
Klub Miłośników Gier Strategicznych FENIX ma zaszczyt zaprosić wszystkich na turniej:
Płomienie FENIXA XII - Trójkami do battla szli...
--------------------------------------------------------------
INFORMACJE OGÓLNE
--------------------------------------------------------------
- format: turniej drużynowy 3x2000 pkt. [Gramy jeden na jednego. Trzyosobowe drużyny zbierają punkty do wspólnej puli.]
- data: sobota, 7 stycznia 2012 r.
- miejsce: Włocławskie Centrum Kultury, ul. Toruńska 87, Włocławek.
(oczywiście na terenie WCK również obowiązuje ZAKAZ SPOŻYWANIA ALKOHOLU!)
- wstęp: 10zł (Klubowicze Fenixa opłacający regularnie składki 5 zł – lista zweryfikowana u Misha)
- dojazd:

--------------------------------------------------------------

Do WCKu jest niesamowicie łatwo trafić.
Jadąc od strony Torunia wypatrujemy po prawej stronie piętrowego budynku przy Biedronce.
Analogicznie, jadąc od centrum patrzymy się w lewo.
--------------------------------------------------------------
SPONSORZY
--------------------------------------------------------------

http://www.arena-sklep.pl/

http://terenydogier.pl/
--------------------------------------------------------------
KWESTIE DOTYCZĄCE TURNIEJU I ROZGRYWKI
--------------------------------------------------------------
- gramy 3 bitwy (6 tur lub 2,45h)
- ZAKAZ DUBLOWANIA/TRIPLOWANIA ARMII W DRUŻYNIE
- gramy na JAWNE rozpiski
- VLOS by LS
- Brak specjalnych bohaterów
- Dopuszczone wszystkie armie które dostały podręczniki do 8 edycji + chadecja FW (wymagany jest podręcznik oraz w granicach przyzwoitości liczba proxów )
- zasady 8 edycji + oficjalne FAQ + uściślenia LS + poniższe zasady dodatkowe
- Maksymalnie 3 takie same sloty core
- Maksymalnie 5 maszyn lub broni wykorzystujących template
- Maksymalnie 45 modeli strzelających na >= 20"(wyłączając maszyny, bohaterów i rydwany)
- Maksymalnie 40 modeli w oddziale
- Maksymalny koszt oddziału - 450 punktów
- Zakaz używania Folding Fortress
- Power Scroll dopuszczony na zasadach z erraty
- Bohaterowie dostają zasadę "look out sir" od czarów automatycznie zabijających całe oddziały: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway 11-12
- Czarodziejka Dark Elfów może domyślnie wykorzystać maksymalnie 6 kostek powera do jednego czaru
- Nie ma wymogu pomalowanej armii
- Dopuszczone proxy - jednakże tylko odpowiedniego typu czyli (strzelająca) infantry za (strzelającą) infantry, cavalry za cavalry itp.(czyli zgodność typu, podstawek i wielkości)
--------------------------------------------------------------
MAGIA
--------------------------------------------------------------
- Poza wiatrami magii i channelingiem możliwe jest "wygenerowanie" lub dodanie do poola podczas fazy magii maksymalnie dwóch kości PD/DD
- Jeśli przedmiot/umiejętność generuje więcej niż 2 kości PD/DD to nadywżka jest tracona
- Niektóre przedmioty zabierają możliwe do wygenerowania kości PD/DD
- znajomość całego lore'a: 1PD w każdej turze
- każdy przedmiot automatycznie rozpraszający czar przeciwnika: 1DD w każdej turze
--------------------------------------------------------------
ZASADY LOSOWANIA PRZECIWNIKÓW W DRUŻYNIE
--------------------------------------------------------------
Drużyny A i B wystawiają po 1 armii.
Teraz drużyna A z pozostałych swoich 2 armii dostawia przeciwnika do 1 armii drużyny B, drużyna B robi analogicznie.
Pozostaje nam po 1 armii w obu drużynach które siłą rzeczy sparowane są ze sobą.
--------------------------------------------------------------
SCENARIUSZE
--------------------------------------------------------------
1.Bitwa -> Battleline
2.Bitwa -> Battleline
3.Bitwa -> Battleline
--------------------------------------------------------------
ELEMENTY TERENU
--------------------------------------------------------------
Gramy po obrysach makiet.
Oprócz standardowych górek i lasków będą:
- murek daje hard cover (-2 na trafienie zasięgowe)
- ruiny - jak wyżej
- ruiny na górce - jak wyżej z tym że na górce

