HE Vallarra
HE Vallarra
Hej, wracam poooowooooli do wfb i kombinuje, jak zwykle. Dwie rozpy, jedna naporowa, druga kostkologia, ciekaw jestem komentarzy.
Pierwsza
Archmage @ 320.0 Pts
General; Magic Level 4; Lore of Death
Book of Hoeth [55.0]
Talisman of Preservation [45.0]
Noble @ 170.0 Pts
Dragon Armour; Battle Standard; Ithilmar Barding
Enchanted Shield [5.0]
Dawnstone [25.0]
Sword of Might [20.0]
1 Elf Steed @ [0.0] Pts
14+1 Silver Helms @ 375.0 Pts, tarcze, FCG
5 Ellyrian Reavers @ 90.0 Pts muzyk
5 Ellyrian Reavers @ 90.0 Pts muzyk
11 Archers @ 120.0 Pts Muzyk
27+1 White Lions of Chrace @ 444.0 Pts FCG
Banner of the World Dragon [50.0]
26+1 Phoenix Guard @ 450.0 Pts FCG
Standard of Discipline [15.0]
Frostheart Phoenix @ 240.0 Pts
Great Eagle @ 50.0 Pts
Great Eagle @ 50.0 Pts
Models in Army: 90
Total Army Cost: 2399.0
Death sie sam tlumaczy, bsb konny bo 1+ z rerollem lubie, a razem z feniksem potrzymac powinien cokolwiek S5 bez problemu, generalnie chce przetestowac takiego. 3 klocki do walki, luki do ewakuacji maga w razie potrzeby, 4 odginaczki. Przeinwestowalem cory, wiem, ale nie mam pojecia co ciekawszego za te pkt moglbym wrzucic.
Druga, kostkologia, ale musze to potestowac:
Archmage @ 320.0 Pts
General; Magic Level 4; Lore of Shadow
Book of Hoeth [55.0]
Talisman of Preservation [45.0]
Mage @ 160.0 Pts
Magic Level 2; Lore of High Magic
Scroll of Shielding [15.0]
Khaine's Ring of Fury [25.0]
Lothern Sea Helm @ 155.0 Pts
Spear; Light Armour; Battle Standard
Shield of the Merwyrm [15.0]
Golden Crown of Atrazar [10.0]
Ironcurse Icon [5.0]
28+1 Archers @ 310.0 Pts muzyk
28+1 Archers @ 310.0 Pts muzyk
5 Ellyrian Reavers @ 90.0 Pts muzyk
5 Ellyrian Reavers @ 90.0 Pts muzyk
1 Eagle Claw Bolt Thrower @ 70.0 Pts
1 Eagle Claw Bolt Thrower @ 70.0 Pts
1 Eagle Claw Bolt Thrower @ 70.0 Pts
1 Eagle Claw Bolt Thrower @ 70.0 Pts
1 Frostheart Phoenix @ 240.0 Pts
27+1 White Lions of Chrace @ 444.0 Pts FCG
Banner of the World Dragon [50.0]
Models in Army: 106
Total Army Cost: 2399.0
W ostatnich propozycjach euro nie ma ograniczonego strzelania, wypadaloby to wykorzystac. 4 bolce, 58 lukow, shadow, high, 2 odginaczki tylko, ale za to WL i Feniks jako kontra. Obnizenie T brzmi soczyscie, miasma tez, pitka no i clou programu - brzytwa. Oczywiscie 4 kostki tylko, ale jest realna szansa, ze wejdzie, wtedy taki klocek lukow znowu robi rzez.
