Poligon Żukowa - 2400 Euro - Warszawa - 13.04.2013

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Poligon Żukowa - 2400 Euro - Warszawa - 13.04.2013

Post autor: #helion# »

Obrazek oraz Obrazek

mają przyjemność zaprosić chętnych graczy do udziału w turnieju
POLIGON ŻUKOWA

Czas i miejsce:
13.04.2013 roku (SOBOTA)
w Paradox Cafe przy ul. ANIELEWICZA 2
Wpisowe: 15zł od armii
Limit miejsc: 24
Format:
2400 EURO
Pełne zgłoszenia wraz z rozpiskami wysłane do północy 11.04 będą premiowane 3 dużymi punktami do klasyfikacji generalnej - paradox.klub@wp.pl

9:00-9:30 - zapisy
9:40-12:30 - I runda
12:45-15:35 - II runda
15:50-18:40 - III runda
19:00 - oficjalne zakończenie eventu

Zgłoszenie jest poprawne jeśli:
-zawiera w tytule nazwę turnieju
-zawiera w treści imię, nick, nazwisko, ligowe ID, reprezentowane miasto.
-zawiera w załączniku (format .txt, lub .doc) poprawną i czytelną rozpiskę.
- jako, że istnieje limit miejsc na liście zgłoszonych będą znajdować się tylko osoby po nadesłaniu pełnego i poprawnego zgłoszenia; nie ma możliwości bukowania miejsc
Punkty zarówno za malowanie jak i nadesłane zgłoszenie będą dodane po zakończeniu ostatniej rundy.

GORĄCA PROŚBA, ABY PRZYSPIESZYĆ SPRAWDZANIE ROZPISEK ORAZ AKTUALIZACJE LISTY ZGŁOSZONYCH, PROSIŁBYM O TYTUŁOWANIE PLIKU ROZPISKI IMIENIEM, NAZWISKIEM ORAZ ID LIGOWYM. Z GÓRY DZIĘKUJĘ W IMIENIU ORGANIZATORÓW.

Turniej zgłoszony zostanie do ligi ogólnopolskiej WFB.

Ogólne zasady turnieju
W czasie turnieju obowiązują zasady 8ed WFB zapisane w:
- rulebooku 8ed i army bookach
- aktualnych erratach i faq'ach publikowanych na stronach Games Workshop
- aktualnych uściśleniach sędziowskich http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=29&t=35294
- gramy 3 bitwy (6 tur lub 2:45h): 3x Battleline
- gramy na stołach 72"X48"
Mapki: gramy na mapkach ETC

Ocena malowania:
0-wystarczy jeden prox i/lub armia nie pomalowana, brak jeźdźców w kawalerii itp.
2-armia pomalowana w podstawowych kolorach, drobne nie domalowania (5 modeli pieszych lub 5 kawaleryjskich, poniżej 10% jest nie pomalowane)
4- armia pomalowana, traye pod regimentami, pełne przygotowanie do rozgrywki

- w trakcie turnieju, zakaz spożywania własnego alkoholu, napojów, jedzenia oraz środków odurzających powszechnie zdelegalizowanych , osoby nie stosujące się do powyższego będą wypraszane z Paradox Cafe

Za niesportowe zachowanie; celowe przedłużanie, notoryczne wykłócanie się, obrażanie innych uczestników, nadużywanie wulgaryzmów, awantury i skrajne pijaństwo Organizatorzy mają prawo przyznać dowolną ilość karniaków a w skrajnych przypadkach nawet wykluczyć uczestnika z dalszej części imprezy.
ZASADY KOMPONOWANIA ARMII (EURO)
Rules changes:
Two characters per unit (owner's choice) will get "look out sir" versus the following spells that automatically kill models or automatically remove an entire regiment: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th. Normal requirements for lookout sir apply.

General Restrictions:
No Special or Named Characters.
Army used can be any of the currently published GW Army books. Forge World based army lists & units may not be used on the event, except for Chaos Dwarves.
An army may have up to 4 war machines and shooting template weapons. Warmachines that use a template count as a single choice in this regard. All template weapons (from magic items, abilities, etc.) count, except for spells. Bolt thr. count as ½ a war machine(round up).
All BSBs can take all the Equipment, their unit type has acces to as if they weren't BSBs.

Army sizes, additional power dice/dispel dice and VP reduction are represented as follows:
Army (Point size, additionl power dice/dispel dice, VP reduction, if any (excluding bonus points for banners, general, etc.))

