Mathhammer
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Mathhammer
Nie jestem pewien, czy wybrałem dobry temat. W razie czego - proszę o przeklejenie.
Oto moja wersja kalkulatora do Warhammera. Liczy, ile ran powinna statystycznie zadać jednostka, uwzględniając takie możliwości jak killing blow, trucizny, autohity itd. Był już kilka razy poprawiany i jak na razie nie widzę uchybień, ale gdybym gdzieś coś poknocił - chętnie wysłucham uwag.
http://www.sendspace.pl/file/daf24550bdb02c117b4e4ac
Pozwalam na ściągnięcie, używanie i takie tam. Jeżeli ktoś chciałby wstawić gdziekolwiek poza tym forum - tylko za moją zgodą.
Pozdrawiam, Jakub.
Oto moja wersja kalkulatora do Warhammera. Liczy, ile ran powinna statystycznie zadać jednostka, uwzględniając takie możliwości jak killing blow, trucizny, autohity itd. Był już kilka razy poprawiany i jak na razie nie widzę uchybień, ale gdybym gdzieś coś poknocił - chętnie wysłucham uwag.
http://www.sendspace.pl/file/daf24550bdb02c117b4e4ac
Pozwalam na ściągnięcie, używanie i takie tam. Jeżeli ktoś chciałby wstawić gdziekolwiek poza tym forum - tylko za moją zgodą.
Pozdrawiam, Jakub.
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Zgrabna tabeleczka. Do programu mu daleko, ale na pewno może się przydać. Brakuje tylko tutaj takich efektów jak przerzucanie udanych zranień, trafień i nieudanych armour saveów
Ostatnio zmieniony 22 mar 2012, o 13:01 przez kubencjusz, łącznie zmieniany 1 raz.
i nie wiem jak wam, ale zdaje mi się, że wpisanie sv1+ po modyfikacjach oznacza że nie umierasz wcale:) (Wiem, mozna wpisac 2+, ale to bład jakis w koncu)
poza tym fajna zabawka
poza tym fajna zabawka
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.
działa, może masz starego excela
Fajny pliczek.
) mam open office, ale formuła powinna iść jakoś tak:
pzdr,
L.
Tez cos takiego sobie napisalem, jest tu zle zrobiony armor save (no i nie ma przerzutu, o ap nie wspomnęDmtrij pisze:i nie wiem jak wam, ale zdaje mi się, że wpisanie sv1+ po modyfikacjach oznacza że nie umierasz wcale:) (Wiem, mozna wpisac 2+, ale to bład jakis w koncu)
poza tym fajna zabawka

Kod: Zaznacz cały
IF(
ASv<=1 && S<=3;Rany*5/6;
IF(
(7-MAX(ASv,1)-MAX(0;S-3))/6<=0;Rany;
(7-MAX(ASv,1)-MAX(0;S-3))/6)*Rany
)
+KB
L.
Poprawka: http://www.sendspace.pl/file/30438af9f1cbf82665eb394
@dmitrij, Lidder: Savów nie trzeba już sobie liczyć, same działają i mogą mieć przerzuty.
@kubencjusz: Istnieje coś, co pozwala przerzucać UDANE rzuty?
@all: Dzięki za zwracanie uwagi na takie drobne sprawy. Chciałbym, żeby mogło się to komuś przydać i żeby było dobre.
@dmitrij, Lidder: Savów nie trzeba już sobie liczyć, same działają i mogą mieć przerzuty.
@kubencjusz: Istnieje coś, co pozwala przerzucać UDANE rzuty?
@all: Dzięki za zwracanie uwagi na takie drobne sprawy. Chciałbym, żeby mogło się to komuś przydać i żeby było dobre.
Np. Trickster Helm, jakbyś chciał symulować walkę bohaterów.JRP pisze: Istnieje coś, co pozwala przerzucać UDANE rzuty?
Poza tym genialne narzędzie! Trzymam kciuki, żebyś doprowadził to do perfekcji

A brakuje mi:
- modeli z różną siłą (np. 3A S5, 3A S4 na model)
- ustawiania z jaką siłą jest autohit (np w Irongutach stomp jest z S4, mimo, że poza tym biją z S6) - poza tym jest wiele rzeczy które dają autohity z siłą inną niż bazowa.
- przerzucanie UDANYCH to wound (Trickster Helm) czy ward (The Other Trickster Shard)
Edit:
posypało się coś z save'ami. Teraz 6+ daje zerową ochronę, a 5+ daje 0.17. Przy wpisaniu "0" (czyli brak) dalej mitygacja zostaje i to różna dla oddziału 1 i oddziału 2
Tu jest coś takiego co działało do 6 i 7 edycji:
http://www.avianon.net/calculations/unit_combat.php
Teraz można obliczyć jedynie część atakującą, bo obrońcy uderzają mniej ciosów po stratach, a w 8 edycji coś takiego już nie ma miejsca.
http://www.avianon.net/calculations/unit_combat.php
Teraz można obliczyć jedynie część atakującą, bo obrońcy uderzają mniej ciosów po stratach, a w 8 edycji coś takiego już nie ma miejsca.
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
- The WariaX
- Falubaz
- Posty: 1005
- Lokalizacja: Rybnik i okolice
No mi właśnie brakuje tutaj miernika inicjatywy. Np może zdarzyć się tak, że oddział A zada tyle strat, że oddział B nie zaatakuje pełną ilością ataków. Trzeba wtedy pokminić jaka jest różnica, a można by jakoś tak spróbować, żeby w automacie to robił
ale to chyba dużo trudniejsze...


Zapraszam do mojej galerii

http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=35475
Maluję na zamówienie:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 13#p990613
te bardziej skomplikowane przypadki to liczcie w pamięci,
a dodatkowo porozwijacie sobie zwoje mózgowe.
a dodatkowo porozwijacie sobie zwoje mózgowe.


Odchylenie standardowe zawsze można wyliczyć. Tylko wtedy sporo osób zacznie mieć problemy z interpretacją otrzymanych liczbMishu pisze:Po krótkiej rozmowie z kumplem, stwierdzamy, że powinny być tabelki "dobrze piłowane kości" i "źle piłowane kości"![]()


jako kontynuacja dyskusji stąd:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 3#p1018553
ok, popróbuję jak będę miał czas. Nie do końca tylko rozumiem co masz na myśli w poniższym.

http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 3#p1018553
ok, popróbuję jak będę miał czas. Nie do końca tylko rozumiem co masz na myśli w poniższym.
Tak swoją drogą - inaczej się liczy prawdopodobieństwo przy testach liderkiThain pisze:Ja natomiast uważam że wyników jest 36 z równymi prawdopodobieństwami. Tyle, że przy kościach tego samego koloru będzie mieć ich 21, ale z różnymi praw. Dla {1,1},...,{6,6} są to 1/36, dla pozostałych 2/36.