Bede wdzieczny za komentarze
Pierwsza
Archmage @ 320.0 Pts
General; Magic Level 4; Lore of Death
Book of Hoeth [55.0]
Talisman of Preservation [45.0]
Noble @ 170.0 Pts
Dragon Armour; Battle Standard; Ithilmar Barding
Enchanted Shield [5.0]
Dawnstone [25.0]
Sword of Might [20.0]
1 Elf Steed @ [0.0] Pts
14+1 Silver Helms @ 375.0 Pts, tarcze, FCG
5 Ellyrian Reavers @ 90.0 Pts muzyk
5 Ellyrian Reavers @ 90.0 Pts muzyk
11 Archers @ 120.0 Pts Muzyk
27+1 White Lions of Chrace @ 444.0 Pts FCG
Banner of the World Dragon [50.0]
26+1 Phoenix Guard @ 450.0 Pts FCG
Standard of Discipline [15.0]
Frostheart Phoenix @ 240.0 Pts
Great Eagle @ 50.0 Pts
Great Eagle @ 50.0 Pts
Models in Army: 90
Total Army Cost: 2399.0
Death sie sam tlumaczy, bsb konny bo 1+ z rerollem lubie, a razem z feniksem potrzymac powinien cokolwiek S5 bez problemu, generalnie chce przetestowac takiego. 3 klocki do walki, luki do ewakuacji maga w razie potrzeby, 4 odginaczki. Przeinwestowalem cory, wiem, ale nie mam pojecia co ciekawszego za te pkt moglbym wrzucic.
Druga, kostkologia, ale musze to potestowac:
Archmage @ 320.0 Pts
General; Magic Level 4; Lore of Shadow
Book of Hoeth [55.0]
Talisman of Preservation [45.0]
Mage @ 160.0 Pts
Magic Level 2; Lore of High Magic
Scroll of Shielding [15.0]
Khaine's Ring of Fury [25.0]
Lothern Sea Helm @ 155.0 Pts
Spear; Light Armour; Battle Standard
Shield of the Merwyrm [15.0]
Golden Crown of Atrazar [10.0]
Ironcurse Icon [5.0]
28+1 Archers @ 310.0 Pts muzyk
28+1 Archers @ 310.0 Pts muzyk
5 Ellyrian Reavers @ 90.0 Pts muzyk
5 Ellyrian Reavers @ 90.0 Pts muzyk
1 Eagle Claw Bolt Thrower @ 70.0 Pts
1 Eagle Claw Bolt Thrower @ 70.0 Pts
1 Eagle Claw Bolt Thrower @ 70.0 Pts
1 Eagle Claw Bolt Thrower @ 70.0 Pts
1 Frostheart Phoenix @ 240.0 Pts
27+1 White Lions of Chrace @ 444.0 Pts FCG
Banner of the World Dragon [50.0]
Models in Army: 106
Total Army Cost: 2399.0
W ostatnich propozycjach euro nie ma ograniczonego strzelania, wypadaloby to wykorzystac. 4 bolce, 58 lukow, shadow, high, 2 odginaczki tylko, ale za to WL i Feniks jako kontra. Obnizenie T brzmi soczyscie, miasma tez, pitka no i clou programu - brzytwa. Oczywiscie 4 kostki tylko, ale jest realna szansa, ze wejdzie, wtedy taki klocek lukow znowu robi rzez.
Bede wdzieczny za komentarze
- Loremaster
- Oszukista
- Posty: 826
Hmm co do tej strzelającej rozpy, szybko chyba zrezygnujesz z łuczników po prostu chłopaki się nie zwracają , a przy takich corach jakie mają teraz HE szkoda na nich punktów. Bolce sam testuje i narazie wypadają OK. Ring of Fury też zazwyczaj zbędny, bo nie ma zwyczajnie kostek żeby go odpalać.
Bez przesady z tymi corami, jest duzo lepiej, jest wybor, ale akurat do 4 bolcow pasuje masa lukow skoro euro nie ogranicza. Do masy bolcow i lukow pasuje shadow, a luki na brzytwie niewiele sie od spearow roznia przy takiej ilosci. Jedyne, co mnie martwi, to brak pkt na orla. Rezygnujac z feniksa moglbym wrzucic 2 orly, fasta i dodatkowe 5 lucznikow, nawet nie musialbym NIC do tej rozpy kupowac. Ale nie wiem czy warto.