- gołoborze (SCREE SLOPE) [RB strona 118] - modele szarżujące, maszerujące, uciekające, goniące i najeżdżające zdają test niebezpiecznego terenu. dodatkowo gołoborze zachowuje właściwości zwykłej górki.
- obelisk i (kamienny) krąg jest terenem niedostępnym zasłaniającym linię wzroku
- lawa - teren niedostępny nie zasłaniający linii wzroku
- zaorane pole - teren niebezpieczny dla kawalerii, kawalerii potworów i rydwanów
- bagno - jest terenem niebezpiecznym dla wszystkich jednostek z wyjątkiem skirmiszerzy; dodatkowo kawaleria, kawaleria potworów i rydwany oblewają test niebezpiecznego terenu na 1 i 2.
- jeziorko i rzeka - żadna jednostka nie może maszerować przez wodę; dodatkowo woda kasuje wszelkie bonusy za ranki, nie ma więc premii do wyniku walki, ataków wspierających ani steadfasta.
--------------------------------------------------------------
ZASADY DODATKOWE DOTYCZĄCE ARMII
--------------------------------------------------------------
Beastmen: +200 punktów na poziomie tworzenia rozpiski (w sumie 2200), ponadto suma punktów uzyskana za oddziały bestii powinna być zmniejszona o 10% nie licząc sztandarów, generała itp.
Bretonnia: brak restrykcji
Chaos Dwarves: Iron Demon liczy się jako maszyna do limitu
Dark Elves: Hydra 0-1 / Max. 35 repeater Crossbow w armii / Repeater Bolt Throwers 0-2 / Jednostki latające 0-3 / Max. 20 Shades / Dreadlord na pegazie nie może mieć na wyposażeniu Crown of Command
Dwarves: Każda runa spellbreaker/spelleater liczy się jako +1 DD / Grudge Throwers 0-2 / Możliwość wygenerowania Max. +4 DD zamiast +2 DD
Daemons of Chaos: Max. 28 modeli w oddziale / Flamery 0-1 / Wszystkie demoniczne gifty 0-1 / Bloodletters oraz Herald Khorne'a 0-3 / BSB może mieć albo sztandar albo gifty / Lord of Change liczy się jako 1 PD
Empire: Steam Tank liczy się jako maszyna do limitu / Steam Tank, Rocket battery oraz Engineer 0-1
High Elves: Max. 500 punktów oraz do 40 modeli w oddziale / Vortex Shard liczy się jako +1DD / Book of Hoeth liczy się jako 2PD i 2DD / Banner of the World Dragon liczy się jako +1 DD
Lizardmen: Salamanders 0-1 / Terradons oraz Stegadons 0-2 / Beclaming Cogitations liczy się jako +2DD / Cupped hands liczy się jako +2PD
Ogre Kingdoms: Hellheart +1DD, niedopuszczone Ogre Rhinox Cavalry wg Experimental Rules z FW
Orcs & Goblins: Night Goblin Shamans 0-3
Skaven: wszystkie modele ze slotu rare 0-1 / Gutter runners 0-2 / Engineers 0-3
Vampire Counts: Wraiths oraz Varghulf 0-1 / Max. ilość modeli w oddziale Wraith: 5 models / Możliwość wystawienia do dwóch oddziałów z następujących: Wraiths, Black Coach, Spirit hosts, Bohaterowie eteryczni z WD / Możliwość zabrania do dwóch przedmiotów z następujących: Helm of Commandment, Master of the Black Arts, Drakenhoff Banner.
Tomb Kings: Neferra's Scrolls of Mighty Incantations liczy się jako 2PD oraz 2DD / Hierotitan dopuki żyje jest wart 1PD / Sphinxes 0-3
Wood Elves: Wand of Wych Elm liczy się jako +1 DD, +100 punktów bez redukcji strat
Warriors of Chaos: Hellcannon 0-1 / Infernal Puppet liczy się jako +1PD oraz +2DD / Tendrils of Tzeench oraz Conjoined Homunculus liczą się jako +1PD / Favour of the Gods nie może być zabrany na czempionie tęczowych chosenuff
--------------------------------------------------------------
PUNKTACJA W TURNIEJU
--------------------------------------------------------------
Max. w turnieju drużyna może zdobyć 123 DP (3DP za dodatki oraz 120 DP z bitew)
0-20 Dużych Punktów za grę
20-40 Dużych Punktów za drużynę, za wyjątkiem ostatniej rundy, gdzie dolny limit jest zniesiony. Przegrany zespół otrzymuje minimum 20 dużych punktów(za wyjątkiem ostatniej rundy), wygrywający maksymalnie 40 dużych. Rzeczywisty wynik spotkania będzie używany podczas parowania.
