DoCh Euro

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Bandzierochlast
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 105

DoCh Euro

Post autor: Bandzierochlast »

Takie luźne kminy:

Lord of Change @ 535.0 Pts
General; Magic Level 4

Herald of Khorne @ 200.0 Pts
Obsidian Armour [50]
Juggernaut @ [50] Pts

Herald of Khorne @ 190.0 Pts
Battle Standard [25]
Armour of Khorne [15]
Juggernaut @ [50]

24 Bloodletters of Khorne @ 306.0 Pts
Standard; Musician

24 Bloodletters of Khorne @ 306.0 Pts
Standard; Musician

5 Chaos Furies @ 60.0 Pts

4 Fiends of Slaanesh @ 220.0 Pts

4 Fiends of Slaanesh @ 220.0 Pts

1 Bloodcrushers of Khorne @ 70.0 Pts

1 Bloodcrushers of Khorne @ 70.0 Pts

1 Seeker Chariot of Slaanesh @ 110.0 Pts

1 Seeker Chariot of Slaanesh @ 110.0 Pts

Models in Army: 64
Total Army Cost: 2397.0

Imho znerfienie MoSów daję nam wybór: czarująca wrona czincza / nie czarujemy.
Ten lore z jednej strony brzmi naprawdę sensownie, 4-5 ofensywnych i +1kość. Z drugiej wymaga to losa czyli nie mozna sensownie kampić ptaszka, niestety jest to jedyna opcja sensownego magowania, dlatego wybrałem wronę.
Kowboje nie mają lookouta, ale mają 0+/5+ i fajny wygar. Jeżeli chcemy wprowadzić BL w jakiś trudny combat to nic nie stoi na przeszkodzie żeby wystawić juggerki w oddziale.
Brakuje trochę pkt na wiecej furii ale wszystkiego mieć nie można.

Co sądzicie o takiej rozpisce ?

Awatar użytkownika
Cauliflower
Ciśnieniowiec
Posty: 7659
Lokalizacja: Ordin, Warszawa, Polska, Świat

Post autor: Cauliflower »

Kilka luk:

-z odginaczek masz furie i te 2x juggery rozumiem? wrzuciłbym furie 2 razy, jednak co lot to lot
-rydwany, do tej rozpy niepotrzebne i za wolne (wymień na screamery)
-blodków trochę mało i bez heralda, którego łatwo wyjąć tracą na sile. Brakuje też icony.
-brak scrolla boli

Pokombinują z tą rozpą jeszcze lub zagraj i opisz wrażenia :wink:


Ja bym to składał tak:
wrona (albo przerzut i master of sorcery z lightem lub innym ofensywnym lorem albo master of sorcery, niszczara i magister)
2x herlak z buta
2x30 blodków fcg i obowiązkowo icona na jednych
8 fiendów (8ka to potężny oddział i jest znacznie lepsza niż 2x4)
4 screamery
2x5 furii
grzybiarz fiend

Masz wtedy totalny ofens z wybranym lorem wspomagającym combat, co jest bardzo ważne.
Tutaj wyborów masz mnóstwo, dopasuj Lore taki jaki lubisz i Ci pasuje do stylu gry, jak nie bierzesz lighta warto zainwestować w sundering :wink: Wybierasz czy wolisz scrola niszczare czy przerzut kostki na wronie - jest syty.
Do tego masz 3 potężne kloce do walki, wspomagającą 4czkę screamerów i 3 odginaczki :wink:

Ale to ja bym tak grał, Twoją koncepcją też coś można powalczyć, ale jeśli chcesz jej się trzymać to zwróć uwagę na rzeczy, które wypisałem u góry!


Powodzonka!
pozdro
malfoj pisze:Ty to zawsze musisz kogos upokorzyc przy stole
Obrazek

Bandzierochlast
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 105

Post autor: Bandzierochlast »

Założenie było takie, by zagrać na 2 kowbojach, ale rzeczywiście jednego (tego za 200 mogę spieszyć i wyrzucić armor. Zamienię wtedy 1 crushera na furie, wyrzuce 1 rydwan i zrobię z fiendów 2x6.

