pegaz/manticora a Crown of Taidron

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

pegaz/manticora a Crown of Taidron

Post autor: zaf »

Zgodnie z opisem czaru:
rzucajacy zaklecie jest odporny na efekt czaru

teraz czy magowie sa tak debilni i tworza czar, zeby zdejmowac swoje potworne rumaki :roll:

w wolnym tlumaczeniu - Czy pegaz, manticora na ktorej siedzi mag tez moze oberwac

I love this fucking G. Workers

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Właśnie, podłączam się pod pytanie, a właściwie chciałbym się upewnić:
czy mag stojący w oddziale daje hity również oddziałowi?
IMO tak, ale nie jestem pewien...

Co do pytania o rumaka, ja bym przychylił się do opinii, że rumak nie obrywa, jako, że jest to ten sam model.

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

na swojego zwierzaczka nie dziala, to ten sam model.

na oddzial w ktorym jest, juz owszem :D

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

a skad wiesz?
jest napisane :
"excluding the caster himself!"

sklanialbym sie do twojego rozumowania (nawet jest ono mi na reke)
jednak nie wynika to z wypowiedzi

chociaz mozna:
"Each unit takes..."
a w koncu mag z pegazem to oddzial

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

zwierzak dostaje hity co wynika jednoznacznie z opisu czaru.

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Nie obrywa. To ten sam model.

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

Kuba - nie wynika jednoznacznie
bo sa 2 wypowiedzi, wykluczajace sie nawzajem
All units 12" of the caster - kazda jednostka w promieniu 12cali
exluding caster himself - wylaczajac z efektu czaru, rzucajacego go

oddzial to oddzial - to nie jest jeden model
jednym modelem jest natomiast heros z pegazem

Posilkowalbym sie tutaj postanowieniem o tescie I dla jednego modelu w przypadku Pit of shade
zasady niby inne ale b. podobne.

bo moze nasze rozumowanie pojsc za daleko i stwierdzimy
mag na koniu powinien dostawac hity, bo pomimo tego ze jest jednym modelem z 1 rana to w czarze nie bylo opisanego
konia tez nie trafia :roll:
uscislilbym to :P

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

Noto panowie. Lecimy.
Kazda jednostka w 12 calach - w tym ta do ktorej nalezy mag.
Z wylaczeniem 'caster' - tu chodzi o dokladnie goscia ktory to rzuca. personalnie. nic o modelu itd.

Wiec skoro kazda w 12 calach to:
samotny pieszy mag rowniez - ale jako ze jest rzucajacym to nic mu sie nie dzieje
oddzial piechoty z magiem rowniez - mag nie dostaje w pysk, chlopaki w okolo i owszem
mag na pegazie rowniez - i tu patrzymy na slowko caster (nie model, jak sugerowala by odpowiedz Scimitara) - ida hity w oddzial ktory sklada sie z maga i pegaza, mag jest odporny - ale czemuz pegaz mialby byc odporny?

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

terroryzuje tez tylko sam smok
ale terror liczony jest z 7demnki US a nie 6 ...
dziwne tylko smok wzbudza

lata tylko pegaz, nie mag na nim ale dziwne - porusza sie latajac

itd itp

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

zafael pisze:terroryzuje tez tylko sam smok
ale terror liczony jest z 7demnki US a nie 6 ...
dziwne tylko smok wzbudza

lata tylko pegaz, nie mag na nim ale dziwne - porusza sie latajac

itd itp
TAK to powiedz do Żabie bo na MB grając z Yarmą stwierdził, że od 6 od samego smoka. Sędziowie chyba też powiedzieli, że od samego smoka - ciekawe no nie :D
Obrazek

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

Gdyby nie to ze Cie lubie Grzesiu, to pare calkiem fajnych inwektyw mi sie na klawiature zaczelo cisnac jak przeczytalem twe zlote mysli;p
nie wnikajacy w zasady nt US - tu mamy wyszczegolnione, ze 'caster' jest odporny na czar. I nikt po zanim.
No sorry. Czy twoje pegazy sa 'caster'? Bo moje wyverny pod szamanami nie sa.

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

TruePunk pisze:Gdyby nie to ze Cie lubie Grzesiu, to pare calkiem fajnych inwektyw mi sie na klawiature zaczelo cisnac jak przeczytalem twe zlote mysli;p
nie wnikajacy w zasady nt US - tu mamy wyszczegolnione, ze 'caster' jest odporny na czar. I nikt po zanim.
No sorry. Czy twoje pegazy sa 'caster'? Bo moje wyverny pod szamanami nie sa.
TP tylko, że teraz jest problem bo np Pitka rzucona na kolesia na smoku - zmusza tylko Jeźdźca do testu gdyż jest to jeden model... no chyba, że inaczej będzie.
Obrazek

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

No tak - ale to wynika z zasady nt wierzchowcow.. i wlasnie tego ze jezdziec i smok sa jednym modelem.

