>> MIEJSCE I CZAS
Bolter, Wrocław ul. Sokolnicza 7/17 pawilon 32
12.02.2012 NIEDZIELA!
start: godzina 9.00
koniec: godzina 18.00
>> SĘDZIOWANIE
Gamblersowa burza mózgów
>> DUKATY
wstęp: 10zł od osoby
nagrody: Zebrana pula + 50% od sklepu BOLTER
>> ZASADY NOWE EURO
----------------------------------------------
I. KWESTIE DOTYCZĄCE TURNIEJU I ROZGRYWKI
----------------------------------------------
- gramy 3 bitwy ( 6 tur lub 3h)
- Brak specjalnych bohaterów
- Dopuszczone wszystkie armie które dostały podręczniki do 8 edycji
- zasady 8 edycji + oficjalne FAQ + uściślenia LS + poniższe zasady dodatkowe
- Maksymalnie 3 takie same sloty core
- Maksymalnie 5 maszyn lub broni wykorzystujących template
- Maksymalnie 45 modeli strzelających na >= 20"(wyłączając maszyny, bohaterów i rydwany)
- Maksymalnie 40 modeli w oddziale
- Maksymalny koszt oddziału - 450 punktów
- Zakaz używania Folding Fortress
- Power Scroll dopuszczony na zasadach z erraty
- Nie ma wymogu pomalowanej armii
- Dopuszczone proxy 20% punktów
- Gramy na Simple Line of Sight, szczegóły poniżej:
@ Simple Line of Sight
All units and terrain pieces are divided into the following three categories.
- Blocking: Hills, Buildings and impassable terrain.
These block Line of Sight, even to other blocking terrain (You can't see through it).
- Non-Blocking: Rivers, marches and swarms.
Does not block Line of Sight (You can see through them/it).
- Interfering: All other terrain and units.
Does not block Line of Sight (You can see through them/it).
- If you shoot through interfering units or terrain there is a -2 to hit penalty, only -1 for woods (never
cumulative).
- If shooting at a large target, units in buildings or on hills there are no to hit modifiers for interfering
or non-blocking terrain or units, unless it is an interfering wood.
- When such a unit is doing the shooting there are no to hit penalties for interfering or non-blocking
units or terrain, other than interfering woods.
----------------------------------------------
II. MAGIA
----------------------------------------------
- Możliwa ilość kości do wykorzystania w jednej turze magii - 12
- Możliwa ilość kości do wykorzystania podczas rzucania czaru - 5
- Poza wiatrami magii możliwe jest dodanie do poola z przedmiotów bądź channelowania podczas fazy magii maksymalnie dwóch kości PD/DD
- Jeśli suma kości z przedmiotów, umiejętność oraz channelingu przekracza limit 2 PD/DD to nadywżka jest tracona
- Niektóre przedmioty zabierają możliwe do wygenerowania kości PD/DD
- znajomość całego lore'a: 1PD w każdej turze
- każdy przedmiot automatycznie rozpraszający czar przeciwnika: 1DD w każdej turze
- Bohaterowie dostają zasadę "look out sir" od czarów automatycznie zabijających całe oddziały: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway 11-12
----------------------------------------------
III. SCENARIUSZE
----------------------------------------------
1. Battleline
2. Battleline
3. Battleline
----------------------------------------------
IV. SZCZEGÓŁY DOTYCZĄCE ARMII
----------------------------------------------
![Obrazek](http://img208.imageshack.us/img208/4440/boc1.png)
Beastmen: +200 punktów na poziomie tworzenia rozpiski (w sumie 2600), ponadto suma punktów uzyskana za oddziały bestii powinna być zmniejszona o 10% nie licząc sztandarów, generała itp. / ilość możliwych do wygenerowania w turze kości PD zwiększona jest do max 3
![Obrazek](http://img683.imageshack.us/img683/238/bre1.jpg)
Bretonnia: brak restrykcji
![Obrazek](http://img191.imageshack.us/img191/6697/chd1.jpg)
Chaos Dwarves: who the f**k is Alice?
