Skaven 1600 Zgrzyta

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Zgrzyt Dupogryz
Wałkarz
Posty: 79
Lokalizacja: Buk

Skaven 1600 Zgrzyta

Post autor: Zgrzyt Dupogryz »

Bitewny Wódz 125
+ Lektyka

Wódz 72
BSB, tarcza

Inżynier 155
Rakieta Zagłady, Zwój Rozproszenia, Czarodziej poziom 2

35 x Szturmoszczury 305
tarcze, FCG

40 x Klanbracia 250
FCG, Miotacz Spacz-Ognia

35 x Klanbracia 225
FCG, Moździerz Morowego Wiatru

40 x Niewolnicy 82
muzyk

40 x Niewolnicy 82
muzyk

15 x Posłańcy Nocy 120
proce

5 x Rynsztokowcy 90
proce, zatrute ataki

Działo Spacz Błyskawic 90

Księgę Armii mam po polsku, rozpiska więc takaż. I eksperymentalna, bo to pierwsza bitwa będzie.
Założenia:
Zgrzyt siedzi na lektyce w Szturmoszurach, tamże BSB. Przodem Niewolnicy, flankami Klanbracia, Szturmowcy idą za Niewolnikami, komandosi wystawieni jako zwiadowcy będą usiłowali dostać się do wrogich maszyn. Latarka bije z tyłu, zespoły wsparcia... no cóż, mam nadzieję że nie zrobią szybko KABOOM. Inżynier odpala rakietę i zajmuje się antymagią, i czym tam się on zajmuje? Magię dopiero muszę ogarnąć.
Poproszę o komentarze i wskazówki.
Zgrzyt

Awatar użytkownika
Czcibor
Oszukista
Posty: 872
Lokalizacja: WarAcademy Opole

Post autor: Czcibor »

Na szczurach jakoś super się nie znam ale wydaję mi się że powinieneś odchudzić elektryka gdzieś tak o 2 lvl i maga :wink: i wrzucić może furmanke.
Fanatic pisze: ledwo savage ogarniam cała rodzina je maluje
już nie chcą do mnie przychodzić bo wiedzą, że pędzel i farbki na nich czekają
Obrazek

Zgrzyt Dupogryz
Wałkarz
Posty: 79
Lokalizacja: Buk

Post autor: Zgrzyt Dupogryz »

Brak furmanki (latarki zresztą też:-)), i dopiero rozważam dołączenie monków do hordy. Reszta to wypadkowa posiadanych figurek i dotychczasowej edukacji, głównie tu. Mam np. Szarego, ale kiedyś chciałem zrobić hordę czysto świecką, i to jest właśnie jedna z wariacji na temat.
Zgrzyt

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Zupełny brak jakiegoś mocniejszego pieprznięcia. Jeśli włożysz tak złożonego wodza do szturmszczurów, to raczej też nie wejdą do walki, bo generał zginie za szybko, a jak on zginie to armia się posypie. Proponuję zdecydowanie drugą latarkę/abominację/furmankę dla tego pieprznięcia, a warlorda trochę dozbroić. Posłańcy są słabi strasznie, jedyne sensowne wystawienie to z wykopywaczką.

Zgrzyt Dupogryz
Wałkarz
Posty: 79
Lokalizacja: Buk

Post autor: Zgrzyt Dupogryz »

Rare 0-1, więc jedna latarka. Jak się sprawuje katapulta? Czy zamiast posłańców lepiej dać kolejną piątkę rynsztokowców?
Wodza schować w mniejszym klocku klanbraci? Abominacja to kolejna rzecz, do której muszę się przekonać. Biorąc baty chyba pójdzie najszybciej:-)
Zgrzyt

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Fajny jest dowódca po taniości, ale trzeba by mu chociaż jakiś podstawowy ekwipunek dokupić co by go jakaś zupełna hołota nie zabiła od razu.

Jak nie masz szarego proroka to wbrew temu co Ci tu doradzają poziomy magii na elektryku są logiczną inwestycją.

Zgrzyt Dupogryz
Wałkarz
Posty: 79
Lokalizacja: Buk

Post autor: Zgrzyt Dupogryz »

Ekwipunek dla wodza w sensie miecze, tarcze, siekiery? Wywalę miotacz.
Spaczeniowy Pancerz - 30 pkt, ochrona na 4+, za każdą wybronioną ranę obrywa atakujący;
Płaczące Ostrze - 30 pkt, przebicie pancerza i K3 pkt żywotności w plecy za każdą niewybronioną ranę;
teraz będzie dosyć twardy? Bazowo ma 4 ataki, Inicjatywa 7, można by na ogra zapolować z tym mieczem:-)
Zgrzyt

Awatar użytkownika
krusk
Chuck Norris
Posty: 545
Lokalizacja: Nikt się nie spodziewa...

