Jak to jest z tymi Cameleonami

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Heinrich
Kradziej
Posty: 969
Lokalizacja: TKF GRYF - Tczew
Kontakt:

Jak to jest z tymi Cameleonami

Post autor: Heinrich »

Mam swoją strefę rozstawienia. Na prawej stronie mam fell baty, a w mojej lewej stronie rozstawienia przeciwnik chce wystawić cameleony tuż za załóżmy moim klocem kawalerii. Ja mu mówię ok, ale te fell baty widza twoje Cameleony. i tu pojawia się problem.

Czy przeciwnik może wystawiać te Cameleony w odległości 12" czy iluś tam tuż za moim klocem bk, czy jeśli widzą go fell baty to nie może. Czy to jest tak, że od jednostki, która ją widzi te 12" czy jest tak że jak te Cameleony widzi którakolwiek jednostka to nie można w mojej strefie. Bo już sam nie wiem. Kilka wersji, tzn kilka osób po jednej, a kilka po drugiej się opowiedziało. Proszę o pomoc. Z góry dzięki za odpowiedz.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

kameleony moze wystawic w 12" od ciebie na widoku.... w czym jest wiec problem?

Awatar użytkownika
Heinrich
Kradziej
Posty: 969
Lokalizacja: TKF GRYF - Tczew
Kontakt:

Post autor: Heinrich »

W tym, że słyszałem opinię, którą z reszta sam popieram że jeśli widze kameleona, a jestem od niego o więcej niż 12" to nie może on ustawić się za moim klocem który go nie widzi.

c - Cameleon
k - kloc (nie widzi kameleona)
S - widzący kameleona skirmish
x- przestrzeń

xxxkkkkk
xxxkkkkk
xxxCCCCxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxSSSS

Awatar użytkownika
Krassus
Masakrator
Posty: 2992
Lokalizacja: KGB "Rogaty Szczur" Gorzów Wlkp.

Post autor: Krassus »

Ich zasada działa tak samo jak w przypadku Waywatcherów? Jeśli tak, to na pewno może. Jeżeli w wystawiasz się w LoS przeciwnika, to przynajmniej 12 cali od niego. Jeżeli poza LoS, to w dowolnej odległości od niego. Oczywiście chodzi tu o LoS wszystkich jednostek, a nie tej jednostki przy której, albo za którą się wystawiasz.
Mój mały blog:
Wargaming Zone
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Heinrich_von_Tod pisze:W tym, że słyszałem opinię, którą z reszta sam popieram że jeśli widze kameleona, a jestem od niego o więcej niż 12" to nie może on ustawić się za moim klocem który go nie widzi.

c - Cameleon
k - kloc (nie widzi kameleona)
S - widzący kameleona skirmish
x- przestrzeń

xxxkkkkk
xxxkkkkk
xxxCCCCxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxSSSS
przeciez napisalem, ze w zasadach maja, ze moga... w 12" na widoku... nie ma tu miejsca na polemike

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

czytanie army booka nie boli
zasada specjalna chameleon skinks jest bardzo klarowna

Awatar użytkownika
Heinrich
Kradziej
Posty: 969
Lokalizacja: TKF GRYF - Tczew
Kontakt:

Post autor: Heinrich »

Yh widać, że nikt mnie nie czai. Dobra wiem, że 12" od przeciwnika jeśli go nie widzi. Chodzi mi o to. Kameleon chce się wystawić za moją jednostka załóżmy klocem zombich, którzy ich nie widzą. Chcą być tuż za tym klocem. A moje fell baty, kótre sa milion kilometrów cali centymetrów od tej sytuacji widzą, że te wredne brzydkie Kameleony chcą zaczaić się za moimi zombimi. i czy mogą tak zrobić? Czy nie bo moje fell baty które są milion kilometrów dalej, krzyczą: "Ej won od zombich"
Bo tu dym polega na tym, że te fell baty widziały te Kameleony i czy to ich widzenie rozprzestrzenia sie na całą moją armię i od żadnej mojej jednostki w tym momencie Kameleony nie mogły być. Czy może to znaczy, że od fell batów mogły być maxymalnie 12" bo te je widziały, ale już od zombich to mogły być bliżej. Kumacie? Prosił bym tylko o odpowiedz mogły w tej sytuacji się wystawić czy nei mogły. Nic po za tym.
quas pisze:czytanie army booka nie boli
Boli gdy go nie masz. Nie każdy gra lizakami lub ma dostęp do ich booka.
A forum jest po to aby zadawać pytania dotyczące zasad.

