'Dum Gribban' - kminy nad nowymi Dwarf'ami

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Samael
Kradziej
Posty: 919
Lokalizacja: Pomiechówek

'Dum Gribban' - kminy nad nowymi Dwarf'ami

Post autor: Samael »

Zakładam nowy, własny temat, bo zapychanie ogólnego w dziale armii jest bezsennsu...

Wrzucam na początek to co już po kilku uwagach trafiło do korekty. Zdecydowałem się na zamianę ironów na hamki i ogólne skurczenie oddziałów dzięki czemu dorzuciłem dwa żyrki i muzyków na kusze.

Wszelkie komentarze mile widziane...

Unnamed2400 Pts - Dwarfs Army

Dwarf Lord @ 286.0 Pts
General; Shieldbearers; Great Weapon; Gromril Armour
#Shield Bearer [0.0]
Runic Armour [50.0]
Rune of Iron x2
Rune of Stone
Runic Talisman [45.0]
Rune of Warding x3

Runesmith @ 121.0 Pts
Great Weapon; Gromril Armour
Runic Talisman [50.0]
Rune of Spellbreaking x2
Rune of the Furnace
Runic Armour [5.0]
Rune of Stone

Runesmith @ 96.0 Pts
Great Weapon; Gromril Armour
Runic Talisman [25.0]
Rune of Spellbreaking
Runic Armour [5.0]
Rune of Stone

Thane @ 156.0 Pts
Great Weapon; Gromril Armour; Battle Standard
Runic Banner [60.0]
Master Rune of Grugni

20 Longbeards @ 345.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician; Old Guard
Runic Banner [35.0]
Rune of Stoicism

10 Quarrellers @ 150.0 Pts
Great Weapon; Dwarf Crossbow; Heavy Armour; Musician

10 Quarrellers @ 150.0 Pts
Great Weapon; Dwarf Crossbow; Heavy Armour; Musician

20 Hammerers @ 375.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician; Keeper of the Gate
Runic Banner [65.0]
Rune of Sanctuary x2
Rune of Slowness

Cannon @ 150.0 Pts
Engineering Runes [30.0]
Rune of Burning
Rune of Forging

Cannon @ 145.0 Pts
Engineering Runes [25.0]
Rune of Forging

Grudge Thrower @ 130.0 Pts
Engineering Runes [50.0]
Rune of Accuracy
Rune of Forging

Gyrocopter @ 80.0 Pts
Steam Gun

Gyrocopter @ 80.0 Pts
Steam Gun

Gyrobomber @ 125.0 Pts

Models in Army: 71
Total Army Cost: 2389.0

IMO wszystko nadal daje radę się utrzymać na stole i będzie potrafiło coś skontrować. Zastanawiam się czy dobrym jest zamienianie IB na Hammerersów. Młociarze dalej mają niezłego MR, ale z As trochę gorzej.
Zostało mi do wykorzystania 10pkt... Jakieś rady..?
"JOIN OR DIE"

kevinior
Chuck Norris
Posty: 535

Post autor: kevinior »

zastanawia mnie sens wystawiania klockow po 20 ni to uderzy ni to przezyje ... stoi kloc za 350 i 375 i nic nie robi :D
Ja na moim kutrze, sam sobie sterem, wędkarzem i rybą !

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

20 Hammerers @ 375.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician; Keeper of the Gate
Runic Banner [65.0]
Rune of Sanctuary x2
Rune of Slowness
Ja nic do nich nie mam ale IMO 20 woundów z 4 tafa i 5+ save to trochę dużo jak za 400 pkt do oddania...

Awatar użytkownika
Samael
Kradziej
Posty: 919
Lokalizacja: Pomiechówek

Post autor: Samael »

kevinior pisze:zastanawia mnie sens wystawiania klockow po 20 ni to uderzy ni to przezyje ... stoi kloc za 350 i 375 i nic nie robi :D
Właśnie z tym mam problem - strasznie drogie wszystko... Zwiększę liczebność, to muszę coś kasować, a mniejsze oddziały też wiele nie zrobią. No chyba że iść w koncepcję Fluffyego :roll: Ale na razie wolę sam coś wykminić :mrgreen:
"JOIN OR DIE"

Awatar użytkownika
Samael
Kradziej
Posty: 919
Lokalizacja: Pomiechówek

Post autor: Samael »

Strasznie ciężko coś mi to idzie :roll:
Ale uwzględniając powyższe komentarze, niewielkim kosztem innych jednostek zwiększyłem liczebność głównych oddziałów.