Martwi mnie tez, ze jak nie wylosuje witheringa czy brzytwy na AM to mam duzy problem, wszystko twardsze wjezdza po punkty na luzie, wiec zastanawiam sie czy maly mag tez nie powinien miec shadowa. Drain magic jest mega, ale brzytwa bardziej.
Po pierwszym tescie jestem mega zadowolony z tej drugiej, malo kto spodziewa sie szarzy 30 lukow na pelne demisie, brzytwa, cya
Martwi mnie tez, ze jak nie wylosuje witheringa czy brzytwy na AM to mam duzy problem, wszystko twardsze wjezdza po punkty na luzie, wiec zastanawiam sie czy maly mag tez nie powinien miec shadowa. Drain magic jest mega, ale brzytwa bardziej.
Po pierwszym tescie jestem mega zadowolony z tej drugiej, malo kto spodziewa sie szarzy 30 lukow na pelne demisie, brzytwa, cya
Wybaczcie post pod postem, brak komentarzy wymusil.
Kolejne testy, kolejne zmiany. Feniks jest fajny, odginaczki fajniejsze, a klocek PG to PG jak i tak mam shadow.
Arcy Shadow 4 lvl, general, BoH, ToP
Mag High 2 lvl Scroll of Shielding, Khaine's Ring
Sea Helm BSB, Golden Crown, Shield of the Merwyrm, Ironcurse
40 Lucznikow Muzyk Champion
2x 5 Ellyrian muzyk
23 PG FCG Standard of Discipline
28 WL FCG BotWD
4x RBT
Orzel
Kosztem 18 lukow i feniksa wszedl orzel i kloc PG dobrze dzialajacy z shadowem. Z high zreszta tez - hand, atrybut, walk i obie sygnaturki. Duzo, duzo zalezy od losowania czarow, ale to chyba nie do unikniecia. Kusi MR 1 zamiast dyscypliny i CoC na BSB. Bede wdzieczny za opinie
Kolejne testy, kolejne zmiany. Feniks jest fajny, odginaczki fajniejsze, a klocek PG to PG jak i tak mam shadow.
Arcy Shadow 4 lvl, general, BoH, ToP
Mag High 2 lvl Scroll of Shielding, Khaine's Ring
Sea Helm BSB, Golden Crown, Shield of the Merwyrm, Ironcurse
40 Lucznikow Muzyk Champion
2x 5 Ellyrian muzyk
23 PG FCG Standard of Discipline
28 WL FCG BotWD
4x RBT
Orzel
Kosztem 18 lukow i feniksa wszedl orzel i kloc PG dobrze dzialajacy z shadowem. Z high zreszta tez - hand, atrybut, walk i obie sygnaturki. Duzo, duzo zalezy od losowania czarow, ale to chyba nie do unikniecia. Kusi MR 1 zamiast dyscypliny i CoC na BSB. Bede wdzieczny za opinie
Łuki są mega słabe. Daj za nie cokolwiek innego. Co z tego, że masz dużo strzał, skoro przez brak oddziałów do walki przeciwnik zje Cię w 3 turze?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
- Loremaster
- Oszukista
- Posty: 826
Ja też uważam że łuki są średnie, jeszcze jeden oddział jakiś do 20 gości to ok, ale taki klocek aż się prosi o wjazd a jak nie rzucisz brzytwy na to to byle co w to wjedzie w jak w masło.
Ja bym tam z książką trzymał się high magiac. Dużo czarów sytuacyjnych lecz w karzdej turze możesz mieć game break`a jak dobre zakombinujesz.
Przeglądając HE wydaje mi się że elfy lepiej wychodzą na bardziej zbalansowanie rozpie niż takiej na jedną kartę. Jest dużo synergii między bochaterami a jedbostkami+ oraz pomiędzy samymi jednostkami.
Przeglądając HE wydaje mi się że elfy lepiej wychodzą na bardziej zbalansowanie rozpie niż takiej na jedną kartę. Jest dużo synergii między bochaterami a jedbostkami+ oraz pomiędzy samymi jednostkami.