Post autor: krusk »

Rakieta 30
Zwój 25
Razem 55 :wink:
Infernal Puppet pisze:Skavenom udaje się 100%, nieudane projekty to sabotaże konkurencji więc się nie liczą :wink: .

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3167
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Jeśli spaczeniowy pancerz, to wrzuć mu dawnstone (przerzut pancerza) i daj tarczę. Ma wtedy pancerz na 2+ z przerzutem, takie coś ma jakiś sens. Do tego może wziąć choćby tanie gryzące ostrze. Płaczące ostrze przy sile 4 nie ma sensu, nie wpuściłbyś go do walki z ogrami, bo najczęściej byliby to ironguci (S6?) albo maneaterzy (S5), którzy delikwenta kroją w jedną fazę.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Zgrzyt Dupogryz
Wałkarz
Posty: 79
Lokalizacja: Buk

Post autor: Zgrzyt Dupogryz »

krusk pisze:Rakieta 30
Zwój 25
Razem 55 :wink:
Poprosiłbym jeszcze o dopisywanie o co chodzi przy takich wyliczeniach, bo trochę potrwało, zanim wpadłem na pomysł, że to limit może:-).
Dawnstone to Kamień Świtu po tutejszemu? Tarcza zwykła za 3 pkt, czy może jakaś magiczna? Zaklęta jest za 5 pkt i dodaje jeden pkt Ochrony.
Szczerze mówiąc myślałem o co najwyżej JEDNYM ogrze, jakby jakiś się napatoczył. Mój wódz szczególnie nie grzeszy odwagą:-)
Zgrzyt

Zgrzyt Dupogryz
Wałkarz
Posty: 79
Lokalizacja: Buk

Post autor: Zgrzyt Dupogryz »

Zgrzyt Dupogryz pisze:Bitewny Wódz 188
+ Lektyka
+ Spaczeniowy Pancerz
+ Kamień Świtu
+ Tarcza
+ Kąsające Ostrze

Wódz 72
BSB, tarcza

Inżynier 125
Zwój Rozproszenia, Czarodziej poziom 2

Inżynier 45
Rakieta Zagłady

35 x Szturmoszczury 305
tarcze, FCG

40 x Klanbracia 180
FCG

32 x Klanbracia 213
FCG, Moździerz Morowego Wiatru

40 x Niewolnicy 82
muzyk

40 x Niewolnicy 82
muzyk

6 x Rynsztokowcy 108
proce, zatrute ataki

6 x Rynsztokowcy 108
proce, zatrute ataki

Działo Spacz Błyskawic 90

Księgę Armii mam po polsku, rozpiska więc takaż. I eksperymentalna, bo to pierwsza bitwa będzie.
Założenia:
Zgrzyt siedzi na lektyce w Szturmoszurach, tamże BSB. Przodem Niewolnicy, flankami Klanbracia, Szturmowcy idą za Niewolnikami, komandosi wystawieni jako zwiadowcy będą usiłowali dostać się do wrogich maszyn. Latarka bije z tyłu, zespoły wsparcia... no cóż, mam nadzieję że nie zrobią szybko KABOOM. Inżynier odpala rakietę i zajmuje się antymagią, i czym tam się on zajmuje? Magię dopiero muszę ogarnąć.
Poproszę o komentarze i wskazówki.
Zgrzyt
Nowa wersja rozpiski, po uwzględnieniu uwag forumowiczów. W razie czego poproszę jeszcze, a teraz idę poszukać drugiego inżyniera. Jestem pewien że gdzieś tu jest - ostatnio koty się szczurkiem bawiły:-)
Tarcza na wodzu zwykła, bo dałem zaklętą a potem doczytałem że się magiczne zbroje dublować nie mogą.
Drugi inżynier jest, z rakietą. Brass Orb wymaga dość bliskiego kontaktu, a takie Elfy z ich inicjatywą mogą się nim za bardzo nie przejąć (chyba).
Zgrzyt
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2012, o 20:03 przez Zgrzyt Dupogryz, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Czcibor
Oszukista
Posty: 872
Lokalizacja: WarAcademy Opole

Post autor: Czcibor »

Zrzuciłbym 2lvl z elektryka i za to dolożył drugiego z Brass Orbem.
Fanatic pisze: ledwo savage ogarniam cała rodzina je maluje
już nie chcą do mnie przychodzić bo wiedzą, że pędzel i farbki na nich czekają
Obrazek

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Rezygnujez wtedy zupełnie z magii i osłabiasz istotnie antymagię, a niemobilny brass orb nie powala w dodatku nie działa na część armii. Jak już bym coś ruszał to night runnerów którzy podejrzewam że nie będą się za dobrze sprawdzać.

