Kosy nowe HE :)
Kosy nowe HE :)
Odstawiam smoka na półkę, który mi towarzyszył całą 8 ed od kiedy znowu zacząłem grać. Przynajmniej nauczył mnie wielu rzeczy ale po prostu się mi już znudził.
Teraz coś poważniejszego:
Unnamed2500 Pts - High Elves Army
1 Archmage @ 340.0 Pts
General; Magic Level 4; Lore of Light
Annulian Crystal [40.0]
Loremasters Cloak [40.0]
1 Noble @ 174.0 Pts
Great Weapon; Dragon Armour; Battle Standard
Banner of Sorcery [50.0]
24 First Archers @ 315.0 Pts
Longbow; Standard Bearer; Musician
Standard of Discipline [15.0]
1 Captain @ [10.0] Pts
10 Archers @ 110.0 Pts
10 Archers @ 110.0 Pts
10 Spear Elves @ 90.0 Pts
27 White Lions @ 433.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; Musician
Guardian
Talisman of Loec [10.0]
27 White Lions @ 438.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; Musician
Guardian @ [27.0] Pts
Amulet of Light [15.0]
1 Tiranoc Chariot @ 85.0 Pts
1 Tiranoc Chariot @ 85.0 Pts
1 Tiranoc Chariot @ 85.0 Pts
1 Tiranoc Chariot @ 85.0 Pts
1 Great Eagle @ 50.0 Pts
1 Great Eagle @ 50.0 Pts
1 Great Eagle @ 50.0 Pts
Models in Army: 113
Total Army Cost: 2500.0
I od razu ewolucja po jednej bitwie i paru przemyśleniach w :
1 Archmage @ 345.0 Pts
General; Magic Level 4; Lore of Light
Annulian Crystal [40.0]
Loremasters Cloak [40.0]
Ironcurse Icon [5.0]
1 Noble @ 174.0 Pts
Great Weapon; Dragon Armour; Battle Standard
Banner of Sorcery [50.0]
1 Mage @ 140.0 Pts
Magic Level 1
Sigil of Asuryan [40.0]
24 First Archers @ 315.0 Pts
Longbow; Standard Bearer; Musician
Standard of Discipline [15.0]
1 Captain @ [10.0] Pts
10 Archers @ 110.0 Pts
10 Archers @ 110.0 Pts
10 Spear Elves @ 90.0 Pts
26 White Lions @ 435.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; Standard; Musician
Gleaming Pendant [5.0]
Talisman of Loec [10.0]
26 White Lions @ 423.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; Musician
Amulet of Light [15.0]
1 Tiranoc Chariot @ 85.0 Pts
1 Tiranoc Chariot @ 85.0 Pts
1 Tiranoc Chariot @ 85.0 Pts
1 Great Eagle @ 50.0 Pts
1 Great Eagle @ 50.0 Pts
Models in Army: 109
Total Army Cost: 2497.0
Pierwsza bitwa rozpiską przedewolucyjną zakończyła się rozbiciem masakrą Ogrów Seviego.
Ogry były w składzie mniej-więcej:
Mag IV lvl, ward 4+, bitting blade, scroll...
Firebelly, korona
BSB, ward 4+
klocek irongutów, 6 zwykłych ogrów, 2 kotki, 3 strzelców z armatami, 2x4 mourny jednio ze sztandarem przerzut 1 w szarży, ironblaster.
Bitwa od razu przebiegała po mojej myśli i w pełni ją kontrolowałem. I od razu wychodzą plusy tego zestawienia, całkowite przewystawianie w tym wypadku przeciwnika. Prawą, odległą flanką wroga maszerowała 6 ogrów, na ich lewej odległej byli miotecze i bliżej centrum ironblaster. Ironguci wraz z herosami zajeli centralną pozycję na środku stołu mają po bokach oddziały mourfangów. HE wystawiły się: na przeciw 6 ogrów 4 rydwany, po drugiej flance vs leadzi&ironblaster wszyscy łucznicy. Centrum zajeli WL dumnie stojąc naprzeciwko ogrzej kawaleri i elity.
