ma zaszczyt zaprosić na turniej lokalny :
Eskalacja
----------------------------------------------
I. SPRAWY OGÓLNE
----------------------------------------------
- wstęp 10 zł od osoby
- turniej odbędzie się w sobotę 13.10.2012
- turniej odbywać się będzie w restauracji Dworek nad Brdą - ul. Fordońska 116 ( wejście od ulicy Oksywskiej) http://www.dworeknadbrda.pl/ na miejscu będzie można kupić coś do zjedzenia lub picia ( także z procentami) - NIE MA ZAKAZU SPOŻYWANIU ALKOHOLU NA TERENIE TURNIEJU , ACZKOLWIEK PROSZĘ NIE WNOSIĆ SWOJEGO ALKOHOLU NA TEREN RESTAURACJI
Sędziowie
Michał "Byro" Byrszel
a od prostych spraw JA Gokish
Sędziów pytamy tylko w sprawach trudnych . Pytania na które odpowiedź idzie znaleźć w 3 minuty w Rulebooku będą IGNOROWANE !!
----------------------------------------------
II. ZGŁOSZENIA
----------------------------------------------
Zgłoszenia wysyłamy na adres turniejekohorta@gmail.com . Termin wysyłania zgłoszeń mija 11.10.2012r . Osoby które przyślą zgłoszenie w terminie otrzymają 5 VP do klasyfikacji generalnej.
Zgłoszenie powinno zawierać Imię , Nazwisko , Nick , Armia , ID , klub oraz rozpiski.
----------------------------------------------
III. DOJAZD
----------------------------------------------
Dojazd samochodami
http://www.13kohorta.com/mapy/1.htm
Dojazd z dworca PKP
Wysiadamy na Dworcu Głównym , wychodzimy z dworca i na przeciwko niego jest pętla autobusowa. Wsiadamy w autobus 67 , jedziemy ok 20-25 minut , wysiadamy przy przystanku obok Obi i Galerii Pomorskiej. Cofamy się z 20 m w ulice Oksywska i schodzimy na dół. Po przekroczeniu bramy będzie salon motorów i transparent z kierunkiem do Dworku stajni na prawo Przechodzimy 80 m i jesteśmy na miejscu.
----------------------------------------------
IV. SPONSORZY
----------------------------------------------
http://www.warfaber.pl
http://www.microartstudio.com
----------------------------------------------
V. KWESTIE DOTYCZĄCE TURNIEJU
----------------------------------------------
- gramy 3 bitwy ( 6 tur lub 3h)
- turniej zaliczany jest do Rankingu Ligi Ogólnopolskiej
- gramy oczywiście na 8 ED , oraz wszystkie aktualne podręczniki armijne
- gramy wg. wszystkich errat i uściśleń sędziowskich
- Rozpoczęcie takie jak opisano w scenariuszu
- gramy na stołach 72'’ na 48’’
- Można maksymalnie użyć 12 kostek magii w turze magii,
- Dwellers Below zabija bohaterów jedynie przy wyniku 6 na test siły.
Skaven:
- Warlock Engineer 0-3
Chaos Dwarfs:
- K'daai Destroyer 0-1
- Virtual Line of Sight
Tabela rozmiarów:
0: Swarms - modele tego rozmiaru nigdy nie blokują Line of Sight ani nie dają ochrony (Cover)
1: Infantry, War Beasts, War Machines, Unique bez zasady Large Target
2: Cavalry, Monstrous Infantry/Cavalry/Beasts, Chariots
3: Monsters, wszystkie modele z zasadą Large Target
Modele "widzą" w swojej przedniej ćwiartce. Linia wzroku (Line of Sight) jest zablokowana, kiedy są na niej modele o rozmiarze
większym lub równym rozmiarowi zarówno oddziału patrzącego, jak i widzianego.
Górka ma rozmiar 2 za każdy poziom (czyli 3-poziomowe wzgórze ma rozmiar 6); oddziały stojące na górce dodają poziom, na
którym stoją, do swojego rozmiaru. Domki i obeliski zawsze całkowicie blokują linię wzroku.
Modele z zasadą harcowników (Skirmishers) nigdy nie blokują linii widzenia, zaś same są widziane / dają osłonę (Cover) zgodnie
ze swoim rozmiarem - zależnym od typu jednostki. Zasada ta nie obowiązuje, kiedy harcownicy ścieśniają się do walki - wtedy
blokują linię widzenia normalnie.