Mógłbyś mi wytłumaczyć czemu 8 fiendów jest takie dobre ?

Screemery mi się nie podobają.

Wrona jest droga I squishy, znacznw podrożanie jej to strzelanie sobie w pięte. Założenie było takie wrona punktuje magią, ogarnia eteryki i jakiś bardziej upierdliwy śmietnik, a nie wspiera i boostuje stąd lore tzeentcha ktòry robi to najlepiej za najniższą cene.

Scrolla brakuje ale niszczarki nie wezmę, czary ktòre chcę dsować od 2giej tury i tak nie mają znaczenia. Co jeszcze zmienić ?

Nina_love
Chuck Norris
Posty: 377
Lokalizacja: Lewa Flanka - Mielec

Post autor: Nina_love »

8 fiendów = 28 ataków :)

Bandzierochlast
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 105

Post autor: Bandzierochlast »

Racja, tak na szybko kminiłem.
Ale I tak bloodcrusherzy out, fiendy 6 i 4, spieszam i zabieram pancerzyk kowbojowi, dodaje furie i zostaje mi 70 pkt na zabawki dla wrony / dopakowanie bloodkow / 3cie furie / cos innego.
Rydwany są na papierze fajne.

Nina_love
Chuck Norris
Posty: 377
Lokalizacja: Lewa Flanka - Mielec

Post autor: Nina_love »

Możesz dać heraldowi płonące ataki i +1 do siły - przydatne bardzo na Abomy, Hydry.

Spawn
Chuck Norris
Posty: 477

Post autor: Spawn »

Rydwan na papierze ma impacty z s4. Co do pojedynczych crusherów, to zawsze byłem z nich zadowolony. Są zawsze dodatkowymi wystawieniami, czy odginaczkami. Można zawsze ich puścić na samobójczą szarżę na jakiś oddział, do zabicia maga. A takie skaveny czy inne oddziały z s3 to moze całkiem długo utrzymać.

Awatar użytkownika
Cauliflower
Ciśnieniowiec
Posty: 7659
Lokalizacja: Ordin, Warszawa, Polska, Świat

Post autor: Cauliflower »

Spawn pisze:Rydwan na papierze ma impacty z s4. Co do pojedynczych crusherów, to zawsze byłem z nich zadowolony. Są zawsze dodatkowymi wystawieniami, czy odginaczkami. Można zawsze ich puścić na samobójczą szarżę na jakiś oddział, do zabicia maga. A takie skaveny czy inne oddziały z s3 to moze całkiem długo utrzymać.
Jasne - nie są źli. Ja preferowałem grzybiarza, bo jest tańszy i szybszy, ale jak chce się mieć 2 oddziały fiendów to już pojedyńczy nie wchodzi.


@Bandzior.
Ta wrona już i tak swoje kosztuje i te 50 punktów nie wiele zmienia, więc jak już ją brac to dopakowaną. Szczerze polecam przerzut jednej kostki - czyni cuda, bo działa co turę. Możesz ryzykowac czary z mniejszej ilości kostek, jak chcesz grać na tęczy to możesz przerzucić ilość hitów lub siłę czarów, w walce wręcz przerzut thunderstompa też jest syty. Do tego w turze przeciwnika masz przerzut warda na jakieś działo i przerzut kostki w dispellu - opcji sporo.
Jak chcesz grać na tęczy (nie brać Mastera) to idealnie z tym się mieści +1PD, zawsze się przyda :wink:

8ka fiendów jest dobra, bo jest porządnym klocem, który nasucza 28 ataków z inicjatywą 6, siłą 4 i AP ;) Do tego nie mieszczą się 2x6, jedynie 2x5, a to już nie to samo :P Jakikolwiek boost z magii rzucony na ten oddział robi z niego maszynę do zabijania, ja sam grając przeciw demonom miałem najwięcej problemów z tym właśnie oddziałem.