Ogry rozpoczeły bitwę. Rucha całą armię do przodu, szczególnie mocny środek silnie napiera. Magia nic nie robi, próba pociskowania rydwany zakończona totalnym niepowodzeniem. Strzelanie z ironblastera zabija 3 WL, leadzi musieli podejś do łuczników i poczekać gdyż byli ciut ponad 30 cali od nich. Pierwsza tura HE zawazyła na wszystkim. Jeden rydwan wymknął się i pogalopował w kocurka, który był na 16 calach, dał flee (nie zebral się do konca gry i pobiegł dlaeko szukając innej zwierzyny), rydwan spalił, niechybnie czekała na niego śmierć ze strony bulsów. Jednak 3 pozostałe jednostki z Tiranoc postanowiły wesprzeć go i ustawiły się w odpowiedniej pozycji na kontre. Jedni WL 2-3 cale do przodu, drudzy, troszkę odłączyli się od szyku i wyszli przed ogry ale tak aby jedne mourfangi miały do nich szarże na 10/11, już nie pamiętam, w razie czego drugi oddział był przygotowany na kontrę w bok. Magia HE, udaje się rzucić dużą protekcję oraz bironę na wysuniętych WL, więc w tej sytuacji mourfangi wiele by nie narobiły nawet jakby chciały. Łucznicy silnie strzelają po leadach, zabijają dwóch, czyli już nie stanowią żadnego zagrożenia.
Tura ogrów, szarża bulsów na rydwan, daje flee, przekierowanie w następny, potrzeba 11 na rzucie, wypada 11! Tym razem centrum ogrów leciutko do przodu, WL studzą ich zapędy. Koteczek zasłania mourfangi przed potencjalną szarżą WL w nich. Magia znowu nic nie robi oprócz jednej paniki na rydwanie, została zdana, chociaż nie było w zasięgu BSB jednak generał czuwał nad załągą rydwanu. Strzelanie nic, ostały lead próbował strzelić do orła, aczkolwiek orzeł widocznie szybował zbyt wysoko aby ten strzał zrobił na nim jakieś wrażenie. Faza walki, bule rozbijają rydwan, wpadają w następny...
Kluczowa tura. Poprzez bioronie na WL udaje się wpaść w ironguty, było 17 cali, ryzyko warte podjęcia, szczególnie, że orły były w pobliżu w wypadku niepowodzenia. Ostatni sprawny rydwan szarzuje na bok bulsów (jeden zniszczony, drugi ucieka, trzeci w walce). Drudzy WL stają kilka cali za WL walczącymi z irongutami dając im osłony flank gdyby coś poszło zle i w drugiej turze od tej mourny postanowiły się w nich wbijać po zjedzeniu orłów. Magia nzów niszczy, na WL siadła znowu birona! oraz protekcja, niestety speed of light nie udało sie wcisnąć. Łuki wbijają 2 rany ironblasterowi, i zabijają drugiego koteczka. Ironguty prawie wycięci w pień, WL niewielu ginie. Walka rydwanami to zupełny sukces załogi z Tiranoc. Ogry wpadły z overanu w rydwan tak, ze stykał się tylko z jedną podstawką. Rydwany wbijają 3 rany, ogry również coś, toale zamało i były zmuszone do zdawania stuborna bez BSB i generalskiej, oblany test, rydwany rozjeżdzają grube cielska.
W tej turze dwa oddziały mournów szarzują na jedzenie w postaci dwóch kurczaków. Jedne postanowiły się zreformaować, drugi zrobiły overuna, ale za mało aby wyjść z zasięgu bocznej szarzy WL i za dużo, tak, ze WL byli na ich flance. Magia znów obsys. Ironblaster misfire i nie strzela do końca gry. W walce white liony wybijają cały oddział gutów. Herosów kiereszują ale nie zabijają ani jednego, ich liczebność spadła do jednego, czempiona, który stanie się bohaterem. Ten fakt smuci arcymaga z Hoeth, ze tacy dzielni wojownicy tak łatwo giną.
Tura HE, drudzy WL na bok mournów, rydwany powracają(w liczbie 3) i szykują się na wspierającą szarże od flanki w armię ogrów. W fazie magi udaje się rzucić bironę na szarzujących w mourny WL. Strzelanie dobija leada i wklepuje 3 rany ironblasterowi. Faza walki to zabicie mournów całkowice po odpaleniu loeca, nie było co zbierać. Czempion rozwala bebechy ogrzego generała(ogr dostał już 4 rany), po czym umiera pod uderzeniami ogrzego siepacza, który trzymał w ręku sztandar.
