Nie mogąc spać, rozkminiłem coś takiego:
Unnamed2600 Pts - Tomb Kings Army
1 Screaming Skull Catapult @ 90.0 Pts
1 Screaming Skull Catapult @ 90.0 Pts
1 Hierotitan @ 175.0 Pts
1 Casket of Souls @ 135.0 Pts
1 Tomb Scorpion @ 85.0 Pts
1 Tomb Scorpion @ 85.0 Pts
1 Khemrian Warsphinx @ 210.0 Pts
1 Khemrian Warsphinx @ 210.0 Pts
6 Ushabti @ 310.0 Pts
Great Weapon; Standard
4 Skeleton Chariots @ 220.0 Pts
4 Skeleton Chariots @ 220.0 Pts
39 Skeleton Warriors @ 215.0 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician
1 Tomb Herald @ 140.0 Pts
Light Armour; Battle Standard
Standard of the Undying Legion [50.0]
1 Necrotect @ 110.0 Pts
General; 2ndWeapon; Light Armour
Talisman of Preservation [45.0]
Ironcurse Icon [5.0]
1 Liche High Priest @ 305.0 Pts
Hierophant; Lore Table; Lore of Nehekhara; Magic Level 4
Dispel Scroll [25.0]
Fencer's Blades [35.0]
Talisman of Endurance [30.0]
Potion of Speed [5.0]
Models in Army: 62
Total Army Cost: 2600.0
Zastanawiam sie jak zrobic, zeby modeli w armii było jeszcze mniej A tak poważnie, podoba mi się klimat "cięzkiego" konstruktowego Khemri i mam nadzieję że sie bedzie "jakoś" spisywac - przynajmniej w dobie potwornych armii, a chyba meta pomału w tą strone idzie. Nie chce się wymądrzać, ale mam wrażenie ze boję się tylko VC i Lizzi.. I może zaczynających grę dwarfów na duzej liczbie armaciąt Tak jak się odgrazałem, wydupcyłem gwardię i mam ushabti (przydałoby się z 8 ). Na papierze kiepskie, ale może coś sie da nimi ugrać? Węże też wylecialy - jakoś nie mogę strawić klimatu borostworów strzelających laserami z oczu.
Jakieś opinie?
Pozdrawiam
Muminki 2600 Euro
No i na pewno boisz się mirrorów, light Cię wyczyści. Ushabti bez lighta raczej padną, nim zdążą coś zrobić, z tą magią można jeszcze ewentualnie pokombinować. No i jak mowa o mecie, to sfinksy też sobie średnio radzą, nie tak trudno je zapestkować, a jak sam zauważasz, dużych hord coraz mniej, a na to nasze prosiątka były najfajniejsze. Czym chcesz nabić punkty?
Nawet nie, bardziej snajperek. Light jest jednak bardziej magią buffującą, niż ofensywną, a 2d6 s4 nie jest takie groźne. Zresztą ile armii ma spam magów lighta? Nawet w TK tego dawno juz nie widzialem.. Rzuci mi dwa pociski z pojedynczego maga i na tym sie skonczy. Szału bez.No i na pewno boisz się mirrorów, light Cię wyczyści
Cóż, zastrzelić, zamagować, zacascetować, przyblokowac, złapać na Sfinksa i dopchnąć z boku Ushabti. Nie byłoby żadnego problemu jakby necroprosiaki byly w specach, a tak jest waskie spektrum opcji.Czym chcesz nabić punkty?
Tak na sucho, wydaje mi się, że warsfinks nadal powinien sobie dobrze radzić z większością MC (ze względu na KB załogi i wysoki T), i powinien być w stanie przyblokować większość potworów w grze. Po to jest m.in. sztandar armii - żeby wszystkie constructy były bardziej odporne na CR. Z pestkowaniem to jest rożnie, tych celów jest sporo (sfinksy, tytan, skorpiony, ushabti, rydwany), a tą rozpa nie zamierzam kampić na respie tylko lecieć do przodu. Mam nadzieję że wrogowi zabraknie pestek Zresztą jako magnes na pestki są ushabti, które wyglądają na miękki i atrakcyjny cel - i tu mam nadzieję że wskrzeszanie z bannerka wystarczy żeby zniwelowac te ~30 strzałów na turę.