Zgrzyt Dupogryz
Wałkarz
Posty: 79
Lokalizacja: Buk

Post autor: Zgrzyt Dupogryz »

Czcibor może po prostu nie lubić magików. Sam ich na razie nie lubię, bo nie znam się, ale postaram się nauczyć - ku chwale Rogatego Szczura...
Posłańcy Nocy wg części użytkowników działu Skavenów dają radę - zobaczymy czy ja dam radę.
Zgrzyt

Awatar użytkownika
Shadar
Kradziej
Posty: 936
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Shadar »

Moim zdaniem oddział night runnerów raczej się nie sprawdzi. Trafiłem na niego tylko kilka razy, kiedy w dodatku nie specjalnie jeszcze ogarniałem swoją armię, a co dopiero szczury i za każdym razem ginęły nie robiąc nic specjalnego. Wynika to z prostego faktu, że na niektóre armie są prawie bezużyteczni (na Chaos na przykład). Potestuj sam, a jeśli Ci się nie sprawdzą to spróbuj dać za nich gutter runnerów. Niby jest ich mniej, ale są pewniejsi.
Wieszkto pisze:
Szaman pisze:wieszkto - zabawny jestes...
Wiesz gdybyś mnie nie traktował poważnie i nie czuł się winny to byś się tym postem nie tłumaczył tylko byś mnie olał a ty odpisałeś.

Zgrzyt Dupogryz
Wałkarz
Posty: 79
Lokalizacja: Buk

Post autor: Zgrzyt Dupogryz »

Dobrze więc - objawił mi się Pan i powiedział:
"Po to Proroków ku Tobie wysyłam, cobyś walki nie przewalił z powodu dupnej rozpiski. Zrób więc tak - wywal Posłańców i daj Rynsztokowców, a nie zwarzę piwa Twojego powszedniego".
Dziękuję zatem Prorocy za trud Wasz, dzięki czemu piwem mam nadzieję uraczę się dziś jeszcze. Teraz idę robić lektykę (trzeci dzień, taka lektyki mać), bo latarki już nie zdążę.
Zgrzyt

Awatar użytkownika
Solo
Falubaz
Posty: 1330

Post autor: Solo »

Pokochaj magie bo nie wygrasz żadnej bitwy, ciekawa rozpa próbuj miotacz ma potencjał.
Jeśli juz musisz mieć tego warlorda olej działo weź abomkę wojna ! wojna, zamień 2 lv z 1 maga na 2x1 lv na 2 magach i napieraj piorunami dopóki nie zostanie nic na stole !

Zgrzyt Dupogryz
Wałkarz
Posty: 79
Lokalizacja: Buk

Post autor: Zgrzyt Dupogryz »

Już kocham magię!
Alleluja i do przodu!
Czarodzieja może jednak zostawię jak jest, jeden na razie starczy. Nigdy jakoś nie przekonywała mnie abomka, myślę raczej nad dołożeniem katapy, coby latarka nie czuła się samotna. Może to sentymentalne z mojej strony, ale dotyka mnie samotność mojego oręża - kiedy tak pomyślę nad samotną armatą i tymi biednymi, niepewnymi szczurkami z obsługi, może jeszcze skrytymi w cieniu płaczącej wierzby (chlip, chlip) ogarnia mnie rozrzewienie połączone z chęcią wzmożenia ostrzału - nic tak nie koi nerwów jak świst pocisków i wrzaski trafionych (mniejsza o to kto, ważne że trafiony:-))
Na przyszłość zakuję w łańcuchy klanbraci, co da punkty na katapę.
Myślę też nad dorzuceniem kilku rat-ogrów na flankę.
Wiecie, abomka w sumie powinna wyglądać jak klocek - przecież to coś dużego co przeciska się przez ciasne tunele w drodze na docelowe pole bitwy. Co Wam to przypomina? No i wpiszcie w przeglądarkę "czerw" - najlepiej z opcją grafika.
Zgrzyt

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Obrazek
11 pozycja google grafika "czerw"
Jeśli tak będzie wyglądać sromka na stole przeciwnika to stawiam mu piwo :D

Ale coby offtopu nie było to IMO odpuść sobie ratogry. Szkoda ptk, bo padają jak śmiecie a są strasznie drogie.

Zgrzyt Dupogryz
Wałkarz
Posty: 79
Lokalizacja: Buk

Post autor: Zgrzyt Dupogryz »

Są też paskudniejsze:-) na jednym myślałem że Senyszynową widzę -ale nie było tak źle .
Tylko skąd takie figsy wziąć?
Co do rat-ogrów, to mają dla mnie jedną zaletę - są duże. Bardzo. W każdym razie poważnie o nich myślę. 4-6 flanką, do tego Rynsztokowcy i może Wielkie Szczury jako osłona (i blokada niechcianej szarży) - kiedyś spróbuje i podzielę się wrażeniami.
Zgrzyt

ODPOWIEDZ