Niby jest dużo synergii, ale jakby spojrzeć dokładnie, to niewiele jest grywalnych kombinacji
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
Chyba inny podręcznik przeglądamy .
Problem jest dokladnie taki jak piszesz Kanadian.
Rozpiski pod jedno kopyto w HE daja rade ale taki turbo offens z impactami i stompami oraz szarzami z 3d6 to nie jest.
Ja probuje teraz jeszcze swoja stara rozpiske (3x25-26 wl - teraz sie miesci 3x28 z championami) ale tez powoli mysle o czyms bardziej zlozonym majac nadzieje ze taka bardziej kompleksowa rozpiska faktycznie jest dobra.
Rozpiski pod jedno kopyto w HE daja rade ale taki turbo offens z impactami i stompami oraz szarzami z 3d6 to nie jest.
Ja probuje teraz jeszcze swoja stara rozpiske (3x25-26 wl - teraz sie miesci 3x28 z championami) ale tez powoli mysle o czyms bardziej zlozonym majac nadzieje ze taka bardziej kompleksowa rozpiska faktycznie jest dobra.
Szukam: zamienników do Silver Helmsów
Kontakt PM
Kontakt PM
Ja doskonale wiem, ze jak cokolwiek (doslownie) wjedzie w niezbrzytwione luki, bez hexow z shadowa, ustawione tak, ze straca steadfasta, to strace te 420 pkt w jeden combat. Chocby dlatego wyjalem juz 18 lukow z rozpy i cory rowne 600 pkt, ale taki klocek:
1) jest idealnym celem brzytwy, 41A z ASF
2) Sciaga garsciami cos z witheringiem na sobie
3) dobry cel na hand
4) potencjalnie ma steadfasta, co pozwala mi przyjac szarze, wbic sie kontra lub sprobowac rzucic brzytwe - i to jest glowny powod czemu luki, a nie wagon SH.
Bardziej mnie intryguja komentarze do calosci rozpy i dylematow CoC/Dysciplina
1) jest idealnym celem brzytwy, 41A z ASF
2) Sciaga garsciami cos z witheringiem na sobie
3) dobry cel na hand
4) potencjalnie ma steadfasta, co pozwala mi przyjac szarze, wbic sie kontra lub sprobowac rzucic brzytwe - i to jest glowny powod czemu luki, a nie wagon SH.
Bardziej mnie intryguja komentarze do calosci rozpy i dylematow CoC/Dysciplina
Lub można wziąć mniejsze jednostki, wtedy, nie masz jednostek z celem na czole.
Przykład:
Nie martwisz się o pendantowców, lordów Chaosu czy potwory. Pomiędzy niszczeniem przedmiotów, speerit leech, Seering doom oraz 2 bolce radzą siobie z kowbojami.
Na potwory masz fireball, burning gaze oraz spirit leech. Nie wspominając o tym że 6 siostrzyczek statystyczne z 1 W powinna wbić na potworach z regenką, i znowu 2 bolce powinny zrobić swoje, a jak nie do masz jakieś 30+ strzał. Fenix też zatrzymuje czy kowboii czy potwory, sam sobie nie poradzi ale zatrzymuje, jeśli jest taka potrzeba.
Dalej, Masz 5 jednostek które potrafią walczyć, oraz 1 wspierająca (seaguard), w tym Fenix oraz gwardia potrafią przyjąć szarżę, jeśli zadbasz o mały boost z magii. +WS, lub miasma, wildform, czy blizzard. Trzeba wykorzystać fazę ruchu by móc wpadać w flanki przeciwnika. Jak masz 2 jednostki lionów ciężko coś bardziej wspierać, jak reszta armii to łucznicy. Przy 6 jednostkach, oraz ruchu w fazie magii, zaplanowanie ataku na flankę już nie jest aż tak trudne. To nie chaos by lecieć wprost na przeciwnika wybijając mu zęby. Czasem Reversi muszą być poświęceni prędzej czy później by złapać przeciwnika w kolejnej rundzie. A jak cie złapie jakąś jednostkę, to stracisz ok 200 punktów, jego jednostka poniesie straty, ale nadal masz 5 które powinny być gotowe do miażdżącej kontry. Problem z lionami jak jest ich mało, to to że są nadal stubborn nawet jak jeden zostaje. Więc montowanie kontr nie jest trudne. Jak masz 2-3 wielkie odziały trudno jest w flanki wpadać.