![Obrazek](http://img11.imageshack.us/img11/6874/de1i.jpg)
Dark Elves: Hydra 0-1 / Max. 35 repeater Crossbow w armii nie licząc rydwanów / Repeater Bolt Throwers 0-2 / Jednostki latające 0-3 / Max. 20 Shades / Pendant of khaeleth nie może być wziąty na Lorda / możliwość wzięcia do 2 z grupy: Pendant of khaeleth, Crown of command, czarodziejki z magią death lub shadow, Cauldron of Blood, Hydra
![Obrazek](http://img195.imageshack.us/img195/3707/dw1h.jpg)
Dwarves: Każda runa spellbreaker/spelleater liczy się jako +1 DD / Grudge Throwers 0-2 / Możliwość wygenerowania Max. +4 DD zamiast +2 DD / możliwość wzięcia do trzech z grupy: anvil, miners, rangers
![Obrazek](http://img811.imageshack.us/img811/6924/doc1w.jpg)
Daemons of Chaos: Max. 28 modeli w oddziale / Flamery 0-1 / Wszystkie demoniczne gifty 0-1 / Bloodletters oraz Herald Khorne'a 0-3 / BSB może mieć albo sztandar albo gifty / Siren song nie może być wzięte na Heraldzie Slaanesha / Master of sorcery nie może być wzięte na Heraldzie Tzeentcha
![Obrazek](http://img827.imageshack.us/img827/499/emp1.jpg)
Empire: Steam Tank liczy się jako maszyna do limitu / Steam Tank, Rocket battery oraz Engineer 0-1
![Obrazek](http://img221.imageshack.us/img221/2851/he1txt.jpg)
High Elves: +100 punktów na poziomie tworzenia rozpiski (w sumie 2500) / ilość możliwych do wygenerowania w turze kości PD zwiększona jest do max 3 / Vortex Shard liczy się jako +1DD / Book of Hoeth liczy się jako 2PD i 2DD / Banner of the World Dragon liczy się jako +1 DD
![Obrazek](http://img42.imageshack.us/img42/3857/liz1.jpg)
Lizardmen: Salamandry 0-1 / Scar-Veterans 0-2 / Terradons and Stegadons 0-2 / możliwość wzięcia w armii do 2 z grupy: Beclaming Cogitations, Focus of Mystery, Focused Rumination, Higher State of Consciusness / Beclaming Cogitations +2DD / Cupped hands of the Old Ones +2PD / Higher State of Consciusness liczy się jako 2 dyscypliny (zabiera 2 sloty ale koszt pozostaje bez zmian) / Crown of Command oraz Higher State of Consciousness nie mogą być wzięte na tym sammym modelu / możliwość wzięcia do 6 z grupy: Chameleon skinks, Skink Cohorts (Cohorts zawierające kroxigora lub powyżej 20 modeli nie liczą sie do limitu)
![Obrazek](http://img268.imageshack.us/img268/120/og1y.jpg)
Ogre Kingdoms: HellHeart +2DD/+1PD / greedyfist oraz magia death na tym samym modelu: +1DD
![Obrazek](http://img259.imageshack.us/img259/123/ong1.jpg)
Orcs & Goblins: Night Goblin Shamans 0-3 / Mushroom dice NIE liczą się jako PD do limitu / nie ma ograniczenia na maksymalną ilość modeli w oddziale
![Obrazek](http://img821.imageshack.us/img821/5830/sk1w.jpg)
Skaven: wszystkie modele ze slotu rare 0-1 / Gutter runners 0-2 oraz max 20 modeli w oddziale / Engineers 0-3 / można wciąść do 2 z grupy: doom rocket, brass orb, storm banner
![Obrazek](http://img171.imageshack.us/img171/1695/vc1hl.jpg)
Vampire Counts: Master of the black arts 1PD / Blaphemous Tome 1PD / Eteryki 0-3 (do limitu wliczani są bohaterowie)
