Glupie latacze

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Glupie latacze

Post autor: Charki »

Więc jak to jest z lataczmi ktorzy obleją test glupoty

W akapicie o glupocie pisze tak:
If the test is failed (...). The Unit is moved directly forward at half speed
Czy latacz ktory obleje glupote:
a) rusza sie po ziemi polowe swojego ruchu naziemnego
b) leci polowe ruchu latającego 10"
c) można wybrac co robi

?? ?

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

IMO rusza sie polowe swojego ruchu po ziemi.. lot to zasada specjalna, z ktorej zazwyczaj korzystaja jednostki ja posiadajace :)
Obrazek

qwer
Mudżahedin
Posty: 238

Post autor: qwer »

imho, latacze lataja, biegacze biegaja, skoczki skacza, wiec jak cos jest goooopie, to gooopi latacz dalej lata, gooopi biegacz dalej biega, gooopi skoczek, dalej skacze.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

:) dla mnie wartosc ruchu kazdej jedsnotki okreslona jest przez wspolczynnik 'M', a nie zasady specjalne :)..ale moge sie nie znac
Obrazek

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

czyli wg Ciebie jak wezme altera nobla to jakbym jakims cudem mial gooopote to ide 2.5 cala bo to jego wartosc Mv a nie 4,5 bo to wartosc specjalna z ktorej kozysta? ciekawe...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

alterowi zmienia sie charakterystyka M na 9 z tego co pamietam... a co do glupoty na lataczu to sie zgadzam, idzie ground movem

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

a dlaczego jesli mozna tak uzasadniasz? nine jest tak ze jednostka rusz sie zawsze w najszybszy mozliwy sposob?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

ja bym uzasadnil to tak, ze jesli jest za glupi zeby ziac, czy robic cokolwiek.. to tymbardizej jest za glupi zeby latac :) ale wiem ze to fluffowe pierdzenie ;) ktos pewnie uzasadni lepiej

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

bigpasiak pisze:a dlaczego jesli mozna tak uzasadniasz? nine jest tak ze jednostka rusz sie zawsze w najszybszy mozliwy sposob?
Ty tak na powaznie, czy to prowokacja?

Oczywiscie ze idzie po ziemi a nie lata.

Rb strona 52:
Jednostka wykonuje ruch naprzod z polowa szybkosci w ramach ruchow przymusowych fazy ruchu.

Ruch to movment, movment masz podany w tabelce - i odnosi sie do ruchu na piechote. Ani slowa o mozliwosci latania w takiej sytuacji.

W sekcji lotu dodatkowo mamy adnotacje, ze mozemy zazwyczaj wybrac czy wykonujemy ruch po ziemi czy lot - w tym wypadku glupota wykonuje ruch po ziemi (co wynika z jej opisu), wybierajac za nas - wiec lotu wykonac nie mozemy.
Proste i logiczne.

PS. Ciekawa sprawa: w przypadku jesli nasz heros ma M4, a np smok M6 - i to heros ma glupote - poruszamy sie tylko 2 cale (polowa M herosa)

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

TruePunk pisze: PS. Ciekawa sprawa: w przypadku jesli nasz heros ma M4, a np smok M6 - i to heros ma glupote - poruszamy sie tylko 2 cale (polowa M herosa)
no to to juz chyba przesada...

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

Potem przeczytam sobie sekcje nt wierzchowcow - bo moze faktycznie sie zagalopowalem. Na ta chwile moge podac:
Jesli postac jest dotknieta glupota i nie uda jej sie zdac testu w momencie, kiedy przebywa w szeregach jednostki, cala jenostka ulega glupocie, gdyz zolnierze kreca sie z zaklopotanie,m probujac wyeplnic dorzeczne rozkazy postaci.

No ale jak wspomnialem, to taka hipoteza na szybko - po 19 bede mial wiecej czasu, to z rulebookiem cos poszukam na jej poparcie.

Awatar użytkownika
Misiek
Mudżahedin
Posty: 315
Lokalizacja: Gliwce ?

Post autor: Misiek »

Wedlug mnie cytat ze porusza sie z polowa ruchu w fazie ruchow wprzymusowych w zupelnosci wystarcza.

JEzeli hero dolaca do odzialu i niezda glupoty rusza sie z polowa swojego ruchu.
Jezeli dana jednostka posiada rozne modele z roznaymi statami to ruch jest ograniczony do najwolniejszej z nich.
Hero i smok tworzy unit.
Reszte mozna dopowiedziec samemu

Oczywiscie moge sie mylic ale niesadze. nie mam RB pod reka teraz wiec cytatem nie rzuce.

