Kiedy Kadaai się spala?

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Kiedy Kadaai się spala?

Post autor: Furion »

wording:
"From the second game turn onwards, at the start of each turn a toughness test must be made"

Czyli "od drugiej tury, co każdą turę".
Definicję tego, czym jest tura mamy na stronie 12. Zwłaszcza "one game turn consists of two player's turn"

Wniosek: Kadaai spala się w turze każdego gracza.

Ktoś się nie zgadza z tym rozumowaniem, albo ma inną propozycję?

pozdrawiam
Furion

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3174
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Skoro wskazuje na drugą turę gry, to nie ma na myśli tur graczy. Musiałoby być, że na początku tury każdego gracza, jak np. przy zasadzie sypania VC, wtedy testowałby 10 razy, a nie 5 na grę.

RAWowo to raczej nieważne czyja jest tura, tylko spala się na początku drugiej tury, nawet jeśli zaczyna ją przeciwnik.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Myth pisze:Skoro wskazuje na drugą turę gry, to nie ma na myśli tur graczy. Musiałoby być, że na początku tury każdego gracza, jak np. przy zasadzie sypania VC, wtedy testowałby 10 razy, a nie 5 na grę.
W podręczniku masz rozróżnienie na tury gry i tury gracza.
W wordingu K'daai masz rozróżnienie na tury gry i "wszystkie tury". "Wszystkie tury" to tury graczy, nie tury gry.

IMO testuje 10 razy. More input please!

pozdrawiam
Furion

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3174
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Nie zgodzę się, a żę akurat tłumaczę, to:
Począwszy od 2 tury gry, na początku każdej tury [gry] należy wykonać test wytrzymałości.
Each modyfikuje ilość tur gry, nie może odnosić się do tur graczy, o których nie ma nic w zdaniu (angielski tak nie działa). A zdanie to ewidentna elipsa związana z naturą języka, który dąży do jak najmniejszej ilości słów w zdaniu. Nie ma więc rozróżnienia, a jedynie wyliczenie w których turach gry.

Argument jest prosty: gdyby było napisane "at the start of every second turn" zamiast "each turn", to testy wykonywałbyś w 2, 4 i 6 turze gry.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

raczej furion ma racje - wydaje mi sie, ze testuje 10 razy na gre.
inaczej pewnie by bylo napisane jak w:
VC - slain general:
"(...) at the start of every friendly turn (...)"
czy tez w RB - fragile alliances:
"(...) at the start of his turn (...)"

sadze, ze jeszcze pare innych przykladow by sie znalazlo ;)

tutaj zas jest napisane po prostu:
"(...) at the start of each turn (...)"
co by wskazywalo na kazda ture, nawet przeciwnika.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Myth pisze:Nie zgodzę się, a żę akurat tłumaczę, to:
Spoko. Nie będziemy się przerzucać tym, kto ma ile papierków na znajomość angielskiego, nie to forum i nie ten temat.
Each modyfikuje ilość tur gry, nie może odnosić się do tur graczy, o których nie ma nic w zdaniu (angielski tak nie działa). A zdanie to ewidentna elipsa związana z naturą języka, który dąży do jak najmniejszej ilości słów w zdaniu. Nie ma więc rozróżnienia, a jedynie wyliczenie w których turach gry.
Ten wywód uważam za nieprawidłowy.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

o rzeczywiscie wyglada na to, ze game turn. Czyli kadaj testuje 2x wiecej. troche to zmienia podejscie do tej figurki...


Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Shino pisze:o rzeczywiscie wyglada na to, ze game turn. Czyli kadaj testuje 2x wiecej. troche to zmienia podejscie do tej figurki...
Znaczy że odblokowujemy kadaja ?
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Nie, zależy jeszcze od Euro FAQ'a. A tam jak na razie nastroje są, że testuje co drugą turę.

Poczekamy, zobaczymy.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Sformułowanie jest analogiczne do wszystkich innych "co turę". Jeżeli coś ma się dziać tylko w turze "właściciela" to jest to wyraźnie zaznaczone - jak we flames of phoenix. Jak coś ma być w każdej turze, to dzieje się w turach obu graczy - jak ruch vortexów.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

tak. turn oznacza player turn a nie game turn.

wiec spala sie 10 razy a nie 5.
Znaczy że odblokowujemy kadaja ?
jesli chodzi o to czy bedzie 0-1 to nic takiego sie nie wrzuci

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Panowie Kdai kosztuje 325 wpisanie mu 0-1 na 2400pkt jest bezcelowe.

A pali się najwyraźniej szybciej niż myśleliśmy.

Awatar użytkownika
Rince
Ciśnieniowiec
Posty: 7202
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Rince »

Taa, chcialbym zeby black dragon egg dawal 6T na 2 tury walki. Niestety tak nie jest :)
Obrazek
Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

kudłaty pisze:Panowie Kdai kosztuje 325 wpisanie mu 0-1 na 2400pkt jest bezcelowe.
ale przeciez ja o tym wiem. To sie odnosilo tylko do pytania o uwolnienie kadaia

zresta juz jest wiekszosc ls wiec chyba nawet nie ma sensu ciagnac tego tematu :>

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

EDIT: BUT WAIT! Forgeworld answered the question for us and the K'daai do indeed test for meltdown only at the start of each game turn, not player turn. We're discussing whether to use the answer...

A jak do tego tekstu się odnosicie ?
Czy naprawdę musi wychodzić oficjalne faq żebyście oprzytomnieli ?
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2012, o 15:04 przez Grolshek, łącznie zmieniany 1 raz.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Shino pisze:
kudłaty pisze:Panowie Kdai kosztuje 325 wpisanie mu 0-1 na 2400pkt jest bezcelowe.
ale przeciez ja o tym wiem. To sie odnosilo tylko do pytania o uwolnienie kadaia
Ja bardziej miałem na myśli zdjęcie z niego traktowania jako warmachine...
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Grolshek pisze:Czy naprawdę musi wychodzić oficjalne faq żebyście oprzytomnieli ?
Tak. Jak na razie żyjemy w świecie fantazji, gdzie słowa jednej osoby, być może odpowiedzialnej za zasady ChD, nie mają znaczenia.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Co więcej pamiętam sytuację jak autor armybooka w wywiadzie w necie powiedział jedno a w kolejnym FAQ uściślono dokładnie inaczej. Zresztą groszku, nie oszukujmy się ta armia to bubel merytoryczny i nie ma żadnych podstaw by wbrew zasadom ją ugrywalniać, jak pokaże się FAQ przyznamy rację, aczkolwiek nie takie cuda widziałem już w tej grze.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Tylko, że jest też pewien problem na linii ETC - uściślenia. Jeżeli na ETC cymbały uściślą x5, to ciężej będzie testować Chaos Dwarfy pod kątem składu na turniejach w Polsce.

ODPOWIEDZ