wiadomo - zaloga

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

wiadomo - zaloga

Post autor: zaf »

Czy moge dobrowolnie opuscic maszyne.
Czyli czy da sie isc do nowej maszyny ale do niej nie dojsc

idac dalej
Czy moge isc w strone zajetej maszyny wiedzac ze wlasnie ma zamiar zaloga ja opuscic

Czy moge zajmowac cwiartke jesli zaloga bez maszyny bedzie miala 5 US

Nehan
Masakrator
Posty: 2299

Post autor: Nehan »

podłączę się

jest sobie bolec gobliński, wpada w niego pegazista. załoga twardo stoi, w następnej turze - szarża załogi szejkera (która to straciła od działa swoją maszynę). pegazista zabija całą załogę czuki, ale w końcu zostaje przez szejkerowców złamany. czy krasnoludki mogą gonić, czy muszą zostać przy nie-swojej, ale pustej maszynie?

Błażej
Kretozord
Posty: 1507
Lokalizacja: Gdynia, BWT

Post autor: Błażej »

zafael pisze:Czy moge dobrowolnie opuscic maszyne.
Czyli czy da sie isc do nowej maszyny ale do niej nie dojsc

idac dalej
Czy moge isc w strone zajetej maszyny wiedzac ze wlasnie ma zamiar zaloga ja opuscic

Czy moge zajmowac cwiartke jesli zaloga bez maszyny bedzie miala 5 US
załoga może opuścić maszynę dobrowolnie, po czym staje się zwykłym oddziałem 'skirmisch'... reszte dopowiedz sobie sam:)

Każdy oddział o US5 zajmuje ćwiartke.

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

Blazej
To nie jest odpowiedz na moje pytania
ok a jak nie ma wolnych maszyn?
w zapisie podrecznikowym jest opisane, zaloga maszyny moze dobrowolnie opuscic maszyne aby przejsc do innej wolnej maszyny

Czy zaloga wtedy moze wyjsc
czy zaloga moze opuscic maszyne i kompletnie do nastepnej nie isc

Mozliwe ze masz racje co do 3ciej czesci

Błażej
Kretozord
Posty: 1507
Lokalizacja: Gdynia, BWT

Post autor: Błażej »

zafael pisze:Blazej
To nie jest odpowiedz na moje pytania
ok a jak nie ma wolnych maszyn?
w zapisie podrecznikowym jest opisane, zaloga maszyny moze dobrowolnie opuscic maszyne aby przejsc do innej wolnej maszyny

Czy zaloga wtedy moze wyjsc
czy zaloga moze opuscic maszyne i kompletnie do nastepnej nie isc

Mozliwe ze masz racje co do 3ciej czesci
napisane jest :

'The entire crew may deliberately abandon a war maschine, perhaps in order to crew another'

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

No to teraz pytanie: zaczyna sie moja tura ruchu. Moja zaloga opuszcza maszyne, i czy w takim razie normalnie moze marszowac?

A co z zapiskiem ze obsluga bez maszyny jest uciekajacym oddzialem skirmish ?

Luks
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 108
Lokalizacja: z Torunia

Post autor: Luks »

@karlee Skoro po opuszczeniu maszyny załogę traktuję się jako jednostkę harcowników to mogą maszerowac

@zafael Moim zdaniem może opuścić maszynę i nie iść do następnej, bo w podręczniku(w wersji polskiej) jest napisane:
rulebook pisze:Cała obsługa ma prawo do umyślnego porzucenia machiny wojennej, by, powiedzmy, obsadzić inną machinę.
, napisali tak chyba dlatego, że nie ma po co załoga opuszczać maszyny, poza przejęciem innej.
Luks - swiatło

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

karlee pisze: A co z zapiskiem ze obsluga bez maszyny jest uciekajacym oddzialem skirmish ?
a gdzie masz ten zapisek? w RB do 6 ed?? :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

7 edycja.

str 86, przedostatni akapit w lewej kolumnie.