Co do screamerów to opinie są mieszane - jak dla mnie to są takie gorsze fiendy, więc jak te się już nie mieszczą, a zostają punkty to czemu nie popróbować. No i w przeciwieństwie do furii, zawsze radza sobie z załogami. Minus taki, że przed furiami działa nie zastawisz, a przed screamerami łatwo. Jak masz alternatywe to bierz co innego :wink:

Pojedyńczy kowbój na jugerze jest fajny, niestety cena przerasta jego umiejętności. Znacznie taniej można herosa w innych armiach, który będzie miał większą przeżywalność. Napisz jak się sprawdza :wink:
Daj jednemu flamingi, wtedy hydry i abomki pierzchają przed oddziałem blodków. Sporo osób nie wie też, że i wrona ma flaming z inicjatywą 6 + latanie, co można fajnie wykorzystać :wink:


powodzenia


P.S. Pamiętaj, ze za 2 tygodnie wszystko się zmieni i miejmy nadzieję, że na lepsze :wink:
malfoj pisze:Ty to zawsze musisz kogos upokorzyc przy stole
Obrazek

Bandzierochlast
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 105

Post autor: Bandzierochlast »

@Bandzior.
Ta wrona już i tak swoje kosztuje i te 50 punktów nie wiele zmienia, więc jak już ją brac to dopakowaną. Szczerze polecam przerzut jednej kostki - czyni cuda, bo działa co turę. Możesz ryzykowac czary z mniejszej ilości kostek, jak chcesz grać na tęczy to możesz przerzucić ilość hitów lub siłę czarów, w walce wręcz przerzut thunderstompa też jest syty. Do tego w turze przeciwnika masz przerzut warda na jakieś działo i przerzut kostki w dispellu - opcji sporo.
Jak chcesz grać na tęczy (nie brać Mastera) to idealnie z tym się mieści +1PD, zawsze się przyda :wink:
-600 pkt na lorda, przy 4tym lvl nie mieści się przerzut kostki więc w gre wchodzi ignorowanie miscasta bądź wersja tesco.

"Jak chcesz grać na tęczy (nie brać Mastera) to idealnie z tym się mieści +1PD, zawsze się przyda :wink: "
-To nie jest tak że na Euro maksymalnie mogę dorobić sobie 2 kostki na ture [ z czinczowego czaru(znam cały lore, czar castuję z automatu na 1dnej kostce) mam d3+1 czyli wykorzystuję limit]

"Pojedyńczy kowbój na jugerze jest fajny, niestety cena przerasta jego umiejętności. Znacznie taniej można herosa w innych armiach, który będzie miał większą przeżywalność. Napisz jak się sprawdza :wink: "
-Wiadomo, generalnie demony nie należą do najtwardszych tym bardziej tanich, ale koleś ma całkiem niezły wygar w przeciwieństwie do innych kowbojów (killing blow, 5 ataków + stomp), a 0+/5+ nie jest takie złe.

"powodzenia"
-Dzięki

Wersja Finalna:

Lord of Change @ 535 Pts
General; Magic Level 4; Lore of Tzeench

Herald of Khorne @ 190 Pts
Battle Standard
Armour of Khorne [15]
Juggernaut @ [50] Pts

Herald of Khorne @ 125 Pts
Firestorm Blade [25]

26 Bloodletters of Khorne @ 330.0 Pts
Standard; Musician

26 Bloodletters of Khorne @ 330.0 Pts
Standard; Musician

5 Chaos Furies @ 60.0 Pts
5 Chaos Furies @ 60.0 Pts

6 Fiends of Slaanesh @ 330.0 Pts
4 Fiends of Slaanesh @ 220.0 Pts

1 Seeker Chariot of Slaanesh @ 110.0 Pts
1 Seeker Chariot of Slaanesh @ 110.0 Pts


Models in Army: 75
Total Army Cost: 2400.0

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Bandzierochlast pisze: -To nie jest tak że na Euro maksymalnie mogę dorobić sobie 2 kostki na ture [ z czinczowego czaru(znam cały lore, czar castuję z automatu na 1dnej kostce) mam d3+1 czyli wykorzystuję limit]
Możesz dorobić max 2 na turę, ale czaru nie castujesz z automatu, bo jak na sumie na kościach masz 1 lub 2 to automatycznie zaklęcie nie wchodzi.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Malin
Kretozord
Posty: 1705
Lokalizacja: SNOT Gdynia MANTRA Studio
Kontakt:

Post autor: Malin »

Ten BSB na Juggernaucie to jakiś błąd?

