Morogowe z dział strzelanie

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Morogowe z dział strzelanie

Post autor: Morog »

dziś rozegrałem moją pierwszą prawdziwą gre krasnoludami
przeciwnikiem byli zapchleni skaweni
już podczas składania rozpiski stwierdziłem że mam za mało figurek na EURO
skończyły mi się gdzieś tak ok 2000 punktów
tak więc zacząłem radośnie pakować runy gdzie się da :D
w sumie na przeciwko parchatej hordy stały, odział długobrodych z królem na tarczy
wspomagany przez rzędy doborowych kuszników i gromowadnych
dwa działa świetnej krasnoludzkiej roboty stały obok katapult na wzgórzu
pod okiem świetnego krasnoludzkiego inżyniera
samotny zabójca smoków przyczaił się za ruinami wieży, czekając na godnego przeciwnika

początek bitwy nie poszedł dobrze, byłem drugi mimo szybszego ustawienia
brudne chude sylwetki ruszyły stadnie pchając przeklęty dzwon, na flance pełzła zmutowana bestia
przeciwnik wyzwolił przeklętą magie plugawego sztandaru, i nad polem bitwy zaczęła szaleć burza
uniemożliwiając krasnoludom skuteczny ostrzał
na szczęście pokryte runami maszyny bojowe nie miały takich problemów

ubrany w szmaty szary prorok siedzący na dzwonie wyciągnął stary papier i rzucił plugawy czar który zamienił prawie jedną trzecią długobrodych w skaweny! mistrz runów nie mogł w żaden sposób rozproszyć tej magii
oczywiście pozostali weterani zabili przemieniających się współbraci, ale odział został znacznie osłabiony

wreszcie do głosu doszły krasnoludzkie działa, skierowały ogień na dzwon, mimo celnego ostrzału nie udało im się go zniszczyć, załogi katapult niestety nie popisała się celnością
doszło do zwarcia, topory skrzyżowały się z brudną bronią skawenów
dzwon popychany przez największą uderzył w zwarte szeregi długobrodych pod dowództwem króla
zaczęła się rzeź, skaweni nie mogli mierzyć się z weteranami i padali jak zborze
no ale było ich znacznie więcej i krasnoludy nie uniknęli strat
na koniec król w heroicznym ataku zarąbał szarego proroka i dowódce trzymającego sztandar

na innych frontach nie było tak dobrze, zaatakowani przez niewolników kusznicy robili co mogli
katapulty w końcu wstrzeliły się dziesiątkując chorych fanatyków
działom udało się zniszczyć plugawe działo skawenów strzelające spaczeniowymi błyskawicami

zabójca smoków rzucił się na szczurzego mutanta, zadał mu rany zaraz przed tym jak został rozerwany na kawałki
adominacja wpadła w gromowładnych gniotąc ich i zabijając
zginęli wszyscy, raniąc przy tym bestie
niestety działom nie udało się jej dobić mimo trafień

na koniec z cienia wyskoczyli ubrani na czarno skrytobójcy którym udało się wybić załogę jednego z dział

rezultat 12-8 dla skawenów
ja straciłem wszystkich gromowładnych, wiekszość kuszników, 2/3 długobrodych i jedno działo
ubiłem cały oddział pchający dzwon, szarego proroka BSB i latarkę
jeden odział niewolników został prawie wybity, drugi tak połowa
fanatycy stracili połowę modeli od katapult
adominacja została na 1 ranie, miała już 4 i rzuciłem 1 na rany od działa
w ogóle tylu jedynek jak w tej grze chyba nigdy nie rzuciłem ;)

wnioski, muszę mieć więcej piechoty
ten sztandar burzy jest przegięty, rozwala strzelającą armie
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
pingu
Falubaz
Posty: 1046
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pingu »

