Wood Elfy EURO 2400 - po co komplikować łatwe zwycięstwa?
Wood Elfy EURO 2400 - po co komplikować łatwe zwycięstwa?
NIE GRAM WOODAMI. Ale po przypatrzeniu się ograniczeniom EURO, przyszło mi w kilkanaście minut coś takiego do głowy:
WOOD ELF ARMY EURO 2400 (dla WE to 2700).
1 Spellsinger @ 145.0 Pts
General; Lore of Heaven; Magic Level 2 (wybór magii przypadkowy, on jest dla DS i zbicia jednego czaru w turze)
Dispel Scroll [25.0]
14 Glade Guard @ 265.0 Pts
Standard; Musician; Arrows: Trueflight Arrows
Banner of Eternal Flame [10.0]
1 Lord's Bowman @ [10.0] Pts
10 Glade Guard @ 150.0 Pts
Arrows: Trueflight Arrows
10 Glade Guard @ 150.0 Pts
Arrows: Trueflight Arrows
10 Glade Guard @ 150.0 Pts
Arrows: Trueflight Arrows
10 Glade Guard @ 150.0 Pts
Arrows: Trueflight Arrows
10 Glade Guard @ 150.0 Pts
Arrows: Trueflight Arrows
17 Waywatchers @ 340.0 Pts
2ndWeapon
13 Waywatchers @ 260.0 Pts
2ndWeapon
17 Deepwood Scouts @ 272.0 Pts
Arrows: Trueflight Arrows
17 Deepwood Scouts @ 272.0 Pts
Arrows: Trueflight Arrows
17 Deepwood Scouts @ 272.0 Pts
Arrows: Trueflight Arrows
5 Glade Riders @ 120.0 Pts
Standard; Arrows: Trueflight Arrows
MODELI - 150 z Trueflight Arrows (armour piercing, Ignore to hit penalties).
No i teraz, jeśli przeciwnikiem jest opancerzone imperium/bretoniia/warriors of chaos, to auto kill, bo 30 wayów zrobi z kurczaków drewutnię.
Jeśli nie, to przeciwnika czeka 180 strzałów, trafiających zawsze na 3+. czyli jest to 120 hitów. 120 hitów po ruchach/marszach, nie patrząc na zasłaniające oddziały, lasy itp to absolutna sieczka. W 1 turze giną wszystkie odginaczki. Na moim przykładzie ogrów, tracę wszystkie kotki i oba oddziały bulli - i to poniżej statystyki. Przeciwnikowi (mi) zostaje 3 oddziały plus ironblaster. Obstawiam, że w 3-4 turze na stole nie mam żywego modelu. pojadę może ze 2 oddziały. Przeciwko orkom na dzikusach - w 1 turze schodzą odginaczki i inne małe lecz potencjalnie groźne oddziały, w 2 tury do nogi wybiję ten wielki klocek. Jak dobrze zagram, to nawet do walki nie dojdzie. Przy 120 hitach nawet lord wampir w swoim 30 osobowym oddziale nie powinien czuć sie jakoś specjalnie bezpiecznie. Bo 35/40 cali realnego zasięgu robi swoje.
Jeśli woody rozpoczynają, to po 1 turze kontrolują planszę. Jeśli zaczyna przeciwnik leśnych, to zdąży zaszarżować 2-3 oddziały max w 2 turze jadąc na pałę, bo żaden elf nie daje flee.
Magia woodom niestraszna przy tylu oddziałach. Działa woodom niestraszne. Inne armie strzelające, cóż, HE mają łuczników w ilości ok 30, TK też. Ale po 1 turze już nie mają żadnego, choć jeśli to oni zaczynają, to chociaż cokolwiek zrobią. Chyba nawet mocno strzelecka rozpiska mrocznych nie miałaby zbyt wiele szans.