"Once separated from their war machines, crewmen become a normal fleeding unit."

Błażej
Kretozord
Posty: 1507
Lokalizacja: Gdynia, BWT

Post autor: Błażej »

dodam tylko, że ten akapit nosi nazwę... 'fleeing crew'. Czyli udowodniłeś, że jeśli załoga ucieka to jest traktowana jako uciekająca :wink:


a tak wogóle, to po co można by się było załogą zbierać, skoro ona zawsze ucieka jak jest poza maszyną...? :wink:

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Nie zawsze. A jak rozpieprza maszyne? A jak lezie do innej maszyny lub ucieknie jako reakcja na szarze i potem sie zbierze...

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

zaloga jak ucieknie jest traktowana jak normalny unit.. tyle wynika z tego cytatu.. czyli moze sie zebrac.. wtedy nie jest juz fleeing.. a skirmish jak to opisano w innym akapicie :)
Obrazek

Błażej
Kretozord
Posty: 1507
Lokalizacja: Gdynia, BWT

Post autor: Błażej »

karlee pisze:Nie zawsze. A jak rozpieprza maszyne? A jak lezie do innej maszyny lub ucieknie jako reakcja na szarze i potem sie zbierze...
no ale jak załoga jest poza maszyną to ucieka.. więc nigdzie nie lezie, a jak sie zbierze to i tak ucieka.. bo jest poza maszyną...

tyle wynika z cytatu, który przytoczyłeś wcześniej, jeśli wyrwie się go z kontekstu...

Luks
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 108
Lokalizacja: z Torunia

Post autor: Luks »

Jak jest poza maszyną jest normalnym oddziałem harcowników tylko podczas uciekania jest uciekającym oddziałem, chyba logiczne nie? :)
Luks - swiatło

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Luks pisze:Jak jest poza maszyną jest normalnym oddziałem harcowników tylko podczas uciekania jest uciekającym oddziałem, chyba logiczne nie? :)
jak widać nie dla wszystkich
Ostatnio zmieniony 14 cze 2007, o 16:56 przez Scimitar, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

:P

Awatar użytkownika
ataman
Chuck Norris
Posty: 474

Post autor: ataman »

Nehan pisze:podłączę się

jest sobie bolec gobliński, wpada w niego pegazista. załoga twardo stoi, w następnej turze - szarża załogi szejkera (która to straciła od działa swoją maszynę). pegazista zabija całą załogę czuki, ale w końcu zostaje przez szejkerowców złamany. czy krasnoludki mogą gonić, czy muszą zostać przy nie-swojej, ale pustej maszynie?
IMO: nie obsadziłeś tej machiny nową załogą, więc normalnie możesz gonić.

A co do reszty: błagam, nie czytajcie rulebooka na wyrywki po jednym zdaniu :roll:

Awatar użytkownika
Shakin' Dudi
Masakrator
Posty: 2632
Lokalizacja: Moria - Lublin

Post autor: Shakin' Dudi »

ho ho kiedys mialem podobne pytanie ;) tylko ze to wiązało sie z katapką z khemri

wiadome jest ze moge wskrzesic sobie obsługe jak zostanie sama katapa lub odwrotnie ;) Pytanie: Wychodze obsługą z katapy. Czy mogę dowskrzesic sobie obsługe do opuszczonej katapy? Czy moge wskrzesic sobie katape do obsługi i stworzyc drugą katape? Czy moge na pewno wychodzic obsługą z katapy? Czy Nie jest to idiotyzmem?

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

hyhyhyhhyy
szacun ziom za sam pomysl!

Błażej
Kretozord
Posty: 1507
Lokalizacja: Gdynia, BWT

Post autor: Błażej »

nieźle nieźle... to wystawiasz 1 katapke a w 6 turze bedą już 64... ciekawe ;p

Zablokowany