Większość skavenów ma w rozpisce storm baner więc strzelanie jest malo skuteczne;)
Obrazek
Idiotów na świecie jest mało, ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

no teraz już to wiem ;)
po prostu zastanawiem się czy praktyczne wyeliminowanie strzelania wroga za 50 punktów to nie przegieńcie
leśne elfy mogą się odrazu poddać
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Spokojnie, przecież ten baner nie działa wiecznie. I eliminuje tylko połowę strzelania (własnego też).
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

dziś wampir rozsmarował moje krasnoludy po całym polu bitwy
specjalnie pisze w liczbie pojedynczej, bo jego sługą szło dużo gorzej
krwiopijca rozrywał na strzępy po 8-10 wojowników na raz
do pojedynku nie doszło, ale wyglądało na to że mój król najlepszą ochroną ze zbroji i magicznej
nie miał by szans zadać rany

park maszynowy jak zwykle mnie zawiódł
działa po początkowym sukcesie ustrzelenia necromancera, przestały ranić (powszechne 1)
katapulty gniotły jakieś ghule, ale jak próbowałem ustrzelić np. trupi wóz wzorowały się na działach
wojownicy i długobrodzi dzielnie stawali ghulom dużym i małym, ale jak doszedł wampir
niestety złamali się, uciekli i zostali zagonieni (tu kostki przypomniały sobie jak się rzuca 5 i 6)

jednym słowem MASAKRA
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
Robo
Chuck Norris
Posty: 417

Post autor: Robo »

Graj dzielnie dalej, pech tak jak i szczęście zawsze kiedyś Cię opuści :wink: .
Mnie też ciężko się gra z Wampirami, ale nauczyłem się jednego walcząc z nimi: nie opłaca się strzelać do śmieci bo itak zawsze je wskrzesi. No chyba ze uda Ci się zmieść cały oddział z powierzchni ziemi.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Morog a co to był za wampir?

i jak miałeś złożonego Lorda na Tarczy, miał ochronę przed poisonami? albo runę podwajającą siłę?
trupi wóz? to Mortis Engine czy Corpse Cart

wrzucisz rozpiskę jaką grałeś?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Bartosz
Chuck Norris
Posty: 658

Post autor: Bartosz »

Przepraszam, że się wtrącę, ale może podpowiem, bo to mój wampir był...

1 Strigoi Ghoul King 1lvl (The Lore of The Vampires) 260,
Red Fury 50, Summon Creatures of the Night 10
Dragonbane Gem 5, Giant Blade 60, The Other Trickster's Shard 15

Ten sam, co w bitwie z Tobą niefortunnie spadł od płonącego działa. Poleżał sobie w letargu i powrócił jeszcze potężniejszy :wink:

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

rozpiska ktorą grałem jest w rozpiskach krasnoludów
a wampir był gięty i tyle :) i jeszcze taki tani :roll:
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

400 pkt to nie taki tani. Dziwi mnie tylko że nie miał quickblood
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

@Morog
primo ta rozpiska jest nieczytelna, może mógłbyś ją obrobić? :) koszt każdej bzdety powoduje że trudno się ją czyta

imo ta rozpiska jest za droga, statystycznie nie potrzebujesz aż tak pchać runy w maszyny, masz je strasznie drogie i masz ich mało, strata 1 maszyny to już ponad połowa dużego ptk

może się nie znam, ale thunderersi się nie sprawdzają a jakoś często udawało mi się trafiać na dwarfy, są drodzy a mało robią
Kusznicy mają 30" zasięgu, mogą strzelać w 1 turze a też mają S4 i są tańsi

po co ci sztandar na thundar i veteran?
rune of sanctuary 3x? na Longach? po co, lepiej wciśnij kowadło i miej dodatkowe kostki do dispela niż tak drogie oddziały robić,
Longom lepiej byś dał rune of determination (break na 1D6)

imo rune of fury (+1A nic ci nie da bez siły uderzenia) nawet jak trafisz to co z tego skoro masz S4 na kazdym herosie/lordzie

master inżynier ma 50ptk w runach które tak naprawdę nic mu nie dają, po co mu te runy skoro ma stać pośród maszyn i dawać im określone rzeczy 25ptk za 1 atak? i +1 armour save, w maszynach masz Look Out na 4+ zdaje się.

i te maszyny masz strasznie drogie a katapulta ma tylko S3, jak chcesz nią takie Ghoule kosić?

redukując koszty maszyn i herosów ze zbędnych rzeczy udałoby ci sie zmieścić kowadło
Lord na tarczy jest dobrym blokerem w oddziale Hammerersów i znowu, po co mu dodatkowy atak jak ma mało siły, nic nie zabije.

