Czy Banshee moze strzelac w kombat, w ktorym nie uczestniczy
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Czy Banshee moze strzelac w kombat, w ktorym nie uczestniczy
Wg mnie nie, ale spotkalem sie z interpretacjami, ze moze. W booku jest napisane, ze moze strzelac we wlasny kombat. Czy moze tez strzelac w walke, jesli sama w niej nie uszestniczy (i nie jest zwiazana zadna inna walka)?
jest w głosowaniu LS przecież
traktując opis jako logiczne równanie wyjdzie, że może strzelać do obcej walki
traktując opis jako logiczne równanie wyjdzie, że może strzelać do obcej walki
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Dla mnie jasne jest, że jak coś się dzieje w fazie strzelania - nie ważne, czy jest to atak strzelecki, specjalny atak strzelecki, czy jakikolwiek inny to znaczy, że nie można go wykonywać do combatu. Zasada banshee literalnie wskazuje na jeden wyjątek od tej reguły, czyli możliwość użycia tego ataku przeciw unitowi wroga, z którym baśka jest BtB. Gdyby, tak jak sugerują niektórzy, możliwe było strzelanie w obcy combat, bo to "atak specjalny" to po co zastrzeżenie, o możliwości strzelania w combat, w którym banshee uczestniczy.
Przecież zdaniem autorów takiego poglądu "ataki specjalne" są nieograniczone w żaden sposób zasadami strzelania, więc można ich używać jak się chce i kiedy się chcem, w tym również do combatu, w którym się uczestniczy.
BTW Treeman i WoCHowcy z blood curling roar byliby bardzo zadowoleni z takiego obrotu sprawy.
pozdr.
Przecież zdaniem autorów takiego poglądu "ataki specjalne" są nieograniczone w żaden sposób zasadami strzelania, więc można ich używać jak się chce i kiedy się chcem, w tym również do combatu, w którym się uczestniczy.
BTW Treeman i WoCHowcy z blood curling roar byliby bardzo zadowoleni z takiego obrotu sprawy.
pozdr.

Dokładnie o tym pisałem, choć założę się, że specjalnych ataków strzeleckich jest dużo więcej.
Niestety wydaje mi się, że w ewentualnym FAQ napiszą, że może strzelać o cudzych combatów. Z całego zapisu wynika, że dla autora było oczywiste, że banshee może strzelać gdziekolwiek, a ograniczył tylko sytuację, kiedy sama jest w hth.
Niestety wydaje mi się, że w ewentualnym FAQ napiszą, że może strzelać o cudzych combatów. Z całego zapisu wynika, że dla autora było oczywiste, że banshee może strzelać gdziekolwiek, a ograniczył tylko sytuację, kiedy sama jest w hth.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Sądzę, że Phil Kelly byłby niezwykle zaskoczony, gdyby ktoś mu zasugerował, że wpisem o banshee definiował albo wpływał na zasady "special attack in the shooting phase" ze wszystkich AB. Absolutnie nie traktowałbym więc tego jako podstawę do interpretacji np. zasad kowadła. Każdy taki specjalny atak ma własny opis i z niego należy wnioskować, o co biega, w RB tego nie zdefiniowano i na pewno definicji nie należy składać do kupy przez powiązanie opisów w różnych army bookach. Uznałbym, że tego typu ataków nie można wykonywać w combat - o ile opis nie sugeruje odwrotnie. Jedyny spór w odniesieniu do banshee dotyczy tej wątpliwości - czy opis szczególny tego ataku sugeruje taką możliwość, czy też nie.
Autor jest o tyle debilem, że to pytanie było w FAQach do VC od dekady i różne były odpowiedzi. Dla mnie z opisu wynika, iż chyba uważał, że banshee może krzyczeć w cokolwiek, w tym combat... i jedynym ograniczeniem jest, kiedy banshee jest sama w combacie - wtedy może krzyczeć tylko do przeciwnika. Na pewno tak wynika z logicznej interpretacji tego zdania. Oczywiście jest to totalnie niejasne, dlatego potrzebne jest uściślenie i każdy sędzia ma prawo do własnego rozumienia RAI albo RAW. Na pewno natomiast nie wpływa to na definicję innych ataków specjalnych. Tyle ode mnie.