![Obrazek](http://img402.imageshack.us/img402/9229/tk1m.jpg)
Tomb Kings: Neferra's Scrolls of Mighty Incantations liczy się jako 2PD oraz 2DD / Hierotitan dopuki żyje jest wart 1PD / Sphinxes 0-3 / +200 punktów na poziomie tworzenia rozpiski (w sumie 2600), ponadto suma punktów uzyskana za oddziały khemri powinna być zmniejszona o 10% nie licząc sztandarów, generała itp. / ilość możliwych do wygenerowania w turze kości PD zwiększona jest do max 3
![Obrazek](http://img10.imageshack.us/img10/1365/we1r.jpg)
Wood Elves: +200 punktów na poziomie tworzenia rozpiski (w sumie 2600), ponadto suma punktów uzyskana za oddziały w zielonych rajtuzach oraz patykach zamiast kończyn powinna być zmniejszona o 10% nie licząc sztandarów, generała itp / Wand of Wych Elm liczy się jako +1 DD / możliwość powtórzenia corów wzrasta do 4 / wyłącznie Glade Guards liczą się do limitu 45 modeli strzelających
![Obrazek](http://img818.imageshack.us/img818/3629/woch1.jpg)
Warriors of Chaos: Hellcannon 0-1 / Infernal Puppet liczy się jako +1PD oraz +2DD / Tendrils of Tzeench oraz Conjoined Homunculus liczą się jako +1PD
----------------------------------------------
V. PUNKTACJA
----------------------------------------------
- 25% lub mniej oddziału: 50% punktów
- uciekające oddziały po zakończeniu gry : 50% punktów
- progi co 150 punktów
- +3DP za wysłanie rozpiski do soboty 10.02 do 15:00 (termin nieprzekraczalny!)
- +2DP za posiadanie oryginalnego army booka oraz miarki i kostek
- warunkiem dopuszczenia do turnieju jest wysłanie rozpiski w dowolnej formie zawierającej koszt poszczególnych oddziałów przed turniejem LUB przyniesienie wydruku jako eksportu z ArmyBuidera!
----------------------------------------------
VI. USTALENIA DODATKOWE
----------------------------------------------
I. BYE
I.1 jeżeli NIE z winy gracza (np. nie może on zagrać bitwy z powodu nieparzystej ilości uczestników) dostaje wynik 15:5
BYE zawsze jest na najniższym stole
I.2 Kolejność przyznawania "bye"
- spóźnienie gracza ponad 15 minut od rozpoczęcia rundy
- na życzenie gracza
- nie klubowicz z nie wysłana rozpiską
- Gamblers z nie wysłaną rozpiską
- nie klubowicz, który wysłał rozpiskę
- Gamblers, który rozpiskę wysłał
II. DROP
Jest to sytuacja, gdy gracz zabiera się do domu, mimo trwania turnieju, wówczas dostaje:
- jeżeli powoduje, że przeciwnik zostaje bez paringu - 5:15
- jeżeli powoduje, że jest wciąż parzysta liczba graczy 10:10
III. WAŁY
Udowodniony wał, choćby nie rzutował na dalszą bitwę (tj. umyślne, celowe wprowadzanie przeciwnika w błąd) będzie weryfikowane na korzyść zwałowanego 20:0. Jeżeli sytuacja jest sporna, rozstrzyga sędzia. Podobnie ma się sytuacja ze zbyt szybkim zabieraniem kostek po rzucie bez możliwości zobaczenia wyników przez przeciwnika. Nagminne stosowanie powyższej techniki również będzie skutkowało wynikiem 20:0 dla przeciwnika.