Wampir klepacz może mieć 8 ataków z S8, i twój Lord na tarczy nic mu może nie zrobić z S4 :-)
imo rozpiska do przemyślenia

@Macias
tani, bardziej wypasiony i z 4 levelem kosztuje ponad 500 :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

zawsze daje oddziałą pełna grupe dowodzenia
powiedzmy z powodów klimatycznych (ktoś pamieta jeszcze co to znaczy?) :D

maszyny może racja, ale za to mam liczne przerzuty ;)
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

płacisz za nie grube ptk, ale one nie są ci tak potrzebne, FCG ok, ale na Kusznikach nie Thundach :) imo powód jak wyżej.
jako gracz VC, wolę jak są thundersi :) bo właśnie zazwyczaj w 1 turze nie mogą strzelić a ja podlecę i popchnę się.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

to nie do konca tak.
czasami oplaca sie miec championa. wpada jakis kowboi i w tym momencie weteran rzuca pojedynek ktory musi zostac przyjety gdyz przeciwnik nie ma sie gdzie wycofac.
do tego podanie takiemu dwoch pistoletow sprawi, ze cala reszta przy s&s strzela na krotkim dystansie wiec nie ma -1 do rzutu.

muzyk to wiadomo, pozwala na quick reform i przemieszczenie sie.

szmata to roznie. to chyba jeden z naj mniej potrzebnych rzeczy na jednostkach strzelajacych, chociaz i to +1 do CR'a czasami sie przydaje ;)
zwlaszcza pomocne jest w kusznikach z dwurakami ktorych czesciej wyslemy do walki niz thundow.

oczywiscie wstawiamy ich tylko jesli zostaly nam jakies punkty. bo tak to raczej tylko muzyk jest w standardzie.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Moja prywatna opinia - thundzi tylko po 10ciu z muzykiem plus ewentualne tarcze, świetnie sprzątają śmietnik, a i potrafią przytrzymać kowboja (zwykle raz mają steadfast). Kusznicy to dobry oddział wspierający, 20tka z dwurakami, muzykiem i sztandarem świetnie sprawdza się jako oddział do kontrowania, a strzelanie potrafi uszczuplić oddziały wroga.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

10 Thundów z dodatkami to 170 ptk chyba :) imo wolałbym wstawić Organki
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

155 punktów za 10ciu z tarczami i muzykiem. Organki są o tyle fajne, że mogą swobodnie pivotować i strzelają z siłą 5, ale mają tylko 3 woundy, a jak przyjdzie co do czego, mogą po prostu wybuchnąć. Thundzi na dalekim zasięgu trafiają na 4+, czyli średnio trafiamy 5 strzałów, na bliskim na 3+ średnio jest to 6-7 trafień. Jasne, gorzej woundują i zostawiają większy save, ale są po prostu dużo pewniejsi niż organki, no i nie ryzykujemy że wybuchną strzelając do oddziału za 55 punktów. Dodatkowo bardzo długo grałem na euro, gdzie organki nie mieściły się po prostu z racji limitu maszyn. Tym niemniej uważam, że organki są zbyt losowe. Ostatnio kiedy wystawiłem dwie sztuki w turnieju na 1600 open, w jednej bitwie jedne organki oddały jeden strzał z dwoma hitami, w drugiej turze misfire i zacięcie na dwie tury, w czwartej turze misfire i zacięcie na dwie tury, w szóstej turze misfire i zacięcie. Drugie organki strzeliły raz do Cold Oneów, całe 2 hity, z których zranił tylko jeden, po czym przeciwnik je zjadł w walce wręcz.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

2 hity bym przerzucał :) bez kitu
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Nigdy nie zdarzyło ci się przerzucić 2 na 2? :)
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

po wczorajszej grze mam pewne przemyślenia na temat mojej taktyki
mam zwyczaj ustawiać wszystkie jednostki w rogu, z tyłu działa i kowadło
przeciwnik idzie do mnie, ja do niego strzelam, a potem liczę na wytrzymałość moich wojowników
np. organki potrafią poszatkować zbliżającego się wroga :D
teraz w lidze dodałem rangerów, ale przyznam szczerze że nie bardzo mam pomysł co z nimi zrobić
przeciwnik raczej nie pozwoli mi się rozstawić na swoich plecach
a z dala od swojej armii nie mają za bardzo szans

macie jakieś uwagi dotyczące obronnego stylu gry krasnoludami?
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

ODPOWIEDZ