2x bok??

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

2x bok??

Post autor: Lidder »

Mała pożywka dla mózgu.

Zacznę szukać odpowiedzi w RB, ale do tego czasu zadam pytanie tutaj. Dla uproszczenia modelu załóżmy, że pojedynczy model szarżuje na bok pojedynczego model. Wykonuje to róg do rogu. Pozycja modeli względem siebie jest identyczna - oba stykają się jedynie używając swojego przedniego rogu podstawki. Wiadomo, model szarżujący ma bok, ale czy modelowi szarżowanemu również przysługuje ten bonus?? Dlaczego tak, dlaczego nie??

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

Obrazek
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

Awatar użytkownika
SoCiu
Wodzirej
Posty: 735
Lokalizacja: Rebelia - Łomianki

Post autor: SoCiu »

#-o Niektórzy to nie mają co z życiem robić, tylko na siłę szukać dziur- i jeszcze szukać na to odpowiedzi w RB.A teraz zrób lepszy wałek ustaw tak samo modele ale jeden z modeli na krawędzi bok/tył drugiego.Model dostaje +1? czy za bok i tył +3? Litości....

edit: szarżując w flank arc, musisz się dostawić do bocznej strefy modelu fizycznie,teoretycznie jak chcesz.Jeżeli drugi model miałby dostać +1 to znaczy że dostawiłeś się przy szarży bokiem-a nie można się dostawiać bokiem przy szarży :wink: .
To że dostawianie corner to corner powinno być zabronione pominę milczeniem.
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2012, o 15:28 przez SoCiu, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

@SoCiu

Widzę, że nie zrozumiałeś do końca problemu. Być może jest więcej osób, które myślą podobnie, więc wyjaśnię. Nie można być we dwóch strefach jednocześnie. Szarżując na bok ustawiamy się dowolnie na bocznej krawędzi, podobnie z szarżą na tył. Jednak szarża na tył wyglądałaby zupełnie inaczej niż szarża na bok (model szarżujący byłby obrócony o 90°), gdybyśmy chcieli zetknąć się tylko z tylnym rogiem.

Wiesz, jeśli chodzi o szukanie dziur to od tego jest właśnie LS. Trafi się taka sytuacja na turnieju i jak byś odpowiedział? Też powiedziałbyś, że gracz, który być może słusznie, domaga się bonusu za bok go nie dostanie, bo szuka dziur? Zapewne chcesz być dobrym graczem, to jednak wiąże się z czytaniem RB od czasu do czasu ;)

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3080

Post autor: Morsereg »

szarzujac powinno dazyc sie do maksymalizacji liczby modeli walczacych a wiec do jak najblizszego dostawienia srodkow oddzialow.
czemu tutaj mialo by byc inaczej? w koncu jak by nie patrzec sa to oddzialy jedno osobowe.
a stojac jeden cal od przeciwnika nie jestes w stanie dostawic sie rog do rogu.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

Morsereg pisze: a stojac jeden cal od przeciwnika nie jestes w stanie dostawic sie rog do rogu.
No stojąc cal od przeciwnika nie, ale po co zakładasz coś takiego?
Morsereg pisze:a wiec do jak najblizszego dostawienia srodkow oddzialow.
Wymyślasz zasady
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3080

Post autor: Morsereg »

Durin pisze:
Morsereg pisze:a wiec do jak najblizszego dostawienia srodkow oddzialow.
Wymyślasz zasady
zgadzam sie gdyz w RB nic na ten temat nie ma,
jednak biorac pod uwage fakty:
- maksymalizacja modeli walczacych (czyli jak najblizsze dostawienie sie srodkow oddzialow),
- w odwrotnej sytuacji gdzie po przegranej walce linie ucieczki okreslasz od srodka oddzialu/modelu,
mozna wiec zalozyc, ze przy szarzy pojedynczych modeli mialo byc podobnie.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Morsereg pisze:- maksymalizacja modeli walczacych (czyli jak najblizsze dostawienie sie srodkow oddzialow)
W ten sposób zabraniasz szarż 5 na 5, tak aby twój mag, który stoi na boku, walczył tylko z jednym modelem, a nie z dwoma.
Morsereg pisze:mozna wiec zalozyc, ze przy szarzy pojedynczych modeli mialo byc podobnie.
Zawsze masz środek-środek oddziałów. Nie jest to zależne od tego, jakie to są oddziały.


A odnośnie problemu. Niestety, nie znalazłem w RB nic, co by mnie satysfakcjonowało :<

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

Szarża róg do rogu jest szarżą, która może mieć znaczenie taktyczne, właśnie pod kątem ewentualnej pogoni, overruna, wyjścia z LOS oddziału kontrującego itp. Warunek maksymalizacji jest spełniony.