IV. Recydywa
Każdy, kto wielokrotnie będzie łamał zasady dostaje bana na turnieje do odwołania
VI. Zachowanie
Wiadomo jak to w bitwie bywa, czasem nadchodzi taka chwila która aż prosi się o soczysty bluzg. W związku z tym jedno przekleństwo na bitwę obędzie się bez konsekwencji ale każde następne będzie skutkowało otrzymaniem -1 DP karniaków
----------------------------------------------
VII. BAZYLISZKI
----------------------------------------------
Zasady:
1. Każdy gracz może wybrać jednego Bazyliszka, który będzie towarzyszył jego armii przez okres trwania turnieju.
2. Bazyliszek jest na stałe przypisane do danego gracza i musi być uwzględniony w rozpisce.
3. Jeśli gracz zdecyduje się na wystawienie Bazyliszka musi posiadać odpowiedni pomalowany model.
4. Bazyliszki są warte 100 punktów. Na potrzeby składania rozpiski Bazyliszki warte są 0 punktów.
5. Bazyliszki traktowane są jako bohaterowie i wystawieni są razem z bohaterami.
6. Bazyliszki nie mogą dołączać do oddziałów.
7. Bazyliszki nie mają zasad modeli, które imitują, poza tymi, które podano w ich opisie.
8. Na Bazyliszki można normalnie rzucać czary i atrybuty domen.
9. Bazyliszek nie może być generałem.
10. Bazyliszki mają lookout na 4+ od jednostek o tym samym troop typie
Wujek
Reprezentowany przez model Palladin on Warhorse
Cavalry 25x50
Wujek
M4 WS5 BS3 S4 T4 W2 I5 A3 Ld8 Sv 1+ Wsv 5+
Heavy armour, Shield, Lance
I jego dzielny rumak Tęga Kopara
M8 WS3 BS0 S3 T3 W1 I3 A1 Ld5
Special Rulz:
Stary wyga – Wujek to stary battlowy wyjadacz, może przechytrzyć przeciwnika i skorzystać przed bitwą z zasady Vanguard
"Palę tylko na turniejach" – Flaming attacks
Żelazna Nawałnica – wujkowy rumak Tęga Kopara jest najtwardszym koniem we wsi, i daje Wujkowi ochronę pancerza 1+
Brokuł
Reprezentowany przez model Fiend of Slaanesh (najlepiej z warzywnymi elementami!)
Monstrous Beast 40x40
Brokuł
M10 WS4 BS0 S4 T4 W3 I6 A4 Ld7 Wsv 4+
Special Rulz:
Daemonic
Armour Piercing
Soporfic Musk
Stomp
Fioletowy kapello - Ward Save 4+
Powrót Grzybiarza - Brokuł znów spóźnił się na pole bitwy... Wystawiany jest na dowolnej krawędzi, adekwatnie do zasad Miners, na wyniku 4+ w drugiej turze, na 3+ w trzeciej, na 2+ w czwartej, w piątej wystawiany jest automatycznie
Żuke
Reprezentowany przez model Troll (grrrrrrruby troll)
Monstrous Infantry 40x40
Żuke
M6 WS3 BS3 S5 T4 W3 I3 A3 Ld8
Special Rulz:
Stomp
Fear
Magical Troll Vomit
Mutant Regeneration 4+
Will of the Gods
Favor of the Gods
Nie wierze w twoją japę - Żuka drażnią niespodziewane zwroty akcji, ale nigdy nie daje za wygraną. Żuke posiada zasadę Stubborn
Szczurek i Jaszczurek
Reprezentowani przez modele Skaven Asassin i Skink Brave
Infantry 20x20
Traktowani jako oddział złożony z dwóch bohaterów. Nie mogą się rozłączać i nie można do nich dołączać innych bohaterów. Normalnie mogą korzystać z zasady Look Out Sir.
