Heinrich Kemmler
Moderator: misha
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Heinrich Kemmler
Czy ma ktoś może zasady do nowego Heinricha Kemmlera z WD? Jeśli tak - czy mógłby się podzielić, bo nigdzie znaleźć nie mogę... Będę wdzięczny.
- Christos
- Kretozord
- Posty: 1590
- Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)
A te ze strony GW ( http://uk.games-workshop.com/vampirecou ... racters/2/ ) nie są aktualne?
Od jakiegoś czasu nie kupuje juz WD więc możliwe że coś mi umknęło.
Od jakiegoś czasu nie kupuje juz WD więc możliwe że coś mi umknęło.
Heh bo w WD już nic nie ma po za reklamami .. tragediaChristos pisze:A te ze strony GW ( http://uk.games-workshop.com/vampirecou ... racters/2/ ) nie są aktualne?
Od jakiegoś czasu nie kupuje juz WD więc możliwe że coś mi umknęło.

Wstąp do Karczmy pod ZademTroll'a
Koledze chyba chodzi o to, że po opisie Kemmlera na stronie GW ukazała się kampania, w której Kemmler staje przeciw leśnym elfom i tam zostały zamieszczone jakieś dodatkowe zasady (a przynajmniej jakaś zmieniona lista czarów. Mogę się mylić, ale zmiany polegały na zmianie nazw czarów z nekromancji...
).
Mam WD z listą armii Kemmlera, gdzie pojawiają się jakieś takie dziwne duchy, animowane posągi, mumie itp. To była seria 3 artykułów.

Mam WD z listą armii Kemmlera, gdzie pojawiają się jakieś takie dziwne duchy, animowane posągi, mumie itp. To była seria 3 artykułów.
- Chaoschild
- Chuck Norris
- Posty: 534
- Lokalizacja: London Fa%^n City
No wlasnie, juz dawno temu slyszalem i czytalem gdzies na forum o "nowym starym" Kemmlerze. Czary zmienione i inne jednostki jak to kolega Krzysiek powiedzial.
Ale tez za cholere ich znalezc nie moglem.
Ale tez za cholere ich znalezc nie moglem.
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Kemmler na stronie jest nieaktualny, w WD wyszedł nowy Kemmler z nową magią. Taką ciut fajniejszą od zwykłej nekromantycznej, ale nigdzie na necie tego nie mogę znaleźć.
-
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 150
ja pamietam troche z magii:
1. wskrzeszanie tak samo ale mozna wskrzeszac d3/2d3/3d3 GG/BK
2.obnizony cast ale musisz tez zranic (badziew totalny)
3.nie pamietam
4.zasieg zwiekszony do 30" chyba
5. podczas tgo ruchu sa traktowani jak eterale
6. curse zaczynajacy na 5+
castingi nie byly zmieniane oprocz 2 (obnizony) i 6 (zwiekszony do 11+ chyba)
to tyle ile pamietam
1. wskrzeszanie tak samo ale mozna wskrzeszac d3/2d3/3d3 GG/BK
2.obnizony cast ale musisz tez zranic (badziew totalny)
3.nie pamietam
4.zasieg zwiekszony do 30" chyba
5. podczas tgo ruchu sa traktowani jak eterale
6. curse zaczynajacy na 5+
castingi nie byly zmieniane oprocz 2 (obnizony) i 6 (zwiekszony do 11+ chyba)
to tyle ile pamietam