Osłona (Cover) od strzelania (twarda lub miękka, zgodnie z Podręcznikiem WFB) przysługuje:
-Jeśli większa część oddziału (lub, w wypadku modeli pojedynczych – modelu), do którego strzelamy, znajduje się za
terenem / w terenie dającym osłonę (np. las) względem oddziału/modelu strzelającego
-Jeśli większa część oddziału (lub, w wypadku modeli pojedynczych – modelu), do którego strzelamy, jest przesłonięta przez
inny oddział, cel ma twardą osłonę. Nie przysługuje ona jednak, jeśli rozmiar jednostki blokującej linię strzału jest o 2+
rozmiary mniejszy od strzelającego, lub gdy jest o 2 rozmiary mniejszy od celu
-Strzelanie z broni stosujących wzorniki (template) a linia wzroku:
a) Maszyna nie korzystająca ze strzelania BSowego: w fazie strzelania gracz musi wskazać, jaki będący w LOS oddział jest
celem maszyny i obrócić maszynę w tym kierunku. Modele ze wskazanego oddziału nie blokują LOS do innych modeli z
tego oddziału ( tak, aby możliwe było ułożenie wzornika centralnie nad oddziałem).
b) Niedozwolone jest kładzenie wzorników tak, by dotykały jakiekolwiek modele nie będące w LOS (chyba, że stosujemy
zasadę indirect fire) – za wyjątkiem wzornika katapult, wg FAQa GW tylko środek wzornika katapulty musi być w
zasięgu LOS. c) Niedozwolone jest strzelanie z dział tak, by najbardziej prawdopodobnym wynikiem strzału było
trafienie modeli nie będących w LOS lub z innych powodów nie będących legalnym celem.
----------------------------------------------
VI. KOMPOZYCJA ARMII
----------------------------------------------
Gramy format eskalacji zaczerpnięty z Warmachine&Hordes.
Każdy z graczy tworzy trzy rozpiski na 2000/2400/2800. W pierwszej rundzie gracz gra rozpiską na 2000 pkt w drugiej na 2400 i w trzeciej na 2800.
Rozpiska na 2000 pkt jest rozpiską podstawową. Gracz tworzy rozpiskę na 2400 pkt w oparciu o nią. W rozpisce na 2400 pkt muszą znajdować się wszystkie jednostki/lordowie/bohaterowie z rozpiski na 2000 pkt. Analogicznie występuje to w rozpisce na 2800 pkt tylko, że wtedy muszą się w niej znaleźć wszystkie jednostki/lordowie/bohaterowie z rozpiski na 2400 pkt.
Bohaterowie nie mogą mieć zmienionych/dodanych przedmiotów. Jednostki nie mogą zostać ani powiększone ani pomniejszone. Nie mogą mieć dodanego/usuniętego uzbrojenia oraz grupy dowodzenia.
Gdy w rozpisce na 2400/2800 pkt dodajemy bohatera z wyższym LD niż obecny generał staje się on automatycznie generałem jak to jest napisane w RB.
Przykład kompozycji rozpisek:
2000 pkt
24001 Slaughtermaster @ 385.0 Pts
General; Lore of Death; Magic Level 4; Great Weapon
Greedy Fist [40.0]
Armour of Destiny [50.0]
1 Butcher @ 189.0 Pts
Lore of Great Maw; Magic Level 2; Great Weapon
Gnoblar Thiefstone [45.0]
1 Bruiser @ 191.0 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Battle Standard
Armour of Silvered Steel [45.0]
1 Firebelly @ 120.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Fire
11 Ironguts @ 518.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; FCG
Standard of Discipline [15.0]
1 Sabretusk Pack @ 21.0 Pts
5 Mournfang Cavalry @ 405.0 Pts
Heavy Armour; FCG
Dragonhide Banner [50.0]
1 Ironblaster @ 170.0 Pts
Total Army Cost: 1999.0
Na zielono jednostki z rozpiski na 2000 pkt. Na czerwono dodane jednostki.