Szczurek
M6 WS5 BS4 S4 T4 W2 I6 A3 LD7 Wsv 5+
Additional Hand Weapon, Gwiazdki z nieba – range 12”, Multiple shots 3, S4 i Magical attacks
Jaszczurek
M6 WS4 BS5 S4 T3 W2 I6 A3 Ld7 Sv 5+ Wsv 5+
Light Armour, Shield, Dzida Dyda – oszczep z +1S i Magical attacks
Special Rulz:
Scout
Skirmish
Poisoned Attacks
Cold Blooded
He who runs away, lives to fight another day - Szczurek i Jaszczurek zawsze uciekają na 2D6 + 1
Nauki Sun Tzu - jak byli młodzi, Szczurek i Jaszczurek trafili razem na naukę do mistrza Sun Tzu. Po jego treningu żaden przeciwnik nie jest w stanie ich zaskoczyć! Mają przerzuty trafień i zranień przeciw innym Bazyliszkom
Łysaty
Reprezentowany przez model Dwarf Thane (obowiązkowo łysy)
Infantry 20x20
Łysaty
M3 WS6 BS4 S4 T5 W2 I3 A3 Ld9 Sv2+
Gromril Armour, Rune of Stone, Shield
Special Rulz:
Straszliwa broda - straszliwy zarost Łysatego uniemożliwia jego przeciwnikom w walce wręcz korzystanie z zasady Steadfast
"Nie ma szmaty!!!" - oddziały w promieniu 6" nie mogą korzystać z BSB
Klopsiki - na każdą bitwę Łysaty zabiera ze sobą D3 klopsy. Na początku swojej tury (przed szarżami) może zjeść klopsa i dodać +1 do MV. Łysaty może zjeść wszystkie klopsiki w tej samej turze, albo delektować się nimi stopniowo. Za każdym razem, kiedy Łysaty konsumuje dowolną ilość Klopsików musi wykonać jeden rzut D6, na wyniku 1 Klopsik stanął w gardle, Łysaty nabawił się niestrawności, w tej turze Klopsik nie zadziałał.
Assus
Reprezentowany przez model Vampire Count
Infantry 20x20
Assus
M9 WS6 BS4 S5 T4 W2 I6 A4 Ld7
Special Rulz:
Undead
Etheral
Mhrrrrroczny Władca Nocnych Stworzeń - Assus potrafi przybierać formę wilka, posiada MV 9
Mistrz Areny - Assus musi co turę wyzywać na pojedynek. Jeśli walczy w pojedynku, może przerzucić nieudane rzuty na trafienie i zranienie
Barbie
Reprezentowany przez model Dark Elf Sorceress (moze być jakakolwiek babka tak naprawdę, byle z cycem i z kuszą)
Infantry 20x20
Barbie
M5 WS6 BS6 S4 T3 W2 I7 A3 Ld9
Special Rulz:
Dżaga – Barbie channeluje tak, jakby była magiem, dodatkowo posiada MR 3
Xbarossa – magiczna kusza, z zasadą Sniper, Multiple Shots 3, S4 i zasięgiem 30"
"Robię wynik" – za każdego bohatera zabitego przez Barbie, gracz kontrolujący otrzymuje +25pts
Coachu
Reprezentowany przez model Tomb Prince on Chariot
Chariot 50x100
Coachu
M4 WS5 BS3 S4 T5 W3 I3 A3 Ld9 Sv4+
Heavy Armour, Flail
Chariot
M0 WS0 BS0 S4 T4 W3 I0 AD6 Ld0 Sv5+
Skeletal Steed [2]
M8 WS2 BS0 S3 T3 W1 I2 A1 Ld5
Special Rulz:
Nehekaran Undead
Flammable - tylko Couchu
Prezes - armia w której jest Coachu dostaje +1 do rzutu na zaczynanie
Ognista Maszyna - Coachu i jego rydwan mają 2+ ward save na ogień
----------------------------------------------
VIII. LISTA ZGŁOSZONYCH
----------------------------------------------
Lista zgłoszonych:
1. Thomas BRE
2. Dymitr WOCH
3. Wojtuś HE
4. Domino TK
5. Loko WOCH ?
6. Morrok SK
7. Golonka LIZ
8. Khuman BOCH
9. frost71 ?
10. Kocitzz HE
11. Gniewko BRE
12. Maciom OMG ?
13. Uadzia WE
Rozpiski wraz z numerem ID ze strony http://ranking.wfb-pol.org/players.php proszę wysyłać na adres: thomas_best@o2.pl