DoCh by Bearded Unclean 'Un 2400PKS

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

DoCh by Bearded Unclean 'Un 2400PKS

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

2400PKS

1 Great Unclean One @ 580
general; Death lv4; greater gift; greater gift

1 Herald of Nurgle @ 160
greater locus of fecundity; battle standard bearer

1 Herald of Tzeentch @ 125
Metal wizard lv2

5 Plague Drones of Nurgle @ 335
plague proboscis; standard; champion; Lichebone Pennant [15]

5 Beasts of Nurgle @ 300

2 Nurglings @ 80

5 Chaos Furies @ 70
Daemon of Nurgle

10 Pink Horrors of Tzeentch @ 160
musician; iridescent horror; standard; Tzeentch wizard lv1

31 Plaguebearers of Nurgle @ 448
plagueridden, musician, standard bearer
Banner of Swiftness [15]

1 Skullcannon of Khorne @ 135

Co sądzicie o:

- nuglingach?
- heroldzie Tzeentcha w armii z GUO lv4 death?
- muchach w ilosci 5?
- Lichebone Pennant na muchach?
- bestiach w ilosci 5?
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Awatar użytkownika
Dastor
Masakrator
Posty: 2637
Lokalizacja: Warszawa- Cobra Kai

Post autor: Dastor »

1 furie to bieda. Będzie Ci brakować kolejnego oddziału i nie masz 2x1 bestii więc tego śmietnika robi się trochę mało. Cały czas gram na 5tkach much i to chyba optymalna liczba. Wyrzuciłbym nurglingi, bo one nic sensownego nie są w stanie zrobić i zdecydowanie znalazłbym pkty na 6stą bestie. One są głównym celem dla każdego przeciwnika. Nie wiem czy ten banner na horrorach jest niezbędny.
Obrazek

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Banner na horrorach nie jest niezbędny, ale jak go zdejmę, to jestem ponizej 25% core.
Wolę ten banner niz +1 siewcę/horrora.

To ze bestie sa głównym celem dla przeciwnika, to wiem, i stad mój pomysł, by nie mieć ich 6, tylko 5, a zaoszczędzone punkty wydac na herolda Tzeentcha, który jest odpowiedzą na wiele niewygodnych zagrywek przeciwników, typu, MC, kowboje.
Poza tym 5 much i 5 bestii to zbliżony potencjał, i rywal zaczyna miec trudny wybór priorytetów.

na serio nurglingi sa az tak słabe? Są droższe o 10pkt od furii i mają sporo mniejszą mobilnosc, ale za to potrafia wytrzymac 2 tury w combacie, a jak stoja w lesie, to nawet wiecej :)
No i na tyły armii rywala tez potrafia się dostać. Wciąż staram sie dostrzegać w nich potencjał, ale moze faktycznie lepiej miec drugie furie..?

Chyba wychodzi na to, ze lepiej nie grac na GUO, wtedy punkty na większy śmietnik łatwo znaleźć, a klocki combatowe są solidniejsze.
Ostatnio zmieniony 13 sie 2013, o 23:25 przez Bearded Unclean 'Un, łącznie zmieniany 1 raz.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Awatar użytkownika
jawor
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Animosity Szczecin, Poznań

Post autor: jawor »

Nurglingi są słabe, mało śmietnika, herald z metalem jak najbardziej ok, a na bsb lepszy poison. GUO na solo może mieć problem, wole coś bardziej mobilnego. Brakuje mi +1 do MV na plagusach, za wolne są dla much i bestii.
Obrazek

Awatar użytkownika
Dastor
Masakrator
Posty: 2637
Lokalizacja: Warszawa- Cobra Kai

Post autor: Dastor »

Przecież jest +1mv.

Nie rezygnuj z guo. Jest twardy, to kolejny hitter i ma najlepszgeo lora w grze.
Obrazek

Awatar użytkownika
jawor
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Animosity Szczecin, Poznań

Post autor: jawor »

Dastor pisze:Przecież jest +1mv.

Nie rezygnuj z guo. Jest twardy, to kolejny hitter i ma najlepszgeo lora w grze.
aa to na muchach jest lichebnone
Obrazek

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Nie zgadzam się co do locusa na BSB, zdecydowanie wolę regenerację.

@dastor:
Coś mi wcieło linijke tekstu z poprzedniego posta, a chciałem napisac, ze cieszy mnie ze ktoś jeszcze ma dobre wnioski z gry 5 muchami.