Unit sizes are limited as follows:
Units cannot be more than 40 models nor 450 points (including all command, upgrades, magic items/banners). This restriction applies during the creation of the roster - unit size/cost may be increased during the game (for example - by joining characters to the unit). This restriction does not apply to characters.

Magic Restrictions:
No duplicate non-signature spells(not including bound spells) and max 2 Spirit Leech (Signature spells are spells you can swap other spells to)
- Apart from Winds of magic, an army may only use 2 power dice/DD per magic phase. After an army generates the limit all the other extra dice are discarded. This includes channeled power dice/dispel dice.
- Player can use maximum 5 power dice to cast a spell. For spells from Lore of Death/Lore of Shadow/Lore of Hashut this max is lowered to 4 power dice.
- An army may use up to 12 power dice during each phase.
- You may have units/abilities that actually would generate more than 2 extra dice, but any excess dice are lost
- Some magic items/abilities count as generating dice toward this limit.
- “Count as” items/abilities may never exceed a cumulative 2 power dice/dispel dice per phase. This means that player who already spent his limit power dice limit, cant take more items which “count as adding power dice” or add power dice from channeling during game (same for dispel dice).
- All modifiers are applied from the army list and will not change during the game.

Detailed description
Apart from Winds of magic, an army may only use 2 power dice/dispel dice per magic phase (unless army restrictions specify otherwise). After an army generates the limit all the other extra dice are discarded. This includes channeled power dice/dispel dice.

If a dice is stolen from the opponent’s pool, but your army has already generated two extra dice, the dice is removed from the opponent’s pool and then discarded.

Some special items and abilities DECREASE the limit of power or dispel dice you can add to the pool. We refer to those as “count as” items. What this means is that, if your roster includes one “counts as 1 Power Dice (PD)” item, your army can only add 1 power dice (instead of the usual 2 dice) to the pool in each of your own magic phases of the entire game (regardless of whether the item is destroyed or used up).
Please note that you cannot have a combination of items that would decrease the limit of extra power or dispel dice to below zero.

Item restrictions:
- Any item that auto-dispels a spell counts as generating 1 dispel dice each magic phase.
- Folding Fortress is not allowed

Bretonnia (2400p)
Dispel Scroll/The Silver Mirror, max 1

Beastmen (2650p, +1 power dice, -10%)
Tuskgor Chariots, Ungor Raiders 0-4 each
A unit cap of 50 models per unit and point cap on units 550 instead of 450 pts.

Chaos Dwarfs (2400p)
Hellcannon, Iron daemon are each 0-1
Hobgoblin Khan 0-3
Chalice or Sorcerer Prophet. Chalice of darkness counts as 2 power dice
Iron daemon, K'daii destroyer, Second taur'ruk, count as war machines
Magma Cannon/Hellcannon/Dreadquake Mortar/Prophet with Lore of Death/Hashut, max 3 in total
Crown of Command on mage/K'daii Destroyer, max 1 in total

Dark Elves (2400p)
Max. 35 repeater Crossbows (excluding chariots & characters) in the army
Harpies 0-2
Dark riders 0-3
Flying characters 0-2
Shades max 20 models
Pendant cannot be worn by a Dreadlord or models with Crown of command
Pendant of Khaeleth/Crown of command/Cauldron of Blood/Hydra max 2 in total
Sacrificial dagger/mage lord, max 2 in total
Assassins/Rending stars max 4 in total

Daemons of Chaos (2400p,+1 dispel dice)
Skull cannon 0-1
Flyers max 4 in total
The Rock of Inevitability cannot be taken

Dwarfs (2400, +2 dispel dice)
Max 45 Quarrelers/Thunderers in total
Grudge Throwers are a 0-2 choice
Gyrocopter doesn't count for max 5 war machine/template
Can have 5 war wachines, anvil counts as 2

Empire (2400p)
Max 45 handgunners/crossbowmen in total
Knightly orders 0-3
Demigryphs max 10 models
Cannon/Steam tank max 3 in total
Cannon/Steam tank/Demigryph unit, max 4 in total
Crown of Command/Steamtank, max 1 in total

High Elves (2500p,+1 power dice)
High elves army can generate extra 3 powerdice instead of 2
Vortex Shard counts as +1 dispel dice
Book of Hoeth counts as 3 power dice and 2 dispel dice
Banner of the World Dragon counts as +1 dispel dice