Będziesz go tylko kitrał, ten koleś ma przekleństwo przyciągania strzał, kul armatnich i wszystkiego co strzela bez save'a. Wywal Juggera i daj mu za te same punkty Sunderinga. Będziesz miał przynajmniej fajny defens magiczny z 4 poziomem z wrony. No i go schowasz przynajmniej bezpiecznie w blodkach. To nie 7ma edycja żeby kowboja samopas wystawiać.

I tak jak pisał Macias, rzucisz gałę na ten czar i ani sobie nie dorobisz kostek ani sobie nie poczarujesz tą wroną, nawet 4 levele Ci nie pomogą...
Obrazek

Awatar użytkownika
Cauliflower
Ciśnieniowiec
Posty: 7659
Lokalizacja: Ordin, Warszawa, Polska, Świat

Post autor: Cauliflower »

Jako, że niedługo będzie nowy draft, który może wiele zmienić, wrzucam taka ciekawostkę.

Dzisiaj grałem we Włoszech przeciwko takiej rozpie:
Coś podobnego jest tutaj dość popularne, do tego blodki latają w klocuszkach po 6-7 z przodu.


Unnamed2400 Pts - Daemons of Chaos Army

1 Lord of Change @ 600.0 Pts
General; Magic Level 3; Lore of Tzeench
Tzeentch's Will [70.0]
Power Vortex [30.0]

1 Herald of Tzeentch @ 160.0 Pts
Magic Level 2
Spell Breaker [25.0]
Winged Horror [20.0]

1 Herald of Khorne @ 225.0 Pts
Battle Standard
Great Standard of Sundering [50.0]
Obsidian Armour [50.0]

1 Herald of Khorne @ 140.0 Pts
Armour of Khorne [15.0]
Firestorm Blade [25.0]

24 Bloodletters of Khorne @ 330.0 Pts
Standard; Musician

1 Bloodreaper @ [12.0] Pts

24 Bloodletters of Khorne @ 330.0 Pts
Standard; Musician

1 Bloodreaper @ [12.0] Pts

23 Bloodletters of Khorne @ 318.0 Pts
Standard; Musician

1 Bloodreaper @ [12.0] Pts

5 Chaos Furies @ 60.0 Pts

5 Chaos Furies @ 60.0 Pts

5 Chaos Furies @ 60.0 Pts

1 Fiends of Slaanesh @ 55.0 Pts

1 Fiends of Slaanesh @ 55.0 Pts

Models in Army: 95


Total Army Cost: 2393.0
malfoj pisze:Ty to zawsze musisz kogos upokorzyc przy stole
Obrazek

Awatar użytkownika
Myzu
Mudżahedin
Posty: 303
Lokalizacja: Poznań, Strefa zero

Post autor: Myzu »

Jaka koncepcja kryje sie za tak zlozona wrona? Na papierze wyglada jak lepszy bzyk, ale ze wzgledu na magie tzeentcha, w ktorej jest sporo MM, bedzie sie trzeba wystawiac na ostrzal. Zgarniecie kulki z dziala nie jest sztuka, a strata 600pkt boli.

Spawn
Chuck Norris
Posty: 477

Post autor: Spawn »

A jak oni podchodzą do euro i loremasterów? Jeśli wrona zna całego lora to bzyk losuje czary normalnie, czy zna tylko sygnaturę?

