Szarzża z oddziału
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Szarzża z oddziału
Witam. Dziś podczas gry mieliśmy sporną sytuację. Chodzi o wyszarżowanie bohaterem z oddziału.
Oto jak wyglądała nasza sytuacja:
Na szaro zaznaczyłem początkową pozycję bohatera, a czerwony okrąg to impass. W moim mniemaniu w pełni legalnym jest odłączenie się od oddziału po najkrótszej linii i zaszarżowanie, tym bardziej że wykonałem przysługujący mi wheel. Mój przeciwnik był w opozycji tego rozumowania i przewertowaliśmy podręcznik w poszukiwaniu zasad, które potwierdzały by, bądź negowały moje rozumowanie. W rezultacie udało mi się przekonać adwersarza obrazkiem ze strony 101, przedstawiającym Orczego Bossa szarżującego bezpośrednio z oddziału, przy pomocy prostej strzałki. To wskazywało by na fakt, że tak samo jak mój bohater, ów ork wykonał wheel, a następnie przechodząc (i zachaczając) oddział dopuścił się szarży. Uważam, że moją tezę potwierdza również prosty fakt, że podczas reform, przyłączania i odłączania herosów od oddziałów - oni poruszają się po innych modelach z oddziału. Oponent zgodził się, natomiast pragnę upewnić się, czy aby na pewno nie wykonałem tzw. blessed bulwark (błogosławionego wału) kosztem mojego adwersarza.
Pozdrówki.
Oto jak wyglądała nasza sytuacja:
Na szaro zaznaczyłem początkową pozycję bohatera, a czerwony okrąg to impass. W moim mniemaniu w pełni legalnym jest odłączenie się od oddziału po najkrótszej linii i zaszarżowanie, tym bardziej że wykonałem przysługujący mi wheel. Mój przeciwnik był w opozycji tego rozumowania i przewertowaliśmy podręcznik w poszukiwaniu zasad, które potwierdzały by, bądź negowały moje rozumowanie. W rezultacie udało mi się przekonać adwersarza obrazkiem ze strony 101, przedstawiającym Orczego Bossa szarżującego bezpośrednio z oddziału, przy pomocy prostej strzałki. To wskazywało by na fakt, że tak samo jak mój bohater, ów ork wykonał wheel, a następnie przechodząc (i zachaczając) oddział dopuścił się szarży. Uważam, że moją tezę potwierdza również prosty fakt, że podczas reform, przyłączania i odłączania herosów od oddziałów - oni poruszają się po innych modelach z oddziału. Oponent zgodził się, natomiast pragnę upewnić się, czy aby na pewno nie wykonałem tzw. blessed bulwark (błogosławionego wału) kosztem mojego adwersarza.
Pozdrówki.
FAQ do RB.
Q: Can a character ‘move through’ a unit he has joined when he
leaves it (i.e. can he leave through the side or rear of the unit,
measuring the move from his starting position)? (p101)
A: Yes.
Czyli tak jak zagrałeś.
Q: Can a character ‘move through’ a unit he has joined when he
leaves it (i.e. can he leave through the side or rear of the unit,
measuring the move from his starting position)? (p101)
A: Yes.
Czyli tak jak zagrałeś.
Fisch pisze:moim zdaniem odnosi się do wychodzenia z oddziału ale nie szczególnej akcji jakim jest wyszarżowywania z niego
Leaving a unit, strona 101. W skrócie: nie masz racji
Hah, pod latarnią najciemniej. Mogliśmy zlookać FAQ. Dzięki wielkie.
W skrocie, nie ma tam ani slowa o wyszarzowywaniu z unitu. Bazowanie na obrazku, gdzie nie ma zaznaczonego momentu wykonywania wheela tez uwazam za bledne.Furion pisze:Fisch pisze:moim zdaniem odnosi się do wychodzenia z oddziału ale nie szczególnej akcji jakim jest wyszarżowywania z niego
Leaving a unit, strona 101. W skrócie: nie masz racji
Imho rowniez FAQ odnosi sie do remaining moves. Nie wiem, czy podpinanie tego pod szarze nie jest lekka nadintepretacja.
Czyli co, lanca z pogoni zatrzymala sie cal od domku, jednakze bohater ze srodka drugiego szeregu widzi kancikiem oddzial za domkiem i robiac 90stopniowego wheela na lancy jest w stanie zetknac sie corner to corner z szarzowanym unitem. Tak? No blagam was... Moze zaraz dojdziemy do wniosku, ze mozna wirtualnie wheelowac o sprzymierzone jednostki?
Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".
Wydaje mi się, że do momentu jak zachowujemy zasady opuszczania unitu wszystko gra. Do tego jeżeli nie można tak zrobić, to szarżowanie z unitu może odbywać się jedynie po linii prostej, w wielu sytuacjach bohater, który samodzielnie mógł by szarżować (widzi cel, ma do niego dojście itd) nie będzie w stanie tego zrobić. To co - goście robią mu miejsce w ruchach, żeby przyłączył się, przemieścił, odłączył. Robią mu miejsce w combacie 'make way', żeby dostawił się do walki. Robią mu miejsce w challengu i odrzucaniu challenga. A nie wypuszczą go do szarży:D?
Myślę, że w RB nie odniesiono się do tego nie bez powodu. Szarża z oddziału przebiega na zasadach opuszczania oddziału.
W dodatku mamy też zasady dołączania do unitu, w których nie ma wyraźnego opisu w jaki sposób bohater przemieszcza się po unicie. Zetknie się podstawką z unitem - umieszczasz go we front ranku.