Poszukałem, mam tylko nr 311, z listą armii (jednostki, przedmioty) i scenariuszem. Opis Kemmlera i czarów musi być w poprzednich.
O wkrzeszaniu GG też słyszałem (tu noszą nazwę "Barrow Guardians" i można im dać great weapons zamiast halabard).
O wkrzeszaniu GG też słyszałem (tu noszą nazwę "Barrow Guardians" i można im dać great weapons zamiast halabard).
A wiecie który to był numer? Bo możliwe, że wtedy będę mógł załatwić od jednego typa.
Hm... 309, 310 oraz 311.
http://www.cytadela.pl/modules.php?name ... le&sid=445
http://www.cytadela.pl/modules.php?name ... le&sid=460
oraz
http://www.cytadela.pl/modules.php?name ... le&sid=473
tak mi się wydaje ...
Pzdr.
http://www.cytadela.pl/modules.php?name ... le&sid=445
http://www.cytadela.pl/modules.php?name ... le&sid=460
oraz
http://www.cytadela.pl/modules.php?name ... le&sid=473
tak mi się wydaje ...
Pzdr.
"(...) Jedna uwaga - aby mieć pełne zasady dotyczące samego Henryczka i jego przybocznego - Krella trzeba mieć trzystadziewiąty numer White Dwarfa, w którym są pełne staty (...)" Czyli styka numer 309, opytam sie o niego.
przepisuję po angielsku, żeby nie bylo że coś poprzekręcam czy coś
niektóre fragmenty poskracałem, żeby niepotrzebnie nie zajmować miejsca. enjoy
Heinrich Kemmler 550 punktów, liczy się jako Lord i Hero
M4 WS3 BS3 S4 T4 W3 I3 A1 Ld9
czarodziej 4 poziomu
Master of Necromancy: As long as he has enough Power dice, Kemmler can cast any of his spells, even one that has been cast already in the same phase.
Spells of Protection: Kemmler has a 5+ Ward Save. In addition, Kemmler (and any unit he joins) suffers one less wound than they normally would when defeated in combat
Cloak of Mist and Shadows: The wearer is Ethereal for entire game.
Power Familiar: +1 Dispel and Casting Dice
Skull staff: At the beginning of the bearer's Magic phase, the enemy must reveal all magic items carried by each one of his models within 12" of the Skull Staff's bearer. In addition, the staff allows bearer to re-roll results on the Miscast table. The second result applies
Black Periapt
Chaos Tomb Blade: This magic weapon allows Kemller to re-roll failed rolls to wound in close combat
The Lore of the Lichemaster
1 Invocation of the Lichemaster
casting value, models created, wounds restored
3+, D6 skeletons, D3 wounds
7+ 2D6 skeletons, D3 wounds
11+ 3D6 skeletons, 3D3 wounds
2 Desiccating Grasp (RiP) 6+
This spell can be cast by the Lichemaster on himself, even in close combat. Whilst the spell remains in play, any model wounded by Kemmler is killed Automatically, with no AS allowed. Enemy can take Ward save. It applies to all models, any size (czołg też?!) If man-sized model is killed in this way it is immediately reanimated as a Skeleton under Kemmler's control and placed in base contact with the Lichemaster. It may be placed in combat with an enemy if Kemmler's controlling player wishes, providing it is also in base contact with Kemmler.
3 Eternal Vigour 7+
Target one of your own Undead units within 18" and that is in close combat. In the next Close Combat phase all models in the unit strike first (even when charged, even zombies, even armed with GW etc), and can re-roll any failed to hit and to wound rolls.
4 Withering Gaze 8+
Magic missile with range of 36", 2D6 S4 hits
5 Kemmler's Danse Macabre 10+
Choose an Undead unit within 24" which is not already engaged in close combat. The unit can immediately make a move up to 8" in the same way as in movement phase. It may charge.
6 Curse of Eternities (RiP) 13+
This can be cast on any enemy unit within 24" (even unit in combat). roll a dice for each model in the affected unit. On a roll of 5+ the model suffers a wound with no AS allowed. In next magic phase (if the spell is still in play, ie not dispelled or Kemmler decides to cast another spell or is slain) every model in the unit suffers a wound on the roll of 4+. In the next magic phase on a roll of 3+ etc, up to minimum of 2+

Heinrich Kemmler 550 punktów, liczy się jako Lord i Hero
M4 WS3 BS3 S4 T4 W3 I3 A1 Ld9
czarodziej 4 poziomu
Master of Necromancy: As long as he has enough Power dice, Kemmler can cast any of his spells, even one that has been cast already in the same phase.
Spells of Protection: Kemmler has a 5+ Ward Save. In addition, Kemmler (and any unit he joins) suffers one less wound than they normally would when defeated in combat
Cloak of Mist and Shadows: The wearer is Ethereal for entire game.
Power Familiar: +1 Dispel and Casting Dice
Skull staff: At the beginning of the bearer's Magic phase, the enemy must reveal all magic items carried by each one of his models within 12" of the Skull Staff's bearer. In addition, the staff allows bearer to re-roll results on the Miscast table. The second result applies
Black Periapt
Chaos Tomb Blade: This magic weapon allows Kemller to re-roll failed rolls to wound in close combat
The Lore of the Lichemaster
1 Invocation of the Lichemaster
casting value, models created, wounds restored
3+, D6 skeletons, D3 wounds
7+ 2D6 skeletons, D3 wounds
11+ 3D6 skeletons, 3D3 wounds
2 Desiccating Grasp (RiP) 6+
This spell can be cast by the Lichemaster on himself, even in close combat. Whilst the spell remains in play, any model wounded by Kemmler is killed Automatically, with no AS allowed. Enemy can take Ward save. It applies to all models, any size (czołg też?!) If man-sized model is killed in this way it is immediately reanimated as a Skeleton under Kemmler's control and placed in base contact with the Lichemaster. It may be placed in combat with an enemy if Kemmler's controlling player wishes, providing it is also in base contact with Kemmler.
3 Eternal Vigour 7+
Target one of your own Undead units within 18" and that is in close combat. In the next Close Combat phase all models in the unit strike first (even when charged, even zombies, even armed with GW etc), and can re-roll any failed to hit and to wound rolls.
4 Withering Gaze 8+
Magic missile with range of 36", 2D6 S4 hits
5 Kemmler's Danse Macabre 10+
Choose an Undead unit within 24" which is not already engaged in close combat. The unit can immediately make a move up to 8" in the same way as in movement phase. It may charge.
6 Curse of Eternities (RiP) 13+
This can be cast on any enemy unit within 24" (even unit in combat). roll a dice for each model in the affected unit. On a roll of 5+ the model suffers a wound with no AS allowed. In next magic phase (if the spell is still in play, ie not dispelled or Kemmler decides to cast another spell or is slain) every model in the unit suffers a wound on the roll of 4+. In the next magic phase on a roll of 3+ etc, up to minimum of 2+
Zwykła dwójka z necromancy nie działa, ale tam trzeba tylko trafić i nie jest to atak z żadną siłą . Tutaj mamy atak z siłą Kemmlera więc imo powinno działać.2 Desiccating Grasp (RiP) 6+
This spell can be cast by the Lichemaster on himself, even in close combat. Whilst the spell remains in play, any model wounded by Kemmler is killed Automatically, with no AS allowed. Enemy can take Ward save. It applies to all models, any size (czołg też?!)
A gdzie to wskrzeszanie gg i bk oraz popychaczka powodująca, że oddział staję się na turę eteryczny?