- +2DP dla gracza za wysłanie rozpiski do 5 stycznia 2012 r. do 23:00
(rozpiski w formacie HTML lub RST z army builder 2.2c na podstawie bazy danych zrobionej przez grupę yahoo Arromanche ( http://games.groups.yahoo.com/group/Arromanche/ ) należy zgłaszać na adres fenixklub[małpa]gmail.com (osoby, które prześlą w wyznaczonym terminie poprawną rozpiskę wraz z pełnym imieniem i nazwiskiem oraz numerem ID z ligi będą miały doliczone punkty do generalnej klasyfikacji)
- +3DP za pomalowane 100% armii (min. 3 kolory)
+2DP za pomalowane powyżej 50% armii (min. 3 kolory)
+1DP za pomalowane poniżej 50% armii (min. 3 kolor
Punkty za malowanie oraz rozpiski dla drużyny będą przyznawane jako średnia arytmetyczna (zaokrąglana w górę) wszystkich graczy w drużynie.
- 25% lub mniej oddziału: 50% punktów,
- uciekające oddziały po zakończeniu gry : 50% punktów ,
W obu przypadkach, bonusy (za generała, sztandarowych itd.) nie wliczają się w 50% punktów. Jeśli jednostka jednocześnie ucieka i ilość jej modeli wynosi 25% lub mniej wciąż daje tylko 50% punktów.
- 100pkt za generała,
- 100pkt za BSB,
- 25pkt za inne sztandary,
- 50pkt za zabicie lorda/bohatera przez czempiona w pojedynku,
- progi co 150 punktów
0-150 10-10
151-300 11-9
301-450 12-8
451-600 13-7
601-750 14-6
751-900 15-5
901-1050 16-4
1051-1200 17-3
1201-1350 18-2
1351-1500 19-1
1501+ 20-0
- turniej zaliczany do Rankingu Ligi Ogólnopolskiej http://ligawfb.prv.pl/
- sędziować będą ...
- decyzje sędziego są niepodważalne (to nie znaczy, że nie można spytać sędziego czemu taką podjął decyzję, chodzi tu o wykłócanie się, wymądrzanie się itd...), w przypadku gdy ktoś przegnie posypią się punkty karne
--------------------------------------------------------------
UCZESTNICY
--------------------------------------------------------------
Limit 20 drużyn (60 grających)
1. Witch Hunters [Włocławek]: Heptun+Muchozol+Futhus ROZPISKA
2. Bose Icki [Włocławek]: Katerek+Nijlor+Krystian1Wielki ROZPISKA
3. Jaszczurze WAAAGH Wysokiego Rodu [Włocławek]: Mishu+Bulwok+Smerfaster ROZPISKA
4. Team Bastion [Warszawa]: Bastion primo (Mokre ćPuszki): Green Knight+Lis+Młody ROZPISKA
5. Team Bastion II [Warszawa]: Bastion secundo (po prostu Bastion): Trikk+Bartas+Matej ROZPISKA
6. XIII Kohorta [Bydgoszcz]: Piotr+Pasiak+Andrew ROZPISKA
7. Synowie Chaosu Niepodzielnego [Włocławek]: Fumijako+Michnik+danysatan ROZPISKA
8. Pohańskie Godmisze!!111one [Bydgoszcz]: Afro+Gokish+Pacek ROZPISKA
9. Twierdza Toruń: Kłamca (WE), Duży Szkapa(O&G), Zawisza(BRE) ROZPISKA
10. Łódź I - Misiek+Sokół+Urban ROZPISKA
11. 3miasto I - KJ+Błażej+DaBoss ROZPISKA
12. Łódź II - ReyQ+Euruhil+Azurix ROZPISKA
13. Dobry, Zły i Młody [3miasto]: Jagal+Justin Biber+Młody ROZPISKA
14. Twierdza Toruń II: Silverman(TK)+Hellsing(VC)+Kemot(Breta) ROZPISKA
15. Nemezis Hardcoru[Warszawa]: Rince+Duke+swBarbara ROZPISKA
16. XIII Kohorta [Bydgoszcz]: Lubin + Bajro + Filup ROZPISKA
17. Olsztyn Alfa: Snajper+Fario+Lohost ROZPISKA
18. Olsztyn Beta: Aga+Kajetan+Prezes ROZPISKA
19.
20.
--------------------------------------
21.
22.
23.
24.
--------------------------------------------------------------
HARMONOGRAM TURNIEJU
--------------------------------------------------------------
Zapisy od godziny 9:00-9:30
I Bitwa: 9:30-12:15 (po tej bitwie sprawdzanie pomalowania armii)
II Bitwa: 12:30-15:15
III Bitwa: 15:30-18:15
Ogłoszenie wyników i zakończenie imprezy 18:30
- Za przedłużanie będą punkty karne !!!
--------------------------------------------------------------
NAGRODY
--------------------------------------------------------------
[będą nagrody i dyplomy]
Jeszcze raz serdecznie zapraszamy.
FENIX