Awatar użytkownika
Krassus
Masakrator
Posty: 2992
Lokalizacja: KGB "Rogaty Szczur" Gorzów Wlkp.

Post autor: Krassus »

Już Ci to pisałem Nie zależy to od tego, która jednostka ich widzi. Bierzesz tu pod uwagę LoS wszystkich swoich jednostek.
Mój mały blog:
Wargaming Zone
Obrazek

Awatar użytkownika
ataman
Chuck Norris
Posty: 474

Post autor: ataman »

armybook lizacki pisze:Chameleon skinks are deployed at the same time as scouts, and can be placed in one of two ways. Either place them exactly like scouts, but with no minimum distance beetwen them and the enemy, or place them in sight of the enemy (even in the open), but more than 12'' away from them.
mam nadzieje, ze to wyjasnia kwestie ;)

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

ataman pisze:
armybook lizacki pisze:Chameleon skinks are deployed at the same time as scouts, and can be placed in one of two ways. Either place them exactly like scouts, but with no minimum distance beetwen them and the enemy, or place them in sight of the enemy (even in the open), but more than 12'' away from them.
mam nadzieje, ze to wyjasnia kwestie ;)
to powiedz mi jeszcze czy ten 'niebieski' to musi być ten sam wrogi oddział co ten 'zielony' ? tak / nie ?? i można chyba zakończyć sprawę.

(a po ludzku czy można sie wystawić na tyle jakiegoś oddziału jeśli widzi mnie inny oddział przeciwnika będący np.20 cali dalej ? IMO nie, ale chce usłyszeć opinię kogoś bardziej obeznanego w lizakach )
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

nie

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Heinrich_von_Tod pisze:Yh widać, że nikt mnie nie czai. Dobra wiem, że 12" od przeciwnika jeśli go nie widzi. Chodzi mi o to. Kameleon chce się wystawić za moją jednostka załóżmy klocem zombich, którzy ich nie widzą. Chcą być tuż za tym klocem. A moje fell baty, kótre sa milion kilometrów cali centymetrów od tej sytuacji widzą, że te wredne brzydkie Kameleony chcą zaczaić się za moimi zombimi. i czy mogą tak zrobić? Czy nie bo moje fell baty które są milion kilometrów dalej, krzyczą: "Ej won od zombich"
Bo tu dym polega na tym, że te fell baty widziały te Kameleony i czy to ich widzenie rozprzestrzenia sie na całą moją armię i od żadnej mojej jednostki w tym momencie Kameleony nie mogły być. Czy może to znaczy, że od fell batów mogły być maxymalnie 12" bo te je widziały, ale już od zombich to mogły być bliżej. Kumacie? Prosił bym tylko o odpowiedz mogły w tej sytuacji się wystawić czy nei mogły. Nic po za tym.
quas pisze:czytanie army booka nie boli
Boli gdy go nie masz. Nie każdy gra lizakami lub ma dostęp do ich booka.
A forum jest po to aby zadawać pytania dotyczące zasad.
Toż chyba jasno i wyraźnie na turnieju powiedziałem, że jeśli fellbaty je widzą, to może przeciwnik wystawić kameleony gdzie chce, ale 12'' od twoich jednostek. Podobnie jest z Waywatcherami. Nie słuchaj co tam w Futureksie gadają, bo się w większości spraw nie znają. Tylko kilku osób tam można się wogóle pytać o zdanie, mając jako taką pewność, że dobrze powiedzą.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Shino pisze:nie
Rozumiesz już dlaczego po paru latach zacząłem odpowiadać na takie pytania jednym słowem?
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Jedy Knight pisze:
Shino pisze:nie
Rozumiesz już dlaczego po paru latach zacząłem odpowiadać na takie pytania jednym słowem?
w tym temacie brakowało wlasnie takiej odpowiedzi... bo wszyscy pisali caly czas to samo, a nikt nie odwazyl sie napisac jednoznacznie - tak / nie :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Heinrich
Kradziej
Posty: 969
Lokalizacja: TKF GRYF - Tczew
Kontakt:

Post autor: Heinrich »

Bo o odpowiedz jednym słowem mi chodziło, a nie o wywody i teksty na inny temat. Dziękuję wszystkim za odpowiedz.

Zablokowany