Autor jest o tyle debilem, że to pytanie było w FAQach do VC od dekady i różne były odpowiedzi. Dla mnie z opisu wynika, iż chyba uważał, że banshee może krzyczeć w cokolwiek, w tym combat... i jedynym ograniczeniem jest, kiedy banshee jest sama w combacie - wtedy może krzyczeć tylko do przeciwnika. Na pewno tak wynika z logicznej interpretacji tego zdania. Oczywiście jest to totalnie niejasne, dlatego potrzebne jest uściślenie i każdy sędzia ma prawo do własnego rozumienia RAI albo RAW. Na pewno natomiast nie wpływa to na definicję innych ataków specjalnych. Tyle ode mnie.
No zaraz.
Gdzie tu w jakimkolwiek miejscu przyzwolenie na strzelanie w combat, czy wręcz sugestia na to? Proszę o wskazanie jakiegokolwiek fragmentu, który to choćby sugeruje.
Tłumaczymy, jest to specjalny atak, który może być użyty przeciw pojedynczemu oddziałowi wroga w fazie strzelania, nawrt jeśli Baqnshee maszerowała, szarżowała lub jest w walce wręcz. Ten atak ma zasięg 8 cali i wymaga LoS do celu. Jeśli Banshee jest w zwarciu, jej krzyk może celować wyłącznie we wrogi oddział w BtB.A Ghostly Howl is a special attack that can be used against a single enemy unit in the Shooting phase, even if the Tomb Banshee has marched, charged, or is engaged in Close Combat. This attack has a range of 8” and needs line of sight to its target. If the Tomb Banshee is engaged in combat, her Ghostly Howl can only target an enemy unit in base contact.
Gdzie tu w jakimkolwiek miejscu przyzwolenie na strzelanie w combat, czy wręcz sugestia na to? Proszę o wskazanie jakiegokolwiek fragmentu, który to choćby sugeruje.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Barb to ładnie ujął poniżej 

Ostatnio zmieniony 6 lut 2012, o 12:29 przez misha, łącznie zmieniany 1 raz.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Proszę uprzejmieByro pisze:No zaraz.Tłumaczymy, jest to specjalny atak, który może być użyty przeciw pojedynczemu oddziałowi wroga w fazie strzelania, nawrt jeśli Baqnshee maszerowała, szarżowała lub jest w walce wręcz. Ten atak ma zasięg 8 cali i wymaga LoS do celu. Jeśli Banshee jest w zwarciu, jej krzyk może celować wyłącznie we wrogi oddział w BtB.A Ghostly Howl is a special attack that can be used against a single enemy unit in the Shooting phase, even if the Tomb Banshee has marched, charged, or is engaged in Close Combat. This attack has a range of 8” and needs line of sight to its target. If the Tomb Banshee is engaged in combat, her Ghostly Howl can only target an enemy unit in base contact.
Gdzie tu w jakimkolwiek miejscu przyzwolenie na strzelanie w combat, czy wręcz sugestia na to? Proszę o wskazanie jakiegokolwiek fragmentu, który to choćby sugeruje.
Dziękuję, ale to nic nie sugeruje. Jest to jedynie wyjaśnienie i uzupełnienie do pierwszego zdania, mówiącego o możliwości strzelania będąc w CC, klaruje, że w takiej sytuacji może strzelać jeno do wroga.
Ale może faktycznie pytanie zadałem nieprecyzyjnie, a ładnie nabiłeś se kolejnego posta na to właśnie odpowiadając:
Co w opisie zdolności sugeruje, że może strzelać w close combat inny, niż ten, w którym sama uczestniczy?
Fajnie, że gracze VC lobbują takie cuda, dbają o swoją armię, ale odrobina zdrowego rozsądku jeszcze nikomu nie zaszkodziła, a to co próbujecie tu zrobić to ewidentne jego zaprzeczenie.
W całym systemie żadne ataki, poza specyficznie tak opisanymi, nie mogą być mierzone w combat. Dlaczego nazwanie czegoś specjalnym miałoby zmieniać ten fakt?