Awatar użytkownika
Christos
Kretozord
Posty: 1590
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)

Post autor: Christos »

Misiek trochę się zakręciłeś. Gdyby było tak jak sugerujesz to żaden wierzchowiec nie mógłby poruszać się swoim movementem, bo koleś na nim siedzący ma mniejszy i "jednostak" jest spowolniona.
Poza tym problem polega na tym czy głupi smok leci czy popierdziela z buta.

Awatar użytkownika
Shakin' Dudi
Masakrator
Posty: 2632
Lokalizacja: Moria - Lublin

Post autor: Shakin' Dudi »

IMHO mozesz wybrac..nikt tutaj nie dał wystarczających argumentów aby było inaczej.....wiec smok moze sie ruszyc albo 10 cali albo 3 ;)

Awatar użytkownika
Misiek
Mudżahedin
Posty: 315
Lokalizacja: Gliwce ?

Post autor: Misiek »

Masz racje po sprawdzeniu w booku zapsiek sie rozni w 6ed byl unit teraz jest model.
Co do smoka i jezdzca uzywamy ruchu smoka czy wierzchwoca-, nigdy jezdzca.

Nie wiem czemu latacz mialby latac jako po niezdanym tescie Glupoty. Jak juz zostalo stwiewrdzone Lot to zasada specjalna.
"Movment spped" odnosi sie do charakterystyk modelu. ( z zalozenia) i jezeli ktps ma przeciwne zdanie to niech udowodni inaczej.
Oczyiscie mozna sie czepiac ze movment speed podpiac do latania bo z taka samam predkkoscia sie moze poruszac ale to juz jest naginanie zasad niczym nie podparte.
Ostatnio zmieniony 22 maja 2007, o 20:42 przez Misiek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

Misiek: ortograaaaaafia stary. Jak nigdy nie zwrocilem uwagi na nic zlego w twych postach - tak teraz od 'ruzni' i 'wieszchowca' mnie zeby zabolaly;p

I w pelni sie zgadzam z tym co napisales - osoby mowiace ze moze latac, nadinterpretuja slowo movment i powinny wykazac przyklad gdzie w RB (najlepiej w sekcji lotu) jest ono uzyte w tym samym kontekscie.
Zreszta - nie ma chyba czegos takiego jak lot w compulsary movmencie..

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

a nie ma czasem : ground movment i fly movment?
co jest dokladnie napisane przy sztormowym bannerze? znaczy sie ze jednostka nie moze latac i nie ma ze uzywa movment a ground movment... poza tym:
"(...) flayers, therefore, begin and end thier MOVMENT on the ground."
"(...) if a flayer has a Movment value, this represents its GROUND movment(...)
"(...)When moving along the ground using MOVMENT CHARACTERISTICK(...)

Stupidity:
(...)The unit is moved directly forwards at half SPEED(...)
"Units that failed their Stupidity test cannot voluntarily declare charges, schot and cannot cast spells for that turn."

jakos nie widze tam zeby bylo half move wiec porusza sie swoja polowa szybkosci. jesli po ziemi to 3" jesli w powietrzu to 10". gdzie tu jest ze nie moze latac w tych zakazach?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

To ja mam takie pytanie.
Skoro poruszamy sie przymusowo o 10 cali wg Ciebie, prosto przed siebie. Lotem.
To co sie dzieje, jesli konczymy ten ruch (ladujemy) na np lesie? Nasz unit jest niszczony? :)

Zrobie kolacje i biore sie za rulebooka, to cos potem naskrobe.

Awatar użytkownika
Christos
Kretozord
Posty: 1590
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)

Post autor: Christos »

A co się robi gdy latacz robi overruna i wpada w las?

Awatar użytkownika
Misiek
Mudżahedin
Posty: 315
Lokalizacja: Gliwce ?

Post autor: Misiek »

TruePunk pisze:Misiek: ortograaaaaafia stary. Jak nigdy nie zwrocilem
Starryyy co sie dzialo.... to i tak dobrze ze udalo m isie cokolwiek napisac :)
No ale z drugiej strony jest to jedna z tych ulomnosci :)
bigpasiak pisze:Gdzie tu jest ze nie moze latac w tych zakazach?
Moze zaczniemy inaczej. Gdzie jest napisane ze moze wykorzystac latanie jako swoj ruch.
RB/ Compulsory moves pisze: "The player has no control over the movment of thise troops"
Moze to nie ma wiekszego znaczenia ale jak mamy sie czepiac to: jezeli nie ma sie wplywu na ich ruch to czemu mamy wykorzystywac ich specjalna zasade latania, ktora nie jest przymusowa.

Koljna rzecz. Jezeli rzeczywiscie mozna latac przy przymusowych ruchach to jezeli ktos ucieka to znaczy ze mozna uciekac latajac!

Ktos moze powiedziec ze zawsze ucieka sie na 2/3 kosciach itp a ja powiem ze wykorzystuje specjalna zasade latania. to tak nie dziala...

ODPOWIEDZ