Przeciwnik był już zrezygnowany i chciał szybko umrzeć nie poddajac się, więc firebuly i BSB dzielni szarżują w WL, którzy rozbili mourny, zaś drugie zwierzaki w 3 orła, który to zastawiał im drogę ku WL. Ogrzy rębacze giną, mourfangi znów wchodzą we falnkę WL i sytuacja się powtórzyła, WL na ich bok, łuki dobijają blastera.
---------
Rozpiską grało mi się ogromnie przyjemnie. Sam fakt, że WL są wystawieni tam gdzie powinni bardzo mnie cieszył. Silne skrzydło rydwanów to też fajna opcja. W zasadzie jest tutaj aż 10 odginaczek, które również wiele mogą narobić nie odginając.
Do tego myśl, że light of batel staje się bardzo użyteczny właśnie ze względu na rydwany, któe dzięki temu czarowi moga ogromnie namieszać.
A co do drugiej, chyba poprawionej rozpiski:
drugi mag ogromnie zwiększa potencjał na ochronę magiczną, tylko zastanawiam się nad lorem:
1). light, baniszment S5 kusi
2). death, snajperka z LD9 to zawsze przykra sprawa dla przeciwnika
3). high, niski CV każdego czaru, Drain magic i faza magi wroga siada na amen, ward na 5+ zawsze się przyda
4). heaven, kolejne -1 to hit.
Punktów na 2lvl nie ma i wcale go nie potrzebuje
I kmina z gelaming pendantem na WL jest taka, że od czasu do czasu zapewno zdarzy im się zasarżować z birony gdzieś za daleko. Z tym sztandarem dajemy im czas na spokojne utrzymanie się i dotarci BSBka, szczególnie, że mają loeca co casem może pokusić na wyrwanie do przodu. A to jest tak naprawde 1WL mniej tylko.
Teraz coś poważniejszego:
Unnamed2500 Pts - High Elves Army
1 Archmage @ 340.0 Pts
General; Magic Level 4; Lore of Light
Annulian Crystal [40.0]
Loremasters Cloak [40.0]
1 Noble @ 174.0 Pts
Great Weapon; Dragon Armour; Battle Standard
Banner of Sorcery [50.0]
24 First Archers @ 315.0 Pts
Longbow; Standard Bearer; Musician
Standard of Discipline [15.0]
1 Captain @ [10.0] Pts
10 Archers @ 110.0 Pts
10 Archers @ 110.0 Pts
10 Spear Elves @ 90.0 Pts
27 White Lions @ 433.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; Musician
Guardian
Talisman of Loec [10.0]
27 White Lions @ 438.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; Musician
Guardian @ [27.0] Pts
Amulet of Light [15.0]
1 Tiranoc Chariot @ 85.0 Pts
1 Tiranoc Chariot @ 85.0 Pts
1 Tiranoc Chariot @ 85.0 Pts
1 Tiranoc Chariot @ 85.0 Pts
1 Great Eagle @ 50.0 Pts
1 Great Eagle @ 50.0 Pts
1 Great Eagle @ 50.0 Pts
Models in Army: 113
Total Army Cost: 2500.0
I od razu ewolucja po jednej bitwie i paru przemyśleniach w :
1 Archmage @ 345.0 Pts
General; Magic Level 4; Lore of Light
Annulian Crystal [40.0]
Loremasters Cloak [40.0]
Ironcurse Icon [5.0]
1 Noble @ 174.0 Pts
Great Weapon; Dragon Armour; Battle Standard
Banner of Sorcery [50.0]
1 Mage @ 140.0 Pts
Magic Level 1
Sigil of Asuryan [40.0]
24 First Archers @ 315.0 Pts
Longbow; Standard Bearer; Musician
Standard of Discipline [15.0]
1 Captain @ [10.0] Pts
10 Archers @ 110.0 Pts
10 Archers @ 110.0 Pts
10 Spear Elves @ 90.0 Pts
26 White Lions @ 435.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; Standard; Musician
Gleaming Pendant [5.0]
Talisman of Loec [10.0]
26 White Lions @ 423.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; Musician
Amulet of Light [15.0]
1 Tiranoc Chariot @ 85.0 Pts
1 Tiranoc Chariot @ 85.0 Pts
1 Tiranoc Chariot @ 85.0 Pts
1 Great Eagle @ 50.0 Pts
1 Great Eagle @ 50.0 Pts
Models in Army: 109
Total Army Cost: 2497.0
Pierwsza bitwa rozpiską przedewolucyjną zakończyła się rozbiciem masakrą Ogrów Seviego.