Przy graczu, który cokolwiek kuma i rusza się w miarę szybko i ustawia tak, żeby zminimalizować straty, jedynym zagrożeniem są inne leśne elfy. A w takim przypadku zdecyduje rzut kością, kto zaczyna i wypuszcza te 180 strzałów pierwszy, zdejmując 60 modeli przeciwnikowi.
Niepotrzebny lord, lev 4 magii, uber super przedmioty magiczne. 120 hitów w 1 turze ustawi grę. A w drugiej pewnie poniżej kolejnych 100 nie zejdzie.
WOOD ELF ARMY EURO 2400 (dla WE to 2700).
1 Spellsinger @ 145.0 Pts
General; Lore of Heaven; Magic Level 2 (wybór magii przypadkowy, on jest dla DS i zbicia jednego czaru w turze)
Dispel Scroll [25.0]
14 Glade Guard @ 265.0 Pts
Standard; Musician; Arrows: Trueflight Arrows
Banner of Eternal Flame [10.0]
1 Lord's Bowman @ [10.0] Pts
10 Glade Guard @ 150.0 Pts
Arrows: Trueflight Arrows
10 Glade Guard @ 150.0 Pts
Arrows: Trueflight Arrows
10 Glade Guard @ 150.0 Pts
Arrows: Trueflight Arrows
10 Glade Guard @ 150.0 Pts
Arrows: Trueflight Arrows
10 Glade Guard @ 150.0 Pts
Arrows: Trueflight Arrows
17 Waywatchers @ 340.0 Pts
2ndWeapon
13 Waywatchers @ 260.0 Pts
2ndWeapon
17 Deepwood Scouts @ 272.0 Pts
Arrows: Trueflight Arrows
17 Deepwood Scouts @ 272.0 Pts
Arrows: Trueflight Arrows
17 Deepwood Scouts @ 272.0 Pts
Arrows: Trueflight Arrows
5 Glade Riders @ 120.0 Pts
Standard; Arrows: Trueflight Arrows
MODELI - 150 z Trueflight Arrows (armour piercing, Ignore to hit penalties).
No i teraz, jeśli przeciwnikiem jest opancerzone imperium/bretoniia/warriors of chaos, to auto kill, bo 30 wayów zrobi z kurczaków drewutnię.
Jeśli nie, to przeciwnika czeka 180 strzałów, trafiających zawsze na 3+. czyli jest to 120 hitów. 120 hitów po ruchach/marszach, nie patrząc na zasłaniające oddziały, lasy itp to absolutna sieczka. W 1 turze giną wszystkie odginaczki. Na moim przykładzie ogrów, tracę wszystkie kotki i oba oddziały bulli - i to poniżej statystyki. Przeciwnikowi (mi) zostaje 3 oddziały plus ironblaster. Obstawiam, że w 3-4 turze na stole nie mam żywego modelu. pojadę może ze 2 oddziały. Przeciwko orkom na dzikusach - w 1 turze schodzą odginaczki i inne małe lecz potencjalnie groźne oddziały, w 2 tury do nogi wybiję ten wielki klocek. Jak dobrze zagram, to nawet do walki nie dojdzie. Przy 120 hitach nawet lord wampir w swoim 30 osobowym oddziale nie powinien czuć sie jakoś specjalnie bezpiecznie. Bo 35/40 cali realnego zasięgu robi swoje.
Jeśli woody rozpoczynają, to po 1 turze kontrolują planszę. Jeśli zaczyna przeciwnik leśnych, to zdąży zaszarżować 2-3 oddziały max w 2 turze jadąc na pałę, bo żaden elf nie daje flee.
Magia woodom niestraszna przy tylu oddziałach. Działa woodom niestraszne. Inne armie strzelające, cóż, HE mają łuczników w ilości ok 30, TK też. Ale po 1 turze już nie mają żadnego, choć jeśli to oni zaczynają, to chociaż cokolwiek zrobią. Chyba nawet mocno strzelecka rozpiska mrocznych nie miałaby zbyt wiele szans.
