2x bok??
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
2x bok??
Mała pożywka dla mózgu.
Zacznę szukać odpowiedzi w RB, ale do tego czasu zadam pytanie tutaj. Dla uproszczenia modelu załóżmy, że pojedynczy model szarżuje na bok pojedynczego model. Wykonuje to róg do rogu. Pozycja modeli względem siebie jest identyczna - oba stykają się jedynie używając swojego przedniego rogu podstawki. Wiadomo, model szarżujący ma bok, ale czy modelowi szarżowanemu również przysługuje ten bonus?? Dlaczego tak, dlaczego nie??
Zacznę szukać odpowiedzi w RB, ale do tego czasu zadam pytanie tutaj. Dla uproszczenia modelu załóżmy, że pojedynczy model szarżuje na bok pojedynczego model. Wykonuje to róg do rogu. Pozycja modeli względem siebie jest identyczna - oba stykają się jedynie używając swojego przedniego rogu podstawki. Wiadomo, model szarżujący ma bok, ale czy modelowi szarżowanemu również przysługuje ten bonus?? Dlaczego tak, dlaczego nie??

edit: szarżując w flank arc, musisz się dostawić do bocznej strefy modelu fizycznie,teoretycznie jak chcesz.Jeżeli drugi model miałby dostać +1 to znaczy że dostawiłeś się przy szarży bokiem-a nie można się dostawiać bokiem przy szarży

To że dostawianie corner to corner powinno być zabronione pominę milczeniem.
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2012, o 15:28 przez SoCiu, łącznie zmieniany 2 razy.
@SoCiu
Widzę, że nie zrozumiałeś do końca problemu. Być może jest więcej osób, które myślą podobnie, więc wyjaśnię. Nie można być we dwóch strefach jednocześnie. Szarżując na bok ustawiamy się dowolnie na bocznej krawędzi, podobnie z szarżą na tył. Jednak szarża na tył wyglądałaby zupełnie inaczej niż szarża na bok (model szarżujący byłby obrócony o 90°), gdybyśmy chcieli zetknąć się tylko z tylnym rogiem.
Wiesz, jeśli chodzi o szukanie dziur to od tego jest właśnie LS. Trafi się taka sytuacja na turnieju i jak byś odpowiedział? Też powiedziałbyś, że gracz, który być może słusznie, domaga się bonusu za bok go nie dostanie, bo szuka dziur? Zapewne chcesz być dobrym graczem, to jednak wiąże się z czytaniem RB od czasu do czasu
Widzę, że nie zrozumiałeś do końca problemu. Być może jest więcej osób, które myślą podobnie, więc wyjaśnię. Nie można być we dwóch strefach jednocześnie. Szarżując na bok ustawiamy się dowolnie na bocznej krawędzi, podobnie z szarżą na tył. Jednak szarża na tył wyglądałaby zupełnie inaczej niż szarża na bok (model szarżujący byłby obrócony o 90°), gdybyśmy chcieli zetknąć się tylko z tylnym rogiem.
Wiesz, jeśli chodzi o szukanie dziur to od tego jest właśnie LS. Trafi się taka sytuacja na turnieju i jak byś odpowiedział? Też powiedziałbyś, że gracz, który być może słusznie, domaga się bonusu za bok go nie dostanie, bo szuka dziur? Zapewne chcesz być dobrym graczem, to jednak wiąże się z czytaniem RB od czasu do czasu

szarzujac powinno dazyc sie do maksymalizacji liczby modeli walczacych a wiec do jak najblizszego dostawienia srodkow oddzialow.
czemu tutaj mialo by byc inaczej? w koncu jak by nie patrzec sa to oddzialy jedno osobowe.
a stojac jeden cal od przeciwnika nie jestes w stanie dostawic sie rog do rogu.
czemu tutaj mialo by byc inaczej? w koncu jak by nie patrzec sa to oddzialy jedno osobowe.
a stojac jeden cal od przeciwnika nie jestes w stanie dostawic sie rog do rogu.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
No stojąc cal od przeciwnika nie, ale po co zakładasz coś takiego?Morsereg pisze: a stojac jeden cal od przeciwnika nie jestes w stanie dostawic sie rog do rogu.
Wymyślasz zasadyMorsereg pisze:a wiec do jak najblizszego dostawienia srodkow oddzialow.
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.
zgadzam sie gdyz w RB nic na ten temat nie ma,Durin pisze:Wymyślasz zasadyMorsereg pisze:a wiec do jak najblizszego dostawienia srodkow oddzialow.
jednak biorac pod uwage fakty:
- maksymalizacja modeli walczacych (czyli jak najblizsze dostawienie sie srodkow oddzialow),
- w odwrotnej sytuacji gdzie po przegranej walce linie ucieczki okreslasz od srodka oddzialu/modelu,
mozna wiec zalozyc, ze przy szarzy pojedynczych modeli mialo byc podobnie.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
W ten sposób zabraniasz szarż 5 na 5, tak aby twój mag, który stoi na boku, walczył tylko z jednym modelem, a nie z dwoma.Morsereg pisze:- maksymalizacja modeli walczacych (czyli jak najblizsze dostawienie sie srodkow oddzialow)
Zawsze masz środek-środek oddziałów. Nie jest to zależne od tego, jakie to są oddziały.Morsereg pisze:mozna wiec zalozyc, ze przy szarzy pojedynczych modeli mialo byc podobnie.
A odnośnie problemu. Niestety, nie znalazłem w RB nic, co by mnie satysfakcjonowało :<
Szarża róg do rogu jest szarżą, która może mieć znaczenie taktyczne, właśnie pod kątem ewentualnej pogoni, overruna, wyjścia z LOS oddziału kontrującego itp. Warunek maksymalizacji jest spełniony.
_