Ogry były w składzie mniej-więcej:
Mag IV lvl, ward 4+, bitting blade, scroll...
Firebelly, korona
BSB, ward 4+
klocek irongutów, 6 zwykłych ogrów, 2 kotki, 3 strzelców z armatami, 2x4 mourny jednio ze sztandarem przerzut 1 w szarży, ironblaster.
Bitwa od razu przebiegała po mojej myśli i w pełni ją kontrolowałem. I od razu wychodzą plusy tego zestawienia, całkowite przewystawianie w tym wypadku przeciwnika. Prawą, odległą flanką wroga maszerowała 6 ogrów, na ich lewej odległej byli miotecze i bliżej centrum ironblaster. Ironguci wraz z herosami zajeli centralną pozycję na środku stołu mają po bokach oddziały mourfangów. HE wystawiły się: na przeciw 6 ogrów 4 rydwany, po drugiej flance vs leadzi&ironblaster wszyscy łucznicy. Centrum zajeli WL dumnie stojąc naprzeciwko ogrzej kawaleri i elity.
Ogry rozpoczeły bitwę. Rucha całą armię do przodu, szczególnie mocny środek silnie napiera. Magia nic nie robi, próba pociskowania rydwany zakończona totalnym niepowodzeniem. Strzelanie z ironblastera zabija 3 WL, leadzi musieli podejś do łuczników i poczekać gdyż byli ciut ponad 30 cali od nich. Pierwsza tura HE zawazyła na wszystkim. Jeden rydwan wymknął się i pogalopował w kocurka, który był na 16 calach, dał flee (nie zebral się do konca gry i pobiegł dlaeko szukając innej zwierzyny), rydwan spalił, niechybnie czekała na niego śmierć ze strony bulsów. Jednak 3 pozostałe jednostki z Tiranoc postanowiły wesprzeć go i ustawiły się w odpowiedniej pozycji na kontre. Jedni WL 2-3 cale do przodu, drudzy, troszkę odłączyli się od szyku i wyszli przed ogry ale tak aby jedne mourfangi miały do nich szarże na 10/11, już nie pamiętam, w razie czego drugi oddział był przygotowany na kontrę w bok. Magia HE, udaje się rzucić dużą protekcję oraz bironę na wysuniętych WL, więc w tej sytuacji mourfangi wiele by nie narobiły nawet jakby chciały. Łucznicy silnie strzelają po leadach, zabijają dwóch, czyli już nie stanowią żadnego zagrożenia.
Tura ogrów, szarża bulsów na rydwan, daje flee, przekierowanie w następny, potrzeba 11 na rzucie, wypada 11! Tym razem centrum ogrów leciutko do przodu, WL studzą ich zapędy. Koteczek zasłania mourfangi przed potencjalną szarżą WL w nich. Magia znowu nic nie robi oprócz jednej paniki na rydwanie, została zdana, chociaż nie było w zasięgu BSB jednak generał czuwał nad załągą rydwanu. Strzelanie nic, ostały lead próbował strzelić do orła, aczkolwiek orzeł widocznie szybował zbyt wysoko aby ten strzał zrobił na nim jakieś wrażenie. Faza walki, bule rozbijają rydwan, wpadają w następny...
Kluczowa tura. Poprzez bioronie na WL udaje się wpaść w ironguty, było 17 cali, ryzyko warte podjęcia, szczególnie, że orły były w pobliżu w wypadku niepowodzenia. Ostatni sprawny rydwan szarzuje na bok bulsów (jeden zniszczony, drugi ucieka, trzeci w walce). Drudzy WL stają kilka cali za WL walczącymi z irongutami dając im osłony flank gdyby coś poszło zle i w drugiej turze od tej mourny postanowiły się w nich wbijać po zjedzeniu orłów. Magia nzów niszczy, na WL siadła znowu birona! oraz protekcja, niestety speed of light nie udało sie wcisnąć. Łuki wbijają 2 rany ironblasterowi, i zabijają drugiego koteczka. Ironguty prawie wycięci w pień, WL niewielu ginie. Walka rydwanami to zupełny sukces załogi z Tiranoc. Ogry wpadły z overanu w rydwan tak, ze stykał się tylko z jedną podstawką. Rydwany wbijają 3 rany, ogry również coś, toale zamało i były zmuszone do zdawania stuborna bez BSB i generalskiej, oblany test, rydwany rozjeżdzają grube cielska.