Wpadając jednostką 15'stu w flankę masz 15 ataków, a wróg średnio ok 5-7, jeśli się zreformuje inna jednostka powinna czekać na nowo stworzoną flankę. W takich subtelnych akcjach posiadanie wielu jednostek naprawdę daje rezultaty.
Strzelanie, nie licząc RBT masz prawie 40 strzałów na turę. Dodaj do tego Fireball'a, burning gaze czy Seering doom, A masz wystarczająco dużo argumentów, by przeciwnik leciał do ciebie. Problem w tym że jak doleci, to co zakatuje? jednostkę za 100 punktów, co zredukuje twoje strzelanie o 10 strzałów, i dostane z 30 w następnej.
Rozpiską taka trudno się gra, lecz każda gra jest ciekawa, stwarza ona wiele możliwości na stole, będziesz miał tury gdzie będziesz szarżował 7-8 razy, lub deklarował flee wiele razy, by stworzyć dogodną sytuacje w kolejnej rundzie.
I właśnie tego rodzaju rozpiska stwarza możliwości synergii między odziałam. Jest ona do dopracowania. Niemniej powinno być widać o co chodzi.
Archmage 245 Pts
General; Magic Level 4; Lore of High Magic
Dispel Scroll
Loremaster of Hoeth 285 Pts
Magic Level 2; Great Weapon; Heavy Armour
Book of Hoeth
Noble on Elf Steed 160 Pts
Dragon Armour; Battle Standard; Ithilmar Barding
Shield of the Merwyrm
Dawnstone
1 Frostheart Phoenix 240 Pts
1 Eagle Claw Bolt Thrower 70 Pts
1 Eagle Claw Bolt Thrower 70 Pts
6 Sisters if Avelorn 84 Pts
15 Phoenix Guard 235 Pts (Musician)
2x15 White Lions of Chrace 205 Pts (Musician)
14 Lothern Seaguard 198 Pts (Shield; FCG)
14 Archers 150 Pts (Musician)
5 Ellyrian Reavers 105 Pts (Musician)
6 Silver Helms 148 Pts (Musician)
Models in Army: 96
Total Army Cost: 2400
Przykład:
Nie martwisz się o pendantowców, lordów Chaosu czy potwory. Pomiędzy niszczeniem przedmiotów, speerit leech, Seering doom oraz 2 bolce radzą siobie z kowbojami.
Na potwory masz fireball, burning gaze oraz spirit leech. Nie wspominając o tym że 6 siostrzyczek statystyczne z 1 W powinna wbić na potworach z regenką, i znowu 2 bolce powinny zrobić swoje, a jak nie do masz jakieś 30+ strzał. Fenix też zatrzymuje czy kowboii czy potwory, sam sobie nie poradzi ale zatrzymuje, jeśli jest taka potrzeba.