Przy graczu, który cokolwiek kuma i rusza się w miarę szybko i ustawia tak, żeby zminimalizować straty, jedynym zagrożeniem są inne leśne elfy. A w takim przypadku zdecyduje rzut kością, kto zaczyna i wypuszcza te 180 strzałów pierwszy, zdejmując 60 modeli przeciwnikowi.
Niepotrzebny lord, lev 4 magii, uber super przedmioty magiczne. 120 hitów w 1 turze ustawi grę. A w drugiej pewnie poniżej kolejnych 100 nie zejdzie.
Właśnie dlatego zrobili w tym roku compa do Leśniaków
Już nie ma bocznych kółek a są ograniczenia



Więc niestety twoja koncepcja upadaOption 2:
• Non character model with Asrai longbow, max 90
• Hagbane tips/Trueflight arrows/Waywatchers(counts as 2)/Waystalker (counts as 5), max 60
• Lore of death on spellweaver/moonstone of the hidden ways/3 or more Waystalkers, max 1
• 8 or more Sisters of the Thorn in the same unit/Spellweaver on Elven Steed with Death or Dark magic, max 1
(• Forests placed by wood elf player can be magical)

Jest kilka innych rzeczy które jak widzą coś takiego to cieszą mordę.
Na papierze wszystko wygląda idealnie, a w realu trafiasz na dobrego gracza i ta rozpiska staje sie uber słaba.
Nie mówiąc już o jednej fazie shootingu ktory może Ci jednak pokrzyzowac plany.
Ot chociażby taki festiwal 1 i 2 w jednej fazie i jesteś w dupie.
Na papierze wszystko wygląda idealnie, a w realu trafiasz na dobrego gracza i ta rozpiska staje sie uber słaba.
Nie mówiąc już o jednej fazie shootingu ktory może Ci jednak pokrzyzowac plany.
Ot chociażby taki festiwal 1 i 2 w jednej fazie i jesteś w dupie.
Ale po co ta dyskusja skoro rozpiska jest pod stary draft ETC a nie obecny ?
WE nie mają 2700
i w dodatku są pocięte.
Taki set-up jest niemożliwy
WE nie mają 2700

Taki set-up jest niemożliwy
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.
znaczy ja chciałem wszystkich przeprosić za swoją niewiedzę - rozpiskę tworzyłem pod nieaktualne ograniczenia euro i jako taka nie ma w chwili obecnej racji bytu. Jak dla mnie równie dobrze ten temat można zamknąć.
Ale zaciekawiła mnie informacja o silesianie i kilka komentarzy mówiących o układach, w których ta rozpiska mogła by dostać w mordę 0-20.
Naprawdę byłbym wdzięczny za przedstawienie mi rozpiski nieantywoodowskiej, tylko takiej mniej lub bardziej uniwersalnej - wymaksowanej, która jadąc na turniej i przypadkowo spotykającej coś takiego da sobie radę z tym czymś. Bo lord na dysku do mnie nie trafia, "festiwal 1 i 2", cóż, przy 120+ rzutach k6 daleko od średniej nie poleci.
Nie chodzi mi o internetowe szczerzenie kłów, jaki to ja jestem zajebisty że to wymyśliłem (choć do woodów mi bardzo daleko) a Wy macie mnie podziwiać, ale poważnie mimo moich chęci nie jestem w stanie wymyślić rozpiski która mogłaby skutecznie z w/w rywalizować - nawet biorąc pod uwagę format open.
Ale zaciekawiła mnie informacja o silesianie i kilka komentarzy mówiących o układach, w których ta rozpiska mogła by dostać w mordę 0-20.