W tej turze dwa oddziały mournów szarzują na jedzenie w postaci dwóch kurczaków. Jedne postanowiły się zreformaować, drugi zrobiły overuna, ale za mało aby wyjść z zasięgu bocznej szarzy WL i za dużo, tak, ze WL byli na ich flance. Magia znów obsys. Ironblaster misfire i nie strzela do końca gry. W walce white liony wybijają cały oddział gutów. Herosów kiereszują ale nie zabijają ani jednego, ich liczebność spadła do jednego, czempiona, który stanie się bohaterem. Ten fakt smuci arcymaga z Hoeth, ze tacy dzielni wojownicy tak łatwo giną.
Tura HE, drudzy WL na bok mournów, rydwany powracają(w liczbie 3) i szykują się na wspierającą szarże od flanki w armię ogrów. W fazie magi udaje się rzucić bironę na szarzujących w mourny WL. Strzelanie dobija leada i wklepuje 3 rany ironblasterowi. Faza walki to zabicie mournów całkowice po odpaleniu loeca, nie było co zbierać. Czempion rozwala bebechy ogrzego generała(ogr dostał już 4 rany), po czym umiera pod uderzeniami ogrzego siepacza, który trzymał w ręku sztandar.
Przeciwnik był już zrezygnowany i chciał szybko umrzeć nie poddajac się, więc firebuly i BSB dzielni szarżują w WL, którzy rozbili mourny, zaś drugie zwierzaki w 3 orła, który to zastawiał im drogę ku WL. Ogrzy rębacze giną, mourfangi znów wchodzą we falnkę WL i sytuacja się powtórzyła, WL na ich bok, łuki dobijają blastera.
---------
Rozpiską grało mi się ogromnie przyjemnie. Sam fakt, że WL są wystawieni tam gdzie powinni bardzo mnie cieszył. Silne skrzydło rydwanów to też fajna opcja. W zasadzie jest tutaj aż 10 odginaczek, które również wiele mogą narobić nie odginając.
Do tego myśl, że light of batel staje się bardzo użyteczny właśnie ze względu na rydwany, któe dzięki temu czarowi moga ogromnie namieszać.
A co do drugiej, chyba poprawionej rozpiski:
drugi mag ogromnie zwiększa potencjał na ochronę magiczną, tylko zastanawiam się nad lorem:
1). light, baniszment S5 kusi
2). death, snajperka z LD9 to zawsze przykra sprawa dla przeciwnika
3). high, niski CV każdego czaru, Drain magic i faza magi wroga siada na amen, ward na 5+ zawsze się przyda
4). heaven, kolejne -1 to hit.
Punktów na 2lvl nie ma i wcale go nie potrzebuje
I kmina z gelaming pendantem na WL jest taka, że od czasu do czasu zapewno zdarzy im się zasarżować z birony gdzieś za daleko. Z tym sztandarem dajemy im czas na spokojne utrzymanie się i dotarci BSBka, szczególnie, że mają loeca co casem może pokusić na wyrwanie do przodu. A to jest tak naprawde 1WL mniej tylko.
Ostatnio zmieniony 30 lip 2012, o 17:28 przez Kosa, łącznie zmieniany 1 raz.
ciekawa koncepcja z tymi rydwanami - daj znać za jakiś czas jak to się spisuje.
Co do szczegółów rozpiski. IMO:
1. Zamień arcymagowi Cloak na RoF, Ironcurse Icon chyba zbędny.
2. BSB - zabierz mu tego dwuraka - wygląda jakbyś chciał nim walczyć. Zaoszczędzisz te parę punktów a mając HW+SH masz jeszcze parry save.
3. Mały mag pasowałby by z lightem - doda trochę pewności podczas losowania czarów.
Za zaoszczędzone punkty możesz dać kolejnego WL.
Co do szczegółów rozpiski. IMO:
1. Zamień arcymagowi Cloak na RoF, Ironcurse Icon chyba zbędny.
2. BSB - zabierz mu tego dwuraka - wygląda jakbyś chciał nim walczyć. Zaoszczędzisz te parę punktów a mając HW+SH masz jeszcze parry save.
3. Mały mag pasowałby by z lightem - doda trochę pewności podczas losowania czarów.
Za zaoszczędzone punkty możesz dać kolejnego WL.
