rob pisze:Witam, MKGB Północne Rubieże ma zaszczyt zaprosić na I turniej lokalny w Piszu pod nazwą „Wilczy Szaniec”.
Miejsce: Piski Ośrodek Kultury ul. Plac Daszyńskiego 16, 12-200 Pisz (centrum miasta) sala nr 7 (parter)
Mapka: http://www.zumi.pl/pdk,Pisz_Centrum%2Bm ... mapie.html
Termin: 20.10.2012
Format: 1800 z ograniczeniami
Bitwy: 3x Battleline
Wjazd: free
Cattering: centrum miasta – w promieniu 100 metrów kilka restauracji oraz pizzeria, oprócz tego będzie zorganizowany skromny poczęstunek
Nagrody: w trakcie realizacji
Sędzia: rob
Sędzia malarski: siena
Stoły:60x48, tereny po obrysie, VLOS
Rozkład jazdy:
8.30-9.00 Ustawianie stołów i zapisy
9.00-11.30 I Bitwa
11:30-12:00 konkurs malarski i ocena hobbystyczna armii
12.00-14.30 II Bitwa
14:30-15:00 przerwa obiadowa
15.00-17.30 III Bitwa
17:30- wręczenie nagród i sprzątanie
"ograniczenia":
Dopuszczone wszystkie armie wymienione w uściśleniach.
Bohaterowie mają "look out sir" od czarów: Dwellers Below, Final Transmutation, Infernal Gateway 11-12 effect. Normalne wymogi do "look out sir" musza zostać zachowane.
-zakaz bohaterow specjalnych, zakaz lordów
-max 40 modeli w oddziale lub koszt punktowy 400pkt.
-max 35 modeli strzelających o zasięgu 20"+, nie wliczając bohaterów, maszyn, rydwanów
-max 3 takie same oddziały „core”, niezaleznie od wyposazenia i kosztu pkt.
-zakaz triplowania specjali
-zakaz dublowania rare (poza Orkami, WE, HE, Bestiami,TK)
-max 3 elektryków
-max 2 jednostki eteryczne
-max 3 maszyny, weapon teamy liczą sie jako maszyny, SteamTank jako maszyna.
-max 12 kości magii użytych w jednej fazie
-WE,Bestie,TK +100pkt (1900)
-HE,OnG +50pkt (1850)
„VLoS” - Virtual Line of Sight
Size chart:
0: Swarms - models of this size never block line of sight or give cover.
1: Infantry, War Beasts, War Machines
2: Cavalry, Monstrous Infantry/Cavalry/Beasts, Chariots, Unique without the Large Target rule
3: Monsters, all Large Targets
Line of sight is always checked virtually, drawn "base to base". Models see in their front 1/4 zone. Line of Sight is blocked by models that are equal to or larger than both: the model whose line of sight we are checking and its target.
Line of sight and war machines:
Catapults (and similar) can place their template so that the center is over any one unit that is at least partially visible to them.
Cannons can choose any point between themselves and a visible target when firing. Over- or under-guessing to shoot at units the cannon does not have line of sight to is not allowed
Terrain
Hills are size two for each level (so a 3-step hill is size 6) and block sight / give hard cover just like models of that size. Models standing on hills add the hill size to their own size. Buildings and large rocks always block line of sight completely. Forests do not block line of sight, but soft cover applies to all shots fired through or into (but not out of) forests. Ruins do not block line of sight, but hard cover applies to all shots fired into (but not through/out of) ruins. Units standing behind obstacles gain soft (wood) or hard (stone) cover as per the RB.
Cover from intervening units/terrain
Cover is granted when at least 50% of models in target unit are fully or partially obscurred by other units/terrain from the shooting model. In order for intervening models to grant cover, their size must be at least: one point smaller than both the target unit and the shooting model.
Skirmishers
Skirmishers never block LoS, and are seen in accordance with their size on the chart, but provide cover as per the above rules. The gap between skirmishers is treated as part of the unit when determining if skirmishers give cover to something behind them. Skirmishers formed up for combat block Line of Sight like normal units.
PUNKTACJA
- Progi punktowe co 120pkt
- Generał oraz BSB 75 pkt
- Za inne sztandary 25 pkt
- Za zabicie czempionem bohatera w pojedynku 50 pkt
- Polowa punktów za oddział sprowadzony do 25% liczby modeli lub mniejszej, polowa punktów za oddziały i bohaterów uciekające na koniec bitwy.
Nie ma wymogu grania armią pomalowaną, jednakże w trakcie trwania turnieju zostanie przeprowadzona ocena hobbystyczna (jak niżej)
Jakość pomalowania (pkt)
0 – armia w całości niepomalowana lub pomalowana częściowo
1 - poprawnie nałożone 3/4 kolory
2 - poprawny table top (słaby drybrush, słabe bejcowanie, słabe malowanie tradycyjne)
3 - ładna armia (dobry drybrush, dobre bejcowanie, dobre malowanie tradycyjne)
5 - wow! (armia która zachwyci oceniającego)
Konkurs malarski:
W przerwie turnieju zostanie zorganizowany konkurs specjalny na najlepiej pomalowaną figurkę. W konkursie może wziąć udział każdy z grających. Do konkursu można wystawić jedną figurkę z armii, która musi być własnoręcznie malowana. Nagroda specjalna.
Zgłoszenia należy wysyłać do 19 października na adres mkgb.polnocne.rubieze@wp.pl z tytułem turnieju.
ZA NIE WYSŁANIE ROZPISKI W TERMINIE -5 pts do klasyfikacji generalnej.
Zgłoszeni:
1) Rudobrody79
2) Lohost
3) Prezes
4) siena
5) ted
6) kryc
7) rob
Wilczy Szaniec - zapraszamy na Mazury 1800 pkt - Pisz
Wilczy Szaniec - zapraszamy na Mazury 1800 pkt - Pisz
Emp/DoCh
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.