Lizardmen (2400p)
Jungle swarm, Skinks <20, Skinks skirmish 0-3 each
Salamanders are a 0-1
Scar-Veterans on coldone 0-2
Cogitations counts as +2 dispel dice
Cupped hands of the Old Ones +2 power dice
Scroll/Cube of darkness/1 or more slanns, max 2 in total
Death lore/bane head/feedback scroll/Cupped hands of the Old Ones, max 1 in total.
Crown of Comand/Standard of Discipline/Focused Rumination/Higher State of Consciusness/1 or more slanns, max 2 in total
Skinks <20/Skink skirmirshers/Jungle swarms/Chameleon skinks/Terradons/Salamanders/Razordons/Slann, units are max 9 in total

Ogre Kingdoms (2400p)
Max 15 Leadbelchers/maneaters with pistols in total
Gnoblars < 20 0-3
Dispell scroll/Hell heart, max 1 in total
Hell heart/Rune Maw Banner count as 1 dispel dice each
Iron Blaster/Crown of Command, max 1 in total
Slaugther master/Iron blaster/Standard of Discipline, max 2 in total
Max 8 Mournfang models

Orcs&Goblins (2600p)
Night Goblin Shamans mushroom dice do not count as power dice in regard to the power dice limit
Maximum model cap is 60 models per unit
Fanatics/Manglers max 9

Skaven (2400p)
Slaves/Rat Swarms are 0-3 each
Rat Packs <20 0-2
Hellpit Abomination, Warp-Lightning Cannon, Doomwheel 0-1 each
Gutter runners are limited to 2 units & max 20 models in total
Engineers are a 0-3 choice
Screaming Bell/Second Grey Seer/Power scroll, max 1 in total.
Hellpit Abomination/Screaming Bell/2nd Assassin, max 2 in total
Doom Rocket/Brass Orb/Storm Banner max 2 in total

Tomb Kings (2600p, +1 power dice, -10%)
Neferra's Scrolls of Mighty Incantations counts as 2 power dice and 2 dispel dice
Hierotitan is worth 1 power dice so long as it's alive
Skeleton Horsemen, Skeleton Horse archers, Chariots units are 0-3 each
Warsphinx/Necrosphinx max 3 in total

Vampire Counts (2400p)
Zombies, Dire Wolfs units are 0-3 each
Flying units 0-4
Vargheists max 8 models
Ethereal units 0-3, and max 2 of same kind/characters
Terrorgheist 0-1
Howls/shrieks max 2 in total
Red Fury/Quick Blood/Terrorgheist/Necromancer Lord/Vampire Lord, max 3 in total
Max 15 mounted characters and black knights combined
Master of Black Arts/Blasphemous Tome upgrade are 1pd each

Warriors of Chaos (2400p)
Core Chaos chariots, Marauder Horsemen, Warhounds are each 0-3
Hell Cannon 0-1
Model with 3+ ward cannot have Crown of Command
Talisman of Preservation/Armour of Destiny/Third eye of Tzeentch, max 1 on same model
A Daemon Prince model can have max 4 of Scaly skin/Soul feeder/Chaos armour/Mark of Nurgle/Fly/Lvl1-2/Lvl3-4
Flyers 0-4, models with the regenerating flesh upgrade count as 2
Flyers with Breath weapons count as 2 templates

Wood Elves (2600p)
Max 70 glade guard
Max 5 Glade guard units
Glade Riders, Scouts units are 0-3 each
Victory points to Battle points per game:

0-150 Victory-Points difference - 10-10
151-300 -> 11-9
301-450 -> 12-8
451-600 -> 13-7
601-750 -> 14-6
751-900 –> 15-5
901-1050 –> 16-4
1051-1200 -> 17-3
1201-1350 -> 18-2
1351-1500 -> 19-1
1500+ -> 20/0
Scoring

Victory points scored as per the rulebook, with the exceptions that:
- units that are at 25% or less of their original models yield 50% VP's to the opponent (characters, monsters and handlers, war machines and single models are unaffected).
-units that are fleeing at the end of the battle yield 50% VP's to the opponent.

In both cases, bonuses (for generals, banners, etc.) are not counted towards the 50%. Units that are both: fleeing and at/below ¼ strength still only yiled 50% VP’s.
Simple Line of Sight
All units and terrain pieces are divided into the following three categories.
- Blocking: Hills, Buildings and impassable terrain.
These block Line of Sight, even to other blocking terrain (You can't see through it).
- Non-Blocking: Rivers, marches and swarms.
Does not block Line of Sight (You can see through them/it).
- Interfering: All other terrain and units.
Does not block Line of Sight (You can see through them/it).