1). Boję się snajper, naprawdę chociaż o tym myslałem.
2). Zabrałem, wchodzi jeden więcej WL jak się wywali jeszcze ironcursa oraz dragon armor na heavy armour u BSB.
3). Będę próbował chyba na high magic. Owszem dodaje trochę pewności, ale jak wylosuje w zasadzie cokolwiek to lipa, bo lepiej aby miał to arcymag. Niby można nim losować jako drugim i uzupełnić brak, jednak wolę turlać drain magica na 6+, warda na 4+, bądz jakiegoś vaula, flamsy, przerzuty dla łuków.
2). Zabrałem, wchodzi jeden więcej WL jak się wywali jeszcze ironcursa oraz dragon armor na heavy armour u BSB.
3). Będę próbował chyba na high magic. Owszem dodaje trochę pewności, ale jak wylosuje w zasadzie cokolwiek to lipa, bo lepiej aby miał to arcymag. Niby można nim losować jako drugim i uzupełnić brak, jednak wolę turlać drain magica na 6+, warda na 4+, bądz jakiegoś vaula, flamsy, przerzuty dla łuków.
Fajna rozpa, a porady Assasello zupełnie nie trafione.
Nie potrzebujesz RoF przy tej rozpie, dwuraka na BSB zostaw bo to zawsze szansa na zajebanie kowboja jak już wpadnie w oddział z magusem. Na małym magu IMO high magic.
Ze zmian to wywailłbym śmiecie typu ironcourse icon i talisman of loec i dał muzyków na spearach oraz małych łukach.
pozdrawiam
Furion
Nie potrzebujesz RoF przy tej rozpie, dwuraka na BSB zostaw bo to zawsze szansa na zajebanie kowboja jak już wpadnie w oddział z magusem. Na małym magu IMO high magic.
Ze zmian to wywailłbym śmiecie typu ironcourse icon i talisman of loec i dał muzyków na spearach oraz małych łukach.
pozdrawiam
Furion
to kwestia zobaczenia z tym GW a shieldem, pogram zobaczę, bo 1 WL więcej jest super, ewentualnie pkt na muzyków (ich mi brakuje).
Loec nie do ruszenia, dzięki niemu mam pewną odpowiedż na czołg, hydrę, abomkę, kowbojów, demigryfy(jak rozdziele ataki), crypt horrory, ogólnie na wszystko
Loec nie do ruszenia, dzięki niemu mam pewną odpowiedż na czołg, hydrę, abomkę, kowbojów, demigryfy(jak rozdziele ataki), crypt horrory, ogólnie na wszystko
pewnie wróciSzwentas pisze:a gdzie smok?
ale póki co się zmęczył i musi pospać jakiś czas.
Musze odetchnąc od smoczka, chociaż jakiś czas.
Tiranoci nowe sa oblesne
Ja będę kołował z VI/V edycji albo robił z tomb kingów jak z dawna miałem.
Ja będę kołował z VI/V edycji albo robił z tomb kingów jak z dawna miałem.
zajebiste to sa nowe koniki i stare rydwany
gralem kilka bitw wersja na 3 Tiranocach i daje rade, duzo wystawien jakas tam kontra czy odginaczka ale tiranoci to nadal zalosc, smutek i zal, czasem przebija sie ale zazwyczaj niewiele zrobia, jedna fajna rzecza moze byc tu beast na malym i zerowka na rydwany... impacty z S6 juz sa syte podobnie jak ataki z wozka...
gralem kilka bitw wersja na 3 Tiranocach i daje rade, duzo wystawien jakas tam kontra czy odginaczka ale tiranoci to nadal zalosc, smutek i zal, czasem przebija sie ale zazwyczaj niewiele zrobia, jedna fajna rzecza moze byc tu beast na malym i zerowka na rydwany... impacty z S6 juz sa syte podobnie jak ataki z wozka...
Mam 3 rydwany Kosa staro edycyjne ładnie malowane I tak masz już większość moich HE więc jak coś to możesz też pożyczyć rydwany....
Imo jest to słaby pomysł ,testowałem takie granie - może na papierze to dobrze wygląda ale de facto obsysa... lepszy dodatkowy orzeł niż rydwan...imo - lepsi są nawet Elyrianie niż rydwan!!!