_ :? :? :? :? :?
8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Dwa oddziały, maksymalizacja walczących, ale nie ma żadnego dostawienia aby środki były jak najbliżej

edit: Lidder szybszy
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3080

Post autor: Morsereg »

Durin pisze:Szarża róg do rogu jest szarżą, która może mieć znaczenie taktyczne, właśnie pod kątem ewentualnej pogoni, overruna, wyjścia z LOS oddziału kontrującego itp. Warunek maksymalizacji jest spełniony.
tym nie ma sie co zaslaniac.
podobna sytuacja byla z maszynami i dostawianiem sie do nich jak sie chcialo. po wprowadzeniu stref w war-maszynach tez byly lamenty, ze nie bedzie juz szarz taktycznych, itd. ;)
_ :? :? :? :? :?
8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Dwa oddziały, maksymalizacja walczących, ale nie ma żadnego dostawienia aby środki były jak najbliżej

edit: Lidder szybszy
faktycznie ten przyklad jak i przyklad liddera z magiem troche nie pasuja do mojej 'teorii' ;)
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3144
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Lidder - a czy w opisanej przez Ciebie sytuacji model wykonał poprawnie szarżę? Nie ma niczego w stylu "większość modelu/oddziału w odpowiedniej strefie po wykonaniu szarży"?
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3719
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Hmm rozwiązanie może nie rulebookowe ale praktyczne. Żadnemu szarżującemu nie zależy aby przeciwnik wygrał CC. Logicznym jest, że nie będzie się ustawiał idealnie corner to corner. Jesli mu brakuje miejsca to niech go ustawi CtC i mocno dmuchnie po czym zadeklaruje " właśnie przestawiłem go o attometr tak aby nie był CtC" :)

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

Zdarza się, że zależy, żeby przeciwnik ustał combat... choćby po to żeby schronić się przed strzelaniem, magią w bezpiecznym CC
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3719
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

W sumie racja. #-o

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

To ja mam inne pytanko Lidziu ;)

Drzewko szarżuje hydrę z flanki ustawiając się corner to corner... hydra ustała, zdała ld i chce się odwrócić przodem.
Jak tego dokona i co się stanie?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3719
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Drzewko szarżuje hydrę z flanki ustawiając się corner to corner... hydra ustała, zdała ld i chce się odwrócić przodem.
Jak tego dokona i co się stanie?
A jak na jeden oddział rzucone zostanie jakimś cudem 2x speed of light to czy osiągnie podwójną prędkość światła i będzie mógł podróżować w czasie między turami ? :roll:
Jezu skąd Ty miałeś pomysł na taką rozkmine :D

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

bigpasiak pisze:Drzewko szarżuje hydrę z flanki ustawiając się corner to corner... hydra ustała, zdała ld i chce się odwrócić przodem.
Jak tego dokona i co się stanie?
Jeśli założymy, że miała bok przed reformem to nie może wykonać reform, bo zmienia facing (zamienia swój bok na swój przód) względem przeciwnika. TaDa! :D Chyba, że to ETC i można zmienić środek oddziału podczas takiego reforma (w PL jest to niedozwolone pojedynczym modelem), wtedy może się przesunąć wzdłuż bocznej krawędzi drzewka.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Lidder pisze:Mała pożywka dla mózgu.

Zacznę szukać odpowiedzi w RB, ale do tego czasu zadam pytanie tutaj. Dla uproszczenia modelu załóżmy, że pojedynczy model szarżuje na bok pojedynczego model. Wykonuje to róg do rogu. Pozycja modeli względem siebie jest identyczna - oba stykają się jedynie używając swojego przedniego rogu podstawki. Wiadomo, model szarżujący ma bok, ale czy modelowi szarżowanemu również przysługuje ten bonus?? Dlaczego tak, dlaczego nie??
caly problem zaczyna sie z tego, ze zakladasz, ze rog nalezy do dwoch stref. To zalozenie jest rownie prawdziwe jak to, ze ro nie nalezy do zadnej strefy.

Caly problem jednak sie rozbija o to jak sie dostawiasz do przeciwnika. Poniewasz jesli uwazasz, ze po sszarzy ustawiles sie bokiem (czyli, ze twoj bok sie styka z przeciwnikiem) to powinieneszrobic align do przeciwnika. Jednak byloby to niemozliwe, zeby zrobic jednoczesniej align do boku i produ na raz.

Moim zdaniem nie mozna zakladac, ze rog nalezy o obydwu stref. A na pewno krawedz rownolegla do przecinika nie jest liczona z teg prostego wzgledu, ze musialby byc wyzej wpsomniany align.

Niemniej pomysl ciekawy, zeby uniemozliwic takim monsterow combat reform ;)

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

na euro to można było nawet sie bokiem do przeciwnika ustawic po combat reformie
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

@Shino
Strefa boczna to boczna część podstawki, strefa przednia to przednia część podstawki. Róg należy do podstawki. Konkluzja? Zgadzam się, że nie można zaszarżować tak, że oba modele mają bok. Zobaczyłbyś na stole coś takiego i gracze by Cię zapytali kto ma bonus za bok a kto nie? Jest to możliwe, chodzi o sytuację jak do tego doszło. W tym pytaniu tkwi jednocześnie odpowiedz na to kto ma bok a kto nie, o to mi tu chodziło.
Dymitr pisze:na euro to można było nawet sie bokiem do przeciwnika ustawic po combat reformie
u nas też można.

ODPOWIEDZ