Dalej, Masz 5 jednostek które potrafią walczyć, oraz 1 wspierająca (seaguard), w tym Fenix oraz gwardia potrafią przyjąć szarżę, jeśli zadbasz o mały boost z magii. +WS, lub miasma, wildform, czy blizzard. Trzeba wykorzystać fazę ruchu by móc wpadać w flanki przeciwnika. Jak masz 2 jednostki lionów ciężko coś bardziej wspierać, jak reszta armii to łucznicy. Przy 6 jednostkach, oraz ruchu w fazie magii, zaplanowanie ataku na flankę już nie jest aż tak trudne. To nie chaos by lecieć wprost na przeciwnika wybijając mu zęby. Czasem Reversi muszą być poświęceni prędzej czy później by złapać przeciwnika w kolejnej rundzie. A jak cie złapie jakąś jednostkę, to stracisz ok 200 punktów, jego jednostka poniesie straty, ale nadal masz 5 które powinny być gotowe do miażdżącej kontry. Problem z lionami jak jest ich mało, to to że są nadal stubborn nawet jak jeden zostaje. Więc montowanie kontr nie jest trudne. Jak masz 2-3 wielkie odziały trudno jest w flanki wpadać.
Wpadając jednostką 15'stu w flankę masz 15 ataków, a wróg średnio ok 5-7, jeśli się zreformuje inna jednostka powinna czekać na nowo stworzoną flankę. W takich subtelnych akcjach posiadanie wielu jednostek naprawdę daje rezultaty.
Strzelanie, nie licząc RBT masz prawie 40 strzałów na turę. Dodaj do tego Fireball'a, burning gaze czy Seering doom, A masz wystarczająco dużo argumentów, by przeciwnik leciał do ciebie. Problem w tym że jak doleci, to co zakatuje? jednostkę za 100 punktów, co zredukuje twoje strzelanie o 10 strzałów, i dostane z 30 w następnej.
Rozpiską taka trudno się gra, lecz każda gra jest ciekawa, stwarza ona wiele możliwości na stole, będziesz miał tury gdzie będziesz szarżował 7-8 razy, lub deklarował flee wiele razy, by stworzyć dogodną sytuacje w kolejnej rundzie.
I właśnie tego rodzaju rozpiska stwarza możliwości synergii między odziałam. Jest ona do dopracowania. Niemniej powinno być widać o co chodzi.
Archmage 245 Pts
General; Magic Level 4; Lore of High Magic
Dispel Scroll
Loremaster of Hoeth 285 Pts
Magic Level 2; Great Weapon; Heavy Armour
Book of Hoeth
Noble on Elf Steed 160 Pts
Dragon Armour; Battle Standard; Ithilmar Barding
Shield of the Merwyrm
Dawnstone
1 Frostheart Phoenix 240 Pts
1 Eagle Claw Bolt Thrower 70 Pts
1 Eagle Claw Bolt Thrower 70 Pts
6 Sisters if Avelorn 84 Pts
15 Phoenix Guard 235 Pts (Musician)
2x15 White Lions of Chrace 205 Pts (Musician)
14 Lothern Seaguard 198 Pts (Shield; FCG)
14 Archers 150 Pts (Musician)
5 Ellyrian Reavers 105 Pts (Musician)
6 Silver Helms 148 Pts (Musician)
Models in Army: 96
Total Army Cost: 2400
NA ulthuan.net bardzo popularne są rozpiski w stylu MSU. Trochę ta twoja wersja to przypomina, jednak pod naszą metę nie wiem czy sie sprawdzi takie podejscie.
Podobne podejście sprawdza się w DE, WE, WoCh, o lizakach nie wspomnę. Więc nie widzę przeszkód by dla HE nie działały. Zwłaszcza że poprzedni book msu się sprawdzało, fakt że u nas mało kto tak gra lub potrafi grać.
Shadow tak samo jak w DE sprawdza się coraz rzadziej, brzytwę możesz jeden odział na turę wzmocnić. Przy obecnej mecie, coraz więcej oddziałów na ciebie leci, jeden odział z brzytwą, której nie masz pewności że wejdzie to trochę mało.
Co do ulthuan.net nie wiem, nie bywam.
Shadow tak samo jak w DE sprawdza się coraz rzadziej, brzytwę możesz jeden odział na turę wzmocnić. Przy obecnej mecie, coraz więcej oddziałów na ciebie leci, jeden odział z brzytwą, której nie masz pewności że wejdzie to trochę mało.
Co do ulthuan.net nie wiem, nie bywam.