Wygląda to tak:

Unnamed2400 Pts - Dwarfs Army

Dwarf Lord @ 286.0 Pts
General; Shieldbearers; Great Weapon; Gromril Armour
#Shield Bearer [0.0]
Runic Armour [50.0]
Rune of Iron x2
Rune of Stone
Runic Talisman [45.0]
Rune of Warding x3

Runesmith @ 121.0 Pts
Great Weapon; Gromril Armour
Runic Talisman [50.0]
Rune of Spellbreaking x2
Rune of the Furnace
Runic Armour [5.0]
Rune of Stone

Runesmith @ 96.0 Pts
Great Weapon; Gromril Armour
Runic Talisman [25.0]
Rune of Spellbreaking
Runic Armour [5.0]
Rune of Stone

Thane @ 156.0 Pts
Great Weapon; Gromril Armour; Battle Standard
Runic Banner [60.0]
Master Rune of Grugni

25 Longbeards @ 415.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician; Old Guard
Runic Banner [35.0]
Rune of Stoicism

10 Quarrellers @ 130.0 Pts
Dwarf Crossbow; Heavy Armour; Shield

10 Quarrellers @ 120.0 Pts
Dwarf Crossbow; Heavy Armour

24 Ironbreakers @ 445.0 Pts
Gromril Armour; Shield; Standard; Musician
Runic Banner [50.0]
Rune of Sanctuary
Rune of Stoicism
Ironbeard @ [25.0] Pts
Brace of Drakefire Pistols; Cinderblast bombs

Cannon @ 150.0 Pts
Engineering Runes [30.0]
Rune of Burning
Rune of Forging

Cannon @ 145.0 Pts
Engineering Runes [25.0]
Rune of Forging

Grudge Thrower @ 130.0 Pts
Engineering Runes [50.0]
Rune of Accuracy
Rune of Forging

Gyrocopter @ 80.0 Pts
Steam Gun

Gyrobomber @ 125.0 Pts

Models in Army: 81
Total Army Cost: 2399.0

Jednak wróciłem Ironów, jakoś bardziej mnie przekonują. Zdjąłem muzyków i GW z kusz, bo w gruncie rzeczy oni i tak w CC wiele nie zrobią, raczej ruszać się nie będą, a ich zadaniem będzie ogarnianie śmiecia, co się za bardzo zbliży.
Teraz tylko pozostaje to przetestować.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2014, o 11:55 przez Samael, łącznie zmieniany 1 raz.
"JOIN OR DIE"

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Bardzo chętnie :mrgreen:
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Samael
Kradziej
Posty: 919
Lokalizacja: Pomiechówek

Post autor: Samael »

Tak, tak... Wiem :mrgreen:
Odezwę się po wypłacie :wink:
"JOIN OR DIE"

Awatar użytkownika
Pysiek
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: Pysiek »

brakuje tarcz na kusznikach.

Awatar użytkownika
Samael
Kradziej
Posty: 919
Lokalizacja: Pomiechówek

Post autor: Samael »

Dorzuciłem tarcze na jedne kusze, a na drugie już nie mogę znaleźć pkt, nie ma co obciąć :roll:
IMO ta rozpa wygląda całkiem stabilnie.

Tym czasem zacząłem myśleć na czymś "mobilnym", tzn. wykorzystaniem vanguardu. Pojawia się ten sam problem - koszty punktowe, do tego zadanie utrudnia troszkę Rule of Pride (przez co przy wytyczonym założeniu musiałem dać hammerersów, a nie IB).

Myślę że jak na razie wszystko na poziomie założenia, ale może dzięki waszym radom uda się osiągnąć jakiś progres, bo aktualny stan rzeczy mnie nie przekonuje :roll:

Unnamed2400 Pts - Dwarfs Army

Runelord @ 251.0 Pts
General; Great Weapon; Gromril Armour
Runic Armour [75.0]
Master Rune of Gromril
Rune of Iron x2
Runic Talisman [50.0]
Rune of Spellbreaking x2
Rune of the Furnace

Runesmith @ 111.0 Pts
Great Weapon; Gromril Armour
Runic Armour [5.0]
Rune of Stone
Runic Talisman [40.0]
Rune of Luck
Rune of Spellbreaking

Runesmith @ 90.0 Pts
Gromril Armour
Runic Armour [5.0]
Rune of Stone
Runic Talisman [25.0]
Rune of Spellbreaking

Thane @ 171.0 Pts
Great Weapon; Gromril Armour; Battle Standard
Runic Banner [75.0]
Master Rune of Groth One-Eye

26 Longbeards @ 444.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician; Old Guard
Runic Banner [50.0]
Rune of Sanctuary
Strollaz' Rune

10 Thunderers @ 130.0 Pts
Dwarf Handgun; Heavy Armour; Shield

10 Thunderers @ 130.0 Pts
Dwarf Handgun; Heavy Armour; Shield

12 Hammerers @ 263.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician; Keeper of the Gate
Runic Banner [65.0]
Rune of Sanctuary x2
Strollaz' Rune

Gyrocopter @ 80.0 Pts
Steam Gun

Gyrocopter @ 100.0 Pts
Steam Gun; Vanguard deployment

Cannon @ 145.0 Pts
Engineering Runes [25.0]
Rune of Forging

Grudge Thrower @ 110.0 Pts
Engineering Runes [30.0]
Rune of Burning
Rune of Forging

9 Irondrakes @ 250.0 Pts
Drakegun; Forge-proven Gromril Armour; Standard; Musician
Runic Banner [35.0]
Strollaz' Rune
Ironwarden @ [45.0] Pts
Cinderblast bombs; Trollhammer Torpedo

Gyrobomber @ 125.0 Pts

Models in Army: 75
Total Army Cost: 2400.0
"JOIN OR DIE"

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

I wyszlo MSU :mrgreen: Ale bez grungniego ciężko będzie.