Imo jest to słaby pomysł ,testowałem takie granie - może na papierze to dobrze wygląda ale de facto obsysa... lepszy dodatkowy orzeł niż rydwan...imo - lepsi są nawet Elyrianie niż rydwan!!!
Ale dlaczego? Wóżki nie są chyba aż takie złe. Pogram zobaczę, mogę je wymienić na kolejnych WL? Muszę mieć jakąś innowację w rozpie, coś co odbiega. Tutaj najlepiej sprawdzają się rydwany. Typowe taktyczne unity. Dają wystawienie, odginaczkę, może cover dla WL jak dwa ustawisz bokiem do WL. Ogarniają śmietnik! To ich zadanie, mają niszczyć odginaczki, które nie da się ustrzelić poprzez cover za oddziały, a na pociskową magię tutaj nie liczę. Głownie skupiam się na czarach boostujących.
@Semi, zastanawiałem się nad tym ale imo to słaby pomysł bo:
1). 0 z beasta to spory CV, 3 kości minimum, nawet jakby miał 2 lvl
2). na impactach zawsze moze paść 1
3). zadziała tylko na jeden rydwan więc lepiej i tak byłoby to rzucać w WL tak czy siak. T4, S7...
Jednak pozycja nr całkowicie dla mnie dyskfalifikuje ten czar.
Mały mag ma do dyspozycji 2 kości, nie więcej i to też raz na rok
Drain magic zapewne lepszy od 0 z beasta, czy chociazby ward save, chodzi o niski CV.
I chyba ostateczna wersja rozpy do następnej bitwy:
Unnamed2500 Pts - High Elves Army
1 Archmage @ 345.0 Pts
General; Magic Level 4; Lore of Light
Annulian Crystal [40.0]
Loremasters Cloak [40.0]
Ironcurse Icon [5.0]
1 Noble @ 160.0 Pts
Battle Standard
Banner of Sorcery [50.0]
1 Mage @ 140.0 Pts
Magic Level 1; Lore of High Magic
Sigil of Asuryan [40.0]
23 First Archers @ 304.0 Pts
Longbow; Standard Bearer; Musician
Standard of Discipline [15.0]
1 Captain @ [10.0] Pts
10 Archers @ 115.0 Pts
Musician
10 Archers @ 115.0 Pts
Musician
10 Spear Elves @ 95.0 Pts
Musician
27 White Lions @ 433.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; Musician
Talisman of Loec [10.0]
27 White Lions @ 438.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; Musician
Amulet of Light [15.0]
1 Tiranoc Chariot @ 85.0 Pts
1 Tiranoc Chariot @ 85.0 Pts
1 Tiranoc Chariot @ 85.0 Pts
1 Great Eagle @ 50.0 Pts
1 Great Eagle @ 50.0 Pts
Models in Army: 110
Total Army Cost: 2500.0
Ironcursa można zamienić na shielda i light armour na BSB, co i tak go nie uratuje jak pozwolę sobie w niego wpaść.
@Semi, zastanawiałem się nad tym ale imo to słaby pomysł bo:
1). 0 z beasta to spory CV, 3 kości minimum, nawet jakby miał 2 lvl
2). na impactach zawsze moze paść 1
3). zadziała tylko na jeden rydwan więc lepiej i tak byłoby to rzucać w WL tak czy siak. T4, S7...
Jednak pozycja nr całkowicie dla mnie dyskfalifikuje ten czar.
Mały mag ma do dyspozycji 2 kości, nie więcej i to też raz na rok
Drain magic zapewne lepszy od 0 z beasta, czy chociazby ward save, chodzi o niski CV.
I chyba ostateczna wersja rozpy do następnej bitwy:
Unnamed2500 Pts - High Elves Army
1 Archmage @ 345.0 Pts
General; Magic Level 4; Lore of Light
Annulian Crystal [40.0]
Loremasters Cloak [40.0]
Ironcurse Icon [5.0]
1 Noble @ 160.0 Pts
Battle Standard
Banner of Sorcery [50.0]
1 Mage @ 140.0 Pts
Magic Level 1; Lore of High Magic
Sigil of Asuryan [40.0]
23 First Archers @ 304.0 Pts
Longbow; Standard Bearer; Musician
Standard of Discipline [15.0]
1 Captain @ [10.0] Pts
10 Archers @ 115.0 Pts
Musician
10 Archers @ 115.0 Pts
Musician
10 Spear Elves @ 95.0 Pts
Musician
27 White Lions @ 433.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; Musician
Talisman of Loec [10.0]
27 White Lions @ 438.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; Musician
Amulet of Light [15.0]
1 Tiranoc Chariot @ 85.0 Pts
1 Tiranoc Chariot @ 85.0 Pts
1 Tiranoc Chariot @ 85.0 Pts
1 Great Eagle @ 50.0 Pts
1 Great Eagle @ 50.0 Pts
Models in Army: 110
Total Army Cost: 2500.0
Ironcursa można zamienić na shielda i light armour na BSB, co i tak go nie uratuje jak pozwolę sobie w niego wpaść.