2800
1 Slaughtermaster @ 385.0 Pts
General; Lore of Death; Magic Level 4; Great Weapon
Greedy Fist [40.0]
Armour of Destiny [50.0]
1 Butcher @ 189.0 Pts
Lore of Great Maw; Magic Level 2; Great Weapon
Gnoblar Thiefstone [45.0]
1 Bruiser @ 191.0 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Battle Standard
Armour of Silvered Steel [45.0]
1 Firebelly @ 120.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Fire
11 Ironguts @ 518.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; FCG
Standard of Discipline [15.0]
1 Sabretusk Pack @ 21.0 Pts
5 Mournfang Cavalry @ 405.0 Pts
Heavy Armour; FCG
Dragonhide Banner [50.0]
1 Ironblaster @ 170.0 Pts
3 Maneaters @ 294.0 Pts
Scout; Sniper; Brace of Ogre Pistols (x4);
Heavy Armour; FCG
3 Ogres @ 103.0 Pts
2ndWeapon; Light Armour; Musician
Total Army Cost: 2396.0
Na niebiesko jednostki z rozpiski na 2400. Na czerwono jednostki dodane.
1 Slaughtermaster @ 385.0 Pts
General; Lore of Death; Magic Level 4; Great Weapon
Greedy Fist [40.0]
Armour of Destiny [50.0]
1 Butcher @ 189.0 Pts
Lore of Great Maw; Magic Level 2; Great Weapon
Gnoblar Thiefstone [45.0]
1 Bruiser @ 191.0 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Battle Standard
Armour of Silvered Steel [45.0]
1 Firebelly @ 120.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Fire
11 Ironguts @ 518.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; FCG
Standard of Discipline [15.0]
1 Sabretusk Pack @ 21.0 Pts
5 Mournfang Cavalry @ 405.0 Pts
Heavy Armour; FCG
Dragonhide Banner [50.0]
1 Ironblaster @ 170.0 Pts
3 Maneaters @ 294.0 Pts
Scout; Sniper; Brace of Ogre Pistols (x4);
Heavy Armour; FCG
3 Ogres @ 103.0 Pts
2ndWeapon; Light Armour; Musician
3 Ogres @ 103.0 Pts
2ndWeapon; Light Armour; Musician
3 Ogres @ 103.0 Pts
2ndWeapon; Light Armour; Musician
1 Sabretusk Pack @ 21.0 Pts
1 Sabretusk Pack @ 21.0 Pts
1 Ironblaster @ 170.0 Pts
Total Army Cost: 2793.0
----------------------------------------------
VII. SCENARIUSZE
----------------------------------------------
1. Battleline
2. Battleline
3. Battleline
----------------------------------------------
VIII. PUNKTACJA
----------------------------------------------
Na 2000 pkt progi co 125
Na 2400 pkt progi co 150
Na 2800 pkt progi co 220.
Gracz otrzymuje połowę punktów za oddział uciekający na koniec gry.
Gracz otrzymuje połowę punktów za oddział który zostanie zmniejszony liczebnie poniżej 25% stanu początkowego.
----------------------------------------------
IX. HARMONOGRAM
----------------------------------------------
do 8:50 - ZAPISY
9:00-11:45 - 1 Bitwa
11:55-14:55 - 2 Bitwa
15:00-18:15 - 3 Bitwa
18:30 - WYNIKI
Wyniki muszą być zgłoszone do godziny zakończenia danej bitwy jeżeli mamy skończyć o czasie . Dlatego każde 2 minuty spóźnienia = 1 pkt karny. Koniec czasu będzie ogłaszany 15 minut przed końcem/10 minut/5 minut.
----------------------------------------------
X. PODSUMOWANIE
----------------------------------------------
- Maksymalnie można zdobyć 65 punkty (60 bitwy + 5 rozpiska)
- decyzje sędziego są niepodważalne ( to nie znaczy , że nie można spytać sędziego czemu taką podjął decyzję , chodzi tu o wykłócanie się , wymądrzanie się itd... ) , w przypadku gdy ktoś przegnie posypią się punkty karne
ZAPRASZAMY
----------------------------------------------
XI. ZGŁOSZENIA
----------------------------------------------
Zgłoszenia z rozpiską zaznaczone na niebiesko.
1. el Gokish
2. Byro
3. Grolshek
4. Filup
5. Szkapa
6. Duży Szkapa
7. Zawisza
8. Urban
9. Afro
10. Fumijako
11. Morog
12. Megi
13. Silvermen
14. Andrew
15. Kemot
16. Hellsing
17. Damas
18. Yahoo
19. Krzychoss