Za to tu w czarze mamy uzyta inna konstrukcje - i specjalnie polozony nacisk na slowo 'caster', a nie 'model'

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

To ja jeszcze doleje oliwy do ognia :twisted: mag który to rzucił stoi w oddziale niedobitków (powiedzmy 2 typa + mag) i weszło w oddział 6 hitów czy mag dostaje 2 z rozdielenia :lol: ??

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

Aro pisze:
zafael pisze:terroryzuje tez tylko sam smok
ale terror liczony jest z 7demnki US a nie 6 ...
dziwne tylko smok wzbudza

lata tylko pegaz, nie mag na nim ale dziwne - porusza sie latajac

itd itp
TAK to powiedz do Żabie bo na MB grając z Yarmą stwierdził, że od 6 od samego smoka. Sędziowie chyba też powiedzieli, że od samego smoka - ciekawe no nie :D
bo tego tez nikt nie uscislil :roll:
a przeca smok z lordem ma us 6+1, a nie
6 i 1
a Kubus nie przejmuj sie, ja nie reaguje na inwektywy plynace pod wplywem:
1) odzmiennego zdania na temat zasad wfb
2) wodki

poprostu kiwam glowa i mowie tak, tak :roll:
:P

a co z terrorem wzbudzanym przez De herosa jezdzacego na pegazie
tez 1
smok z herosem na nim 6
jakos zawsze oczywiste bylo dla mnie ze terror 7,
nie balem sie nigdy zelonych spodni w czerwone kropki
tylko jakby w nch wygladała moja dziewczyna:roll:

lith
Oszukista
Posty: 872

Post autor: lith »

Koles na smoku ma US7 terrorystyczny. Wyraznie napisane jest w rulebooku, sedziemu mozna tylko pogratulowac.
Koles z deathmaskiem na pegazie w rulebooku nie jest wyraznie opisany. Mozna to traktowac przez analogie, albo sie klocic o terrorystyczny US1. Chociaz to straszna bzdura, bo na konia by terror przechodzil a na pegaza nie...
Co do Taidrona to sprawa jest naprawde glupia. Ja widze 3 opcje
1.Nie dostaje rzucajacy i jego unit
2.Nie dostaje model rzucajacy
3.Dostaje zarowno model jak i unit
W przypadku 2 i 3 ciej tez sa dwie opcje
1.Hity randomizowane w rzucajacego przepadaja
2.Ranodmizacji w rzucajacego nie ma
I to chyba jest do uscislenia, bo klocic sie mozna dlugo i namietnie kto ma racje.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Aro pisze:
zafael pisze:terroryzuje tez tylko sam smok
ale terror liczony jest z 7demnki US a nie 6 ...
dziwne tylko smok wzbudza

lata tylko pegaz, nie mag na nim ale dziwne - porusza sie latajac

itd itp
TAK to powiedz do Żabie bo na MB grając z Yarmą stwierdził, że od 6 od samego smoka. Sędziowie chyba też powiedzieli, że od samego smoka - ciekawe no nie :D
wypraszak sobie ;) niektorzy mowili inaczej lecz byli w mniejszosci ;)

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Gogol pisze:To ja jeszcze doleje oliwy do ognia :twisted: mag który to rzucił stoi w oddziale niedobitków (powiedzmy 2 typa + mag) i weszło w oddział 6 hitów czy mag dostaje 2 z rozdielenia :lol: ??
Z ust mi to wyjąłeś - chciałem właśnie taki myk wytoczyć :D

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

Nie czytalem tej zasady (o smokach i jezdcu)- znam ja z autopsji
Co do mantysi oraz pegaza analogicznie do wzbudzania terroru - jednostka wywoluje czar jak i jednostka wywoluje terror

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Aro pisze:
zafael pisze:terroryzuje tez tylko sam smok
ale terror liczony jest z 7demnki US a nie 6 ...
dziwne tylko smok wzbudza

lata tylko pegaz, nie mag na nim ale dziwne - porusza sie latajac

itd itp
TAK to powiedz do Żabie bo na MB grając z Yarmą stwierdził, że od 6 od samego smoka. Sędziowie chyba też powiedzieli, że od samego smoka - ciekawe no nie :D
Hang them refs high.
On a hanging tree.


Mieli całą szóstą edycję żeby się tego nauczyć, co poniektórym Inkwizytorom musiałem rok temu siłą to do głowy przed Euro wbijać, bo uważali przy budowie armii na Euro, że czwórka Peagazów z chempionem równie dobrze ustoi Smoka co piątka. Widać wszystko na próżno.
Wszystko nadaremnie.
Głupota jest niezniszczalna.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

ODPOWIEDZ