Ale może faktycznie pytanie zadałem nieprecyzyjnie, a ładnie nabiłeś se kolejnego posta na to właśnie odpowiadając:
Co w opisie zdolności sugeruje, że może strzelać w close combat inny, niż ten, w którym sama uczestniczy?
Fajnie, że gracze VC lobbują takie cuda, dbają o swoją armię, ale odrobina zdrowego rozsądku jeszcze nikomu nie zaszkodziła, a to co próbujecie tu zrobić to ewidentne jego zaprzeczenie.
W całym systemie żadne ataki, poza specyficznie tak opisanymi, nie mogą być mierzone w combat. Dlaczego nazwanie czegoś specjalnym miałoby zmieniać ten fakt?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Mogę rozpisać logiczny wzór na to zdanie, można też i prościej:
- jeśli Banshee jest w combacie,
- to może wyć tylko
- w model wroga w base contact.
Jeśli przyjmiemy, że banshee nie może wyć w combat, to nie może również wyć w model wroga w base contact. Prawda?
- jeśli Banshee jest w combacie,
- to może wyć tylko
- w model wroga w base contact.
Jeśli przyjmiemy, że banshee nie może wyć w combat, to nie może również wyć w model wroga w base contact. Prawda?
Nieprawda.
To żadna logika.
Tak samo można powiedzieć:
- banshee może strzelać/krzyczeć będąc w combacie
- ale wówczas tylko w oddział BtB (zamiast dowolnego innego w LoS)
Breath Weapon można użyć w combacie, a spoza niego już w combat nie.
Steam gun i armata z czołgu podobnież.
Może znalazłoby się więcej, lecz nie znam z głowy wszystkich dostępnych w grze zdolności i przedmiotów.
Przewagą moich przykładów nad krzykiem banshee jest to, że są to ataki strzeleckie opisane jako ataki strzeleckie (a więc normalnie nie mogące w CC celować).
Niemniej, już widzę podstawę dla graczy WE domagających się drzewca strzelającego w CC.
Mam jednocześnie pytanie - czy zmienił się wording death shriek attack'u z WD w stosunku do aktualnego AB?
Pytam, ponieważ tenże był uściślony jako nie-mogący strzelać w CC. Co więcej, czy zmienił się wording samego krzyku w stosunku do starego AB? Tamten też nie mógł w inny combat krzyczeć. Wynikało to z erraty, która wiadomo, z nowym bookiem zniknęła, lecz też może być jakimś odniesieniem jeśli opis zdolności nie zmienił się.
To żadna logika.
Tak samo można powiedzieć:
- banshee może strzelać/krzyczeć będąc w combacie
- ale wówczas tylko w oddział BtB (zamiast dowolnego innego w LoS)
Breath Weapon można użyć w combacie, a spoza niego już w combat nie.
Steam gun i armata z czołgu podobnież.
Może znalazłoby się więcej, lecz nie znam z głowy wszystkich dostępnych w grze zdolności i przedmiotów.
Przewagą moich przykładów nad krzykiem banshee jest to, że są to ataki strzeleckie opisane jako ataki strzeleckie (a więc normalnie nie mogące w CC celować).
Niemniej, już widzę podstawę dla graczy WE domagających się drzewca strzelającego w CC.
Mam jednocześnie pytanie - czy zmienił się wording death shriek attack'u z WD w stosunku do aktualnego AB?
Pytam, ponieważ tenże był uściślony jako nie-mogący strzelać w CC. Co więcej, czy zmienił się wording samego krzyku w stosunku do starego AB? Tamten też nie mógł w inny combat krzyczeć. Wynikało to z erraty, która wiadomo, z nowym bookiem zniknęła, lecz też może być jakimś odniesieniem jeśli opis zdolności nie zmienił się.