Myślę, że w RB nie odniesiono się do tego nie bez powodu. Szarża z oddziału przebiega na zasadach opuszczania oddziału.
W dodatku mamy też zasady dołączania do unitu, w których nie ma wyraźnego opisu w jaki sposób bohater przemieszcza się po unicie. Zetknie się podstawką z unitem - umieszczasz go we front ranku.
A czy zasady opuszczania oddzialu mowia cokolwiek o wheelowaniu? Nie. Czy jesli twoj klocuszek jest zastawiony z przodu przez harpie, mozesz wyszarzowac bohaterem? Nie? Czy moze chcialbys zastosowac zasady wychodzenia z unitu i rozpoczac szarze z powiedzmy lewej strony unitu, gdzie harpii nie ma, no bo przeciez wyjsc z unitu mozesz z dowolnej strony? Szarza i wchodzenie do unitu sa to dwie rozne kwestie w dwoch roznych fazach i potrzebuje mocniejszych argumentow niz ten gowniany zapis z faqu i argumentacja " Bo szarza to wychodzenie z unitu".
"Do tego jezeli nie mozna tak zrobic, to szarza moze odbywac sie jedynie po linii prostej" Bzdura? Chodzi tylko tego wheela na jednostce. Kumasz? Ja jestem np zdania, ze najpierw model powinien opuscic unit po linii prostej, a dopiero potem wheelowac.
"Do tego jezeli nie mozna tak zrobic, to szarza moze odbywac sie jedynie po linii prostej" Bzdura? Chodzi tylko tego wheela na jednostce. Kumasz? Ja jestem np zdania, ze najpierw model powinien opuscic unit po linii prostej, a dopiero potem wheelowac.
Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".
Mówią - drugi paragraf str.101 opisuje, że mój bohater może zadeklarować szarżę. W tym przypadku ruszy się i opuści unit. Szarża to szarża - w szarży masz wheel. Do tego leaving a unit nie ma zapisu, że po linii prostej.
Która zasada ma tu priorytet i dlaczego? Szarża jest szarżą. Na samym dole strony masz when leaving a unit, the character reverts to his normal rules for movement. The distance of his move is worked out from his actual posiosion in the unit before the unit moves.
Która zasada ma tu priorytet i dlaczego? Szarża jest szarżą. Na samym dole strony masz when leaving a unit, the character reverts to his normal rules for movement. The distance of his move is worked out from his actual posiosion in the unit before the unit moves.
Drugi paragraf mowi tylko tyle, ze mozesz wyszarzowac bohaterem, a unit sie nie rusza, i ze nie mozesz zadeklarowac dwoch oddzielnych szarz, bohaterem i unitem.
Nie ma tez zapisu, ze mozesz wheelowac na swoich jednostkach.
Nie ma tez zapisu, ze mozesz wheelowac na swoich jednostkach.
Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".
Jeżeli Ciebie nie przekonuje fakt, że ruch mierzysz z początkowej pozycji, że przestawiasz się na zasady ruchu bohatera, że w szarży przysługuje Ci wheel, że przyłączając się do oddziału teleportujesz się do pierwszego szeregu, że podczas combatu wyteleportowujesz się do btb, to nic Ci nie poradzę.
Nie wspominając już o FAQ, które odnosi się do leaving a unit, a zatem także szarży z unitu bo to cała strona 101...
Nie wspominając już o FAQ, które odnosi się do leaving a unit, a zatem także szarży z unitu bo to cała strona 101...
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Wyszarżowywamie to jest rodzaj leaving a unit. W najnowszych uściśleniach dopuszczalne jest nawet wyszarżowanie z drugiego szeregu. Bohater opuszczający oddział może przejść przez ten oddział w dowolny sposób i bez względu na to, w jakim momencie ten oddział opuszcza.
Barb, ale nie ma tam ani slowa o tym wirtualnym wheelu. Nie wiem, czy zdajesz sobie sprawe, jakie okrutne ruchy szarzowe dopuszczaja takie interpretacje.
Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".
Tyle, że gdzie by ten kmiot nie stał - oddział (wg. mnie sam bohater) musi widzieć cel. To bohater szarżuje i widzi tak - jak widzi. Podobnie jak strzelcy w unicie - patrzysz po front arc każdego modelu czy widzi, oraz czy przeciwnik ma cover. Szarża herosem to szarża herosem - musi widzieć. To ogranicza większą część przerażających cię sytuacji. W dodatku negowanie zasad ze strachu to dziwne podejście.
@Rince Jeśli bohater, który wyszarżowywuje z oddziału, nie opuszcza go, to jest on dalej jego częścią? No i fragment
odnosi się do wszystkich manewrów z fazy ruchu(są one oczywiście ograniczone podczas szarży). Jeśli do ruchów zaliczasz tylko ruch na wprost to ja równie dobrze mogę zaliczać tylko wheel‘move through’
Tak, stary, neguje zasady ze strachu Ostro...
Unit (lanca)
Bohater
Inny unit
Szarzowany unit
Kierunek szarzy
... ...
.................................
.................................
.................................
.................................
Czyli co, legit? Szarza owczywiscie w granicach losa bohatera.
Unit (lanca)
Bohater
Inny unit
Szarzowany unit
Kierunek szarzy
... ...
.................................
.................................
.................................
.................................
Czyli co, legit? Szarza owczywiscie w granicach losa bohatera.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2012, o 13:36 przez Rince, łącznie zmieniany 6 razy.
Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".