Naprawdę byłbym wdzięczny za przedstawienie mi rozpiski nieantywoodowskiej, tylko takiej mniej lub bardziej uniwersalnej - wymaksowanej, która jadąc na turniej i przypadkowo spotykającej coś takiego da sobie radę z tym czymś. Bo lord na dysku do mnie nie trafia, "festiwal 1 i 2", cóż, przy 120+ rzutach k6 daleko od średniej nie poleci.
Nie chodzi mi o internetowe szczerzenie kłów, jaki to ja jestem zajebisty że to wymyśliłem (choć do woodów mi bardzo daleko) a Wy macie mnie podziwiać, ale poważnie mimo moich chęci nie jestem w stanie wymyślić rozpiski która mogłaby skutecznie z w/w rywalizować - nawet biorąc pod uwagę format open.
OM NOM NOM NOM!
Unnamed2700 Pts - Daemons of Chaos Army
1 Herald of Tzeentch @ 125.0 Pts
General; Magic Level 2; Lore of Tzeentch
1 Herald of Nurgle @ 160.0 Pts
Lore of Nurgle; Battle Standard; Greater Locus of Fecundity
10 Pink Horrors of Tzeentch @ 153.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Tzeentch; Musician
10 Pink Horrors of Tzeentch @ 140.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Tzeentch; Musician
36 Plaguebearers of Nurgle @ 526.0 Pts
FCG
Banner of Swiftness [15.0]
7 Flesh Hounds of Khorne @ 231.0 Pts
Ambushers
6 Beasts of Nurgle @ 360.0 Pts
6 Beasts of Nurgle @ 360.0 Pts
6 Beasts of Nurgle @ 360.0 Pts
1 Soul Grinder of Tzeentch @ 260.0 Pts
Baleful torrent = fire thrower
Models in Army: 83
Total Army Cost: 2699.0
Zabijasz ze 150 strzałów, 2 bestie na ture. Nie starczy ci tur, żeby zabić wszystkie. Zakładając, że one sobie stoją i dłubią w nosie. A od max 3 tury się z tobą bawią, a jak sie skończą bawić z jednym oddziałem biegną się pobawić z drugim. Elfy się szybko męczą, ale jako że jest ich dużo, to bestie mają dużo zabawy.
Wcześniejsza opcja miała bestie w zestawie 5,5 i 4 i do tego 3x5 flesh houndów w ambushu wybiegające na plecach, może to jest lepsza opcja.
Unnamed2700 Pts - Daemons of Chaos Army
1 Herald of Tzeentch @ 125.0 Pts
General; Magic Level 2; Lore of Tzeentch
1 Herald of Nurgle @ 160.0 Pts
Lore of Nurgle; Battle Standard; Greater Locus of Fecundity
10 Pink Horrors of Tzeentch @ 153.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Tzeentch; Musician
10 Pink Horrors of Tzeentch @ 140.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Tzeentch; Musician
36 Plaguebearers of Nurgle @ 526.0 Pts
FCG
Banner of Swiftness [15.0]
7 Flesh Hounds of Khorne @ 231.0 Pts
Ambushers
6 Beasts of Nurgle @ 360.0 Pts
6 Beasts of Nurgle @ 360.0 Pts
6 Beasts of Nurgle @ 360.0 Pts
1 Soul Grinder of Tzeentch @ 260.0 Pts
Baleful torrent = fire thrower
Models in Army: 83
Total Army Cost: 2699.0
Zabijasz ze 150 strzałów, 2 bestie na ture. Nie starczy ci tur, żeby zabić wszystkie. Zakładając, że one sobie stoją i dłubią w nosie. A od max 3 tury się z tobą bawią, a jak sie skończą bawić z jednym oddziałem biegną się pobawić z drugim. Elfy się szybko męczą, ale jako że jest ich dużo, to bestie mają dużo zabawy.
Wcześniejsza opcja miała bestie w zestawie 5,5 i 4 i do tego 3x5 flesh houndów w ambushu wybiegające na plecach, może to jest lepsza opcja.