@ Jawor: co masz na mysli pisząc "cos bardziej mobilnego"?
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3850
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

Mnie nurglęta bardzo się sprawdzały, ale może wynika że w mono armii jest mało wyborów, a modeli much jeszcze nie miałem. Niemniej, kilku graczy na nich się przejechało i stwierdziłem, ze są całkiem fajnym supportem.
GUO na solo może mieć problem
Chodzi o to ze GUO może mieć problem 1 na 1?

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Ja tez mam pozytywne wnioski z gry nurglingami.
Ostatnio np zatrzymały na pełna turę hordę saurusów, przez co nie było potencjalnego overruna dochodzącego na 8+ do moich siewców walczących z TG. Furie raczej nie miałyby szans na taki wyczyn.
We wczesniejszej bitwie z tym rywalem wystawiłem nurglingi w moim deploymencie, zaraz po tym jak wystawił swoje kameleony w scoucie. Potem wygralem rzut na rozpoczęcie, i zamiast robic mi niemiłe rzeczy strzelaniem na flance/tyle, musiał salwować kameleony ucieczką. Potem jeszcze te same nurglingi wpadły w bok walczącej kohorty, i nabijały mi sporo CR aż w koncu kohorta pękła.

Furie sa świetne, i chętnie poszukałbym punktów na drugie, ale to raczej wiąże sie z wyrzuceniem nurglingów.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Awatar użytkownika
Dastor
Masakrator
Posty: 2637
Lokalizacja: Warszawa- Cobra Kai

Post autor: Dastor »

Jeżeli Ci się sprawdzają- to na nich graj. Na pewno mają swoje zastosowania, wymagają innego stylu gry, ale słabe nie są. Z guo i bsb mogą dać radę, chociaż ze swojej strony i tak wolę furie :)
Najbardziej w tej rozpie podoba mi się ten mały mag z metalem. Fakt, że teraz będziesz musiał strasznie niańczyć te horrory, ale w jakimś stopniu niweluje to problem kowbojów w bestie. Z 2jka w combacie bestie/muchy są oddziałem straszliwym :)
Na klocku tylko regenka.

Ps. Świetne raporty :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
jawor
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Animosity Szczecin, Poznań

Post autor: jawor »

GUO na format niedrużynowy jest zbyt wolny, wolę wronę, która lata i ma dobre czary wspomagające armię i nie chodzi tu tylko o buffy.
Obrazek

Awatar użytkownika
Dastor
Masakrator
Posty: 2637
Lokalizacja: Warszawa- Cobra Kai

Post autor: Dastor »

Bez przesady z tym za wolny. 6/12 to.nie jest tak mało. W zamian masz 7T, 6W, liderkę w 18 dla bestii, much, furii, 2x greater czyli większą szansę na sv 2+. O wyższości deatha nad metalem nie chce mi sie pisac :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Necromanter
Falubaz
Posty: 1002
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Necromanter »

Równie dobrze można powiedzieć o wyższości deatha nad resztą domen. Jeśli na DMP w każdym teamie nie będzie przynajmniej 2 razy deatha to się zdziwię.
BTW: Wrona po prostu jest słaba, bo jest nic więcej nie da się tutaj napisać.

Awatar użytkownika
Dastor
Masakrator
Posty: 2637
Lokalizacja: Warszawa- Cobra Kai

Post autor: Dastor »

Równie dobrze można tak powiedzieć :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Nie bardzo widze sens posiadania maga lv4 metal, kiedy i tak rozchodzi się o Searing Doom. Wolałbym juz 2x herold lv2, a gdybym koniecznie pragnął mobilnosci, to ewentualnie na dyskach.
O Death wszystko juz chyba zostało powiedziane.
Wrona jest bardzo krucha, i skoro mówimy o argumentach druzynówka-niedrużynówka, to powiem szczerze, że poza drużynówką wrony sobie nie wyobrazam. Przy czym moje doswiadczenie jest małe, wiec chetnie wysłucham kontrargumentów.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Awatar użytkownika
Dastor
Masakrator
Posty: 2637
Lokalizacja: Warszawa- Cobra Kai

Post autor: Dastor »

Tak sobie teraz myślałem- próbowałeś grać na princie? Mam za sobą 1 turniej drużynowy w Gampie na nim (10, 20, 20) i muszę powiedzieć, ze jest bardzo fajny. Fakt jest kruchy. Najgorsze są doomdivery, które ściągają go bez mydła, ale w Twojej rozpie mógłbyś go zmieścić i wcisnąć furie. Trzeba na niego trochę bardziej uważać niż na Guo, ale w combacie ( z exalted giftem) jest mega koksem. Praktycznie wszyscy trafiają go na 5+, jest tam gdzie go potrzebujesz, też daje 18 ld i jest trochę tańszy. Z tego co pamiętam :wink: Lohost też na nim gra i bardzo sobie chwali.
Polecam też banner ap na bsbka. Wtedy plagusy są już klockiem z którym 90% innych nie chce walczyć. Niestety nie mam pomysłu jak go wcisnąć :)
Obrazek