Awatar użytkownika
Pysiek
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: Pysiek »

a) Iron dreakers - albo vanguard i fajny flankujący oddział albo torpeda. Ten typek z torpedą kosztuje 45pkt. Bolec kosztuje 55pkt i jakoś nikt się tym nie zachwyca :) co do bomb to trzeba potestować. Ogólnie 250 pkt za 10 chłopa do dużo. Brał bym ich eko z muzykiem

b) Longi kosztują 14 pkt tyle co hamki i ironi to jest jakaś pomyłka ...

c) Nie wiem czy 3 kowali to nie jest za dużo. w herosach masz 600 pkt które ani nie czaruje ani w walce nie błyszczy

Niby fajne te cacuszka ale 75 modeli to trochę mało.
Oddziały do kombata puścisz 12 cali do przodu. Strzelcami i tak pewnie będziesz musiał podejść, a maszyny zostawisz z tyłu. Jakoś tak nie kumam tego systemu.

Awatar użytkownika
Samael
Kradziej
Posty: 919
Lokalizacja: Pomiechówek

Post autor: Samael »

Też właśnie o tym myślałem. Początkowo zamiast gwardii mieli być IB i w sumie to oni z tego stubborna by najwięcej skorzystali... Jak są hamki, to traci on na przydatności, więc bedzię grungi na bsb.
"JOIN OR DIE"

Awatar użytkownika
Samael
Kradziej
Posty: 919
Lokalizacja: Pomiechówek

Post autor: Samael »

Nie ma punktów na to, żeby wrzucać coś co mogło by te maszyny chronić, a z drugiej strony wywalenie ich jest kiepskim pomysłem, bo w pierwszych turach, będą trochę karciły większe rzeczy.
Tak, wiem że longi są drogie, ale coś muszę do tych corów wrzucić, a przy tak wysokich kosztach wolę, żeby ten oddział coś robił, a nie tylko zapychał cory, a poza tym przy założeniu zaczynania 12" od przeciwnika nic innego nie przejdzie, bo tylko Longi mogą nosić runiczną szmate :wink:

Co do ID to po pierwsze jak wyżej - sztandar musi być z wiadomych powodów :wink: W kwestii torpedy jeszcze się zastanawiam.

Kowale dają AP i MR, a przy tym mam solidną antymagię. I są tani.
"JOIN OR DIE"

Awatar użytkownika
Pysiek
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: Pysiek »

bsb też może nosić staborna - tak mi się przynajmniej wydaje :wink:
solidna antymagia ? w zeszłej książce 1 kowal z 3 skrolami za 150 pkt miał większy potencjał antymagiczny niż tych 3 :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 19 lut 2014, o 14:46 przez Pysiek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Stubborn obowiązkowy. Grungni obowiązkowy. Te unity za małe, nieźle się biją, ale trzeba je chronic przed ostrzałem, no i w walce będziesz się brejkował ze dwie tury, dopóki nie zrobisz jakiej kanapki. Brakuje mocnego herosa do kontrowania puszek chaosu czy innego lizardmeńskiego tałatajstwa. No i dalej nierozwiązywalny problem co zrobić z arty :/ Słaby ten book że żal..
Idea vanguardu słaba, fajnie na papierze to wygląda, ale pójdziesz do przodu, no i co dalej? Arty niechroniona, oddzialy ze sobą nie współpracują. Do irondraków mam mase zastrzeżeń, imo wychodzą za drogo i są mało skuteczni, kiepsko trafiają. Z unitu 10 masz 2-3 hity, bez sensu za te punkty.. Lepsi są ironi z championem z pistoletami i cynaderką.

Awatar użytkownika
Samael
Kradziej
Posty: 919
Lokalizacja: Pomiechówek

Post autor: Samael »

Najbardziej bolą te koszty... Tak jak napisał Pysiek - zabulić za longa tyle co młociarza czy IB to jakieś nieporozumienie.

Siedzę nad tym już trochę i chyba jak na razie dam sobie spokój ze zmuszaniem krasi do biegania :mrgreen:
"JOIN OR DIE"

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Samael pisze:Tak, tak... Wiem :mrgreen:
Odezwę się po wypłacie :wink:
Jakby co to ja na bitwę 30 krótkopłetwych plus bohaterów plus 2 działa zawsze mogę przytargać. W końcu 3k krasi leży i się psuje na półce. A że lekko chaotyczni to co to komu przeszkadza w kwestii ogrywania rozpiski i przyszłych zakupów ?
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

ODPOWIEDZ