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Zgodnie z euro faq losuje normalnie.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Cauliflower
Ciśnieniowiec
Posty: 7659
Lokalizacja: Ordin, Warszawa, Polska, Świat

Post autor: Cauliflower »

Spawn pisze:A jak oni podchodzą do euro i loremasterów? Jeśli wrona zna całego lora to bzyk losuje czary normalnie, czy zna tylko sygnaturę?
Normalnie.
Stąd były armie na 2x banishmencie z siłą 8 :D


Taka ciekawostka.
Oni na wronę mówią Pollo, czyli kurczak :wink:


Wrzuciłem rozpę, bo tutaj kolega zaproponował rozpę na Wronie, to dla porównania "włoski kurczak" :wink:
malfoj pisze:Ty to zawsze musisz kogos upokorzyc przy stole
Obrazek

Spawn
Chuck Norris
Posty: 477

Post autor: Spawn »

Ja i tak lepiej się czuje z walczącym wielkim demonem. Jakoś uważam że mag za 600 punktów raczej się nie spłaci, do walki jak go rzucisz to nie będzie walił pocisków ;/ poza tym łatwo go zabić.

Dużo bardziej wole GUO z baleswordem, zwłaszcza przy wszechobecnej monstrous cavalry. Do tego pestilent mucus, dobre na elfiki. Ostatnio mam ochotę wypróbować BT, choć trochę niepewnie się z nim czuję, jako że ma tylko 5W. I wypróbowałbym go z firestorm bladem, jednak te 7 siły i płonące daje kopa, choć trzeba go będzie kitrać przed kowbojami. Tak jak i kure.

Spawn
Chuck Norris
Posty: 477

Post autor: Spawn »

Ups wloska rozpa juz nielegalna. Za duzo letterow/heraldow i za duzo latakow. Byla zbyt gieta, furie sa przejebane.

Bandzierochlast
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 105

Post autor: Bandzierochlast »

Keeper of Secrets @ 550.0 Pts / Guo z mieczem / Wrona 4lvl
General; Magic Level 1 / / 4lvl czincz lub mos+ death
Spirit Swallower [100.0] / /

Herald of Khorne @ 140.0 Pts
Battle Standard
Armour of Khorne [15.0]

Herald of Khorne @ 125.0 Pts
Firestorm Blade [25.0]

25 Bloodletters of Khorne @ 312.0 Pts
Standard

25 Bloodletters of Khorne @ 312.0 Pts
Standard

5 Chaos Furies @ 60.0 Pts

6 Fiends of Slaanesh @ 330.0 Pts
4 Fiends of Slaanesh @ 220.0 Pts

2x 5 Flesh Hounds of Khorne @ 2x 175.0 Pts


Models in Army: 78
Total Army Cost: 2399.0

Sporo armii nastawia się na antymagię więc można olać wronę, i nastawić się na combat.
Z drugiej strony magia w tej edycji jest dosyć mocna i szkoda by z tego rezygnować.
Armia mobilna i z całkiem fajnym pierdyknięciem, psy suabe ale pasują do konceptu i nie ma zbytnich alternatyw. 2gie furie można dodać kosztem fienda.
Co sądzicie ?

Awatar użytkownika
Cauliflower
Ciśnieniowiec
Posty: 7659
Lokalizacja: Ordin, Warszawa, Polska, Świat

Post autor: Cauliflower »

Musisz się zdecydować na greatera, bo to tak naprawdę sporo zmienia.

I jak już ograniczyli tych lataczy do 0-3 to conajmniej te 2 oddziały furii mieć wypada :wink:
Ofens, tak samo jak i defens potrzebuje odginaczek i anihilatorów maszyn/magów.


Z tego co pamiętam, to w zeszłym roku na pierwszym masterze na nowe stare euro, tj bazyliszku, najlepiej poszło armiom, które olały magię.
Bodajże pierwszym demonem był Lohost, który miał tylko GUO 1lv.

Gra jest turbo nudna, bo masz ruchy i combat..... czy skuteczna to też zależy na co, bo armie które combatu skutecznie unikają lub mają go tylko tam, gdzie chcą go mieć typu lizaki, chadecja, skaveny wygrywają z tym na starcie.... :?
malfoj pisze:Ty to zawsze musisz kogos upokorzyc przy stole
Obrazek

ODPOWIEDZ