Ostatnio zmieniony 11 lip 2012, o 19:32 przez Kosa, łącznie zmieniany 1 raz.
W sobotę będą krasnoludy i wreszcie na luzie będę grał, bo bez smoka
no cóż pograsz ,zobaczysz...w sumie rozpa jest kompletna ... jednak jeśli już za 85 okt wolał bym Elyrianów... Mając 3 odziały takich fastów możesz robić wszystko...opóźniać przeciwnika - robić schodki - właściwie możesz WL skupić na jednej flance a drugą olać.. a rydwan ma tylko 9 ruchu - jest wolniejszy od piechoty!
tylko fasty nijak nie pomogą w walce, rydwany mogą. Do odgięcia mam 2 orły plus ewentualnie rydwany można poświęcać. A tak to bym miał 2 orły plus 3 fasty, które poza fakt, dobrym odgięciem nic nie zrobią. Do tego 3 rydwany dają niezłego boosta w mirorze no i ten T4 u elfów
Zagram z 15 bitew na nich i zobaczę czy dają radę, myślę, że dadzą.
Zagram z 15 bitew na nich i zobaczę czy dają radę, myślę, że dadzą.
ej co Ty gadasz? Fast ma 5 ataków z przerzutem z siła 4...i 5ataków bez przerzutu z siłą 3... w zupełności wystarczy na śmieci czy na atak od boku...
Sam gram na rydwanach i fastach już długo - tyle ,że moje są trochę lepsze
Sam gram na rydwanach i fastach już długo - tyle ,że moje są trochę lepsze
Marzenia... jesli chodzi o rydwany HE patrząc na DE
Co do fastów, HE są dużo lepsze w samym sboie prównaniu, ale jeden to core, drugi special i praktyka od razu wskazuję autowina tej rywalizacji.
tylko, że te rydwany mogą wpaść w trójkę razem, co kolosalnie zwiększa ich siłe uderzenia. De facto róznica w uderzeniu jest taka: fasty mają 3 ataki z S4 więcej, podobnie i z S3, a rydwan ma d6 autohitów z S5 do tego fast jest 2,5 raza szerszy i zupełnie nie nadaje się na wsparcie dla WL w walce. Bo WL idą w hordzie czyli co najwyżej styknie się jeden ellyrian co jest bez żadnego sensu, rydwan może się jeden styknąc, nie dość, że pewnie wtedy przezyje starcie to do tego uderzy, silnie uderzy bądz co bądz.
Rydwany mają u mnie wiele zastosowań, więcej niż fast, bo fast odegnie, może rajd na maszynki i tyle. Rydwan to samo co fast, aczkolwiek może razem z WL pchać się w bardzo cięzkie boje.
Co do fastów, HE są dużo lepsze w samym sboie prównaniu, ale jeden to core, drugi special i praktyka od razu wskazuję autowina tej rywalizacji.
tylko, że te rydwany mogą wpaść w trójkę razem, co kolosalnie zwiększa ich siłe uderzenia. De facto róznica w uderzeniu jest taka: fasty mają 3 ataki z S4 więcej, podobnie i z S3, a rydwan ma d6 autohitów z S5 do tego fast jest 2,5 raza szerszy i zupełnie nie nadaje się na wsparcie dla WL w walce. Bo WL idą w hordzie czyli co najwyżej styknie się jeden ellyrian co jest bez żadnego sensu, rydwan może się jeden styknąc, nie dość, że pewnie wtedy przezyje starcie to do tego uderzy, silnie uderzy bądz co bądz.
Rydwany mają u mnie wiele zastosowań, więcej niż fast, bo fast odegnie, może rajd na maszynki i tyle. Rydwan to samo co fast, aczkolwiek może razem z WL pchać się w bardzo cięzkie boje.