic, nikt nie jest idealny.

lith
Oszukista
Posty: 872

Post autor: lith »

Przeczytalem co jest o tym w rulebooku i dale sadze, ze racje mam ja :)
STR 36:
Poleglych w wyniku walki usuwa sie w ten sam sposob jak poleglych w wyniku ostrzalu
STR 31
Jezeli jednostka tworzy formacje skladajaca sie z jednego szeregu, polegluch usuwa sie rownomiernie z jego koncow
Z ramek i rysunkow na str 36 wynika, ze to modele z niekompletnych jednostek dostawia sie do wroga, a nie odwrotnie. Wiec w przypadku, ktory zaprezentowal Asassello zdejmujemy modele z obydwu stron pamietajac o obustronnej maksymalizacji walczacych, wiec w walce zostana dragoni z bsb. Gdzie sie myle?

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Tak mylisz się tylko w tym usunięciu orła i rydwanu z combata

ODPOWIEDZ