A na dobrą sprawę jaka jest inna alternatywa? Gwardia w starciu z większością potworów - i nie ma co ukrywać, oddziałów, bez magii pada, węże obu rodzajów są może i fajne, ale po prostu nie trawię tego wynalazku. Większość pozostałych oddziałów TK może co najwyżej ogarniać śmieci. "Magiczny defens" to rodzaj rozpiski, który przekonuje mnie by sprzedac TK w pizdu. Kombinuję więc jakąś alternatywę, coś co będzie "jakoś" działało bez wsparcia magii jako takiej, bez "musze rzucić to czy tamto bo inaczej płynę".
Jeszcze jest opcja wyrzucenia tytana i powiedzmy skorpiona i wrzucenie necrosfinksa, ale zanim nabedę kolejny model chcę przetestować te rozwiązania. Chociaż boundspelli i +d3 do casta żal.
Domin, a masz jakieś sugestie co dać/wymienić?
Pozdrawiam
Szczerze to wątpię, by strzelano Ci po Ushabti- ten oddział jest do wybicia w combacie, a sfinksy są problematyczne, wystarczy mieć pecha do "6" i oddziały przeciwnika topnieją. Dlatego prawdopodobnie rozsądny gracz uprze się, żeby Ci bydlaki odstrzelić. Jak już chcesz do przodu to chyba jednak przemyślał tego necrosa, sam dobrze wiesz, że ta armia się niemiłosiernie wlecze. Jedyne, co sobie radzi bez boostów i jest względnie szybkie to węże, których nie trawisz... No ciężko dosyć. To ja nie wiem, 3x7 carrionów?
Gwardia faktycznie nie ma bytu bez porządnego wsparcia magicznego, więc z Twojej rozpy słusznie wyleciała. Tylko nie napalaj się na KB załogi, bo na MC nie działa, czyż nie ?
No i muszę być szczery, ja nie widzę sensownej rozpiski dla Twoich wymagań, czyli ofensywnej, która nie potrzebuje zbyt dużo magii... Niestety nie ta armia.
Co do mirrora- banishment praktycznie kasuje oddział rydwanów. Wrogie TK dispellują tylko casket, Ty masz banishment i casket. Szału bez?
Gwardia faktycznie nie ma bytu bez porządnego wsparcia magicznego, więc z Twojej rozpy słusznie wyleciała. Tylko nie napalaj się na KB załogi, bo na MC nie działa, czyż nie ?
No i muszę być szczery, ja nie widzę sensownej rozpiski dla Twoich wymagań, czyli ofensywnej, która nie potrzebuje zbyt dużo magii... Niestety nie ta armia.
Co do mirrora- banishment praktycznie kasuje oddział rydwanów. Wrogie TK dispellują tylko casket, Ty masz banishment i casket. Szału bez?
Dopóki na górze targetu siedzi "man-size" to chyba działa - na pegazy działało, na gigantic spidery działało, to chyba i na demisie/crushery też podziala jak dobra lewatywa Nie jestem profesorem od zasad wiec sie upewnię, ale mam nadzieję że moja racja jest najmojsza.Tylko nie napalaj się na KB załogi, bo na MC nie działa, czyż nie ?
Z carrionami kombinowałem, ale znowu - bez wsparcia magii niewiele zrobią, bo niby co i czemu? Od potwora sie odbija, od piechoty sie odbiją, odginaczka z 10'' ruchem to porażka, najwyżej nadaja sie zeby trójke wrzucic w combat z herosem i zbuffowac KB ale to tez słaba opcja
Na razie ogram to, jak sie zraże to bede kminił co dalej
Szału bez, bo kmina jest sprawnie odstrzelić kasket skorpionem. Cóż, obaczym, co to wyjdzie.Co do mirrora- banishment praktycznie kasuje oddział rydwanów. Wrogie TK dispellują tylko casket, Ty masz banishment i casket. Szału bez?
Racja, przeglądnąłem forum i istotnie KB działa tylko na charakterów mounconych na MC.. Besęsu. Trudno, trzeba będzie po prostu brutalnie zatluc młotkiem zamiast bawić się w finezyjne rozwiązania
I tak musisz zadeklarowac wykonanie zionięcia przed atakami sfinksa, wiec besęsu Szkoda punktow, tym bardziej ze one u mnie to blokery, nie deptacze.Nie dajesz sfinksom zionięcia? Dla mnie to taki zawór bezpieczeństwa gdyby thundercrush nie wyszedł. Sfinks przynajmniej się nie posypie gdy thunderstomp nie siądzie