Ostatnio zmieniony 6 lut 2012, o 13:20 przez Byro, łącznie zmieniany 1 raz.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
nie zgodzę się, zmieniłeś opis krzyku taką interpretacją, która nie wynika w ogóle z opisu zasady (masz powyżej cytat)
Byro w opisie szyszek jest coś takiego zdaje się "all other targeting rules applies" a FAQ dodało, że można Stand and Shoot, więc chybiony przykład
tu nie ma FAQ (niestety) i jest tylko to co jest napisane, więc słusznie, że trzeba to uściślić
jakby tam w opisie było że jest to traktowane jak Shooting Weapon to pewnie by była zamknięta kwestia, a tak jest jak jest
Byro w opisie szyszek jest coś takiego zdaje się "all other targeting rules applies" a FAQ dodało, że można Stand and Shoot, więc chybiony przykład
tu nie ma FAQ (niestety) i jest tylko to co jest napisane, więc słusznie, że trzeba to uściślić
jakby tam w opisie było że jest to traktowane jak Shooting Weapon to pewnie by była zamknięta kwestia, a tak jest jak jest
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Nic nie zmieniłem, to co napisałem wynika w pełni z opisu zdolności i w żaden sposób nie stoi z nią w sprzeczności.
Mamy organ LS, zagłosowali tak, a nie inaczej co nie znaczy, że muszę się z tym zgadzać. Ten aspekt jest niejednoznaczny, ja się jedynie odnoszę do jednolitości systemu, gdzie żaden atak wykonywany w fazie magii lub strzelania nie może być celowany w oddziały walczące wręcz o ile nie wynika to wprost z jego opisu (tudzież erraty).
Tutaj jest przyzwolenie strzelania w combat, dokładnie w ten sam sposób jak było w poprzednim booku, tylko wtedy mieliśmy erratę.
Mamy organ LS, zagłosowali tak, a nie inaczej co nie znaczy, że muszę się z tym zgadzać. Ten aspekt jest niejednoznaczny, ja się jedynie odnoszę do jednolitości systemu, gdzie żaden atak wykonywany w fazie magii lub strzelania nie może być celowany w oddziały walczące wręcz o ile nie wynika to wprost z jego opisu (tudzież erraty).
Tutaj jest przyzwolenie strzelania w combat, dokładnie w ten sam sposób jak było w poprzednim booku, tylko wtedy mieliśmy erratę.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Ja zgadzam się absolutnie z Byrem, nigdzie nie widzę wzmianki, która mogłaby wskazywać, że Banshee może strzelać do nie-swojego combatu. Ja od razu poruszę też inny temat- na poznańskim masterze zasędziowano mi (nawet nie jestem pewien, czy to nie byłeś Ty, Byro), że wochowy krzykacz, który jest zaangażowany w cc, może strzelać do czegoś poza cc- z racji tego, że jest to special attack i jest tylko napisane, że może walić do unengaged unit. Jako, że special, to reszta zasad normalnego shootingu się go nie ima. Wydawało mi się to dziwne i naciągane, tak samo jak powyższa interpretacja zasad strzelania banshee.
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Po prawdzie woch-owy krzyk nie ma żadnej klasyfikacji, nie jest opisany ani jako zwykły, ani niezwykły atak strzelecki. Po prostu jedna niezaangarzowan jedostka w polu wiedzenia w 12" obrywa hity i tyle. Jak bohater walcząc widzi jakiś legalny cel to czemu nie miałby weń walić jeśli moze ? Ze strzelaniem ma on tyle wspólnego, że używa się go w tej fazie
.

Ach te uroki bycia ciągle głodnymMad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.

Twoją logikę łatwo jest odwrócić Zbyszku.Barbarossa pisze:Mogę rozpisać logiczny wzór na to zdanie, można też i prościej:
- jeśli Banshee jest w combacie,
- to może wyć tylko
- w model wroga w base contact.
Jeśli przyjmiemy, że banshee nie może wyć w combat, to nie może również wyć w model wroga w base contact. Prawda?
- jeśli basia jest w combacie
- może wyć tylko
- w jednostki wroga w base contact
Powyższe może dotyczyć przypadku, w którym baśka jest w hth, widzi inne cele w 8 calach, do których normalnie mogła by strzelić, ale niestety nie może, bo ogranicza ją sytuacja, w której się znalazła.
pozdr.

W zasadzie literalnie ten zapis jest jasny. Wszystko rozbija się o zasadnicze założenie czy krzyk baski ograniczają jakiekolwiek restrykcje rulebookowe. Jesli tak to jakie, jesli nie, no to mamy wtedy opis krzyku i wszystko co nie jest w tym opisie zabronione jest dozwolone.