Awatar użytkownika
jawor
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Animosity Szczecin, Poznań

Post autor: jawor »

Wrona jest strasznie krucha? No bo to tylko 6T i 5W, masakra... Co do metalu to jest bardzo przydatny,
0: to wiadomo, nie ma to jak otwieracz do konserw;
1: zmniejszenie czemuś Sv na stałe jest zawsze spoko;
2: +1 do hita, armour piercing, dosyć niski cast i duży zasięg;
3: mało przydatny;
4: psy to dobry czar, nie musisz widzieć i możesz wyciągać np. takich kowbojów z cohort u lizaków lub coś co jest ukryte poza polem widzenia;
5: ws 3 u nurglitów to mało, większość piechoty ma 4 więc zmniejszasz i trafiają już na 5+, poza tym minus do armour save;
6: czar doskonały, duży zasięg, nie wymaga pola widzenia, masz wywalone chociażby na pedalski banner u HE i oddział mr, poza tym głupota czasem ustawia grę.
Obrazek

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

To nie jest wątek do dyskutowania wyższości death nad metal.
Metal oferuje tylko 3 zaklecia, których rzucaniem jestem zainteresowany: Searing Doom (priorytetowo), Plague of Rust, Enchanted Blades of Aiban. Final transmutation jest ok, ale Purple Sun ma tę sama trudnosc i w wiekszosc wypadków czyni nie mniejsze szkody, a ma potencjał do wyrządzenia szkód znacząco wiekszych, i co wazne, moze dac punkty "od reki".

Co do Twoich komentarzy do zaklęć:

0: po to biorę herolda, zeby miec dostep do tego czaru, dla mnie jest najlepszy w tej domenie
1: to tez dobry czar, i mozna smiało ciskac z 2 kosci, bardzo lubię go miec jako drugi czar
2: j/w, pomaga na jedna z głownych bolaczek mojej armii- wysoki ASv
3: zgadzam sie, słabe
4: kazda snajperka z deatha wydaje sie być lepsza
5: niezle, z -1 to hit ma to spore znaczenie w kluczowych combatrach, szczególnie przeciwko WS4.
6: PSun po prostu lepsze w wkeszosci sytuacji

Wrona:
-1T, -1W to duzo, do tego dochodzi -1 to hit, i nagle okazuje sie, ze o ile GUO świetnie czuje sie w wiekszości combatów, podczas gdy wrona nie.
18" inspiring presence jest czymś, co ma spore znaczenie, a furie nurgla>furie tzeentcha.

@ Dastor
Myślałem nad DP, ale skresliłem go ze względu na podatnosc na pociski i strzelanie. Moze faktycznie powinienem ponownie rozwazyc, w sumie czaruje tak samo jak papa, jest bardzo mobilny i lepszy w combacie. A jakie gifty na nim miałes?
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Awatar użytkownika
Dastor
Masakrator
Posty: 2637
Lokalizacja: Warszawa- Cobra Kai

Post autor: Dastor »

DP z exaltedem, jak nie kulniesz +1dd do dispela, leczenia, ewentualnie +2 do T, to bierzesz mieczyk +d3 do s at ws in (zależy od pairingu czasem lepiej wziąć po prostu mieczyk). DP trzeba trochę agresywniej grać, bo ze strzelania czy magii schodzi bardzo łatwo, a w combacie jest ciężki do zabicia. Kluczem jest taka szarża, że DP dostawiasz po kancie, albo do sytych dla Ciebie celów, które nie są dla niego większym zagrożeniem. Wpadanie w hordy, kawy od frontu samemu nie ma większego sensu. Nie wiem czy jest lepszy, na singlach zamierzam grać właśnie na nim. To fakt, że jest troche 0-1 i trzeba nim szybko wejść do combatu. Na szczęście można wtedy rzucać słoneczko :wink:

a! i nie rozchodzi się o searing of doom. w tym czarze, najlepsze cele zazwyczaj mają 2+ward na flaming. IMO najważniejszy czar to enchanted blades of aiban. +1hit i AP na bestie/muchy jest po prostu PRZEGIĘTE.
Obrazek

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Są cele odporne na słoneczko (elfy), wówczas transmutacja jest jak znalazł, w dodatku ma większy zasięg
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

ODPOWIEDZ