Dwa oddziały, maksymalizacja walczących, ale nie ma żadnego dostawienia aby środki były jak najbliżej
edit: Lidder szybszy
_















Dwa oddziały, maksymalizacja walczących, ale nie ma żadnego dostawienia aby środki były jak najbliżej
edit: Lidder szybszy
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.
tym nie ma sie co zaslaniac.Durin pisze:Szarża róg do rogu jest szarżą, która może mieć znaczenie taktyczne, właśnie pod kątem ewentualnej pogoni, overruna, wyjścia z LOS oddziału kontrującego itp. Warunek maksymalizacji jest spełniony.
podobna sytuacja byla z maszynami i dostawianiem sie do nich jak sie chcialo. po wprowadzeniu stref w war-maszynach tez byly lamenty, ze nie bedzie juz szarz taktycznych, itd.

faktycznie ten przyklad jak i przyklad liddera z magiem troche nie pasuja do mojej 'teorii'_![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dwa oddziały, maksymalizacja walczących, ale nie ma żadnego dostawienia aby środki były jak najbliżej
edit: Lidder szybszy

DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Lidder - a czy w opisanej przez Ciebie sytuacji model wykonał poprawnie szarżę? Nie ma niczego w stylu "większość modelu/oddziału w odpowiedniej strefie po wykonaniu szarży"?
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Hmm rozwiązanie może nie rulebookowe ale praktyczne. Żadnemu szarżującemu nie zależy aby przeciwnik wygrał CC. Logicznym jest, że nie będzie się ustawiał idealnie corner to corner. Jesli mu brakuje miejsca to niech go ustawi CtC i mocno dmuchnie po czym zadeklaruje " właśnie przestawiłem go o attometr tak aby nie był CtC" 

Zdarza się, że zależy, żeby przeciwnik ustał combat... choćby po to żeby schronić się przed strzelaniem, magią w bezpiecznym CC
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.
To ja mam inne pytanko Lidziu 
Drzewko szarżuje hydrę z flanki ustawiając się corner to corner... hydra ustała, zdała ld i chce się odwrócić przodem.
Jak tego dokona i co się stanie?

Drzewko szarżuje hydrę z flanki ustawiając się corner to corner... hydra ustała, zdała ld i chce się odwrócić przodem.
Jak tego dokona i co się stanie?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
A jak na jeden oddział rzucone zostanie jakimś cudem 2x speed of light to czy osiągnie podwójną prędkość światła i będzie mógł podróżować w czasie między turami ?Drzewko szarżuje hydrę z flanki ustawiając się corner to corner... hydra ustała, zdała ld i chce się odwrócić przodem.
Jak tego dokona i co się stanie?

Jezu skąd Ty miałeś pomysł na taką rozkmine

Jeśli założymy, że miała bok przed reformem to nie może wykonać reform, bo zmienia facing (zamienia swój bok na swój przód) względem przeciwnika. TaDa!bigpasiak pisze:Drzewko szarżuje hydrę z flanki ustawiając się corner to corner... hydra ustała, zdała ld i chce się odwrócić przodem.
Jak tego dokona i co się stanie?

caly problem zaczyna sie z tego, ze zakladasz, ze rog nalezy do dwoch stref. To zalozenie jest rownie prawdziwe jak to, ze ro nie nalezy do zadnej strefy.Lidder pisze:Mała pożywka dla mózgu.
Zacznę szukać odpowiedzi w RB, ale do tego czasu zadam pytanie tutaj. Dla uproszczenia modelu załóżmy, że pojedynczy model szarżuje na bok pojedynczego model. Wykonuje to róg do rogu. Pozycja modeli względem siebie jest identyczna - oba stykają się jedynie używając swojego przedniego rogu podstawki. Wiadomo, model szarżujący ma bok, ale czy modelowi szarżowanemu również przysługuje ten bonus?? Dlaczego tak, dlaczego nie??
Caly problem jednak sie rozbija o to jak sie dostawiasz do przeciwnika. Poniewasz jesli uwazasz, ze po sszarzy ustawiles sie bokiem (czyli, ze twoj bok sie styka z przeciwnikiem) to powinieneszrobic align do przeciwnika. Jednak byloby to niemozliwe, zeby zrobic jednoczesniej align do boku i produ na raz.
Moim zdaniem nie mozna zakladac, ze rog nalezy o obydwu stref. A na pewno krawedz rownolegla do przecinika nie jest liczona z teg prostego wzgledu, ze musialby byc wyzej wpsomniany align.
Niemniej pomysl ciekawy, zeby uniemozliwic takim monsterow combat reform

@Shino
Strefa boczna to boczna część podstawki, strefa przednia to przednia część podstawki. Róg należy do podstawki. Konkluzja? Zgadzam się, że nie można zaszarżować tak, że oba modele mają bok. Zobaczyłbyś na stole coś takiego i gracze by Cię zapytali kto ma bonus za bok a kto nie? Jest to możliwe, chodzi o sytuację jak do tego doszło. W tym pytaniu tkwi jednocześnie odpowiedz na to kto ma bok a kto nie, o to mi tu chodziło.
Strefa boczna to boczna część podstawki, strefa przednia to przednia część podstawki. Róg należy do podstawki. Konkluzja? Zgadzam się, że nie można zaszarżować tak, że oba modele mają bok. Zobaczyłbyś na stole coś takiego i gracze by Cię zapytali kto ma bonus za bok a kto nie? Jest to możliwe, chodzi o sytuację jak do tego doszło. W tym pytaniu tkwi jednocześnie odpowiedz na to kto ma bok a kto nie, o to mi tu chodziło.
u nas też można.Dymitr pisze:na euro to można było nawet sie bokiem do przeciwnika ustawic po combat reformie