1 Vampire Lord @ 408.0 Pts
General; Lore of Vampires; Level 4 Wizard; Shield
Dispel Scroll [25.0]
Armour of Destiny [50.0]
Dragonbane Gem [5.0]
1 Master Necromancer @ 245.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Vampires
Talisman of Preservation [45.0]
50 Zombies @ 160.0 Pts
Standard; Musician
50 Zombies @ 160.0 Pts
Standard; Musician
50 Zombies @ 160.0 Pts
Standard; Musician
50 Zombies @ 160.0 Pts
Standard; Musician
50 Zombies @ 160.0 Pts
Standard; Musician
50 Zombies @ 160.0 Pts
Standard; Musician
50 Zombies @ 160.0 Pts
Standard; Musician
50 Zombies @ 160.0 Pts
Standard; Musician
50 Zombies @ 160.0 Pts
Standard; Musician
50 Zombies @ 160.0 Pts
Standard; Musician
50 Zombies @ 160.0 Pts
Standard; Musician
47 Zombies @ 151.0 Pts
Standard; Musician
42 Zombies @ 136.0 Pts
Standard; Musician
Models in Army: 641
Total Army Cost: 2700.0
po prawdzie zamienić dwa oddziały na jakieś baśki i całkiem grywalna rozpiska...

General; Lore of Vampires; Level 4 Wizard; Shield
Dispel Scroll [25.0]
Armour of Destiny [50.0]
Dragonbane Gem [5.0]
1 Master Necromancer @ 245.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Vampires
Talisman of Preservation [45.0]
50 Zombies @ 160.0 Pts
Standard; Musician
50 Zombies @ 160.0 Pts
Standard; Musician
50 Zombies @ 160.0 Pts
Standard; Musician
50 Zombies @ 160.0 Pts
Standard; Musician
50 Zombies @ 160.0 Pts
Standard; Musician
50 Zombies @ 160.0 Pts
Standard; Musician
50 Zombies @ 160.0 Pts
Standard; Musician
50 Zombies @ 160.0 Pts
Standard; Musician
50 Zombies @ 160.0 Pts
Standard; Musician
50 Zombies @ 160.0 Pts
Standard; Musician
50 Zombies @ 160.0 Pts
Standard; Musician
47 Zombies @ 151.0 Pts
Standard; Musician
42 Zombies @ 136.0 Pts
Standard; Musician
Models in Army: 641
Total Army Cost: 2700.0
po prawdzie zamienić dwa oddziały na jakieś baśki i całkiem grywalna rozpiska...



14 bestii....WTF....grajac demonami to nawet ja wiem ze to przegiecie 
A co do VC to wszystko ladnie i pieknie ale nasuwa mi sie powiedzenie jednego Doktora z mojej uczelni: "kartka wytrzyma wszystko".
Nie sadze by byl w PL gracz ktory ma 640 zombiakow....

A co do VC to wszystko ladnie i pieknie ale nasuwa mi sie powiedzenie jednego Doktora z mojej uczelni: "kartka wytrzyma wszystko".
Nie sadze by byl w PL gracz ktory ma 640 zombiakow....
Gracz jak gracz - zawsze można pożyczyć, ale powiedzcie mi.... czy jest w POLSCE stół na którym to się zmieści ?!Tirit pisze:14 bestii....WTF....grajac demonami to nawet ja wiem ze to przegiecie
A co do VC to wszystko ladnie i pieknie ale nasuwa mi sie powiedzenie jednego Doktora z mojej uczelni: "kartka wytrzyma wszystko".
Nie sadze by byl w PL gracz ktory ma 640 zombiakow....

Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.
ja mam 140 mogę się dorzucić
człowiek człowiekowi wilkiem a zombi zombi zombi
haha idąca fala zombich mrucząca jak tyranidzi: I would harvest your biomasss!

haha idąca fala zombich mrucząca jak tyranidzi: I would harvest your biomasss!
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A