- If you shoot through interfering units or terrain there is a -2 to hit penalty, only -1 for woods (never
cumulative).
- If shooting at a large target, units in buildings or on hills there are no to hit modifiers for interfering
or non-blocking terrain or units, unless it is an interfering wood.
-When such a unit is doing the shooting there are no to hit penalties for interfering or non-blocking
terrain or units, other than interfering woods.
ZA PRZEDŁUŻANIE BITWY PONAD 5 MIN. ORGANIZATORZY MOGĄ PRZYZNAĆ DO 6 PUNKTÓW KARNYCH. ILOŚĆ PUNKTÓW KARNYCH BĘDZIE WPROST PROPORCJONALNA DO CZASU O JAKI BITWA ZOSTAŁA PRZECIĄGNIĘTA. PO 15 MIN. JEŻELI GRACZE NIE ZASTOSUJĄ SIĘ DO UWAG ORGANIZATORÓW BITWA KOŃCZY SIĘ WYNIKIEM 4:4 NIEZALEŻNIE OD SYTUACJI ORAZ ZDOBYTYCH PUNKTÓW.
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2013, o 15:27 przez #helion#, łącznie zmieniany 1 raz.
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

1.Daw
2.Przemcio
3.As1
4.Ryszard Raczyński
5.Rafał Bieliński
6.Stanisław Leszczyński
7.Rafał Rudko
8.Assur
9.Mateusz Czaja
10.Jonas Jurek Wojciechowski
11.Maciej Łepkowski
12.Żuk
13. Rafał Boruń
14.Rafał Patora
15.Piotr Kozłowski
16.Jacek Kaczmarski
17.Piotr Borowski
18.Piotr Puchała
19.Bogumił Kulakowski
20.Marcin Zakrzewski
21.Adam Zielony
22.Bob
23.Matej
24.Bartosz Karczewski

Rezerwa:
25.Paulinka
26.Wokrze
27.Sill
28.Helion
29.Grichalk
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2013, o 16:53 przez #helion#, łącznie zmieniany 4 razy.
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Będę.

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Będę
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
Przemcio
Postownik Niepospolity
Posty: 5334

Post autor: Przemcio »

Ja postaram się być :D
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...

Awatar użytkownika
bayer
Mudżahedin
Posty: 337
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bayer »

Z przyjemnością przyjdę :)
Grejt Puzon of de Empajer

wokrze
Kradziej
Posty: 922

Post autor: wokrze »

Też mam nadzieję zagrać (piszę się na to jedno z zarezerwowanych :) )

Awatar użytkownika
Glegut
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3916
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Glegut »

może nareszcie uda mi się przybyc do Was;)

Awatar użytkownika
lajkonik
Masakrator
Posty: 2622

Post autor: lajkonik »

Też mam nadzieję, że będę. Zgłoszenie tak czy inaczej już poszło :)
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
lajkonik Obrazek

Awatar użytkownika
Stachu
Kradziej
Posty: 929

Post autor: Stachu »

Będę, zaraz wyślę zgłoszenie

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Zgłoszenie poszło ;)
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
Kielon
Masakrator
Posty: 2487
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kielon »

Wpisz i mnie. :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Kegriz
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 124
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Kontakt:

Post autor: Kegriz »

wysłane zgłoszenie :-)
Rafał

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2064
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

Zgłaszam się!
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

wpisz i mnie.

Assur
Oszukista
Posty: 781

Post autor: Assur »

również zawitam

Awatar użytkownika
Kegriz
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 124
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Kontakt:

Post autor: Kegriz »

start o 10?
Rafał

wokrze
Kradziej
Posty: 922

Post autor: wokrze »

Oj chyba będzie wcześniej (Dareczek coś takiego wspominał) - kwestia tego, że w Px wieczorem chyba jest jakaś impreza.

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

zapisy zaczynają się od 9 :!: :!: :!:
dokładną czasówkę podam jutro, w ten weekend możliwe, że uda się troszkę więcej miejsc ogarnąć, ale nie obiecuję :wink:
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

LajoN31
Mudżahedin
Posty: 256
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LajoN31 »

Glupie pytanie ale czy ktos mialby do pozyczenia mortis engine, 6 vargheistow/8 crypt horrorow? :-D

ODPOWIEDZ